abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142549715
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:31 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. :) Ik ga zeker een boek van die schrijver lezen.

Welk boek raad je aan om mee te beginnen of maakt dat niet zoveel uit?
De meeste boeken van Jo Nesbø maken deel uit van een serie over Harry Hole. Ik zou dus gewoon bij 't eerste deel beginnen, Vleermuisman (als je in het Nederlands leest). Het is trouwens ook prima te volgen als je niet op volgorde leest, maar het is net wat leuker qua karakterontwikkeling als je dat wel doet. En bijkomend voordeel (vind ik) is dat de boeken per deel (nog) beter worden. :)
pi_142564677
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:53 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

De meeste boeken van Jo Nesbø maken deel uit van een serie over Harry Hole. Ik zou dus gewoon bij 't eerste deel beginnen, Vleermuisman (als je in het Nederlands leest). Het is trouwens ook prima te volgen als je niet op volgorde leest, maar het is net wat leuker qua karakterontwikkeling als je dat wel doet. En bijkomend voordeel (vind ik) is dat de boeken per deel (nog) beter worden. :)
Bedankt voor de info. Ik ga volgende week naar Nederland. Dan ga ik gelijk Vleermuisman opzoeken en lezen. :) Ik ben zeer benieuwd. ;)
Copthorne 2.0
  maandag 21 juli 2014 @ 19:02:45 #53
159909 -Peach
Prunus persica
pi_142564893
De zoon is zijn nieuwste boek en is geen onderdeel van de Harry Hole serie, dus daar zou je ook voor kunnen kiezen. Misschien is die wat makkelijker te vinden!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_142565236
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:55 schreef -Peach het volgende:
Henning Mankell - Faceless Killers (Kurt Wallander)
Ik heb deze afgelopen dagen gelezen. _O_ Wallander blijft een mooie reeks. :)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:19:23 #55
16715 Mylene
*schatje*
pi_142609322
In november verschijnt Viproom van Jens Lapidus, het eerste deel van een nieuwe thrillerreeks na de De Stockholm Trilogie. Het boek is deze maand in thuisland Zweden het best verkochte boek.

  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:53:49 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142610952
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:02 schreef -Peach het volgende:
De zoon is zijn nieuwste boek en is geen onderdeel van de Harry Hole serie, dus daar zou je ook voor kunnen kiezen. Misschien is die wat makkelijker te vinden!
Heb hem in April gelezen, is duisterder dan de Harry Hole serie, maar wel goed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145295069
quote:
Deel 4 Millenniumserie van Stieg Larsson in de maak

De Millenniumtrilogie van de Zweedse schrijver Stieg Larsson krijgt volgend jaar een vervolg.
Deel 4 Millenniumserie van Stieg Larsson in de maak

Op 14 augustus is de internationale publicatiedatum van deel 4, zo liet het Nederlandse A.W. Bruna Uitgevers dinsdag weten.

Larsson overleed in 2004, nog voordat het eerste deel van de succesvolle trilogie, Mannen die vrouwen haten, op de markt kwam.

De Zweedse journalist en bestsellerauteur David Lagercrantz schrijft in opdracht van de erven van Stieg Larsson deel 4. Hij is bekend van het boek Ik, Zlatan, over voetballer Ibrahimovic.

Delen van de Millenniumtrilogie zijn ook verfilmd.
bron
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:12:40 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145295132
Alles voor de omzet en de verkoopcijfers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145305069
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Alles voor de omzet en de verkoopcijfers
Dit dus.

Bovendien was het verhaal wel af vond ik.
pi_145704645


Niet zo goed als bijvoorbeeld een Jussi Adler-Olsen, maar absoluut vermakelijk. Leest erg makkelijk weg, maar er zitten wel redelijk wat storende fouten in ('hij plast zich in zijn broek'). Ben benieuwd naar de rest van de reeks. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb de zoon uit, goed verhaal, zo mogelijk nog donkerder dan Harry Hole serie.
Ik heb De zoon afgelopen week gelezen, en ik vond 'm een beetje tegenvallen, eigenlijk. Het duurde een hele poos voordat het verhaal op gang kwam en ik zag het einde van mijlenver al aankomen (en dat overkomt me echt niet vaak). Vooralsnog mis ik Harry Hole nog, in elk geval.
pi_145707551
In de afgelopen paar maanden de eerste 5 Kurt Wallander boeken (opnieuw) gelezen. Het blijft een mooi karakter.
pi_146260978


Hopelijk weer zoals vanouds, en niet zoals de voorganger Twee Soldaten waar ik niet doorheen kon komen.

De nieuwe Lars Kepler, Stalker, verschijnt overmorgen en Viproom volgende week dinsdag.

Offtopic: Ik heb inmiddels alle boeken van de Duitse schrijver Sebastian Fitzek uitgelezen. Wat een schrijver zeg, erg goed in het schrijven van een spannend plot. Dit is zijn laatste boek.

pi_147842785
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:19 schreef Mylene het volgende:
In november verschijnt Viproom van Jens Lapidus, het eerste deel van een nieuwe thrillerreeks na de De Stockholm Trilogie. Het boek is deze maand in thuisland Zweden het best verkochte boek.

[ afbeelding ]
Ik heb Viproom net uit. Het duurde weer even om aan de grote hoeveelheid personages te wennen, maar het is echt weer een geweldig boek van Lapidus. _O_

Ik ben nu begonnen met dit boek. Net honderd pagina's op weg, maar tot nu toe ook prima te doen:


En verder heb ik nog het nieuwste boek van Arne Dahl (Woede) en van Unni Lindell (Doodsbruid) liggen, dus wat de Scandinavische thrillers betreft vermaak ik me momenteel nog wel even. :)
pi_148478998


Net uit: Het labyrint van de Zweed Sigge Eklund. De elfjarige Magda is verdwenen en het verhaal wordt vanuit het perspectief van vier volwassenen verteld, waaronder haar ouders. Verfrissend om eens een thriller/spannende roman te lezen zonder proloog en gecursiveerde cryptische hoofdstukken tussendoor over de situatie van het slachtoffer. De personages zijn echt heel goed uitgewerkt en de verhaallijn zit nog beter in elkaar dan ik dacht. Aanrader! :)

Doodsbruid van Unni Lindell viel me tegen (erg saai, alleen het einde was nog wel aardig), Woede is weer een prima boek van Arne Dahl en ik heb nu nog Stalker van Lars Kepler liggen om binnenkort te gaan lezen.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:30:30 #65
16715 Mylene
*schatje*
pi_150252738
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:57 schreef takkfyrir het volgende:
Zo, ik heb vandaag De slager van Klein Birma uitgelezen. Wat een fijn boek weer, en wat ontzéttend jammer dat 't al het einde van de reeks is. Ik las een interview met de vertaalster die de laatste boeken van Nesser had vertaald, en zij is momenteel bezig met de vertaling van een losstaand boek van Nesser (De hemel boven Londen). Aangezien De zomer van Kim Novak één van mijn favoriete boeken is (ook één van Nessers losstaande boeken dus), ben ik daar heel erg benieuwd naar. :)

Inmiddels uitgegeven. Meteen maar even besteld.



Ik heb de nieuwe Camilla Läckberg uit. Naar mijn mening meer dan het wachten waard. Ze verweeft het verleden en heden in één verhaal. Uiteindelijk blijken die met elkaar gemeen te hebben en komt het tot een ontknoping. De rode draad in al haar boeken. Ook dit deel zit erg goed in elkaar.



[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 03-03-2015 16:36:47 ]
  dinsdag 3 maart 2015 @ 18:16:30 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150256222
De nieuwe Jo Nesbo verschijnt in November in het Engels, titel nog onbekend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151455809
Vandaag uitgekomen: De doden hebben geen verhaal van de Noor Gard Sveen.



Ik lees er behoorlijk positieve recensies over, dus ik ben benieuwd. Ook weer de eerste in een serie, trouwens. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Inmiddels uitgegeven. Meteen maar even besteld.

[ afbeelding ]
Heb je de nieuwe Nesser al uit? Zo ja, wat vond je ervan? Ik heb 't boek zelf nog niet gelezen, maar wil dat wel snel gaan doen. :)
pi_151540923
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:21 schreef takkfyrir het volgende:
Vandaag uitgekomen: De doden hebben geen verhaal van de Noor Gard Sveen.

[ afbeelding ]

Ik lees er behoorlijk positieve recensies over, dus ik ben benieuwd. Ook weer de eerste in een serie, trouwens. :)

[..]

Heb je de nieuwe Nesser al uit? Zo ja, wat vond je ervan? Ik heb 't boek zelf nog niet gelezen, maar wil dat wel snel gaan doen. :)
Ik heb hem nog niet gelezen. In tegenstelling wat op de voorzijde staat is het een roman.

http://www.hebban.nl/boeken/hemel-boven-londen-hakan-nesser
pi_151587283
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb hem nog niet gelezen. In tegenstelling wat op de voorzijde staat is het een roman.

http://www.hebban.nl/boeken/hemel-boven-londen-hakan-nesser
Ik wist al wel dat 't geen literaire thriller was, maar het was me helemaal niet opgevallen bij de afbeelding die je eerder postte. Wat knullig. :D Maar goed, ik ben benieuwd!

Het nieuwste boek van Tove Alsterdal schijnt trouwens ook behoorlijk goed te zijn en wil ik ook nog gaan lezen. :)

pi_151587723
Dat hele literaire thriller label is sowieso :') :') , voor mij bijna een reden om zo'n boek links te laten liggen.
  woensdag 22 april 2015 @ 16:48:11 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151929494
7 mei komt hij uit :Y

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151986725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:48 schreef deedeetee het volgende:
7 mei komt hij uit :Y

[ afbeelding ]
Tof! Absoluut een van mijn favoriete thrillerseries. :Y
pi_151987970
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 12:45 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Tof! Absoluut een van mijn favoriete thrillerseries. :Y
Ja, hier idem dito. Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe Jussi Adler-Olsen, deze maand uitgekomen. Meteen maar even besteld bij bol.com. Eerst nog de nieuwe Lars Kepler, Stalker, uitlezen.

Hiervoor het vierde en slotdeel in de Öland reeks van Johan Theorin. Mooie sfeerbeschrijvingen hoor. Hij neemt je echt mee naar het eilandje. Het boek gaat eigenlijk over onrecht en wraak. Een groot deel van het boek is geschiedenis. Je krijgt inzicht in hoe een karakter, van jonge 12-jarige leeftijd tot op oude leeftijd, is geworden zoals hij is. Verweven met het heden, een jongen met vader en toeristen die het eiland bezoeken om midzomer te vieren. Erg jammer dat met dit deel een einde is gekomen aan deze reeks.



pi_152015361
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:31 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, hier idem dito. Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe Jussi Adler-Olsen, deze maand uitgekomen. Meteen maar even besteld bij bol.com. Eerst nog de nieuwe Lars Kepler, Stalker, uitlezen.

Hiervoor het vierde en slotdeel in de Öland reeks van Johan Theorin. Mooie sfeerbeschrijvingen hoor. Hij neemt je echt mee naar het eilandje. Het boek gaat eigenlijk over onrecht en wraak. Een groot deel van het boek is geschiedenis. Je krijgt inzicht in hoe een karakter, van jonge 12-jarige leeftijd tot op oude leeftijd, is geworden zoals hij is. Verweven met het heden, een jongen met vader en toeristen die het eiland bezoeken om midzomer te vieren. Erg jammer dat met dit deel een einde is gekomen aan deze reeks.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik had helemaal gemist dat er een nieuw boek van Jussi Adler-Olsen is verschenen! Ook snel maar lezen, dan. :) Die serie van Johan Theorin is inderdaad zeer de moeite waard. Heb je Sint-Psycho van hem ook al gehad? Dat is een losstaande thriller en ook erg goed, vind ik.
pi_152078497
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:42 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik had helemaal gemist dat er een nieuw boek van Jussi Adler-Olsen is verschenen! Ook snel maar lezen, dan. :) Die serie van Johan Theorin is inderdaad zeer de moeite waard. Heb je Sint-Psycho van hem ook al gehad? Dat is een losstaande thriller en ook erg goed, vind ik.
Ja, en ook mee eens.
pi_154714323
Even een schop omhoog, want ik heb de afgelopen tijd weer een paar (al dan niet literaire) thrillers/boeken uit het Hoge Noorden gelezen.

Naar Hemel boven Londen van Håkan Nesser had ik het meest uitgekeken, maar die viel me nogal tegen. Dat ligt waarschijnlijk aan mij, al vond ik dat de achterflaptekst ook niet echt recht deed aan 't verhaal. Maar goed, ik had me meer verheugd op een verhaal in de richting van De stilte na Sarah of De zomer van Kim Novak. Dit was echter totaal wat anders en hoewel dat ook wel was aangekondigd en ik het op zich tof vind dat Nesser iets nieuws uitprobeert, geef ik dan liever bij hetzelfde soort boek de voorkeur aan Alessandro Baricco, van wie hij trouwens een citaat voor z'n motto gebruikt. En nog een gratis tip voor Nesser voor de volgende keer: zoek alsjeblieft wat synoniemen op voor (het Zweedse equivalent van) 'de liefde bedrijven', want dit werd na een tijdje echt strontvervelend. Sowieso vond ik zijn schrijfstijl in dit boek een beetje irritant en dat is raar, want het was op zich niet erg anders dan in z'n andere werk. Maar goed, genoeg gemopperd.

De grenzeloze van Jussi Adler-Olsen was best heel aardig. In elk geval beter dan Het Marco-effect, wat in mijn herinnering een constante achtervolging was. Ik merkte wel dat ik even heel goed moest nadenken wat ook alweer de persoonlijke, doorlopende sores van de personages waren. Die mikte Adler-Olsen er een beetje tussendoor, zonder al te veel toelichting.

Erfschuld van Arnaldur Indriðason vond ik heel erg sterk. Hij is toch echt ook wel een van mijn favorieten. Hier ook weer: meerdere verhalen mooi met elkaar verweven, interessante historische details die subtiel verwerkt zijn, soms heb ik het idee dat een auteur je er nog even in wil wrijven dat 'ie heel erg verschrikkelijk uitgebreid research heeft gedaan/laten doen en ook nog 'ns prachtig opgeschreven. Het is een losstaand boek trouwens, dus mensen die om de een of andere belachelijke reden nog nooit een boek van hem hebben geprobeerd, kunnen gerust hiermee beginnen.

Het nieuwste boek van Hjorth Rosenfeldt, Ik reis alleen van Samuel Bjørk en De doden hebben geen verhaal van Gard Sveen ga ik binnenkort lezen. De slaap en de dood van A.J. Kazinski komt ook nog een keer aan de beurt. En verder zat ik hierboven een beetje terug te lezen en vroeg ik me af of die boeken van Nesbø onder z'n pseudoniem al vertaald zijn, maar dat is in het Nederlands voor zover ik kan vinden nog niet het geval. En deel vier van de Millennium-trilogieserie verschijnt dus binnenkort, maar die laat ik lekker links liggen. Heeft iemand anders recent nog wat tofs gelezen?
pi_155442107
Net De doden hebben geen verhaal van Gard Sveen uit. Voor wie nog op vakantie gaat, een Scandinavische thriller mee wil nemen en twijfelt welke het moet zijn: neem gewoon dit boek. Het duurt even voordat 't goed op gang is en de persoonlijke perikelen van de agent zijn niet bijster interessant, maar verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken. In het kort: vlak nadat er drie oude skeletten zijn gevonden, wordt een Noorse oud-minister vermoord. Voor de oplossing moet terug worden gegaan naar de Tweede Wereldoorlog. Nu komen er per jaar volgens mij tientallen thrillers uit waarbij de Tweede Wereldoorlog een grote rol speelt, maar dit boek boek is daarbij absoluut een van de betere in het genre. (O ja, Erfschuld van Arnaldur Indriðason, die ik hierboven noemde, trouwens ook.)


Dit is ook prima vermaak en eveneens het eerste deel van een serie. De hoofdpersoon heet, geheel verrassend, Leona, is agente en lost niet alleen misdaden op, maar houdt er ondertussen ook nog wat behoorlijk dubieuze praktijken op na. Totaal ongeloofwaardig allemaal, maar het leest tegelijkertijd als een trein.

En dan ga ik nu eindelijk beginnen aan Het stille meisje van Hjorth (&) Rosenfeldt. Ik heb er dusdanig hoge verwachtingen van dat 't eigenlijk alleen maar kan tegenvallen. :')
pi_155508110
Ik stop er maar even mee dit topic in m'n eentje vol te posten, maar toch eerst nog even melden dat Het stille meisje allerminst tegenviel. Niet eens zozeer omdat de misdaad en oplossing zo vreselijk interessant waren, maar met name omdat Sebastian Bergman zo'n ontzettend fascinerend personage is en blijft, in tegenstelling tot veel hoofdpersonen in thrillerseries. Ook omdat de sfeerbeschrijvingen zo beeldend zijn. En eveneens omdat elk boek in de serie steeds met een sterke cliffhanger eindigt. Duimen maar dat 't volgende deel niet al te lang op zich laat wachten, dus. :)
pi_155828221
Er is gisteren een nieuwe Nesbø uitgekomen! Bloed op sneeuw. Een vrij dun boek dit keer: ruim 200 pagina's. Een leesfragment is hier te vinden.
pi_156190075
Via Scandinavische politieseries op TV, zoals Beck en de Brug (Broen), ben ik uiteindelijk op Wallander terecht gekomen, en ben ook aan de boeken begonnen. Althans dat was het plan, maar na een boek viel het toch een beetje tegen. Misschien lag het aan de vertaling (naar het Engels), waardoor het wat houterig wordt, maar ik vond het niet lekker weglezen. Ook af en toe wat dik aangezet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:03:10 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156190656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 05:36 schreef Lyrebird het volgende:
Via Scandinavische politieseries op TV, zoals Beck en de Brug (Broen), ben ik uiteindelijk op Wallander terecht gekomen, en ben ook aan de boeken begonnen. Althans dat was het plan, maar na een boek viel het toch een beetje tegen. Misschien lag het aan de vertaling (naar het Engels), waardoor het wat houterig wordt, maar ik vond het niet lekker weglezen. Ook af en toe wat dik aangezet.
De Harry Hole serie van Jo Nesbo is erg lekker lezen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156190668
Ik zal eens een poging wagen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:02:50 #83
159909 -Peach
Prunus persica
pi_156191322
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:13 schreef takkfyrir het volgende:
Er is gisteren een nieuwe Nesbø uitgekomen! Bloed op sneeuw. Een vrij dun boek dit keer: ruim 200 pagina's. Een leesfragment is hier te vinden.
Die heb ik in mijn vakantie gelezen (in een paar uur tijd), leest prima weg!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_156192812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:02 schreef -Peach het volgende:

[..]

Die heb ik in mijn vakantie gelezen (in een paar uur tijd), leest prima weg!
Mooi! Heb het boek inmiddels bij de bieb gereserveerd, dus ik hoop 't ook snel te kunnen lezen. :)
pi_156203147
Wallander _O_
pi_156493528
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:02 schreef -Peach het volgende:

[..]

Die heb ik in mijn vakantie gelezen (in een paar uur tijd), leest prima weg!
Net uit, vond 't ook een fijn boek. Hoofdpersoon Olav is beslist een van de interessantere huurmoordenaars die ik tot nu toe in boeken ben tegengekomen. Wel een behoorlijk andere andere schrijfstijl dan ik van Nesbø gewend ben. Ik vond die schrijfstijl uitermate prettig, maar ik kan me voorstellen dat er andere Nesbø-liefhebbers zijn die er wat moeite mee hebben.

Geen boek, maar eveneens van Nesbø's hand: een tv-serie waar de Russen niet zo blij mee zijn. Ben ik ook wel benieuwd naar. :)
pi_156616775
Henning Mankell is overleden.

quote:
Zweedse misdaadauteur Henning Mankell overleden

De Zweedse misdaadauteur Henning Mankell is op 67-jarige leeftijd overleden. Zijn Duitse uitgever Hander Verlag heeft dit maandag in München bekendgemaakt.

De auteur, bekend van de boeken over politie-inspecteur Kurt Wallander, had een tumor in zijn nek en linkerlong, liet hij begin 2014 weten.

Voor zijn Nederlandse uitgever, Eric Visser van De Geus, komt het nieuws van het overlijden toch onverwacht. Hij kende hem goed. Visser heeft in twintig jaar zeker twintig boeken van Mankell uitgegeven. 'Mankell was een heel groot verhalenverteller. Een sociaal bewogen man, die het schrijven niet los kon zien van maatschappelijke verhoudingen.'

Mankell (3 februari 1948 - 5 oktober 2015) was een van de populairste auteurs van Zweden. Van de boeken in de serie over Wallander zijn ruim veertig miljoen exemplaren verkocht, zij vormden de basis voor een Zweedse en een Britse tv-serie.

In de plots, waarin de geharde inspecteur talloze moorden oplost, liet Mankell vaak zijn uitgesproken linkse politieke ideeën doorschemeren. Naast misdaadromans heeft hij ook kinderboeken en toneelstukken geschreven.

Mankell was een schrijver met een missie. Veel van zijn romans en theaterstukken gaan over verschoppelingen, en over misstanden in Afrika, het continent waar hij lang heeft gewoond. Veel van zijn misdaadromans en zijn scenario's voor thrillerseries draaien rond westerse problematiek: xenofobie, vrouwenhandel, probleemjongeren. Tegelijkertijd schuwde hij het kleine, het particuliere nooit: zijn personages worstelen met alledaagse problemen, tegen de achtergrond van een veranderende wereld.

Mankells boeken doen het ook goed in Nederland. 'Ik denk dat er zeker ruim 3,5 miljoen van zijn verkocht', zegt Visser. Het nieuwste boek van de Zweedse auteur verschijnt volgende week. De titel is: Zweedse laarzen.
Bron
pi_156618098
R.I.P. -O-
Copthorne 2.0
pi_156622048
:{ :{
  maandag 5 oktober 2015 @ 18:20:49 #90
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156622303
Er komt een nieuwe Lars Kepler maar de boekbeschrijving trekt me niet echt aan :@



Jasmine Anderson ziet tijdens een navo-missie de dood recht in de ogen.
Haar hart staat meer dan een minuut stil, en de herinnering aan die honderd
seconden zal haar leven voorgoed veranderen.
Wanneer Jasmine jaren later met haar moeder en zoontje betrokken raakt
bij een ernstig auto-ongeluk, komt zij als enige weer bij bewustzijn. Haar
moeder is overleden en haar zoon is zo ernstig gewond dat artsen zijn hart
moeten stilzetten om hem te redden. Jasmine herinnert zich de wereld tussen
leven en dood en besluit haar zoon te gaan helpen door ook haar hart stil te
laten zetten. Alleen zo zal ze hem kunnen redden, wég van de dood.

En een nieuwe Viveca Sten Daar zie ik meer in :)



[ Bericht 6% gewijzigd door deedeetee op 05-10-2015 18:27:02 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 17 januari 2016 @ 17:30:44 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159178894
Voor de fans van Jo Nesbo, vanavond 12 uur, BBC2,
Headhunters, verfilming van zijn eerste volwassen boek.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01r97z4
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159657121
Er is vandaag weer een boek van Nesbø verschenen: Middernachtzon.



En ik zie hierboven een nieuwe Viveca Sten staan, die had ik helemaal gemist. Meteen maar even gereserveerd bij de bieb. :) Vind haar boeken niet vreselijk goed, maar ze lezen wel lekker weg. Iemand anders recent nog een toffe thriller uit het Hoge Noorden gelezen? Ik heb De hoogvlakte van Steinar Bragi nog op m'n leeslijst staan.

pi_166693045
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Harry Hole serie van Jo Nesbo is erg lekker lezen.
Ondertussen de Harry Hole serie bijna af. Alhoewel ik een fan van de serie ben, zijn de boeken die buiten de serie vallen zeker niet van mindere kwaliteit.

Gisteren 'the Son' uitgelezen, heerlijk verhaal. Headhunters was meesterlijk en uitermate grappig.

Nesbo schrijft heel gemakkelijk, het leest lekker weg, en de verhalen zitten erg goed in elkaar.

Heb de verfilming van Headhunters gezien, goed gedaan, maar al het Nesbo-werk leent zich wel voor verfilming, heb ik het idee.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169597338
Harry Hole keert dan eindelijk terug in een nieuw avontuur, de elfde uit de reeks, 9 mei om precies te zijn.



En volgende week vrijdag een nieuw deel van de 'serie Q' van Jussi Adler-Olsen.

  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:12:20 #95
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_169598020
Ik heb net de nieuwe Lars Kepler uit. :P

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 4 april 2017 @ 23:15:55 #96
16715 Mylene
*schatje*
pi_170009510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:12 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb net de nieuwe Lars Kepler uit. :P

[ afbeelding ]
Ik heb hem gisteravond uitgelezen, goed boek zeg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')