abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106884862
quote:
Slag om Nederland

Teun van de Keuken, Roland Duong en Andrea van Pol onderzoeken of de Nederlandse burger nog iets te zeggen heeft over zijn land. Wie ordent de ruimte? Wie is er verantwoordelijk voor de ontelbare, lege kantoorkolossen en versloffende bedrijventerreinen en waarom zijn alle winkelstraten hetzelfde? Hebben de projectontwikkelaars vrij spel, zijn de planologen losgeslagen of hebben de burgers nog wat in te brengen? We geven Nederland terug aan de Nederlanders en rekenen af met geldverslindende woningcorporaties, gewiekste projectontwikkelaars en overijverige wethouders.

We onderzoeken de verhuizing van KPMG. Dit adviesbureau licht bedrijven door en schrijft vuistdikke rapporten over integer ondernemen. Het afficheert zich graag als maatschappelijk verantwoord en groen. Toch liet KPMG in Amstelveen zonder scrupules een kantoorpand van 50.000 m2 leeg achter om op spuugafstand een nieuw hoofdkantoor te betrekken. Waarom? We kwamen op het spoor van een financiële constructie die het zeer verleidelijk maakt voor bedrijven om steeds weer nieuwe - en overbodige - kantoorpanden te laten bouwen.
http://programma.vpro.nl/deslagomnederland/

Net begonnen :)
know'm sayin?
word? word.
pi_106885625
Die man van KPMG weet niet veel :D

Al die perverse prikkels, het is zo ziek dat het bijna grappig is. :X
pi_106885976
Die man was wel behoorlijk gênant ja :') Hij geloofde het zelf niet eens.
know'm sayin?
word? word.
pi_106886311
Interessant programma, beetje jammer dat de presentatoren nogal onervaren overkwamen, om het nog zacht uit te drukken.

Op de man af vragen wat die KPMG kerel nu zelf van duurzaamheid vind, los van de juridische eigendom van het oude pand, was er niet bij.
pi_106889587
Leuk programma, alleen de markt is erg gesloten wat het lastig maakt om informatie er uit te halen.
pi_106895306
Oh... morgen even terugkijken. :)
pi_106896702
Goed dat ze het aan de kaak stellen, maar matig uitgevoerd. De boodschap had het niet nodig om zo tendentieus gebracht te worden, en verloor daarmee juist aan kracht.
pi_106897040
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef Aestivate het volgende:
Interessant programma, beetje jammer dat de presentatoren nogal onervaren overkwamen, om het nog zacht uit te drukken.

Op de man af vragen wat die KPMG kerel nu zelf van duurzaamheid vind, los van de juridische eigendom van het oude pand, was er niet bij.
Je zag hem balanceren, bang dat ieder moment het gesprek zou worden afgebroken.
pi_106897369
geniaal proggie _O_ die ga ik volgen :D
pi_106897414
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:10 schreef waxmask het volgende:

[..]

Je zag hem balanceren, bang dat ieder moment het gesprek zou worden afgebroken.
Had dat zo veel uitgemaakt? Hij zij nu ook niks. Maar dat maakt ook weer niet zo veel uit, want het is heus geen geheim wat er allemaal mis is met de kantorenmarkt.

Wat bijvoorbeeld ook meespeelt is dat de eigenaar (in dit geval dat Duitse pensioenfonds) zo'n leegstaand kantoorgebouw over het algemeen in de boeken heeft staan voor de waarde die het zou hebben als je morgen een huurder zou vinden. Ook al staat het gebouw al jaren leeg en is de kans nihil dat het ooit nog verhuurd zal worden. Maar ja, de deelnemers hebben geen zin om nu meteen hun verlies te moeten nemen door het gebouw te slopen of voor veel geld te gaan verbouwen...
pi_106897725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
geniaal proggie _O_ die ga ik volgen :D
Geniaal vond ik het niet. Wel informatief voor de mensen die zich al tijden hebben zitten afvragen waarom er nog steeds wordt doorgebouwd terwijl er leegstand is. Ik vind ook dat ze nogal hoog van de toren blazen door te claimen dat ze het probleem van de leegstand gaan oplossen.
pi_106901966
Interessant programma. Ik heb het begin niet gezien, maar de rol van Andrea van Pol was me niet helemaal duidelijk.
pi_106902279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:20 schreef Jester65 het volgende:
Interessant programma. Ik heb het begin niet gezien, maar de rol van Andrea van Pol was me niet helemaal duidelijk.
De pittig gecoiffuurde, intelligente pot mét verschillige bril.
know'm sayin?
word? word.
pi_106902417
Ah, dan had ik het aardig goed ingeschat.

Het viel me trouwens op dat Van de Keuken veel in z'n aantekeningen keek toen hij met die voorlichter van KPMG sprak.
pi_106906997
Veel in zijn aantekeningen keek? Hij luisterde nauwelijks naar wat de ander zei, omdat hij zo druk bezig was met z'n volgende vraag te onthouden. Beetje niveau basisschool leerling die een interview moet afnemen...

Verder was ik me continu aan het irriteren aan het betweterige toontje. Waarom hebben ze trouwens geen reactie van de eigenaar van het pand (Duits pensioenfonds ofzo?) gevraagd?

Als dit het niveau is van alle uitzendingen, ben ik afgehaakt.
pi_107082166
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef Aestivate het volgende:

vd Keuken onervaren noemen :')
pi_107141018
Vanavond weer op Nederland 2 om 20.25 u. Dit keer gaat het over scholen die veel te dure nieuwbouw plegen ten koste van het onderwijsniveau.
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:09:02 #18
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_107243319
Ontluisterende aflevering weer. Wat een criminele gulzigheid brengt het arcusbestuur daar ten tonele en wat ongeloofelijk triest dat men zich niet durft te verantwoorden. Persoonlijk aansprakelijk stellen, stuk voor stuk deze grote mannen:

College van Bestuur:
Voorzitter: dhr. drs. A.E.M. (Toon) Theunissen
Lid: dhr. drs. J.P.H. (Jos) Jongen
Bestuurssecretaris: dhr. J.F.J. (Frank) de Vries
Bedrijfsjurist/ambtelijk secretaris: mw. mr. A. J.M. (Alexandra) van Gestel

Leden van de Raad van Toezicht:
Dhr. drs. J.B.V.N. Pleumeekers (voorzitter)
Dhr. T.A. Goedmakers (vice-voorzitter/secretaris)
Mw. drs. A.M.B. Noordman (lid)
Mw. mr. C. Bode (lid)
Dhr. M.J.A.L. van Haasteren (lid)
Dhr. ir. J.L.J.M. Schneiders (lid)
Dhr. J.F. van Engelen (lid)
pi_107690134
Kijken er nog mensen? Ik moet nog een paar afleveringen terugkijken, maar kijk nu weer even. Wel treurig dat verhaal over bezuinigen om een gebouw te kunnen bekostigen :{
know'm sayin?
word? word.
pi_107694325
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:51 schreef alors het volgende:
Kijken er nog mensen? Ik moet nog een paar afleveringen terugkijken, maar kijk nu weer even. Wel treurig dat verhaal over bezuinigen om een gebouw te kunnen bekostigen :{
Het geld brandt blijkbaar in de zakken van de bestuurders, zelfs als ze het niet hebben. 8)7 Gelukkig zijn er toch nog die geen verantwoording willen nemen voor dat gegoochel met de cijfers.
pi_107694872
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:18 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

vd Keuken onervaren noemen :')
Zo kwam hij wel over iig, eens met post #15.
pi_108200936
nu weer :)
know'm sayin?
word? word.
pi_108201589
zeker. 't is een interessante aflevering met al die winkelcentra
pi_108202126
Lol, zei ie nou over dat betonparadijs dat je 'je er meteen prettig voelt'? :')

en het lijkt idd wél op Almere.
know'm sayin?
word? word.
pi_108202153
Wat praat die vrouw irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')