abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:58:26 #176
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_109835241
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_109835253
Ah, Zyklon B!

Om met Hans Teeuwen te spreken:
quote:
Iedereen zegt altijd wel wat over de duitsers, maar die joden, nou dat waren ook geen lieverdjes!
  dinsdag 3 april 2012 @ 02:01:31 #178
44649 beelz
pi_109835283
Gaan we ooit een rode dwergster vernoemen naar Robert M.? Hij heeft namelijk zoveel dwergsterretjes roodgemaakt dat het eigenlijk wel zou moeten.
Besef Regulier!
pi_109901149
Wat een klote dag.

Gulmez werkt in een restaurant en werd helemaal gek vandaag..
Er kwamen 5 jongens de zaak binnen en gingen praten......

''Ja moat dat was een donders mooie actie, dat kereltie helemaal om kijk'n donders mooi''.
''We hebb'm van die kamrad'n die hier veur 25 euro kond'n et'n, we hebb'm hem toen een krat pils gegeven mooi ja''

''Had die ene meisje uut nieuwleus'n nou met gerben, ah wat een kerel''

Gegeven moment voelde ik zo veel woede en boosheid dat ik maar naar achter was gelopen....
Ook hoe ze eruit zagen... Oer lelijk die ene had een dikke bril...
En alleen maar praten over ''Zuip'm en motoren''...

Echt, als je niet eens normaal Nederlands kan praten, ben je wel echt niet helemaal normaal....
En ze denken ook nog dat ze leuk zijn ''krieg je dat er niet bie'' ... Zo praten ze serieus ...

Wat een domme sukkels, en hun maar denken dat ze leuk zijn..
Als je die kleuters in Rotterdam of Den Haag zet worden ze door iedereen uitgelachen..

Ze zijn gewoon niet ontwikkeld, praten nog alsof ze 12 zijn en hebben ook nog die humor van een klein kind..
Ik kan er echt niet tegen...

Ik ben opgegroeid btw in Den Haag dus gelukkig heb ik niet tussen die sjappies op school gezeten maarrrr.. Hoe hebben jullie dat overleeft..

Al die provinciale zaten in Zwolle waarschijnlijk op school, uit Nieuwleusen Dalfsen en weet ik veel welke dorpen er nog meer zijn..
Was er tussen de Zwollenaren (stadsmensen) en die boeren uit de regio geen grote kloof op school?

Ik heb wel respect hoe jullie dat hebben vol gehouden, ik zou helemaal gek worden.
pi_109903338
bachlaan word gesloopt las ik ergens, word medio 2013 gedaan

http://www.destentor.nl/r(...)egint-maart-2013.ece
pi_109927010
In Den Haag geen sjappies...

Daarbij, doe mij 100x liever dat dialect, dan een Haags, Rotterdams of Amsterdams spraakgebrek :r
pi_109936774
quote:
99s.gif Op donderdag 5 april 2012 06:06 schreef stbabylon het volgende:
In Den Haag geen sjappies...

Daarbij, doe mij 100x liever dat dialect, dan een Haags, Rotterdams of Amsterdams spraakgebrek :r
Je vergeet fries. :')
  donderdag 5 april 2012 @ 13:34:31 #183
44649 beelz
pi_109937262
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:54 schreef Gulmez het volgende:
Wat een klote dag.

Gulmez werkt in een restaurant en werd helemaal gek vandaag..
Er kwamen 5 jongens de zaak binnen en gingen praten......

''Ja moat dat was een donders mooie actie, dat kereltie helemaal om kijk'n donders mooi''.
''We hebb'm van die kamrad'n die hier veur 25 euro kond'n et'n, we hebb'm hem toen een krat pils gegeven mooi ja''

''Had die ene meisje uut nieuwleus'n nou met gerben, ah wat een kerel''

Gegeven moment voelde ik zo veel woede en boosheid dat ik maar naar achter was gelopen....
Ook hoe ze eruit zagen... Oer lelijk die ene had een dikke bril...
En alleen maar praten over ''Zuip'm en motoren''...

Echt, als je niet eens normaal Nederlands kan praten, ben je wel echt niet helemaal normaal....
En ze denken ook nog dat ze leuk zijn ''krieg je dat er niet bie'' ... Zo praten ze serieus ...

Wat een domme sukkels, en hun maar denken dat ze leuk zijn..
Als je die kleuters in Rotterdam of Den Haag zet worden ze door iedereen uitgelachen..

Ze zijn gewoon niet ontwikkeld, praten nog alsof ze 12 zijn en hebben ook nog die humor van een klein kind..
Ik kan er echt niet tegen...

Ik ben opgegroeid btw in Den Haag dus gelukkig heb ik niet tussen die sjappies op school gezeten maarrrr.. Hoe hebben jullie dat overleeft..

Al die provinciale zaten in Zwolle waarschijnlijk op school, uit Nieuwleusen Dalfsen en weet ik veel welke dorpen er nog meer zijn..
Was er tussen de Zwollenaren (stadsmensen) en die boeren uit de regio geen grote kloof op school?

Ik heb wel respect hoe jullie dat hebben vol gehouden, ik zou helemaal gek worden.
No offense bro, maar jij komt uit Den Haag en uit Iran, ik denk niet dat jouw Nederlands ABN genoemd kan worden. Is niet erg, maar voor je over mensen zegt dat ze raar praten is het wel zo netjes om eerst naar jezelf te kijken.
Lekker belangrijk ook wat voor accent iemand heeft, als je begrijpt wat iemand bedoelt dan is het toch goed?
Besef Regulier!
pi_109938184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:22 schreef swollywood het volgende:

[..]

Je vergeet fries. :')
Vind ik wel tof klinken eigenlijk.
pi_109943327
nee, ik kom uit Turkije, mijn buurman is politiek vluchteling uit Iran daarom staat er ''Democratisch Iran;; omdat ik voor mijn buurman hoop dat het ooit weer een democaties land word,

Ik heb ook niet veel tegen het accent, maar wel omdat ze vaak niks gewend zijn en zich kinderachtig gedragen als je ze verglijkt met bv jeugd uit Zwolle en zeker als steden rotterdam,den haag

[ Bericht 19% gewijzigd door Gulmez op 05-04-2012 16:18:14 ]
pi_109943956
De jeugd in Rotterdam, Zwolle en Dalfsen is allemaal naïef. Alleen hebben ze misschien een 'scherm' waar de ene zich beter achter verbergt als de ander.
pi_109944041
Daar heb je gelijk in, excuses als ik iemand beledig heb, bedoelde het echt niet kwaad, ik dacht alleen dat jullie Zwollenaren misschien het zelfde erover dachten.. Sorry.
  vrijdag 6 april 2012 @ 07:05:49 #188
44649 beelz
pi_109970710
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:03 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb ook niet veel tegen het accent, maar wel omdat ze vaak niks gewend zijn en zich kinderachtig gedragen als je ze verglijkt met bv jeugd uit Zwolle en zeker als steden rotterdam,den haag
Waarom kom je dan klagen in semi-KLB?

En dat vergelijken met jeugd uit Rotterdam en Den Haag? Hier hebben de kinderen, jeugd, jongeren, jongvolwassenen en groepstrekkers tenminste nog wat fatsoen in hun donder, in het westen is het eigenlijk een genetische ballenbak geworden.
Besef Regulier!
  vrijdag 6 april 2012 @ 07:08:23 #189
44649 beelz
pi_109970720
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef Gulmez het volgende:
Daar heb je gelijk in, excuses als ik iemand beledig heb, bedoelde het echt niet kwaad, ik dacht alleen dat jullie Zwollenaren misschien het zelfde erover dachten.. Sorry.
Je hoeft je niet te verontschuldigen, je hebt je eigen mening en dat is dikke vette prima.

Pro-tip: Om mij te beledigen moet je echt iets uitvinden waar waarschijnlijk de complete wereldbevolking aanstoot aan neemt.
Besef Regulier!
pi_109970941
Dus ook de nazi's EN de orthodoxe joden EN de tea party EN Black Power EN Greenpeace....

Oh wacht, beelz, je stinkt, je bent lelijk EN je kunt niet dansen...
pi_109974975
Afgezien van de lui van de hakkenbar in de Assendorperstraat heb ik in al mijn 4 jaren en een beetje nog nooit dialect gehoord in Zwolle :D
I reject reality and substitute my own
pi_109986172
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:13 schreef CindieY het volgende:
Afgezien van de lui van de hakkenbar in de Assendorperstraat heb ik in al mijn 4 jaren en een beetje nog nooit dialect gehoord in Zwolle :D
moet je je mp3 wat zachter zetten :P
En er waren 2 oude mensen in het restaurant en hun zeiden ''Heb ik daan'' Ipv: heb ik gedaan, dat vond ik nog wel grappig :D
pi_109990176
----

[ Bericht 32% gewijzigd door Gulmez op 06-04-2012 17:59:30 ]
  zondag 8 april 2012 @ 22:20:44 #194
132605 kawotski
Il Dottore
pi_110076146
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:03 schreef Gulmez het volgende:

Niks gewend zijn, wat moet dat mooi zijn!

Ik kom mijn hele leven al in Zwolle btw, werk in Den Haag maar wat je daar tegenkomt kan je ook een boek over schrijven. In het kort, de randstad heeft ook zo z'n provincialen. Wat mij doorgaans opvalt is dat Zwolle een Randstad is in het noorden maar een stuk relaxter
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_110090140
Is de stad lös ipv zijn de winkels in de binnenstad geopend is ook gewoon makkelijker.
  maandag 9 april 2012 @ 20:51:17 #196
44649 beelz
pi_110109084
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:55 schreef stbabylon het volgende:
Is de stad lös ipv zijn de winkels in de binnenstad geopend is ook gewoon makkelijker.
Kuj d'rin? Nog makkelijker. Staat ook meer awesome want lijkt Klingon.
Besef Regulier!
pi_110114415
Ik weet nog wel dat, toen ik nog bij It's werkte, ik een keer met een collega uit Nieuwleusen een koelkast moest bezorgen in Amsterdam.

Vroeg die collega aan de bewoner: "Kan die deur ook los?"
Wilde die bewoner met de accuboormachine de scharnieren los gaan schroeven. :')

Los != open in het algemeen nederlands. :P
pi_110115931
Los is los en open is open. Winkels zijn niet los (tenzij alles op is).
pi_110124553
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:36 schreef Kekaa het volgende:
Los is los en open is open. Winkels zijn niet los (tenzij alles op is).
In Zwolle dus lekker wel :6
pi_110130048
Ja, stom.

Net zoals: Ik ben iets nodig. Ipv: Ik heb iets nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')