abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106815233
Hier verder!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_106815327
oxox (doe het maar zo de naam is iets te lang) gooi hem op een blokkeerlijst serieus. Iemand die je doodsverwensingen stuurt per app of sms verdient het om op de blokkeer te komen.
Serieus meisje kom eens voor jezelf op en laat eens merken dat je er niet van gediend bent, zo iemand is serieus je tranen niet waard.
pi_106815391

[ Bericht 51% gewijzigd door ovoxo op 15-01-2012 18:11:08 ]
XO till we overdose
pi_106815402
Echt :r ze verdraaid alles. en nu ben ik opeens slecht volgens haar.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:02:36 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_106815448
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:00 schreef ovoxo het volgende:
Ik wens m'n ex al het geluk toe en weet ik wat niet, maar ik hoop dat hij ooit inziet dat hij een grote fout heeft gemaakt en dat hij dan lekker eraan gaat en eraan lijdt. Dat is het minste wat hij verdient.
Dus bij deze:
Lars, als je dit leest liefje, je bent een klootzak en een lul en ik heb er fucking spijt van dat ik deze 3 jaar aan je heb verspilt.

Zo, en dan kan ik 'm nu los laten en verder gaan met m'n leven. ^O^
Goed bezig! ^O^
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_106815471
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:01 schreef over_hedge het volgende:
Echt :r ze verdraaid alles. en nu ben ik opeens slecht volgens haar.
Mmh...welcome to my world bro....ze is aan het spiegelen....wat zijzelf doet ziet ze nu in jou :')
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_106815536
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:03 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Mmh...welcome to my world bro....ze is aan het spiegelen....wat zijzelf doet ziet ze nu in jou :')
Ja en het slaat zo nergens op. ze ligt binnen 1 week op een ander. Terwijl toen we afscheidnamen ze niks anders kon dan huilen. Nu vind ik dit raar. En gun haar het beste. maar niet al na 1 week. En dan ben ik opeens slecht omdat ik het gaar niet gun.
pi_106815664
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja en het slaat zo nergens op. ze ligt binnen 1 week op een ander. Terwijl toen we afscheidnamen ze niks anders kon dan huilen. Nu vind ik dit raar. En gun haar het beste. maar niet al na 1 week. En dan ben ik opeens slecht omdat ik het gaar niet gun.
Ze denkt dat je haar idd geen geluk gunt en alles maar ze is zelf onwijs onzeker en wil je jaloers maken. Niet op letten en vooral alles van d'r verwijderen, ze is het niet waard als ze binnen 1 week met iemand anders gaat.
XO till we overdose
pi_106815746
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Vind het zwaar k voor je. Dit na 3,5 jaar relatie is relatiemoord met voorbedachte rade. Echt zo zwaar k voor je. Sterkte kerel!
Strek je eens uit !
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:12:10 #10
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_106815763
Jaloers zijn is niet altijd slecht.
pi_106815822
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:25 schreef QEX het volgende:

[..]

Ik weet hoe je je voelt. Praat er over, hier of met iemand die je vertrouwd.
Ik voel me verraden en gebroken. Alles wat ik deed, deed ik altijd met in mijn achterhoofd dat ik van één ding zeker was, een liefde die nooit over zou gaan. We grapte ook altijd dat de enige manier waarop wij uit elkaar zouden kunnen gaan was door dood of door vreemdgaan..
Nu hij weggevallen is, lijkt gewoon niets meer zin te hebben. Ik zou zeg maar niet zelf voor een trein springen, maar ook niet aan de kant gaan als ik aangereden werd door een trein.. Als je snapt wat ik bedoel.
Iedereen zegt dat het went en dat je afleiding moet zoeken, maar alles wat ik vroeger deed, heeft nu geen waarde meer voor me. Ik weet gewoon niet hoe ik uit deze put moet klimmen en ik was altijd heel energiek en ik hield van het leven, maar hij heeft mijn vertrouwen zo beschadigd dat ik nu gewoon de energie er niet voor heb om uit deze kutsituatie te komen. Ik herken mezelf niet meer en weet eigenlijk ook niet zo goed meer wie of wat ik ben..
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:17:21 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_106815963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:13 schreef xinge9 het volgende:

[..]

Ik voel me verraden en gebroken. Alles wat ik deed, deed ik altijd met in mijn achterhoofd dat ik van één ding zeker was, een liefde die nooit over zou gaan. We grapte ook altijd dat de enige manier waarop wij uit elkaar zouden kunnen gaan was door dood of door vreemdgaan..
Nu hij weggevallen is, lijkt gewoon niets meer zin te hebben. Ik zou zeg maar niet zelf voor een trein springen, maar ook niet aan de kant gaan als ik aangereden werd door een trein.. Als je snapt wat ik bedoel.
Iedereen zegt dat het went en dat je afleiding moet zoeken, maar alles wat ik vroeger deed, heeft nu geen waarde meer voor me. Ik weet gewoon niet hoe ik uit deze put moet klimmen en ik was altijd heel energiek en ik hield van het leven, maar hij heeft mijn vertrouwen zo beschadigd dat ik nu gewoon de energie er niet voor heb om uit deze kutsituatie te komen. Ik herken mezelf niet meer en weet eigenlijk ook niet zo goed meer wie of wat ik ben..
Dat is erg rot voor je. En ik herken me in je gevoelens.

Helaas is het niet anders dan dat je je nu even een tijd rot gaat voelen. Je moet wennen aan leven zonder hem. Na een tijdje gaat het steeds beter en kun je je eigen leven weer leiden.

Wat je voelt is normaal, maar je moet te lang blijven hangen in zelfmedelijden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_106815972
Maak eens een afspraak met de huisarts, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog.
pi_106815979
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:13 schreef xinge9 het volgende:

[..]

Als je op dat punt staat is het misschien eens heel goed begeleiding te gaan zoeken waar je met iemand over dit kan praten.
Een vriend van me 2 jaar terug voelde zich ook zo en is er niet meer, en ik denk als je op dat punt beland bent , het toch eens tijd eens om hulp in te schakelen.
Misschien kan die wat meer helpen je leven weer op orde te krijgen.
pi_106816127
Ik snap echt niet hoe ze dit heeft kunnen doen. Vraagt ze net wel heel leuk: Als er wat is vertel je het me dan wel. (als ik naar het ziekenhuis moet of wat dan ook)
pi_106816132
Bedankt.. En ik heb inderdaad eigenlijk meteen al mezelf laten doorverwijzen, omdat ik gewoon voel dat ik hier niet zelfstandig uit ga komen. Maar ik heb het gevoel dat die psycholoog me niet echt serieus neemt, aangezien hij dingen zei als 'Je bent nog jong, misschien is het wel beter zo' en 'Ga gewoon uit, dan kom je vanzelf iemand tegen'. Met dat soort antwoorden kan ik niets, want daar gaat het helemaal niet om.. Ik geef hem nog een kans aanstaande woensdag maar als ik dan nog steeds dat gevoel heb ga ik denk ik maar een andere psycholoog proberen ofzo. :{
pi_106816149
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:22 schreef over_hedge het volgende:
Ik snap echt niet hoe ze dit heeft kunnen doen. Vraagt ze net wel heel leuk: Als er wat is vertel je het me dan wel. (als ik naar het ziekenhuis moet of wat dan ook)
Misschien is dit gewoon haar manier om er over heen proberen te komen? Ik denk dat die relatie niet lang blijft hoor..
pi_106816278
toch raar hoe mijn gevoel van houden van in 1uur naar haat gegaan is.
pi_106816406
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:22 schreef xinge9 het volgende:
Bedankt.. En ik heb inderdaad eigenlijk meteen al mezelf laten doorverwijzen, omdat ik gewoon voel dat ik hier niet zelfstandig uit ga komen. Maar ik heb het gevoel dat die psycholoog me niet echt serieus neemt, aangezien hij dingen zei als 'Je bent nog jong, misschien is het wel beter zo' en 'Ga gewoon uit, dan kom je vanzelf iemand tegen'. Met dat soort antwoorden kan ik niets, want daar gaat het helemaal niet om.. Ik geef hem nog een kans aanstaande woensdag maar als ik dan nog steeds dat gevoel heb ga ik denk ik maar een andere psycholoog proberen ofzo. :{
Tip wees dan wel volkomen eerlijk en geef aan met welke gedachtens je loopt , want meestal als je bij dat punt zit is er al meer aan de hand dan liefdesverdriet, ik denk namelijk dat door liefdesverdriet een aantal emoties versterkt worden.
Dat was bij die vriend ook zo er was al veel meer aan de hand maar door de liefdesverdriet verergerde het .
Ik denk dat je voor jezelf goed uit moet zoeken waar je nog meer mee zit en daar mee verder zodat je er uiteindelijk weer beter uit komt
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:31:02 #20
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_106816418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:26 schreef over_hedge het volgende:
Misschien is hij haar rebound.
pi_106816596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:30 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Tip wees dan wel volkomen eerlijk en geef aan met welke gedachtens je loopt , want meestal als je bij dat punt zit is er al meer aan de hand dan liefdesverdriet, ik denk namelijk dat door liefdesverdriet een aantal emoties versterkt worden.
Dat was bij die vriend ook zo er was al veel meer aan de hand maar door de liefdesverdriet verergerde het .
Ik denk dat je voor jezelf goed uit moet zoeken waar je nog meer mee zit en daar mee verder zodat je er uiteindelijk weer beter uit komt
Ja dat klopt, ik zat al niet geweldig lekker in m'n vel daarvoor om andere redenen. Maar ik hield het vol omdat ik altijd op steun van m'n vriendje kon rekenen. Nu sta ik er helemaal alleen voor en vliegen al die gedachtes en gevoelens ongecontroleerd rond.. Bedankt voor je advies, het heeft inderdaad geen zin om te liegen/dingen te verzwijgen tegen een psycholoog.
pi_106816747
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:36 schreef xinge9 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, ik zat al niet geweldig lekker in m'n vel daarvoor om andere redenen. Maar ik hield het vol omdat ik altijd op steun van m'n vriendje kon rekenen. Nu sta ik er helemaal alleen voor en vliegen al die gedachtes en gevoelens ongecontroleerd rond.. Bedankt voor je advies, het heeft inderdaad geen zin om te liegen/dingen te verzwijgen tegen een psycholoog.
Dat is inderdaad beter , ik ben juist op die manier een vriend van me verloren en ik zou niet graag willen dat mensen in jouw omgeving diezelfde situatie zouden komen. Het is namelijk nogal moeilijk om daar mee om te gaan.
En misschien is dit een rare manier dat je nu wel juist aan jezelf moet gaan werken en heeft die je misschien later een dienst bewezen doordat je er dan veel sterker uitkomt.
pi_106816905
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:22 schreef over_hedge het volgende:
Je had toch geen contact meer zei je net in het vorige topic?
pi_106816908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:26 schreef over_hedge het volgende:
Dat houden van komt ook weer terug hoor, ze noemen het niet voor niets een achtbaan waar je nu in zit :Y
Strek je eens uit !
pi_106816921
Xinge9, wat je psych waarschijnlijk bedoelt is dat je jezelf weer moet leren kennen. Je geeft zelf al aan minder te weten wie je bent, heeft waarschijnlijk te maken met een relatie waar je je veel te diep op gestort hebt waardoor je jezelf weggecijferd hebt. Correct me if I'm wrong natuurlijk...

Zit in hetzelfde schuitje, had het er net nog over met een vriend van me. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat als het uitgaat dat je door de liefde(sverdriet) voelt alsof de hele wereld vergaat, maar de wereld is er nog tot eind 2012! ;) Dus nog een tijd te gaan als je begrijpt wat ik bedoel. Wat belangrijk is dat je weer aan jezelf gaat werken, ontdekken wie je bent, ontdekken wat je wél leuk vind, mensen om je heen verzameld die om je geven en dan zal je merken dat de pijn minder wordt. Als je het ff niet meer ziet zitten probeer je te realiseren dat dit enkel is hoe jij het ervaard door het liefdesverdriet. De uitspraak 'liefde maakt blind' is niet uit de lucht gegrepen en uiteindelijk zal je alles vanzelf met andere ogen gaan bekijken. Hoewel dat nu heel onlogisch voelt, zal je hoogstwaarschijnlijk over een tijd dit al heel anders ervaren dan nu. Met deze wijsheid kan je al relativerend door je verdrietige periode heenkomen!
Kop op, neem het jezelf niet kwalijk, en neem de tijd voor je om jezelf weer te ontdekken en goed te gaan voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')