abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106875862
Ik moet voor maatschappijleer een aantal mensen uit het buitenland die hier zijn komen wonen interviewen voor maatschappijleer. (ja ik ben nog een broekje van 5 havo). Het zou fijn zijn als een aantal personen voor mij deze vragen zou willen beantwoorden:
- waarom ben jij/u hier gekomen of waarom zijn jouw/uw ouders hier gekomen?
- wat is het grootste verschil met Nederland en met jouw/uw land van herkomst?
- wat is de grootste overeenkomst?
- hoe ervaart u/jij het wonen in uw woonplaats, is het prettig of juist niet? Is het te vergelijken met waar u/jij of waar uw/jouw ouders vandaan komen?
- heeft u weleens te maken gehad met discriminatie?

Als het kan zou ik ook nog wel persoonlijk met iemand wat verder willen ingaan op de vragen. Of het hele interview in privé doen kan uiteraard ook. Een antwoord van ja of nee heb ik niet zo heel veel aan, dus een uitgebreid antwoord zou ik heel erg waarderen.

alvast bedankt
Gr Gosert

[ Bericht 4% gewijzigd door Gosert op 16-01-2012 17:45:40 ]
spuug op je achterhoofd
pi_106875947
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:12 schreef kingjotte het volgende:
Volgens mij heb je hier toestemming voor nodig?
Ow ja?... hmm dat is niet heel erg prettig...
spuug op je achterhoofd
pi_106876744
Ik kom uit Limburg, behoor ik dan ook tot je doelgroep?
U MAD?
pi_106876847
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:35 schreef de_boswachter het volgende:
Ik kom uit Limburg, behoor ik dan ook tot je doelgroep?
Lol nee je bent net niet Belg genoeg, Al helemaal geen Nederlander meer, maar nog geen Belg :P
spuug op je achterhoofd
pi_106876944
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:37 schreef Gosert het volgende:

[..]

Lol nee je bent net niet Belg genoeg, Al helemaal geen Nederlander meer, maar nog geen Belg :P
Wat dan wel?
U MAD?
  maandag 16 januari 2012 @ 17:41:05 #6
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_106876966
De website van http://www.haargeschiedenis.nl/index.html heeft veel verhalen gebundeld in een boek. Misschien kom je daar verder of kunnen ze je helpen met contacten. Eventueel kan je het boekje van mij lenen.

Het is lastig om te zeggen of je vraag in het FHF thuis hoort maar een beter forum zou ik ook niet weten.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_106881401
FHF is - gezien de doelstelling van dit forum- niet de beste plek. Ik vraag even of GC hem wil. Of TRV past ook wel bij je thema.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_106916754
Schopje GC
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_106927637
ik verzon zulke dingen gewoon altijd
pi_106927788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:07 schreef pletvandepettenflet het volgende:
ik verzon zulke dingen gewoon altijd
Dat dus. Het is geen exacte wetenschap. Meer zo'n zweverig iets, dat maatschappijleer. Je kan er ook vrij weinig mee, behalve als je de één of andere -agoog wil worden...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Admin donderdag 19 januari 2012 @ 10:42:32 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106981596
En nu nog een keer, met toestemming, zonder getroll.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_106981919
Ik verzon dat ook altijd. Ik bedoel, met een beetje een creatieve geest kun je tientallen interviews zelf schrijven.
De klaagbaak is een machine.
pi_106988603
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:57 schreef Multivitamine het volgende:
Ik verzon dat ook altijd. Ik bedoel, met een beetje een creatieve geest kun je tientallen interviews zelf schrijven.
Kijk dat is ook niet zo'n probleem, ik heb al zoveel verzonnen. Maar voor Maatschappijleer sta ik al slecht dus een beetje help zou prettig zijn xD En ik woon BTW in Friesland dus een allochtoon hier vinden is nogal een uitdaging
spuug op je achterhoofd
pi_106990318
Politieke vluchteling.
Klimaat, overheid (daar was toen een militaire junta aan de macht).
Het is ook een westers land.
- hoe ervaart u/jij het wonen in uw woonplaats, is het prettig of juist niet? Is het te vergelijken met waar u/jij of waar uw/jouw ouders vandaan komen?
Ze woonden daar in een stad, nu wonen ze in een rustige wijk buiten de stad.
Ja, ik was een heel stuk jongen, werd een keer bijna aangereden door iemand (terwijl ik voorrang had), en begon de beste man te roepen dat ik terug moest naar Marokko (terwijl ik niks met Marokko te maken heb :')).

Graag gedaan!
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_106994019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:14 schreef Gosert het volgende:
Kijk dat is ook niet zo'n probleem, ik heb al zoveel verzonnen. Maar voor Maatschappijleer sta ik al slecht dus een beetje help zou prettig zijn xD En ik woon BTW in Friesland dus een allochtoon hier vinden is nogal een uitdaging
Ik wilde je al aanraden om een middagje door de wijk te lopen of bij de lokale supermarkt langs te gaan, maar jij woont niet waar ik woon :').
pi_107030164
Kijk Draganta is een voorbeeld voor de rest van de FOK!kers :D
Bedankt Draganta
Nu nog 1 gheh
spuug op je achterhoofd
pi_107031050
Mijn ouders zijn gevlucht na de Vietnam oorlog, er was veel corruptie en de economie was verpest
Heel andere cultuur en groot verschil in technologische ontwikkelingen. Mensen komen altijd op bezoek want ze kunnen niet altijd bellen/emailen oid.
De hoofdstad Ha Noi is best wel verwesterd, lijkt op een westerse stad. Voor de rest lijkt het er niet op.
Prettig, je kan hier veel meer doen. Niet te vergelijken, in Vietnam hebben ze eigenlijk niets, geen school, geen winkels (tenzij je in de stad woont) en soms niet eens stroom.
Niet echt, alleen 'ching chong' en dat soort dingen :P

Succes
pi_107032624
ahh bedankt mensen. Ik weer blij. :D
spuug op je achterhoofd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')