Enig idee hoe duur dat is? In de bussen waar ik in reis hebben ze de prijzen voor papieren kaartjes verviervoudigd zodat mensen de OV chipkaart gebruiken (die tijdens de introductie duurder was dan de papieren kaartjesquote:Op zondag 15 januari 2012 16:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Kaartje kan je altijd nog kopen aan het loket of in de bus bij de chauffeur
Hier is nog maar 1 kaartje te krijgen, en die is 3eu.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:44 schreef Drommeldaris het volgende:
1 halte is gewoon 1,50 hier hoor
Met de bus dan
Bron?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:44 schreef benzin het volgende:
[..]
Enig idee hoe duur dat is? In de bussen waar ik in reis hebben ze de prijzen voor papieren kaartjes verviervoudigd zodat mensen de OV chipkaart gebruiken (die tijdens de introductie duurder was dan de papieren kaartjes)
Met de ov-chip betaal je minder dan een euro hoor.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Of de prijs anders niet veel te hoog is.
Hier hadden ze eerst alleen kaartjes van 2.50 voor alleen de bus voor 2 uur ofzo. Nu hebben ze ze 3 euro gemaakt, maar dan mag je ook met de metro met zo'n kaartje. Opzich handig, maar niet als je dus maar 1 halte hoeft.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:44 schreef Drommeldaris het volgende:
1 halte is gewoon 1,50 hier hoor
Met de bus dan
quote:Op zondag 15 januari 2012 16:47 schreef SiIk het volgende:
Volgens de ns is het 'zodat je ook niet vergeet in en uit te checken op dagen dat je wel moet betalen.'
Kutargument natuurlijk
Onzin, want als ik wel moet betalen haal ik gewoon een kaartje en doe ik dat niet met mijn OV-chip.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:47 schreef SiIk het volgende:
Volgens de ns is het 'zodat je ook niet vergeet in en uit te checken op dagen dat je wel moet betalen.'
Kutargument natuurlijk
Ik kan de oude prijzen nergens terugvinden, maar zal het de buschauffeur vragen en een filmpje hier plaatsen. Die buschauffeurs vinden het zelf ook onverkoopbaar en veel chauffeurs bieden hun excuses aan als iemand een kaartje kooptquote:
Hier hadden ze eerst een eurokaartje een 3 en een 5, nu weet ik het niet meer want ik bus bijna nooit meerquote:Op zondag 15 januari 2012 16:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met de ov-chip betaal je minder dan een euro hoor.
[..]
Hier hadden ze eerst alleen kaartjes van 2.50 voor alleen de bus voor 2 uur ofzo. Nu hebben ze ze 3 euro gemaakt, maar dan mag je ook met de metro met zo'n kaartje. Opzich handig, maar niet als je dus maar 1 halte hoeft.
quote:Op zondag 15 januari 2012 16:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb bijna al mijn treinkaartjes van de afgelopen 2 jaar nog.
Exactquote:Op zondag 15 januari 2012 16:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Onzin, want als ik wel moet betalen haal ik gewoon een kaartje en doe ik dat niet met mijn OV-chip.
Papieren treinkaartjes ftw.
Maar dat mocht niet meer ofzo sinds januari toch?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Onzin, want als ik wel moet betalen haal ik gewoon een kaartje en doe ik dat niet met mijn OV-chip.
Waarom zou je posts willen krikken, terwijl je met hoe meer posts je alleen maar zieliger wordt gevondenquote:Op zondag 15 januari 2012 16:46 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ach.
Onnodig posts opkrikken tot daaraan toe.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/studentquote:Op zondag 15 januari 2012 16:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijpt moet dat dus ook als je gebruik wil maken van je korting tijdens je niet-vrij-reizen-periodequote:Vanaf 1 januari 2012 checken alle studenten bij NS verplicht in- én uit wanneer zij reizen met een Studentenreisproduct op de OV-chipkaart;
Check in- én uit wanneer je reist op saldo en tijdens je vrij-reizen periode;
Dat kan niet. Je kaart wordt na een aantal keer niet uitchecken geblokkeerdquote:Op zondag 15 januari 2012 16:50 schreef SiIk het volgende:
Ik zou ook gewoon alleen inchecken met studentenov, en nooit uitchecken. Gewoon, omdat het kan
Toen m'n OV gestolen was heb ik daarna DRIE weken op nieuwe moeten wachten. In die tijd dus idd af en toe busje moeten nemen a 3 euro heen, 3 euro terug terwijl me die retour normaal 2 euro zou kostenquote:Op zondag 15 januari 2012 16:44 schreef benzin het volgende:
[..]
Enig idee hoe duur dat is? In de bussen waar ik in reis hebben ze de prijzen voor papieren kaartjes verviervoudigd zodat mensen de OV chipkaart gebruiken (die tijdens de introductie duurder was dan de papieren kaartjes)
Ik heb die ziekte ook, en niet alleen met treinkaartjes. Overige attracties en alles van wanneer ik op vakantie ben geweest. Tot bonnetjes van de buitenlandse McDonalds aan toe.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb bijna al mijn treinkaartjes van de afgelopen 2 jaar nog.
Zozo, enkele tripjes Socios I presume?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zat allemaal nog in mn portemonnee.
In je vrij-reis periode moet je inchecken, zolang er kaartjes-automaten staan mag ik gewoon een kaartje halen. Ik betaal gewoon voor de reis, ze moeten niet zo zeiken.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:50 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Maar dat mocht niet meer ofzo sinds januari toch?
En je checkt soms dan per ongeluk uit als je denkt dat je incheckt en dat kan vervelend zijn tijdens buscontrolesquote:Op zondag 15 januari 2012 16:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je kaart wordt na een aantal keer niet uitchecken geblokkeerd
En oh ja, papieren treinkaartjes worden eind dit jaar afgeschaftquote:
Vrouwenportemonnee's 2 keer zo weinig geld 2 keer zo'n grote portemonneequote:Op zondag 15 januari 2012 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nee, en dat staat er ook niet. Maar ze gaan er gewoon vanuit dat je nooit meer kaartjes koopt.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:50 schreef benzin het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student
Ik vind het een beetje vreemd geformuleerd en moet het nog eens gaan vragen aan een NS-medewerker, maar:
[..]
Als ik het goed begrijpt moet dat dus ook als je gebruik wil maken van je korting tijdens je niet-vrij-reizen-periode
Paar er in laten. Doet het altijd goed als je gecontroleerd wordt en je bent kaartje vergeten oid. Als ze dan zien dat je normaal wel koopt heb je kleinere kans dat ze je bekeurenquote:Op zondag 15 januari 2012 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omg ik krijg echt de neiging om die troep weg te gooien als ik dat zo ziequote:Op zondag 15 januari 2012 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De reisjes Leeuwarden ja.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:52 schreef Crutch het volgende:
[..]
Zozo, enkele tripjes Socios I presume?
Geen geld.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:52 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Vrouwenportemonnee's 2 keer zo weinig geld 2 keer zo'n grote portemonnee
Wat voor kaartjes?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:53 schreef Joysa het volgende:
Ik heb nog veel meer kaartjes in mn portemonnee
Je bent rijkquote:Op zondag 15 januari 2012 16:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen geld.Alleen een aantal 5 centjes en 1 10 centje.
Dan sta ik altijd te schelden bij de Dirk.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen geld.Alleen een aantal 5 centjes en 1 10 centje.
Dan blokkeren ze hem.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:50 schreef SiIk het volgende:
Ik zou ook gewoon alleen inchecken met studentenov, en nooit uitchecken. Gewoon, omdat het kan
En daar heb ik wel een bron van: http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspxquote:Op zondag 15 januari 2012 16:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je kaart wordt na een aantal keer niet uitchecken geblokkeerd
quote:Wat gebeurt er als ik vergeet in-/uit te checken?
Als je incheckt bij het instappen, dan moet je ook altijd weer uitchecken bij het uitstappen!
Als je meerdere malen vergeet in- en/of uit te checken, worden de producten op je OV-chipkaart geblokkeerd. Je kunt dan niet meer inchecken.
In principe is het je eigen verantwoordelijkheid dat je altijd uitcheckt. In enkele gevallen (bijvoorbeeld als de poortjes/kaartlezers defect zijn) kom je in aanmerking voor (gedeeltelijke) restitutie. Kijk hier voor algemene informatie over restitutie. Of neem contact op met het OV-bedrijf waarmee je reisde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |