Onzin. Het hele systeem staat onder overdruk, je kan dus prima via het vulpunt, aftappen. En ontluchten via het laagste punt........quote:Op maandag 16 januari 2012 12:06 schreef HunterSThompson het volgende:
Via de zelfde aansluiting laten weglopen? Lijkt mij beter om het laagste punt te nemen bij je verwarming. Net als bij ontluchten.
Heb een Remeha quinta 28c, die meter zit in de behuizing van de installatie, achter een klepje.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:07 schreef blomke het volgende:
Hangt ervan af hoe ie gemoteerd zit. Is dat an de ketel of in het systeem? Met knelkoppelingen, dat kostte mij een half uurtje.
Merk ketel?
Ha, ik precies hetzelfde ketel/manometerprobleem gehad. Idioot dat Remeha zo'n slechte manometeraansluiting (via 'n ventielslangetje dat verstopt raakt!!) op zo'n goede ketel zet!quote:Op maandag 16 januari 2012 12:10 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Heb een Remeha quinta 28c, die meter zit in de behuizing van de installatie, achter een klepje.
Nou het klinkt goed, alleen als je een keer tijd hebt wil je misschien hier de te nemen stappen even rustig noteren? Want zoals je het nu zegt, weet ik nog niet wat ik moetquote:Op maandag 16 januari 2012 12:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Ha, ik precies hetzelfde ketel/manometerprobleem gehad. Idioot dat Remeha zo'n slechte manometeraansluiting (via 'n ventielslangetje dat verstopt raakt!!) op zo'n goede ketel zet!
Het beste plaats je een nieuwe manometer op een voor jouw handige plek in het systeem (bij het vulpunt bijv.). Ik heb zelf een nieuwe bij de warmteservice gehaald met 1/2"aansluiting en via en 15 mm knelkoppeling bij het vulpunt er haaks opgezet. Werkt véél beter!
Zet een kroot kruis op de Remeha manomter met dikke letters "defect"erop. Voor volgende bewoners/gebruikers.
Zal ik doen, moet nu ff werken, dus volgt laterquote:Op maandag 16 januari 2012 12:32 schreef blomke het volgende:
Kan je een foto plaatsen van je vulpunt, met de buizen erbij die daar lopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |