Volgens mij is er aan de andere kant nu een uitbouw oid, hij spreekt immers over een voormalig balkon.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:34 schreef z80 het volgende:
aangezien dit een balkon was zit er ook ergens een hemelwater afvoer. anders loopt de bak vol.
na het plaatsen van het muurtje kan deze wel aan de verkeerde kant zitten maar dat is weer op te lossen met een stuk pvc buis.
In de oude situatie lag er beneden een tuin .quote:Op zondag 15 januari 2012 18:34 schreef z80 het volgende:
aangezien dit een balkon was zit er ook ergens een hemelwater afvoer. anders loopt de bak vol.
na het plaatsen van het muurtje kan deze wel aan de verkeerde kant zitten maar dat is weer op te lossen met een stuk pvc buis.
Bij op afschot dicht maken krijg je geen ophoping .quote:Op zondag 15 januari 2012 18:38 schreef quo_ het volgende:
Als je de "bak" volstort met beton blijft er evengoed regenwater op vallen. Dat zal toch ergens heen moeten.
Komt dat dan wel op een wenselijke plaats terecht?
Zo ja dan ligt daar de mogelijkheid om een afvoertje in de richting te fabrieken.
hoe je een bak moet ik toch de afwatering nog regelenquote:Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Met teer insmeren aan de buitenkant
gaan we morgenochtend maar eens doen .quote:Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef Nightwulf het volgende:
Je hebt het balkon al zwaarder belast dan waar het voor berekend isdoor er een bakstenen muur op te bouwen.
Volstorten met beton zou wel eens te zwaar kunnen zijn.
Meestal steunt een balkon op stalen binten die een stuk naar binnen doorlopen, heeft iemand ooit de toestand van die binten bekeken?
goede informatiequote:Op zondag 15 januari 2012 18:55 schreef naaa het volgende:
Een beton laag onder de 30 centimeter is niet waterdicht!
Dan zal je een toeslagmiddel (b.v. waterglas) toe moeten voegen aan de mortel.
Je kunt het er ook niet zo op "pleuren"; de ondergrond moet schoon gemaakt (liefst met verdund
zoutzuur) en opgeruwd worden. Ook moet je hem "aanbranden" met een papje van puur-cement.
Kan je niet aan de zijkant schuin naar buiten boren en daar een afvoer van ø 32 tot ø 50mm boren??
Als ik het goed begrijp moet je over dat randje zien te komen wat links onder de houten plank zit ?quote:Op zondag 15 januari 2012 18:50 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Bij op afschot dicht maken krijg je geen ophoping .
het water valt dan op een schuurdak ,waar boven momenteel een terras is gemaakt .
Tussen die planken door loopt ook het regenwater zonder probleem op het schuurdak.
Schuurdak ligt op afschot en heeft een goot met aan beide zijde een uitloop.
Bij gebruik van beton (als dat een goede hechting op graniet heeft zal ik het aantal kilo's moeten berekenen en wat binnen de marges valt zonder dat het balkon afscheurt. .
Klinkt goed alleen rechts is geen loodflap maar een scheur in het graniet .quote:Op zondag 15 januari 2012 19:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp moet je over dat randje zien te komen wat links onder de houten plank zit ?
Een idee is misschien om gasbeton blokken van 10cm dik op hun kant te leggen en met tegellijm aan het graniet vast te zetten. Naar de gevel toe iets meer lijm gebruiken zodat je afschot krijgt. (gasbeton is 5-6 keer lichter dan normaal beton)
Vervolgens kieren afwerken met cement en daar overheen een goede kwaliteit bitumen.
De bestaande loodslab (rechts) lijkt me prima bruikbaar, en alleen nog een loodslab aanbrengen in de voeg van het andere muurtje.
Oeps... De bril er even bij opgezet, en nu je het zegt kan ik dat er ook in zienquote:Op zondag 15 januari 2012 19:36 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Klinkt goed alleen rechts is geen loodflap maar een scheur in het graniet .
Inderdaad,morgen update .quote:Op zondag 15 januari 2012 19:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Oeps... De bril er even bij opgezet, en nu je het zegt kan ik dat er ook in zien
Dan moet je iets verzinnen om aan die kant toch inwateren te voorkomen.
Is er trouwens sprake van een echte scheur in het graniet of gaat het om een losse granieten dorpel ?
Maar al met al toch reden genoeg om de eerder gemaakte opmerkingen over de degelijkheid van de constructie nog eens extra tegen het licht te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |