Bedankt voor de tip, maar dit laat ik ook graag aan de garage over.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:23 schreef Iuc het volgende:
Check het oliepeil eens van de stuurbekrachtiging. Misschien ligt het daaraan.
homokineetquote:Op zondag 15 januari 2012 17:44 schreef Guus Muisarm het volgende:
Omdat het alleen in een rechterbocht is ga ik toch voor de
[..]
Versleten homokineet tikt dus dat lijkt me stug.quote:
Dat is toch juist de homokineet die je hoort als je een bepaalde kant opstuurt?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Versleten homokineet tikt dus dat lijkt me stug.
En omdat het alleen is bij een bepaalde kant op sturen denk ik ook eerder aan een wiellager.
zit een electronisch systeem opquote:Op zondag 15 januari 2012 17:23 schreef Iuc het volgende:
Check het oliepeil eens van de stuurbekrachtiging. Misschien ligt het daaraan.
als een wiel lager versleten is dan is dat absoluut NIET verantwoord, mn buurman dacht dat het wel kon tegen mijn advies in, bij 100 Km/h sloeg het lager vast ..... auto total los...quote:Op zondag 15 januari 2012 18:01 schreef Floor1974 het volgende:
Maar stel nu, dat ik met een versleten wiellager pas donderdag naar de garage ga.
Is dat dan verantwoord?
Ik moet de komende dagen ook over de snelweg.
Het zijn misschien sullige vragen die ik stel, maar ik weet dus echt níks van auto's.
Ik vul zelf m'n ruitensproeiervloeistof bij, en ben daar al enorm trots op...
Ja, ga ik ook. De garage waar ik heenga is tevens de dealer.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tevens TS is de auto anderhalf jaar oud? dan zou ik naar de dealer gaan ivm garantie!
npquote:Op zondag 15 januari 2012 18:37 schreef Floor1974 het volgende:
[..]
Ja, ga ik ook. De garage waar ik heenga is tevens de dealer.
En bedankt voor je reactie op mijn vraag of het verantwoord is te wachten tot donderdag.
Dat doen we dus niet!
Fluitend geluid komt wel eens voor inderdaad, maar dan is die wel heel ver heen. Hetgeen wat je aangeeft in je post dat je het bij links ( of rechts ) niet hoort, is typisch een wiellager. Als je aan de naaf gaat draaien en je hoort een schafend geluid, dan is het sowieso het wiellager. Makkelijk klusje om te vervangen mits die niet in de naaf is gaan vreten, dan kan je nog wel eens een mokertje moeten gebruikenquote:Op zondag 15 januari 2012 18:59 schreef Floor1974 het volgende:
Ja, doe ik.
Ik zat trouwens nog een beetje te googlen, en las dat een versleten wiellager een zingend of fluitend geluid maakt. Dat is het echt totaal niet. Het is net of er een stoeptegel van de ene naar de andere kant schuift.
Ach, blijven speculeren heeft ook geen zin.
Ik hoor vanzelf wat het is. Ben beniewd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |