Opzich ben ik het met je eens dat de racerij nog wel een hoogwaardige volwassen raceklasse kan gebruiken. Buiten de F1 is er weinig meer. A1 was een winterserie en had ook best wel potentie. Is er naast de superleague formula nog wel plek voor een 2e winterserie?quote:Op maandag 16 januari 2012 23:07 schreef Arsenal2012 het volgende:
Mooi initiatief. Hoorde er al een tijdje niks over. Tot ik uit nieuwsgierigheid de laatste ontwikkelingen ging checken. Bleek het gestopt te zijn.
Hoop echt dat het nieuw leven wordt ingeblazen. Mooie competitie voor jonge coureurs met F1-ambities bijvoorbeeld. Verder zal het meer aandacht onder het grote publiek krijgen om het landenteams gaat. Toch een beetje het nationalistische gevoel.
Kortom, ik ben benieuwd. Hoop op een doorstart!
je kunt wel genoeg coureurs hebben, maar de teams en de fans moeten zich er ook achter scharen om een klasse iets te laten worden. Daarom kun je beter één klasse hebben waarbij alles goed geregeld is dan twee klasses die in elkaars vaarwater zitten en zo mogelijk elkaar de nek omdraaien.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:14 schreef Arsenal2012 het volgende:
Waarom niet. Er zijn genoeg getalenteerde coureurs die zich in de picture willen rijden.
Precies! Die 2 moeten lekker samen gaan en er iets van maken. Laat dat hele voetbal-idee los en maak er een worldcup van. Het materieel is er al.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt wel genoeg coureurs hebben, maar de teams en de fans moeten zich er ook achter scharen om een klasse iets te laten worden. Daarom kun je beter één klasse hebben waarbij alles goed geregeld is dan twee klasses die in elkaars vaarwater zitten en zo mogelijk elkaar de nek omdraaien.
Superleague formula is niet gestopt, het gaat gewoon door!quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:57 schreef Erwin1973 het volgende:
Het zou leuk zijn, maar ik heb er zo mijn twijfels over. De A1 GP en de SuperLeague Formula zijn er niet voor niets mee gestopt.
Belangrijkste is dat de organisatie goed voor elkaar is, en de klasse aantrekkelijk is voor coureurs, sponsors en bezoekers.
In Zandvoort zat het met de bezoekers bij de A1 altijd wel goed, maar ik heb ook diverse races in het buitenland gezien waar de tribunes nagenoeg leeg bleven, en dat lijkt me ook geen goede reclame.
Ik keek ook alles live, totdat ik een weekendje naar zandvoort ben geweest, daarna heb ik geen race meer gekeken.. wat een tegenvaller was datquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:50 schreef Funzel het volgende:
A1 GP was altijd erg tof. Keek eigenlijk elke race wel, ook een keertje naar Zandvoort geweest enzo. Hoop dat het gaat lukken.
Ik heb een keer een dag in de stromende regen daar gestaan, dramaquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:43 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik keek ook alles live, totdat ik een weekendje naar zandvoort ben geweest, daarna heb ik geen race meer gekeken.. wat een tegenvaller was dat
Dat voetbal hebben ze vorig jaar al losgelaten. Het waren al meer landenteams dan voetbalteams.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:21 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Precies! Die 2 moeten lekker samen gaan en er iets van maken. Laat dat hele voetbal-idee los en maak er een worldcup van. Het materieel is er al.
Zandvoort is voor een winterrace ook niet erg handig, hoe gezellig het ook op de tribunes was. Juist dan moet je uitwijken naar landen waar het wel goed weer is. Plan Zandvoort dan als laatste race, aangezien de lente hier meestal vroeg begint.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:43 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik keek ook alles live, totdat ik een weekendje naar zandvoort ben geweest, daarna heb ik geen race meer gekeken.. wat een tegenvaller was dat
Ja, met 2 raceweekenden ofzoquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:39 schreef Dennis-1977 het volgende:
[..]
Superleague formula is niet gestopt, het gaat gewoon door!
In Europa bedoel je denk ik?quote:Op maandag 16 januari 2012 23:12 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Opzich ben ik het met je eens dat de racerij nog wel een hoogwaardige volwassen raceklasse kan gebruiken. Buiten de F1 is er weinig meer.
De site geeft nog 129 dagen tot de officiele introductie waar 5000 fans bij kunnen zijn.quote:The defunct A1 Grand Prix (A1GP) series is set to be resurrected, as a Dutch company has purchased the rights to the championship. The ‘World Cup of Motorsport’ was formed in 2005 but went into liquidation during 2009.
The rights have been bought by World Race Management NV, GPUpdate.net can confirm on Friday. One of its investors will be Primrose, an investment firm also based in The Netherlands.
'On December 8th 2011 Primrose invested in a company that will start all preparations for opening next racing season with several new Formula 1 alike race series in Europe, US and Asia,' reads a statement on the Primrose website.
'Of course details will follow the next coming months. Primrose as major shareholder will also act quite entrepreneurial in the management of this company.'
The championship was formed by Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum of Dubai, who confirmed in 2003 that it was to debut two years later. The first double-header was staged at Brands Hatch, won by Nelson Piquet Jr. for A1 Team Brazil. After the Sheikh sold his position as Series Chairman and Director to Tony Teixeira, the South African took control in 2006 and then wound the series down following financial troubles.
Uniquely, the season ran between calendar years, with France, Germany (with now F1 driver Nico Hülkenberg), Switzerland and Ireland winning the titles.
More information into plans for the A1GP return is expected over coming days.
quote:Two bids have been received for the assets of A1GP World Cup of Motorsport by groups looking to relaunch the series.
The administrator of A1GP Operations has confirmed that two bids were made last week for the assets, which include the fleet of 'Powered by Ferrari' single-seaters used in the final season of the series in 2008-09.
Both bidders are known to be looking to use the cars to revive a series that went bust in the wake of its fourth season.
Vijay Chadra, who is assisting A1GP Operations administrator Tim Bramston of Griffins Insolvency Practitioners, told AUTOSPORT: "We have received two bids and are waiting to see who can complete first and then go from there. But that process doesn't preclude another party coming forward before a sale is completed."
It is known that one of the bidders is a group that was working to relaunch the championship under the A10 World Series banner in 2012.
AUTOSPORT understands that this bid has now received backing from Australia. The second bidder, believed to be based in the Netherlands, wants to revive the A1GP idea as the A1 World Cup.
Vreemd is wel dat ze hier de Lola Zytek's noemen die tegenwoordig in de AutoGP rijden. Ik zou juist de Ferrari's verwachten omdat die (voor zover ik weet) niet gebruikt worden.quote:Vanaf 2014 worden de eerste generatie A1GP-bolides weer ingezet. Dat gaat gebeuren onder de naam Formula Acceleration 1 World Series: een gecombineerd evenement met autosport, motorraces en muziek. Het gaat wederom een landenkampioenschap worden, net zoals destijds de A1GP. Het seizoen moet in april van start gaan in Portugal. Onder meer Paul Ricard en de F1-circuits de Nurburgring en de Hungaroring maken deel uit van de kalender. Er staat vooralsnog geen Nederlandse race op het programma.
De Lola-Zytek A1GP-bolides die ingezet werden tussen 2005 en 2008 komen na enkele kleine veranderingen weer het circuit op. Zij vormen een raceprogramma met de Legends en V8-aangedreven Pick-Ups, evenals twee motorklassen.
Het idee is bedacht door de Nederlandse voormalig 125cc-motorcoureur Loek Bodelier, wiens organisatie al een kalender van tien raceweekends heeft opgesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |