http://programma.vpro.nl/deslagomnederland/quote:Slag om Nederland
Teun van de Keuken, Roland Duong en Andrea van Pol onderzoeken of de Nederlandse burger nog iets te zeggen heeft over zijn land. Wie ordent de ruimte? Wie is er verantwoordelijk voor de ontelbare, lege kantoorkolossen en versloffende bedrijventerreinen en waarom zijn alle winkelstraten hetzelfde? Hebben de projectontwikkelaars vrij spel, zijn de planologen losgeslagen of hebben de burgers nog wat in te brengen? We geven Nederland terug aan de Nederlanders en rekenen af met geldverslindende woningcorporaties, gewiekste projectontwikkelaars en overijverige wethouders.
We onderzoeken de verhuizing van KPMG. Dit adviesbureau licht bedrijven door en schrijft vuistdikke rapporten over integer ondernemen. Het afficheert zich graag als maatschappelijk verantwoord en groen. Toch liet KPMG in Amstelveen zonder scrupules een kantoorpand van 50.000 m2 leeg achter om op spuugafstand een nieuw hoofdkantoor te betrekken. Waarom? We kwamen op het spoor van een financiële constructie die het zeer verleidelijk maakt voor bedrijven om steeds weer nieuwe - en overbodige - kantoorpanden te laten bouwen.
Je zag hem balanceren, bang dat ieder moment het gesprek zou worden afgebroken.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef Aestivate het volgende:
Interessant programma, beetje jammer dat de presentatoren nogal onervaren overkwamen, om het nog zacht uit te drukken.
Op de man af vragen wat die KPMG kerel nu zelf van duurzaamheid vind, los van de juridische eigendom van het oude pand, was er niet bij.
Had dat zo veel uitgemaakt? Hij zij nu ook niks. Maar dat maakt ook weer niet zo veel uit, want het is heus geen geheim wat er allemaal mis is met de kantorenmarkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 00:10 schreef waxmask het volgende:
[..]
Je zag hem balanceren, bang dat ieder moment het gesprek zou worden afgebroken.
Geniaal vond ik het niet. Wel informatief voor de mensen die zich al tijden hebben zitten afvragen waarom er nog steeds wordt doorgebouwd terwijl er leegstand is. Ik vind ook dat ze nogal hoog van de toren blazen door te claimen dat ze het probleem van de leegstand gaan oplossen.quote:
De pittig gecoiffuurde, intelligente pot mét verschillige bril.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:20 schreef Jester65 het volgende:
Interessant programma. Ik heb het begin niet gezien, maar de rol van Andrea van Pol was me niet helemaal duidelijk.
vd Keuken onervaren noemenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef Aestivate het volgende:
Interessant programma, beetje jammer dat de presentatoren nogal onervaren overkwamen, om het nog zacht uit te drukken.
Op de man af vragen wat die KPMG kerel nu zelf van duurzaamheid vind, los van de juridische eigendom van het oude pand, was er niet bij.
Het geld brandt blijkbaar in de zakken van de bestuurders, zelfs als ze het niet hebben.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:51 schreef alors het volgende:
Kijken er nog mensen? Ik moet nog een paar afleveringen terugkijken, maar kijk nu weer even. Wel treurig dat verhaal over bezuinigen om een gebouw te kunnen bekostigen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |