Het leuke is: er is nog NIETS aan ontwikkeld, en de discussies laaien weer op op de fan-fora. Voornamelijk over ontwikkelaar, aanpak, spelervaring, verhaal, engine.
Nu ben ik benieuwd wat jullie het liefst zien in een eventuele Aliens versus Predator titel, aan bovenstaande dingen...
Toch een puntje van kritiek: wij willen MEER!!
Zouden ze nog zo'n gaaf verhaal kunnen verzinnen?
* AvP2 maar weer eens uit de kast trekt
Ik had veel hoop op AvsP 2 gevestigd, en er waren kewle dingen als de "life-cycle" waar sinds AvsP1 om werd gesmeekt, maar toch, het was weer eens een wanproduct wat na 3 weken niet meer werd gespeeld.
En velen dachten er ook over.
Ach ja, wie weet wat AvsP3 ons brengt, ik probeer positief te blijven, misschien luisteren ze nu wel is volledig naar de fans
Het is nml heel erg kicken om as je via LAN speelt, als Marine door een mistige gang te lopen, en er een alien voor je springt, das pas schrikken
Maar de engine is, ondanks zijn systeemsonvriendelijkheid, stabiel, en doet zijn werk goed (en dan te bedenken dat het een oudere versie is, Littech Jupiter engine schopt echt wel kont)
Maar wie willen jullie zien als ontwikkelaars, welke engine zou jij kiezen, of wat zou de engine aan moeten kunnen?
klein detail: de film, al jaren in bespreking, lijkt eindelijk los te weken
quote:Ben ik het maar gedeeltelijk mee eens...
Op dinsdag 16 juli 2002 15:10 schreef Solomon het volgende:
Ik vond AvP veel enger dan AvP2, dus misschien proberen dat terug te brengen?Het is nml heel erg kicken om as je via LAN speelt, als Marine door een mistige gang te lopen, en er een alien voor je springt, das pas schrikken
En mistige gang? Misschien moet je niet zo in je beeldscherm ademen, avp1 kon dat niet fatsoenlijk renderen...
Het is wel vermakelijk, maar echt niet toppie
quote:Never give uppa....
Op dinsdag 16 juli 2002 15:24 schreef Rabieluh het volgende:
Ik heb me al helemaal sufgediscusieerd samen met nog vele andere AvsP fans, de makers van de spellen zwierven ook rond op de fora waar we zaten, maar na 2 pogingen is het ze nog steeds niet gelukt om een echt goed product neer te zetten.Het is wel vermakelijk, maar echt niet toppie
Anyway, still no antwoord..
quote:Dat is het primaire punt waar het fout zit ja, waar is de teambased play?
Op dinsdag 16 juli 2002 15:30 schreef Chairwalker het volgende:
ze moeten een beter teamgevoel geven...
Als ik in avp2 een server binnenkom stap ik gewoon in een chaotisch constant gevecht.
Als de humans en aliens nou beiden een basis hadden en een paar objectives erbij, DAT zou pas bruut zijn
(predator's zouden er gewoon middenin zitten en gewoon lekker jagen)
Nu maar hopen dat ze in navolging van Tribes2 en al die andere meer teamgerichte shooters een leuker spel maken, waar je meer in opgaat, waar je wel MOET samenwerken om te OVERLEVEN.
De eerste MP demo van RTCW was gewoon alleen daardoor (team-play en objectives) zo speelbaar, dat het verslavend is...
Maar jongens, welke engine, ontwikkelaar, etc?
Maar Monolith heeft op het moment ook een erg fijne engine, dus zij zouden het best nog eens kunnen proberen, ik weet zo snel geen andere ontwikkelaars met een goeie engine.
Het baseren op een quake of UT engine lijkt me niet zo verstanding, dadelijk zitten we weer met zo'n supersnelle chaotische shooter.
quote:Bij engines moet je rekening houden met de mogelijkheden, qua geluid, beeld en features. Wat een ontwikkelaar ermee doet, dat bepaald later het spel als ervaring...
Op donderdag 18 juli 2002 11:25 schreef Rabieluh het volgende:
tja, eens denken, misschien dat Rebellion het nog een keer mogen proberen?
De eerste AvsP was echt zo slecht niet.Maar Monolith heeft op het moment ook een erg fijne engine, dus zij zouden het best nog eens kunnen proberen, ik weet zo snel geen andere ontwikkelaars met een goeie engine.
Het baseren op een quake of UT engine lijkt me niet zo verstanding, dadelijk zitten we weer met zo'n supersnelle chaotische shooter.
Maar Littech begint idd EINDELIJK volwassen te worden, Rebellion heeft zijn poten vol aan 3000AD games (Judge Dred en Slaine OA), maar de engine is serieus een juweeltje. Doom3 engine schreeuwt om een leuke mod , Unreal engine is ook lekker geworden...
Maar welke van deze zou de sfeer het beste vast kunnen leggen...
pfft ik zou het echt niet weten, die engines van Doom3 en UT2 zijn zeer geavanceerd, ik denk echt dat ze allebij wel in staat zijn om een topgame van AvsP te kunnen maken.
En zoals jij zei, de nieuwste Lith-engine is ook errug goed.
verbouwing
als ik dan heel ff game is het GTA3 of SOF2
quote:Spelen dan! GVD
Op donderdag 18 juli 2002 14:35 schreef Doopy-X- het volgende:
ik heb in ver verleden 2 gedownload+gefikt, echter nog niet aan toegekomen om hem te gaan spelen........verbouwing
als ik dan heel ff game is het GTA3 of SOF2
quote:hehehe, sorry dude, EERST huis af, DAN GTA3, DAN SOF2 en DAN pas AVP
Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Spelen dan! GVD
![]()
quote:Ik hang ook rond op de avpnews.com fora, waar ik deze discussie min of meer voor nodig heb.
Op donderdag 18 juli 2002 16:29 schreef Elai_Damaskinos het volgende:
DOOM III ENGINE !!!!!!!!!!!!!!![]()
Punt is: willen wij als spelers een SP ervaring die grenst aan de film, maar waar we geen MP ervaring mee kunnen krijgen (althans, de komende 2 jaar nog niet echt)[de DooM3 engine]
Of willen we een sp-ervaring, die opzich goed is, maar niet ALLE grafische kracht van heden ten dage draagt, maar er goed tot zeer goed uitziet, wat in MP lekker loopt [UT2003 & lithtech]
OF willen we het beste van 2 werelden, en nemen we delen van het een, gecombineerd met het andere? [denk aan de crytek engine van Far Cry en custom engines zoals die geschreven werd voor een spel als AvP1]
Wat mijn baat is bij deze vragen zien jullie later wel in dit topic
quote:Daar ben ik volgens mij ook begonnen, maar heb dat al snel verlaten voor het wat stabielere avpnews.com
Op donderdag 18 juli 2002 17:11 schreef Rabieluh het volgende:
hmm ik heb ook een tijdje rondgehangen in de AVPNEWS.COM fora, maar ik bleef uiteraard het meest in mijn stamforum van AvsPnetwork
Maar daar ben ik al LANG niet meer geweest...
Hoe staan de zaken daar? (al moet ik zeggen dat ik Rabieluh idd daarvan ken )
Er was laatst wel een berichtje dat avpnews even down was, meteen werden er dingen geroepen als "yeaah we're the kings! avpnetwork roolz again!" hehe
Prachtige tijden beleefd daaro
quote:Correctie....
Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Spelen dan! GVD
![]()
quote:oeps...ik was een beetje te enhousiast...
Op donderdag 18 juli 2002 17:04 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Ik hang ook rond op de avpnews.com fora, waar ik deze discussie min of meer voor nodig heb.
Punt is: willen wij als spelers een SP ervaring die grenst aan de film, maar waar we geen MP ervaring mee kunnen krijgen (althans, de komende 2 jaar nog niet echt)[de DooM3 engine]
Of willen we een sp-ervaring, die opzich goed is, maar niet ALLE grafische kracht van heden ten dage draagt, maar er goed tot zeer goed uitziet, wat in MP lekker loopt [UT2003 & lithtech]
OF willen we het beste van 2 werelden, en nemen we delen van het een, gecombineerd met het andere? [denk aan de crytek engine van Far Cry en custom engines zoals die geschreven werd voor een spel als AvP1]
Wat mijn baat is bij deze vragen zien jullie later wel in dit topic
Je hebt wel gelijk ja...er is SP en MP en het moet beide werken...
Ik ging eigenlijk van de SP uit, dit kwam gewoon door de demo van doom3 de eerste keer toen ik die demo zag moest ik alleen maar 1 ding denken
"zo moeten (moesten) ze alien vs predator maken...!!"
Van mij part mogen ze 2 totaal verschillende games maken zoals ze met unreal hebben gedaan... Unreal en Unreal Tournament (alleen ik weet niet in hoeverre de engines hierin verschillen...)
En dan raad je het al... De SP in DOOM III engine... sorry ik kan er maar niet over ophouden!!!
(Het gevaar hierbij is wel dat je misschien 2 games krijgt die te veel verschillen...)
Of zou het niet mogelijk zijn om de MP toch ook in de DIII engine te ontwikkelen... Mocht het mogelijk zijn, dan zou je een heel andere stijl van MP krijgen (ik denk zelfs veel spannender / intenser...!)
Ik hoop zelf vurig op een DOOMIII engine maar ik vrees dat dat waarschijnlijk niet door zal gaan...
Kan iemand nog een link geven naar screenshots van Far Cry (als die er zijn tenminste) ik kon alleen maar het onderstaande vinden...
quote:Jaaaaaaaaaaaah!
Op donderdag 18 juli 2002 18:05 schreef Smots het volgende:[..]
Correctie....
KOPEN DAN! GVD
(en DAN spelen)
Ik weet nog dat ik meteen de eerste dag zenuwachtig op mijn werk zat te wachten, tot het 6 uur werd, toen heb ik meteen de deur dichtgeslagen, ben naar Dynabyte gefietst, vroeg naar het spel ("maar we zijn gesloten") Ik bleef zeuren, en kreeg een doos in mijn handen geduwd. (verkoper had er ook al tijden op zitten te wachten) Op mijn werk de doos geopend, en nog wat genoten, geld geteld, naar huisgegaan, en meteen geinstalleerd na het eten, vriend gewaarschuwd, die kwam meteen langs
Enfin, prachtig spel
En NOG een voordeel van kopen: je mag online spelen (na het installeren van diverse mappacks en patches dan)
quote:Ik had PRECIES dezelfde gedachten
Op donderdag 18 juli 2002 18:25 schreef Elai_Damaskinos het volgende:[..]
oeps...ik was een beetje te enhousiast...
Je hebt wel gelijk ja...er is SP en MP en het moet beide werken...
Ik ging eigenlijk van de SP uit, dit kwam gewoon door de demo van doom3 de eerste keer toen ik die demo zag moest ik alleen maar 1 ding denken
"zo moeten (moesten) ze alien vs predator maken...!!"
quote:Klinkt wel logisch eigenlijk. Over Unreal2 en UT2003: het grootste verschil zit hem in de details. UT2003 is al vrij gedetailleerd, en Unreal2 gooit daar nog een schepje bovenop. De Unreal Warfare Engine is onzettend veelzijdig, en de DOOM3 engine moet zich feitelijk nog bewijzen
Van mij part mogen ze 2 totaal verschillende games maken zoals ze met unreal hebben gedaan... Unreal en Unreal Tournament (alleen ik weet niet in hoeverre de engines hierin verschillen...)En dan raad je het al... De SP in DOOM III engine... sorry ik kan er maar niet over ophouden!!!
(Het gevaar hierbij is wel dat je misschien 2 games krijgt die te veel verschillen...)
quote:ALS het kon, dan zou het idd er zo aan toe gaan... Probleem zit hem in de animaties en het licht. Pivoterende lichaamsdelen en bewegende lichtbronnen in combinatie met de schaduwen en bumpmapping zullen het spel een enorm hoge ping geven, zodat het spel slechts speelbaar wordt in een LAN, of zelfs daar niet.
Of zou het niet mogelijk zijn om de MP toch ook in de DIII engine te ontwikkelen... Mocht het mogelijk zijn, dan zou je een heel andere stijl van MP krijgen (ik denk zelfs veel spannender / intenser...!)
quote:Ik zou persoonlijk voor de Lithtech engine, de Unreal warfare engine of de Crytek engine gaan. (als er MP naast SP moet zijn iig zeker, al ben ik niet te zeker over Lithtech's en Crytek's netcodes)
Ik hoop zelf vurig op een DOOMIII engine maar ik vrees dat dat waarschijnlijk niet door zal gaan...
Kan iemand nog een link geven naar screenshots van Far Cry (als die er zijn tenminste) ik kon alleen maar het onderstaande vinden...http://www.gamers.com/game/1167361/previews
www.crytek.com voor de crytech engine, en zorg dat je alle screens hebt gezien, want ik moet zeggen dat het gewoon ERG indrukwekkend is.
De ontwerpers van doom staan / stonden erom bekend dat ze een ware game-revolutie verzorgden door doom...
doomIII zal misschien wel het zelfde doen, je wordt denk ik als game-ontwerper gedwongen om mee te gaan met de "flow" want hoe dan ook, mensen die niet alles van engines weten zullen toch wel 'zeiken':
"Maar doomIII ziet er net uit als een film... oid"
De ontwerpers van AVP3 moeten toch goed op hun stappen letten dat ze niet naast het net vissen...
MAAR in mijn ogen wint gameplay altijd als ze die weten te verbeteren in AVP3 dan hebben we een winner!!
Maar ze zijn helaas wel gedwongen om de gameplay te verpakken in goede graphics anders verkoopt het weer niet zo denderend...
(ik vond AVP1 en 2 een beetje "cartoony" geldt trouwens niet voor de marine missions)
Over engines gesproken, het onderstaande link naar screenshot is uitermate geschikt voor de predator mission (hoor je die getrommel zoals in die film predator en dan die 3 punts laser op je smoel... )
http://www.crytek.com/screenshots/index.php?sx=xisle&px=Shoot.jpg
Dit kan nog eens leuk worden, zolang de development maar geen duke nukem 4ever verhaal wordt...
(thx voor de link trouwens!)
Lijkt mij de nagenoeg PERFECTE overgang tussen de Doom3 en de Unreal engine
Anyhow, ik ben begonnen aan een GROOTS artikel over een eventuele AvP(2)-opvolger, iemand nog ideeen waar ik het over kan gaan hebben, of vragen aan engine bouwers?
quote:Jazeker
Op woensdag 14 mei 2003 18:48 schreef HeatWave het volgende:
zou wel weer cool zijn, 1 en 2 waren erg leuk!
Moet AvP2 nog alleen wel afronden, ben halverwege geweest met de Alien, zo ook met de marine, maar zit met beiden vast... Zat moet ik zeggen, heb mijn savegames niet ge back-upped toen ik ging formateren
Predator wel doorgespeeld.
Maar AvP zou kwa concept zoveel meer kunnen zijn dan een quake-styled shooter met andere wapens/manieren van voortbewegen...
AvP1 heb ik nooit veel gespeeld, heel eventjes maar. Het idee was goed, maar het ging allemaal veel te snel. Je kon merken dat de makers nog niet goed wisten wat goede snelheden waren van de verschillende units. Multiplayer wel het een en ander van gehoord, maar voornamelijk dat dat ook veel te snel liep.
Dan AvP2. De demo heb ik veel gespeeld en dat was pas ECHT vet! Met drie marines rondlopen met een kloppend hard, op zoek naar de predator. En dan OPEENS van achteren onthoofd worden, het schrikeffect is echt fantastisch. Als predator vond ik het helemaal ultiem, dat machtsgevoel als je onzichtbaar tussen de marines in staat, wachtend op het juiste moment.
Ik vond dat de aliens de balans verstoorden. Omdat ze de predator altijd kunnen zien, moet je als predator met die shoulder cannon gaan knallen. Jagen op marines is er niet bij omdat die aliens teveel in het level krioelen. En ja, op de drukkere servers was het dan ook een slechte shooter. Ook de wapens waren niet helemaal goed gebalanceerd, vooral de shoulder cannon van de predator was te sterk.
Ik heb veel nagedacht over dit spel en het is van vitaal belang dat de gameplay precies goed is, anders faalt het hele concept. Vanwege de drie rassen is dat erg moeilijk, maar het moet te doen zijn (hoewel het twee keer is mislukt).
Mijn idee is dat het spel vooral gebruik moet maken van tempowisselingen, net als in de films (zovel alien als predator). Dus niet de hele tijd knallen. Het zijn juist de momenten waarop niks gebeurt die het spannend maken....de vraag of er vijanden in de buurt zijn of niet. Daarom ben ik sowieso voorstander van grote levels. Dan kom je niet om de haverklap iemand tegen.
Teamplay moet inderdaad gestimuleerd worden. Niets is zo cool als met een paar maten als marine rond te lopen als slachtvlees Predators zijn daarentegen weer eenlingen. Aliens moeten eigenlijk ook wat meer jagen ipv meteen erbovenop te springen. Confrontaties tussen aliens en de predator zijn eigenlijk het moeilijkst want beide zijn jaagrassen.
Bottom line: het spel moet sfeer hebben, je moet het gevoel hebben dat er gejaagd wordt en dat je je ieder moment rot kunt schrikken. Ik vraag me alleen of er genoeg mensen te vinden zijn die mijn mening delen want het merendeel zit geloof ik te wachten op een spel waarbij je flink veel moet knallen om aan het eind van de ronde op #1 te staan. Misschien zijn team objectives wel een idee om dat te voorkomen en om teamwork te stimuleren.
Ik wacht in spanning af.....zou tof zijn als deel 3 wel een succes wordt. Binnenkort in ieder geval de SP van AvP2 maar eens proberen.
Iig ik zal uitkijken naar 3, kwas het helemaal uit het oog verloren, maar ben nog steeds die-hard-fragger
ps. de toenmalige [SR] clan waar ik in speelde was gespecialiseerd in jagen in groepen, we trainden echt heel veel, en iedereen moest een roger wilco set hebben, om te communiceren ondertussen, erg spannend altijd.
maar aliens konden/kunnen echt uber-scores halen als lifecycle aan stond, iedere jump op een vijand was weer een frag
pps. die screens van crytec zien er errug gelikt uit, ik zie nu al uit naar de tijd dat ik daar kan rondlopen
[Dit bericht is gewijzigd door Pompiedom op 19-05-2003 23:25]
quote:*proest*
Op zaterdag 31 mei 2003 23:43 schreef S4ndro het volgende:
Is er al bekend wanneer het spel in de winkel ligt?
Not Mr. Current Affairs, are you? Tis nog niet eens officieel aangekondigt..
quote:lullig als het dan geen eens komt
Op zondag 1 juni 2003 01:48 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
*proest*
Not Mr. Current Affairs, are you? Tis nog niet eens officieel aangekondigt..
quote:Komt vanzelf... AvP2 was al voor 50% klaar toen het aangekondigd werd...
Op zondag 1 juni 2003 10:21 schreef Chen het volgende:[..]
lullig als het dan geen eens komt
quote:AvP2 is voor de monsterelijke prijs van 9,95 bij dynabyte te bestellen, AvP1 weet ik niet... Maar beiden zijn ERG goed...
Op zondag 1 juni 2003 19:53 schreef Piro het volgende:
Lijkt me boeiend, ik kon Avp1 en 2 niet runnen, maar aangezien ik nou een monsterpc heb lijkt het me erg leuk om het eens te spelen, kijk dan ook wel uit naar deel 3
quote:Dit is een reactie van een ex-monolith medewerker, verantwoordelijk voor AvP2's MP levels... Als dit dus de koers is die Fox Interactive door zijn Producers is gekozen, dan hebben we als fans een probleem...
Monolith has pretty much washed their hands of FOX. The never want to work with anyone like Pawlicki (or Pauldicky as it was whispered) again.Man, the things that came out of that guy's mouth... (shooting down the competence of Monolith).
(not sure how they feel about Stalker or Miller)
So yeah... you can pretty much forget about ever getting an official patch, expansion or any help from Monolith.
Don't forget -- it's the Fox Producers that have final say over everything. They actually wanted Q3 "Jump Pads" in the game at one point.
Ze moeten de reeks helemaal niet ontwikkelen puur op de gamesfeer af, ze moeten een echte, realistische, enge sfeer maken, net als in de films. En daar koersen ze steeds meer vanaf.
quote:True, maar je moet dingen weliswaar ook van game-perspectief kunnen bekijken... Als BF1942 echt realistisch was, dan werd het, als spel gezien, een ramp.
Op zondag 8 juni 2003 11:25 schreef Vassili_Z het volgende:
volgens mij willen alle fans de gloriedagen terug van het mupltiplay gebeuren van AvsP deel 1..die was wel het beste en het realistische.Ze moeten de reeks helemaal niet ontwikkelen puur op de gamesfeer af, ze moeten een echte, realistische, enge sfeer maken, net als in de films. En daar koersen ze steeds meer vanaf.
quote:Dat is waar ja....
Op zondag 8 juni 2003 12:01 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
True, maar je moet dingen weliswaar ook van game-perspectief kunnen bekijken... Als BF1942 echt realistisch was, dan werd het, als spel gezien, een ramp.
maar zo heb je ook Day of Defeat, dat vind ik zelf te realistisch, komt omdat je moet spelen op die hele kleine mappen (met uitzondering van Jagd en Overlord)
Ikzelf wacht op een spel, wat waarschijnlijk nooit gemaakt zal worden, met levensgrote mappen ala Battlefield en dat zich speelt in de trant van Close Combat, heel realistisch, maar dan in 3D en in een FPS jasje gegoten... Realisme alom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |