abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107743420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:26 schreef Chan het volgende:
DJMO wat fijn :)

Ohw ja wat ik me nog afvroeg: hoe ver gaan jullie mee in het "zelluf doen, ik doen, mama niet doen, papa niet doen"? Timo wil álles (echt álles) áltijd zelf doen.. En ik leg hem uit dat het soms even niet gaat, sommige dingen te gevaarlijk/moeilijk zijn, dat we soms een beetje haast hebben, of dat mama soms gewoon even geen geduld heeft en het ook wel eens zelf wil doen ( :@ ).. maar hij mag dus echt waanzinnig veel zelf doen geloof ik.. En wat hij vooral doet, is dat als ik iets gedaan heb wat hij had willen doen eerst alles terugbrengen in oorspronkelijke staat en het dan alsnog zelf doen.. Doen andere peuters dat ook?
Dat is nou precíes waar ik gisteren zo gestoord van werd. ALLES zelf willen doen en er vervolgens een bende van maken. Haar de trap optillen, ZELF DOEN, en dan haar neerzetten waarna ze de trap eerst weer áfgaat om vervolgens ZELF de trap weer op te klimmen. ZELF haar toetje willen eten en alles eronder smeren. ZELF haar schoenen uit willen doen en vervolgens woest worden omdat het niet lukt, maar GEEN hulp accepteren. etc etc etc...

*zucht*
pi_107743431
mijnes doet de afwas al hoor chan *)
zelf aankleden mag ook, helpen met koken ook wel regelmatig (niet met hete dingen, maar het voorbereiden) en als we aan tafel brood eten mag ze zelf smeren. ze mag niet, ik herhaal: niet! zelf haar muesli of vlokjes in der kom doen :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107743470
ravi eet trouwens al bijna een jaar zelf, en gaat ook zelf de trap op en af (met soms een oopsie)
pi_107743554
Ik tref Leander ook geregeld aan op zijn stoel staand aan het aanrecht een broodje pindakaas te smeren. Of drinken pakken uit de koelkast en dan altijd de koelkast open laten. En als ik er dan wat van zeg zegt ie: Soiie mama!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107743602
Brood smeren zelf willen doen: check.
Maar eigenlijk heb ik een luie peuter die het vaak wel erg relaxed vind als mama het doet :')

Helpen wil hij vaak wel, dus doen we dat :)

Mijn hummel is trouwens alweer een paar weken 's nachts ook zindelijk. :o
En veel te eigenwijs bij vlagen :+
pi_107744655
Vers van de pers:

Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107745526
:D
Altijd leuk!
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:10:09 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107745948
HK gefeliciteerd met je peuter!! :*

Mijn peuter is al een paar dagen in de draakmodus... echt zooooooo vermoeiend!! :{
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_107746273
Hier inderdaad ook draakmodus. Zowel peuter als over-een-week-peuter ;)
Vrij storend inderdaad. :Y
't Zal wel weer over gaan ;)
pi_107746437
hier wisselen ze elkaar af >:)
pi_107746542
Mijn peuter wil ook veel zelf doen, en vaak mag dat ook. Trappen op en af moest ze zelfs tijdens mijn zwangerschap van me (en nu is 13 kg peuter tillen nog niet erg verstandig geloof ik). Boterhammen smeren wil ze ook, maar dat lukt nog niet erg. Na een poosje vraagt ze dan wel om hulp. Als het me te lang duurt, stel ik meestal een ultimatum (ik tel tot 5, en dan doe ik t voor je), of ik bied een alternatief, dat werkt ook goed. Wat ik weleens iritant vind, is datalles ook altijd 'anders' moet. Pak je een broek, wil ze een andere, bij bordjes, bekers, enz. net zo (en dat is dan dus nadat ze de kans heeft gekregen om t zelf te pakken...).
pi_107746969
ik begin gewoon met 2 keuzes en zo werken we het proces af ;)

wil je een broek of een rok aan? --> broek
wil je deze trui of die? --> die
enzovoorts.

dat werkt helemaal goed. gewoon nooit open vragen stellen :P
pi_107747032
Ow, dat geeft hier:
'wil je de blauwe of de groene beker?'
'de gele!'
pi_107747054
Keuzes werken bij ons ook heel goed. Mevrouw wil vaak een ander glas/bord/lepel/toetje/potlood/whatever dan waar je mee aan komt, en roept dan standaard om een "blauwe"... en zelfs als je de blauwe komt brengen zoals een goed slaaf betaamd :+ , dan nog is het huis te klein. Dus als het nu niet goed is, krijgt ze de keus: A, B of niks... meestal kiest ze dan wel eieren voor haar geld en neemt ze hetgeen waar je in eerste instantie mee kwam.
pi_107747074
Kdv belde net. Isabeau is tóch ziek. Ze slaapt nu, maar ik ga eerder naar huis om haar op te halen. Schaapje :'(
pi_107747115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:52 schreef freecell het volgende:
Ow, dat geeft hier:
'wil je de blauwe of de groene beker?'
'de gele!'
hier was dat eventjes "de blauwe of de rode beker schat?"

gevolgd door "JANKGILKRIJSNEEEEEEEEEEEEE" volle peutertantrum
wat bleek; de rode is voor haar en de blauwe voor ravi. dusssss. dat ik het maar weet 8-)
dus daar kiezen ze niet meer. de rode is voor selene en de blauwe voor ravi. wee degene die daar van afwijkt! stelletje anale ^&^&^&%^#^peuterpubers hier.
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:56:49 #292
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107747154
oo keuzes geven werkt hier ook niet altijd hoor, als Evie echt in de draakmodus zit, dan is alles niet goed ;) Als Evie vraagt om Kaas, en ik kaas geef; dan wil ze koek, geef ik koek, dan wil ze kaas... en dus maak ik ook regelmatig de keuze voor haar als ze in die modus zit...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 13:16:50 #293
5428 crew  miss_sly
pi_107747763
Onze dame is nog steeds vrij redelijk. Ze heeft wel eens haar momentjes, maar dat zijn echt maar momentjes. Ze wil veel zelf doen, maar is ook wel gemakkelijk aangelegd, dus wij 'mogen' nog vrij veel doen :') Keuzes werkt hier ook goed, over het algemeen. We hebben het gewoon erg gezellig, ze babbelt de oren van ons hoofd en doet het erg goed. Ze is een dag per week over naar de peutergroep, de andere dag zit ze nog bij de dreumessen, bij haar favoriete juf. Dat is ook zo'n leuke meid. De woensdag begint dan ook altijd met een dikke knuffel met haar zo gauw ze op het kdv binnen is O+

Laatst vond ik het wel even moeilijk: ze wilde namelijk heel graag een broertje of zusje. Dus heb ik haar uitgelegd dat dat een kindje van haar papa en mama zou zijn, en dat wij geen kindjes meer krijgen. Was ze wel even heel verdrietig om, arm ding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107748247
Vraagje tussendoor: hoe goed kunnen jullie peuters zichzelf aankleden? Weten welke arm er in welke mouw moet, welk been in welke broekspijp, broek optrekken, schoenen aandoen? Ivan kan dat nog niet zo goed. Een leidster op het kinderdagverblijf heeft aan ons gevraagd of we ermee willen oefenen. Dat wil ik best, maar ik heb zelf al moeite om bijvoorbeeld een broek over zijn bolle billen te krijgen. :+ Het lijkt me niet helemaal realistisch om van hem te verwachten dat hij dat zelf kan. Oefenen is prima, maar het is voor hemzelf ook maar frustrerend als ik hem niet help.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107748363
CLaudia, Minke kan het wel redelijk, maar dan moet je haar wel het spul goed aangeven (dus de voorkant voor enzo). Broek over billen is ook voor haar, ondanks gebrek aan billen, best lastig. Maar zo'n dikke luier helpt ook niet echt mee. Oefenen kan vast geen kwaad, maar als hij er zelf frustraties van krijgt en hij vind het ook prima als jij het doet, waarom dan pushen? Het is dat Minke ZELLUFFFFFFF! wil, anders had ik het ook gewoon nog gedaan bij haar.
pi_107748535
selene lukt het nu pas om dingen over kont (+luier) te trekken hoor. wel snapt ze prima welke kant van het truitje aan de voorkant moet :Y ik ben gewoon gestart met haalbare dingen zeg maar. dus truitje zelf en ik helpen met de broek. dat soort dingetjes. zelf uitkleden gaat trouwens een stuk vlotter dan zelf aankleden. ze had een tijdje de neiging om telkens al haar kleren uit te doen. overal en altijd. winter heeft dat probleempje opgelost :s)

ik verbeter het wel als ze het fout doet. ik ben helemaal voor zelf prutsen en niet alles de kop indrukken, maar er is niks mis met enig verbeteren (zonder dat het constant kritiek wordt). dus ik zeg gerust "andersom schatje :) "
pi_107748572
Ziet Minke dan zelf wat de voor- en achterkant van een trui zijn bijvoorbeeld? Ivan heeft daar totaal geen oog voor. Als ik hem het kledingstuk goed voorhoud dan doet hij het inderdaad wel met zijn trui en jas. Sokken kan hij niet zelf aantrekken. Een broek is écht veel te lastig, maar zoals ik al zei krijg ik hem er ook amper ingepropt. Schoenen aantrekken lukt hem zelf ook niet. Dan moet hij eerst het klittenband losser maken en dat heeft hij niet door.

Tja, hij is gewoon nogal bonkig. :Y)
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 13:40:28 #298
5428 crew  miss_sly
pi_107748729
Ik vind het niet vreemd hoor, dat hij dat nog niet kan. Senna begint nu wat handiger te worden ermee, maar ik moet dingen wel goed aangeven inderdaad. Bovendien vindt ze het veel gemakkelijker als ik het doe :+ En geen luier, maar wel bol buikje, en geen kont.
Ze begon zelf gisteren ineens over haar schoenen: "mama, de grote peuters kunnen zelf hun schoenen al aan doen. Ik kan dat nog niet. Maar dat geeft niet, hoor, dat leer ik nog wel!"

En dat laatste zinnetje ook op zo'n geruststellend toontje :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107748789
Nee hoor, dat ziet ze echt niet. Als ik haar der gang laat gaan zit alles achterstevoren. Schoenen ligt er een beetje aan welke. Laarsjes is geen enkel probleem, schoenen met klittebandgesp lukt soms, met veters is onbegonnen werk. Sokken lukt meestal ook wel, maar vaak heeft ze nu een maillot aan en dat lukt ook niet altijd.

Kijk Clau:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 42% gewijzigd door Lijnloos op 08-02-2012 13:56:01 ]
pi_107748877
Ah, dan zal de opmerking van de leidster waarschijnlijk wat 'vrijblijvender' bedoeld zijn dan ik geïnterpreteerd had. Ze had het ook tegen mijn lief gezegd en niet tegen mij, dus ik weet de context niet precies. Nou ja, ik vraag er nog wel naar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')