abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106893722
Nederlandse investeerders proberen A1 Grand Prix te reanimeren
Een groep van overwegend Nederlandse investeerders is bezig een doorstart van de A1 Grand Prix te bewerkstelligen onder de noemer A1 World Cup. Op de website www.a1worldcup.com telt een klok af, met nog 28 weken totdat iets gebeurt. Verder zijn de plannen nog vrij schimmig.

Achter het initiatief zit het Nederlandse bedrijf Primrose. Een woordvoerder van de firma legt tegenover F1Today.nl uit: “Helaas kan ik op dit moment nog weinig mededelen. In de loop van de komende maanden zal A1 World Cup zelf de pers ter hand nemen en deze inlichten met de informatie die zij denkt ter beschikking te kunnen stellen, op het moment dat dit opportuun is.”

“De rol van Primrose kan ik u wel toelichten. Wij investeren met een groep, voornamelijk Nederlandse, investeerders in de herstart van de A1 Grand Prix. Deze groep ziet graag een Nederlands initiatief om opnieuw de A1 Grand Prix-races in uiterlijk 2013 te doen herleven. Denk dan aan dezelfde wijze als dit voordien gebeurde, maar dan op 'Nederlandse wijze' gerund; met winst.”

http://www.f1today.nl/201(...)x-te-reanimeren.html

Wat moeten we hier van denken? Gedoemd om te mislukken? Ik meen me te herinneren dat ze van de Superleague formula al een winterserie willen maken. Sluit daar dan bij aan, zou ik denken.
pi_106894144
Mooi initiatief. Hoorde er al een tijdje niks over. Tot ik uit nieuwsgierigheid de laatste ontwikkelingen ging checken. Bleek het gestopt te zijn.

Hoop echt dat het nieuw leven wordt ingeblazen. Mooie competitie voor jonge coureurs met F1-ambities bijvoorbeeld. Verder zal het meer aandacht onder het grote publiek krijgen om het landenteams gaat. Toch een beetje het nationalistische gevoel.

Kortom, ik ben benieuwd. Hoop op een doorstart! :)
pi_106894356
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:07 schreef Arsenal2012 het volgende:
Mooi initiatief. Hoorde er al een tijdje niks over. Tot ik uit nieuwsgierigheid de laatste ontwikkelingen ging checken. Bleek het gestopt te zijn.

Hoop echt dat het nieuw leven wordt ingeblazen. Mooie competitie voor jonge coureurs met F1-ambities bijvoorbeeld. Verder zal het meer aandacht onder het grote publiek krijgen om het landenteams gaat. Toch een beetje het nationalistische gevoel.

Kortom, ik ben benieuwd. Hoop op een doorstart! :)
Opzich ben ik het met je eens dat de racerij nog wel een hoogwaardige volwassen raceklasse kan gebruiken. Buiten de F1 is er weinig meer. A1 was een winterserie en had ook best wel potentie. Is er naast de superleague formula nog wel plek voor een 2e winterserie?
pi_106894453
Waarom niet. Er zijn genoeg getalenteerde coureurs die zich in de picture willen rijden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 23:17:29 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106894632
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:14 schreef Arsenal2012 het volgende:
Waarom niet. Er zijn genoeg getalenteerde coureurs die zich in de picture willen rijden.
je kunt wel genoeg coureurs hebben, maar de teams en de fans moeten zich er ook achter scharen om een klasse iets te laten worden. Daarom kun je beter één klasse hebben waarbij alles goed geregeld is dan twee klasses die in elkaars vaarwater zitten en zo mogelijk elkaar de nek omdraaien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106894839
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je kunt wel genoeg coureurs hebben, maar de teams en de fans moeten zich er ook achter scharen om een klasse iets te laten worden. Daarom kun je beter één klasse hebben waarbij alles goed geregeld is dan twee klasses die in elkaars vaarwater zitten en zo mogelijk elkaar de nek omdraaien.
Precies! Die 2 moeten lekker samen gaan en er iets van maken. Laat dat hele voetbal-idee los en maak er een worldcup van. Het materieel is er al.
pi_106895030
Mee eens!
pi_106942755
A1 GP was altijd erg tof. Keek eigenlijk elke race wel, ook een keertje naar Zandvoort geweest enzo. Hoop dat het gaat lukken. :)
pi_106942921
Het zou leuk zijn, maar ik heb er zo mijn twijfels over. De A1 GP en de SuperLeague Formula zijn er niet voor niets mee gestopt.
Belangrijkste is dat de organisatie goed voor elkaar is, en de klasse aantrekkelijk is voor coureurs, sponsors en bezoekers.
In Zandvoort zat het met de bezoekers bij de A1 altijd wel goed, maar ik heb ook diverse races in het buitenland gezien waar de tribunes nagenoeg leeg bleven, en dat lijkt me ook geen goede reclame.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:39:30 #10
365565 Dennis-1977
Geen nieuws is geen leven
pi_106945742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:57 schreef Erwin1973 het volgende:
Het zou leuk zijn, maar ik heb er zo mijn twijfels over. De A1 GP en de SuperLeague Formula zijn er niet voor niets mee gestopt.
Belangrijkste is dat de organisatie goed voor elkaar is, en de klasse aantrekkelijk is voor coureurs, sponsors en bezoekers.
In Zandvoort zat het met de bezoekers bij de A1 altijd wel goed, maar ik heb ook diverse races in het buitenland gezien waar de tribunes nagenoeg leeg bleven, en dat lijkt me ook geen goede reclame.
Superleague formula is niet gestopt, het gaat gewoon door!
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:40:16 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106945767
Alweer?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_106945843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:50 schreef Funzel het volgende:
A1 GP was altijd erg tof. Keek eigenlijk elke race wel, ook een keertje naar Zandvoort geweest enzo. Hoop dat het gaat lukken. :)
Ik keek ook alles live, totdat ik een weekendje naar zandvoort ben geweest, daarna heb ik geen race meer gekeken.. wat een tegenvaller was dat :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:46:59 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106945939
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:43 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ik keek ook alles live, totdat ik een weekendje naar zandvoort ben geweest, daarna heb ik geen race meer gekeken.. wat een tegenvaller was dat :')
Ik heb een keer een dag in de stromende regen daar gestaan, drama :').
pi_106955939
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:21 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Precies! Die 2 moeten lekker samen gaan en er iets van maken. Laat dat hele voetbal-idee los en maak er een worldcup van. Het materieel is er al.
Dat voetbal hebben ze vorig jaar al losgelaten. Het waren al meer landenteams dan voetbalteams.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_106956024
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:43 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Zandvoort is voor een winterrace ook niet erg handig, hoe gezellig het ook op de tribunes was. Juist dan moet je uitwijken naar landen waar het wel goed weer is. Plan Zandvoort dan als laatste race, aangezien de lente hier meestal vroeg begint.
pi_106956695
aan het weer lag het niet bij mij iig :P

ik vond het hele weekend an sich gewoon een enorme tegenvaller...
de sfeer op de tribune was maar matig, op de campings was gewoon helemaal NIKS toegestaan. niet eens een klein vuurtje, laat staan vuurwerk.
de supportraces waren zo saai dat ik al niet meer weet wat voor klasses dat ook alweer waren :')
en de a1 zelf was ik echt verbaasd over de snelheid van die dingen, en dan met name het gebrek eraan :P

om nog maar niet te spreken over de enorme verkeerschaos rond het circuit :X maar dat lijkt gewoon bij zandvoort te horen dus dat was geen verrassing
mischien dat ik er met te hoge verwachtingen heen ben gegaan omdat we elk jaar naar een gp gaan, en ik eigenlijk een beetje dezelfde sfeer had verwacht maar dat neemt niet weg dat dat weekend zó'n afknapper was dat ik daarna geen enkele a1 race meer heb gekeken -O-
een dtm race bezoeken is bijv. wél geweldig
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:38:09 #17
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_106959092
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:39 schreef Dennis-1977 het volgende:

[..]

Superleague formula is niet gestopt, het gaat gewoon door!
Ja, met 2 raceweekenden ofzo :') Net als vorig jaar, dan stelt je titel ook echt veel voor :X
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 22 februari 2012 @ 14:26:52 #18
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108262688
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:12 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Opzich ben ik het met je eens dat de racerij nog wel een hoogwaardige volwassen raceklasse kan gebruiken. Buiten de F1 is er weinig meer.
In Europa bedoel je denk ik?
In de Verenigde Staten rijden de grote jongens rond in NASCAR, dat doet kwa sponsorship deals en salarissen maar weinig onder voor Formule 1. En dan is er ook nog Indycar.
pi_108269138
Als je kijkt naar de verschillende raceklassen heb je nog wel wat leuks in de wereld

Formule wagens : Formule 1, Indycar
Prototypen: WEC Le Mans Series
Toerwagens: WTCC, NASCAR (en daarnaast DTM, BTCC, etc)
Rally: WRC

Allemaal de top in hun klasse
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108269677
Het probleem is volgens mij vooral dat er in Nederland niet zoveel live wordt uitgezonden.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110856961
En weer een persbericht:

quote:
The defunct A1 Grand Prix (A1GP) series is set to be resurrected, as a Dutch company has purchased the rights to the championship. The ‘World Cup of Motorsport’ was formed in 2005 but went into liquidation during 2009.

The rights have been bought by World Race Management NV, GPUpdate.net can confirm on Friday. One of its investors will be Primrose, an investment firm also based in The Netherlands.

'On December 8th 2011 Primrose invested in a company that will start all preparations for opening next racing season with several new Formula 1 alike race series in Europe, US and Asia,' reads a statement on the Primrose website.

'Of course details will follow the next coming months. Primrose as major shareholder will also act quite entrepreneurial in the management of this company.'

The championship was formed by Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum of Dubai, who confirmed in 2003 that it was to debut two years later. The first double-header was staged at Brands Hatch, won by Nelson Piquet Jr. for A1 Team Brazil. After the Sheikh sold his position as Series Chairman and Director to Tony Teixeira, the South African took control in 2006 and then wound the series down following financial troubles.

Uniquely, the season ran between calendar years, with France, Germany (with now F1 driver Nico Hülkenberg), Switzerland and Ireland winning the titles.

More information into plans for the A1GP return is expected over coming days.
De site geeft nog 129 dagen tot de officiele introductie waar 5000 fans bij kunnen zijn.
pi_115331508
Weer een bericht rond de A1 World Cup / A10 World Series.

Er zijn 2 biedingen op de bezittingen van de A1 GP gedaan. Eén door een Nederlands bedrijf (dat de serie nieuw leven in wil blazen als A1 World Cup) en één door de organisatie dat achter de A10 World Series zit.
quote:
Two bids have been received for the assets of A1GP World Cup of Motorsport by groups looking to relaunch the series.

The administrator of A1GP Operations has confirmed that two bids were made last week for the assets, which include the fleet of 'Powered by Ferrari' single-seaters used in the final season of the series in 2008-09.

Both bidders are known to be looking to use the cars to revive a series that went bust in the wake of its fourth season.

Vijay Chadra, who is assisting A1GP Operations administrator Tim Bramston of Griffins Insolvency Practitioners, told AUTOSPORT: "We have received two bids and are waiting to see who can complete first and then go from there. But that process doesn't preclude another party coming forward before a sale is completed."

It is known that one of the bidders is a group that was working to relaunch the championship under the A10 World Series banner in 2012.

AUTOSPORT understands that this bid has now received backing from Australia. The second bidder, believed to be based in the Netherlands, wants to revive the A1GP idea as the A1 World Cup.
pi_131362025
En weer een poging om de A1 nieuw leven in te blazen
quote:
Vanaf 2014 worden de eerste generatie A1GP-bolides weer ingezet. Dat gaat gebeuren onder de naam Formula Acceleration 1 World Series: een gecombineerd evenement met autosport, motorraces en muziek. Het gaat wederom een landenkampioenschap worden, net zoals destijds de A1GP. Het seizoen moet in april van start gaan in Portugal. Onder meer Paul Ricard en de F1-circuits de Nurburgring en de Hungaroring maken deel uit van de kalender. Er staat vooralsnog geen Nederlandse race op het programma.

De Lola-Zytek A1GP-bolides die ingezet werden tussen 2005 en 2008 komen na enkele kleine veranderingen weer het circuit op. Zij vormen een raceprogramma met de Legends en V8-aangedreven Pick-Ups, evenals twee motorklassen.

Het idee is bedacht door de Nederlandse voormalig 125cc-motorcoureur Loek Bodelier, wiens organisatie al een kalender van tien raceweekends heeft opgesteld.
Vreemd is wel dat ze hier de Lola Zytek's noemen die tegenwoordig in de AutoGP rijden. Ik zou juist de Ferrari's verwachten omdat die (voor zover ik weet) niet gebruikt worden.
  donderdag 19 september 2013 @ 21:19:02 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131362751
Zonde zeg, die Ferrari's waren mooie auto's.
pi_131365309
Helaas wordt dit weer gemeld door een onbetrouwbaar website. Ik heb er geen vertrouwen elke jaar wil wel iemand weer proberen om de a1gp nieuw leven in te blazen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')