abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_106796341
Het vorige deel
En hier weer verder....

Sluitpost was ook van mij:
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:19 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zal even mijn ervaring delen nu de Mirena er bijna een jaar uit is.
Toen ik hem nog had, heb ik weinig last gehad van verschijnselen. Mijn menstruaties waren veel minder heftig. Daarvoor kon ik echt krom liggen van de pijn. Ik had in de eerste maanden wel veel prut en wat huidirritaties. Verder geen gekke dingen, voor zover ik weet. Aankomend voorjaar had hij eruit gemoeten, maar hij is er dus eerder uit gegaan. Het heeft even geduurd voordat alle hormonen uit mijn lijf waren. Tenminste, dat idee heb ik. Iedere maand vloeide ik wat meer en langer, net zoals voor ik een kind kreeg. Ik werd het nu wel netjes op tijd. Nu niet meer natuurlijk ;)
Dus als ik straks weer helemaal 'klaar' ben, kies ik waarschijnlijk wederom voor de Mirena.
Als alles goed gaat: tot over een aantal maanden! :W
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_106796423
Ik wil dit topic toch eventjes in de gaten houden...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_106796598
Ben je nu zwanger, Paradijsvogel?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_106799592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:36 schreef Njosnavelin het volgende:
Ben je nu zwanger, Paradijsvogel?
:Y
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_106802843
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:36 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

:Y
Gefeliciteerd!! *O* (begreep ik niet helemaal uit je verhaal).
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_106812711
Om even terug te komen op degene die vroeg of ik na mijn eerste controle pas weer over 2 jaar terug hoefde te komen, mijn gyn zei dat ik helemaal niet terug hoef te komen, pas als hij eruit moet, of als ik klachten krijg.
pi_106814269
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:36 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! *O* (begreep ik niet helemaal uit je verhaal).
Het staat er ook wel een beetje vaag... Hihihi!
Dank :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:33 schreef Vanillax het volgende:
Om even terug te komen op degene die vroeg of ik na mijn eerste controle pas weer over 2 jaar terug hoefde te komen, mijn gyn zei dat ik helemaal niet terug hoef te komen, pas als hij eruit moet, of als ik klachten krijg.
Dat was bij mij ook zo. Ik liet hem zetten en het was van: 'Zo, hij zit.' Of ik nog moest laten controleren? 'Neuh hoor, behalve als je ergens last van hebt.'
Euh oke.... Eén keer laten kijken of de touwtjes er nog waren, die zaten toen een beetje om mijn baarmoedermond gekruld. Verder niets geks.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:03:24 #8
50430 Yuki
Student Midwife
pi_106868759
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:07 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Jij had hem toch nog niet zo lang? Of ben ik in de war met iemand anders? Valt het tegen?
Niet heel lang nee, ruim een half jaar. Enige echte voordeel dat ik aan Mirena heb, tov de pil, is dat ik niet iedere dag aan dat tabletje hoef te denken. Meer is het niet.

Staat tegenover dat ik nog steeds heel heftig (en inmiddels ook onregelmatiger) menstrueer, veel last heb van acne en vet haar, ik somber ben en buitensporig emotioneel reageer op dingen, transpiratiegeur is veranderd (en niet ten goede) en ik ben aangekomen (maar dat kan ook zonder toedoen van de Mirena gebeurd zijn :P )

Al met al... Liever kwijt. Leuk geprobeerd, maar niet ideaal voor mij.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_106870317
Ik ben blij dat ik elk jaar op controle ga :@ Anders was mijn cyste nooit ontdekt en had ik nu een eierstok minder gehad :X
Ik had wat krampen gehad en buikpijn; maar ik legde de link niet met mijn spiraal. Eerder met stress op het werk (heb ik vaker dat zich dat reflecteert op mijn buik) of iets verkeerd gegeten o.i.d.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_106891476
Ik ben blijkbaar ineens een week te vroeg ongesteld?
Het is wel pas mn 2e menstruatie sinds de mirena, maar ik vind t wel vervelend.
Zit midden in mn tentamenweek, gisteren kon ik niet lezen van de hoofdpijn en vandaag heb ik zulke erge buikkrampen dat ik af en toe niet eens kan staan. Ook steeds weer wel, dan weer geen bloedverlies. En als ik dan wel bloedverlies heb dan is het echt een boel.

Zo was mn menstruatie voor ik de pil ging slikken.. als dat aan blijft houden dan moet ik toch maar iets anders gaan zoeken :(
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:50:28 #11
50430 Yuki
Student Midwife
pi_106919003
Door uitgelopen afspraak vóór afspraak met de huisarts was ik te laat en zit ie er dus nog in -O-

Vrijdag nieuwe kans...
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_107020355
Succes Yuki :)

Ben nu 7 maanden onderweg, heb mezelf tot januari gegeven ivm steeds maar terugkerend tussentijds bloedverlies, maar het lijkt net of het nu iets beter gaat, dus ik geef mezelf toch nog maar tot eind februari, al moet ik zeggen dat ik er soms wel eens moedeloos van wordt.
Naar toilet en ja hoor, weer spotting wat een aantal dagen duurt en wat weer vanzelf overgaat in echt bloedverlies.

Ben nu wer 2 weken schoon, hoop dat ik het weekend eens doorkom zonder "troubles" en dan nog een week, en dan zou het weer tijd zijn voor de normale menstruatie. Zal mij benieuwen of ik dat ga redden. ;)
pi_107024185
Ik heb ook een Mirena, weet nu eigenlijk niet wat ik ervan moet denken
heb hem 14 november laten plaatsen en ben tot aan 21 december aan het bloeden geweest, daarna was het tot 4 januari rustig en sinds 4 januari tot en met nu weer aan het bloeden. Is dat normaal? En kan ik de bloeding van 4 jan zien als mijn 1e echte menstruatie?

Ook vind ik de touwtjes vervelend, ze zijn nog hard en lijken steeds van hoogte te wisselen. Ik snap dat de BM beweegt maar zo veel? Touwtjes zijn overigens niet te kort hoor.
pi_107025428
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:13 schreef Pindasoepje het volgende:
Ik heb ook een Mirena, weet nu eigenlijk niet wat ik ervan moet denken
heb hem 14 november laten plaatsen en ben tot aan 21 december aan het bloeden geweest, daarna was het tot 4 januari rustig en sinds 4 januari tot en met nu weer aan het bloeden. Is dat normaal? En kan ik de bloeding van 4 jan zien als mijn 1e echte menstruatie?

Ook vind ik de touwtjes vervelend, ze zijn nog hard en lijken steeds van hoogte te wisselen. Ik snap dat de BM beweegt maar zo veel? Touwtjes zijn overigens niet te kort hoor.
Als je ze voelt dan zijn ze te lang, niet te kort.
Veel gyn's laten ze in het begin nog lang en als jij na je eerste controle niet zelf aangeeft dat ze geknipt moeten worden doen ze dat ook niet.

Ik was meteen 3 weken na het plaatsen (en dus na mijn laatste menstruatie) alweer ongesteld en ben nu weer ongesteld. Ik ben wel veel heftiger ongesteld dan toen ik aan de pil was helaas.. Nu heb ik hem pas sinds 2 december dus ik hoop dat de menstruatie over een aantal maanden gewoon uit blijft, want dit is ook niets. Ik ben alweer een week aan het kotsen en heb migraine.
pi_107025612
Zo ontzettend lang is hij niet hoor, ik moet mn vinger wel heel diep doen zeg maar om het te voelen, maar de verschillen zijn zo groot..

Ik hoop wel voor je dat het idd uitblijft, tegen mij is gexegd dat hij nooit helemaal weg zal gaan omdat ik super heftig ongesteld was altijd (als in 1 superplustampon per uur + nog extra maandverband voor de zekerheid)
pi_107034479
Ik was ook altijd zo heftig ongesteld, maar nu met de mirena (heb m nu 11 maanden) al 5 maanden helemaal niet meer..
  zaterdag 21 januari 2012 @ 08:13:39 #17
50430 Yuki
Student Midwife
pi_107059381
Hij is eruit! Geen centje pijn, en overgegaan op Diane 35 (op advies van de huisarts.)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_107062692
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 08:13 schreef Yuki het volgende:
Hij is eruit! Geen centje pijn, en overgegaan op Diane 35 (op advies van de huisarts.)
Succes ermee :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_107129767
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:01 schreef silliegirl het volgende:
Ik was ook altijd zo heftig ongesteld, maar nu met de mirena (heb m nu 11 maanden) al 5 maanden helemaal niet meer..
Dat is wel fijn.. Ik heb eigenlijk niet echt de hoop meer dat mn menstruatie gaat stoppen :( Ik bloed nu alweer zo lang. Dit had ik vroeger ook, toen was ik een klein ukkie van 10, en mn menstruatie stopte niet meer. Toen kreeg ik eerst cycloklapron pillen.. Nou drama voor een klein meisje, van die grote pillen. En dan ook nog eens onderzoek bij de gyneacoloog, en uiteindelijk de pil. Die heb ik geslikt van mn 10e tot mn 21e, toen raakte ik door de pil heen zwanger van mn kleine. Daarna paar jaar gestopt en sinds eind 2010 weer begonnen, maar ik merkte dat ik er alleen maar chagerijnig van werd. Dus naar de arts gegaan en die gaf aan dat ik dan het beste de Mirena kon nemen omdat daar geen hormonen in zaten.. Maar nu stopt mn menstruatie dus weer niet.. Ja een paar daagjes. Maar ik hoop niet dat ik in de omgekeerde wereld terecht kom, dus paar dagen niet ongesteld en de rest wel :/
pi_107131051
In de mirena zitten wel hormonen?
pi_107131119
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:22 schreef Vanillax het volgende:
In de mirena zitten wel hormonen?
Ja maar veel minder dan in de Microgynon die ik eerst slikte. Dus het effect op mn humeur zou veel minder zijn (wat ik ook daadwerkelijk merk)
pi_107132363
Ik werd van de Microgynon ook super super chago, daarna de Yasmin geprobeerd ging eerst goed maar na een jaar of 2 ook weer dezelfde bijwerkingen.... Nu dus de Mirena en ik vind het helemaal top! Niet chago meer en ook geen emotioneel wrak rond de menstruatie. Maar ja, die blijft bij mij helemaal weg dus zou ook daar aan kunnen liggen....

Enige nadeel is dat ik weer acne heb gekregen en dat is als dertiger toch wel wat minder... Maar ja, dat kijk ik nog even aan voordat ik naar de dokter ga (heb inmiddels alle middeltjes wel geprobeerd) maar ik zal zeker de Mirena er niet uit laten halen want de voordelen wegen zwaarder dan dat ene nadeel.
pi_107132568
Acne heb ik gelukkig niet gekregen mn huid is nog precies hetzelfde gelukkig.
Na hoe lang bleef de menstruatie weg?
pi_107133384
Heb hem toen eind april laten zetten en ben daarna nog 2 keer ongesteld geworden. 1 keer nog in mei en de 2e keer in juli. Hadden ze bij de controle in juni ook gezegd dat het kon dat ik nog een keer ongesteld zou worden want dat zag ze op de echo, ze had volgens mij een kleine cyste gezien...

De acne kwam ook niet meteen maar begon een na een half jaar, blijkbaar waren toen alle hormonen van de pil uit m'n lichaam.
pi_107209623
Ik ben na plaatsing in november nog twee keer ongesteld geweest en heb nu het idee dat ik voor het eerst niet ongesteld ga worden. Ik voel me wel alsof ik ongesteld ben/ga worden (beetje dizzy, hoofdpijnerig, moe, zeurderig, zin in zoet) maar er komt niks. Ben benieuwd!!
Moet alleen nog terug voor een echo omdat de vorige keer bij de eerste controle bleek dat er een cyste was. Hopelijk is die bij de volgende check weer verdwenen...
pi_107240125
Moksimeti dan lopen wij dus ongeveer gelijk. Zo zie je maar weer, elk lichaam reageert anders.. Ik ben nu eigenlijk aan de lopende band ongesteld :(
Een cyste, dat klinkt niet fijn.
pi_107249715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:44 schreef olifantje123 het volgende:
Succes Yuki :)

Ben nu 7 maanden onderweg, heb mezelf tot januari gegeven ivm steeds maar terugkerend tussentijds bloedverlies, maar het lijkt net of het nu iets beter gaat, dus ik geef mezelf toch nog maar tot eind februari, al moet ik zeggen dat ik er soms wel eens moedeloos van wordt.
Naar toilet en ja hoor, weer spotting wat een aantal dagen duurt en wat weer vanzelf overgaat in echt bloedverlies.

Ben nu wer 2 weken schoon, hoop dat ik het weekend eens doorkom zonder "troubles" en dan nog een week, en dan zou het weer tijd zijn voor de normale menstruatie. Zal mij benieuwen of ik dat ga redden. ;)
En natuurlijk heb ik het weer niet gered, ben weer ongesteld dus sinds maandag, in het weekend voelde ik al wel aan mijn lijf dat het eraan kwam :(
pi_107253644
hee pindasoepje, ja klopt, is voor iedereen weer anders he. Moet zeggen dat ik tot drie weken terug (ook) tureluurs werd van het ongesteld zijn (waar maar geen eind aan te komen leek, al was het niet echt ongesteld, maar wel constant zat er iets aan het toiletpapier..), maar nu lijkt de boel dus tot rust te zijn gekomen. Ja de cyste, brrrrrrr. Schijnt heel vaak voor te komen en dat stelt me wel gerust, maar toch. Dat ik nu toch weer op een controle moet...

Maar hoe gaat het verder, besides de constante ongesteldheid??
pi_107264498
Hallo, vanmiddag is voor de 2e keer een mirena bij mij geplaatst. Vorige keer vreselijk veel pijn en na 4 maanden mirena verdwenen als sneeuw voor de zon. En al mijn klachten weer terug. Half jaar microgynon 30, jaar microgynon 50 en ik voelde me steeds ellendiger, tussentijdse bloedingen, depri, buikpijn. Toch maar weer mirena proberen en ik heb er vanmiddag niets van gevoeld. Wel was het lastig, na 5 pogingen pas geplaatst ivm moeilijk vinden van baarmoedermond. Ik hoop dat het deze keer allemaal wel goed gaat. Ik vond het fijn om jullie ervaringen te lezen, heb er veel aan gehad. Daarom deel ik nu mijn ervaring met jullie.
pi_107264580
Nou, ik hoop voor je dat het dit keer wel meevalt dan, jodee :)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_107270638
Ik ben inmiddels een jaar of 8 aan de Mirena. De eerste keer plaatsen was erg, daar zal ik niet over liegen. Ik zou iedereen aanraden om een dag vrij te nemen en met een kruik op de bank te gaan liggen. Mijn tweede huisarts was er overigens veel beter in dan de eerste. Wellicht iets om rekening mee te houden. Maar verder is het fantastisch: veel minder hormonen, geen gedoe met de pil en ik ben maar heel zelden ongesteld. Ik hoop dat het nu goed gaat Jodee!
pi_107289672
Helaas wel weer een beetje pech, gisterenavond hing er een draad van de mirena bijna uit mijn vagina. Dokterspost gebeld, moest komen en ja hoor ... weer onderzoek etc. Omdat mijn baarmoedermond moeilijk in beeld te brengen is was dit niet prettig. Volgens de arts was er maar 1 draad en die was erg lang. Dus afgeknipt en alles leek goed. Tot ik na een uur draad nr 2 voelde. De arts had gezegd dat ik dan terug moest komen, dus daar gingen we weer. Weer zo'n 4 cm van de draad afgehaald, meer durfde ze niet. Ik was niet blij! Nu gaat het goed, voel niks en hopelijk gaat alles nu goed. De vorige keer waren de draadjes heel erg kort afgeknipt, nu dus niet. Dus helaas een kleine tegenvaller maar als alles nu goed gaat ben ik tevree.
pi_107373014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:23 schreef moksimeti het volgende:
hee pindasoepje, ja klopt, is voor iedereen weer anders he. Moet zeggen dat ik tot drie weken terug (ook) tureluurs werd van het ongesteld zijn (waar maar geen eind aan te komen leek, al was het niet echt ongesteld, maar wel constant zat er iets aan het toiletpapier..), maar nu lijkt de boel dus tot rust te zijn gekomen. Ja de cyste, brrrrrrr. Schijnt heel vaak voor te komen en dat stelt me wel gerust, maar toch. Dat ik nu toch weer op een controle moet...

Maar hoe gaat het verder, besides de constante ongesteldheid??
Hoop toch dat het geen cyste is hoor!
Hier nog steeds bloed aan het toiletpapier helaas. En ik merk dat ik anders ben gaan ruiken :/ morgen maar eens intiemgel halen.
pi_107373038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:50 schreef jodee het volgende:
Helaas wel weer een beetje pech, gisterenavond hing er een draad van de mirena bijna uit mijn vagina. Dokterspost gebeld, moest komen en ja hoor ... weer onderzoek etc. Omdat mijn baarmoedermond moeilijk in beeld te brengen is was dit niet prettig. Volgens de arts was er maar 1 draad en die was erg lang. Dus afgeknipt en alles leek goed. Tot ik na een uur draad nr 2 voelde. De arts had gezegd dat ik dan terug moest komen, dus daar gingen we weer. Weer zo'n 4 cm van de draad afgehaald, meer durfde ze niet. Ik was niet blij! Nu gaat het goed, voel niks en hopelijk gaat alles nu goed. De vorige keer waren de draadjes heel erg kort afgeknipt, nu dus niet. Dus helaas een kleine tegenvaller maar als alles nu goed gaat ben ik tevree.
Jeetje wat erg! Hoe is het nu met je?
pi_107373173
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:00 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Hoop toch dat het geen cyste is hoor!
Hier nog steeds bloed aan het toiletpapier helaas. En ik merk dat ik anders ben gaan ruiken :/ morgen maar eens intiemgel halen.
een cyste is (meestal)niets ergs hoor. gewoon ene met vocht gevulde holte. dat hebben heel veel vrouwen.
vervelend wordt het pas wanneer de cyste steeds groter gaat worden of (zeer zelden) kwaardaardig is. vandaar de controle.
in de meeste gevallen is het vrij onschuldig.
pi_107705360
Joepie! Cyste was al een heel flink stuk geslonken, dus geen reden voor zorgen en ik hoef pas over 5 jaar weer terug (als de Mirena er weer uitgaat). Ben wel weer soort van 'ongesteld'. Maar ik heb geduld..
Dat anders ruiken herken ik ook wel. De geur is sterker. Ben alleen erg sceptisch als het gaat om intiemgel.. ben bang dat het dan nog erger wordt/de hele flora en fauna daarbinnen verstoord gaat worden
pi_108458814
Afgelopen weekend mijn nieuwe geplaatst *O* Maar een half dagje plat geleden met krampen en verder geen last. Het voelt nu aan als lichte ongesteldheid; dus dat stelt niks voor ;) Veel beter dan 5 jaar terug waar ik 3 dagen plat lag.
Het zetten daarentegen deed wel weer gruwelijk veel pijn :X Precies hetzelfde als bij het eerste keer zetten ;( Als de klem er op wordt gezet :X Maar voorál als er gevoeld wordt hoe diep de baarmoeder is whaoooo ;( Voelt echt alsof je ontploft van binnen uit :@ Gelukkig duurde het maar 15 min in totaal en ben ik er nu weer vanaf *O* :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_108477138
Fijn dat hij weer zit :D .
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_108604342
Ik heb hem begin december laten zetten en het ging ontzettend goed alleen ben ik nu ineens 2 weken lang ongesteld.

Ook merk ik dat ik puistjes krijg als ik ongesteld ben en ik ben echt meer haren gaan groeien op plaatsen waar ik ze niet wil hebben =/
pi_109689813
Wow wat een topic, had ik dit nou maar jaren geleden gevonden!

Ik heb nu mijn 2e mirena, deze nu ongeveer 2 jaar. En ik vind het geweldig! Ik reageerde slecht op de pil en toen ik mijn eerste mirena kreeg was er vanalles mis met mijn hormonen waardoor ik eigenlijk helemaal niet zo goed aanvoelde of die mirena nou wel zo'n goed idee was.

Nu is alles veel kalmer en ben ik blij dat ik in mijn geval heel af en toe merk dat ik ongesteld ben geweest (voor ik het door heb is het al weer gedaan). Ik merk mijn cyclus wel nog hoor, lichte rugpijn, wat moe en soms wat emotioneel. Maar verder vind ik het zo fijn dat van die dagelijkse pil af ben! Daar zou ik nooit naar terug willen.

Ik heb wel eens een puistje, maar niets bijzonders. Ook mijn gewicht is wat toegenomen over de jaren heen maar niets zorgwekkend.

Fijn om ervaringen van anderen te lezen hierover, tot nog toe kwam ik alleen maar heel negatieve en beangstigende dingen tegen over de mirena! :)
pi_109691821
Twee maanden terug een Gynefix laten plaatsen, die bleef niet zitten. Vandaag om de Mirena gegaan en mijn buiiiiik oh mijn god.
pi_109691899
Dagje rustig aan doen! Komt goed!

Ik zit alweer op de vier jaar, gaat snel :o Nog steeds blij mee.
Ik kijk nu al uit naar het vervangen.. Not :') _O-
pi_111497089
Hallo,

Wat fijn dit topic, veel ervaringen waar naar ik benieuwd ben..

Ik heb vandaag precies 2,5 weken geleden een hormoon spiraaltje laten plaatsen. Ik ben 18 jaar en ik heb nu 1,5 jaar een vriend. Ik mag enkel en alleen het spiraaltje als voorbehoedsmiddel (en de condoom...), dit is omdat ik 1,5 jaar geleden trombose heb gehad. En o.i.v. hormonen is het risico dat de trombose terugkomt hoger. Het spiraaltje geeft de hormonen direct af aan de baarmoeder en de hormonen komen niet in het bloed, daarom mag ik alleen dit voorbehoedsmiddel.

Nou ben ik vrij tenger gebouwd en ik ben een held op sokken als het aankomt op ziekenhuizen. Maar goed, ik heb hem laten plaatsen. Dit deed echt enooooorm veel pijn..... Ik ging nog net niet van m'n stokje. Later heb ik me laten vertellen dat het spiraaltje meestal geplaatst wordt tijdens de menstruatie omdat de baarmoedermond dan een beetje open staat, dit was bij mij niet het geval en is mij ook niet verteld. Na het plaatsen moest ik bijkomen in een bed in het ziekenhuis, de 3 dagen daarna had ik enorme buikpijn. Ik kon alleen maar met opgetrokken knieën op bed liggen.

Nu 2,5 week later heb ik nog steeds buikpijn, maar wel een heel stuk minder. Ik heb nu het gevoel alsof ik ongesteld moet worden, dus ook rugpijn etc. Best vervelend maar niet zo ondragelijk meer als eerst gelukkig. 1,5 week geleden werd ik ongesteld en hiervoor was ik dat ongeveer 5 dagen, nu al dik 1,5 week... Is dat normaal??

Ik weet dat het bij iedereen anders ligt, bij de één doet het meer zeer als de ander. Het ene lichaam protesteert meer dan het andere. Omdat het plaatsen zo'n pijn deed en ik geen ander voorbehoedsmiddel mag wil ik best door de zure appel heen bijten, ik voel me niet echt geweldig met die zeurende buikpijn steeds maar als ik er straks ongeveer 5 jaar plezier van mag hebben wil ik dit best doorzetten. Maar ik ben al 1,5 ongesteld, daar baal ik van... Ik heb ook nog geen seks gehad maar wil het graag proberen :p
  zondag 13 mei 2012 @ 17:55:42 #44
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_111498768
De eerste weken-maanden is het niet abnormaal om ongesteld te zijn en buikpijn te hebben. Als je echt veel last hebt van buikpijn kun je naproxen nemen (weet niet of je dat al doet?). Dat heeft bij mij heel goed geholpen.
Verder kun je in principe wel al seks hebben, sommige artsen raden dan wel aan om tot de controle-echo een condoom te gebruiken voor de zekerheid.

Ik hoop voor je dat het snel beter zal gaan ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 13 mei 2012 @ 19:35:49 #45
92409 Twinky
Little star.
pi_111503132
als je de draadjes voelt (en geen plastic stuk nog eraan), weet je zeker dat hij in je baarmoeder zit, en ben je gewoon beschermd. Dan voorkomt het spiraaltje sowieso het innestelen van een vruchtje.
Verder is het allemaal for the better. Nog even pijn lijden en dan ben je vijf jaar van het gezeur af ;)
pi_111524798
Ik heb de mijne nu ongeveer 6 maanden maar ik ben nog steeds bijna elke dag ongesteld :(
Wil hem nu echt verwijderen. Ben het echt zat hoor..
pi_111579747
quote:
7s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:35 schreef Twinky het volgende:
als je de draadjes voelt (en geen plastic stuk nog eraan), weet je zeker dat hij in je baarmoeder zit, en ben je gewoon beschermd. Dan voorkomt het spiraaltje sowieso het innestelen van een vruchtje.
Verder is het allemaal for the better. Nog even pijn lijden en dan ben je vijf jaar van het gezeur af ;)
Eens en het wordt steeds beter, voor mij in ieder geval. Afgelopen vrijdag mijn derde mirena gekregen.

Bij de 1e mirena had ik het eerste jaar vooral een soort spotting.. op de meest rare momenten werd ik ongesteld, waarvan het eerste half jaar echt veel. Vanaf toen werd het steeds minder en na het tweede jaar niet meer ongesteld.

De tweede mirena had ik circa een half jaartje onregelmatig bloedverlies maar heel weinig. Daarna begon het pas weer in de laatste drie maanden voor vervangen dat ik zo nu en dan 1 dag wat bloed verloor.

De derde mirena, nu een halve week verder en ik heb alleen op de dag van plaatsing bloedverlies gehad. Heel weinig ook trouwens. Die dag een goede flinke buikpijn maar nu voel ik mij top!

Mij is verteld zeven dagen met seks te wachten vanwege infectiegevaar? Je baarmoedermond zou nog wat open staan of iets in die trant. Ik wacht netjes maar qua hoe ik mij voel zou het gewoon kunnen denk ik.
pi_112432996
Ik heb hem om half 3 laten plaatsen. Ik dacht dat het wel mee ging vallen maar ik heb mijn nagels kapot gedrukt op de poten van het bed. Mensen konden me horen creperen in de wachtkamer. Echt een hels gevoel dat ik nooit meer mee wil maken, en ik heb nogal een hoge pijngrens. Mijn baarmoedermond was blijkbaar nogal aan de strakke kant. Ben na het plaatsen nog ruim een half uur blijven liggen creperen, de dokter heeft zijn afspraken meegenomen naar een andere kamer zodat ik rustig kon blijven liggen. Nu inmiddels doet het nog steeds heel erg pijn, vooral aan de rechterkant maar heb helaas geen kruik.

Bloedverlies heb ik niet echt, tijdens het zetten 1 druppel maar daarna niets meer (niet te vroeg juichen).

Mocht het het geval zijn dat hij niet goed is geplaats, dan mag het eruit maar dan blijft 'ie er ook uit wat mij betreft. Ik wil dit echt nooit meer. :') Ben nu toch wel benieuwd hoe die touwtjes voelen maar durf nog even niet naar binnen te gaan daar beneden, het is super gevoelig.

Ahja, traumatische ervaring wel.
  maandag 4 juni 2012 @ 17:53:35 #49
92409 Twinky
Little star.
pi_112433380
ja dat dacht ik ook toen ik hem de eerste keer kreeg :D en ik heb al een tweede :P

volgens mij hebben we hele goede hormonen waardoor je zulke dingen vergeet :D
pi_112438263
quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:53 schreef Twinky het volgende:
ja dat dacht ik ook toen ik hem de eerste keer kreeg :D en ik heb al een tweede :P

volgens mij hebben we hele goede hormonen waardoor je zulke dingen vergeet :D
Over 5 jaar ben ik bijna 27, klaar met studeren en al een tijd aan de bak als het goed is. Als ik nog met mijn huidige ben vinden we 28 wel een mooie leeftijd om aan kinderen te gaan denken als de situatie dat toelaat. Dan hoef ik pas daarna weer een te laten zetten als mijn baarmoedermond fijn uitgerekt is door de bevalling.

Nu nog duimen dat het ook zo gaat lopen. :D
pi_112441243
Klote dat het plaatsen zo vervelend was, Phantomesse :{ . Bij mij was het ook een kutervaring, maar ben wel heel blij met mijn Mirena. Durf zelfs te zeggen dat het het waard was :P .

Heb je pijnstilling genomen of meegekregen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_112441366
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:32 schreef Njosnavelin het volgende:
Klote dat het plaatsen zo vervelend was, Phantomesse :{ . Bij mij was het ook een kutervaring, maar ben wel heel blij met mijn Mirena. Durf zelfs te zeggen dat het het waard was :P .

Heb je pijnstilling genomen of meegekregen?
Na het plaatsen thuis een vloeibare iboprufen genomen en net weer een.

Hij lijkt aan de rechterkant ergens in te prikken maar ik kijk dat nog even aan.
pi_112889049
Ik heb onlangs de Mirena laten plaatsen, echter nu zijn de draadjes verdwenen. Aanstaande woensdag moet ik voor echo naar de gynaecologe, waarschijnlijk is het bij het zetten door de baarmoederwand heen geprikt.

Ik vroeg mij af of meer dames hier dit gehad hebben, en of dit geheel allemaal vergoed is door de dokter. Ik kan mij haast niet voorstellen dat hij mij hier financieel zelf voor op laat draaien daar hij het zelf verprutst heeft waardoor ik nu allemaal ziekenhuisbezoeken moet gaan maken om dat verrekte ding te laten lokaliseren en verwijderen.

Dus meer dames (ik hoop natuurlijk van niet want wat een kutervaring is en gaat dit nog worden, heb ik natuurlijk weer 8)7 ) die dit gehad hebben en me informatie zouden willen geven?

Ik vind een week trouwens wel erg lang duren gezien de zaak, het is toch mijn baarmoeder.

[ Bericht 28% gewijzigd door LaFemmeFatale op 14-06-2012 15:43:32 ]
pi_112898334
Wat ? :o
Heb je hem door de huisarts laten plaatsen? En zegt hij dat hij door de baarmoederwand heen heeft gestoken? Klinkt wel vreemd, volgens mij moet dat ontzettend pijn doen, en zou je dan ook niet ontzettend veel bloed verliezen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_112916195
Huh wat raar, ik neem aan dat zoiets vergoed wordt. Zou wel even je zorgverzekeraar bellen. Maar idd zou dat dat niet ontzettend gaan bloeden?

Ik word trouwens volgens mij niet meer ongesteld. Eindelijk!!!
pi_112926602
ik vind het ook lang duren een week! Wat een prutser zeg!

Inderdaad bij sommige verzekeraars is het zo, dat als je huisarts de mirena kan plaatsen, dit ook via hem gedaan moet worden. Wil je zelf (dus niet op medisch advies) toch in het ziekenhuis de mirena laten plaatsen, dan worden de kosten voor opname (een uurtje een kamer bezet houden) en behandeling niet vergoed en draai je daar zelf voor op. Dit is dan buiten je eigen risico om.

Je eigen risico zal wel al opgebruikt zijn aangezien de kosten van de mirena zelf al 235 euro circa zijn. althans mij is verteld dat alle kosten die je maakt afgezien van HA bezoek eerst uit het eigen risico worden gehaald.

Zo is het mij de Ohra Verzekeringen verteld.
pi_114431746
Beste leden,

Morgen ga ik het spiraaltje voor het eerst laten zetten...
Maar vandaag zou ik eigenlijk ongesteld moeten worden, maar ben het nog niet...
maakt dat uit voor morgen?
pi_114436478
Ja, want als je ongesteld bent staat je baarmoederhals meer open en is het gemakkelijker in te brengen. Maar misschien komt het morgen nog? En anders is het ook geen probleem normaal gesproken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_114436595
Ik voel wel ergens heeeel diep vandaan lichte krampen komen, niet veel, maar heb het gevoel dat het morgen op gang komt... hoop dat dat genoeg is. En gewoon veel pijnstillers nemen heb ik gelezen! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door imprezanicole op 19-07-2012 23:22:14 ]
pi_114441002
Ik vroeg me nog af, hoe doet de huisarts dat eigenlijk als het zo'n vieze bloederige zooi is??
pi_114441493
Ik heb 'm bij de gynaecoloog laten zetten en die wilde het echt alleen doen als ik ongesteld was omdat ik nog geen kinderen had gehad.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:21 schreef imprezanicole het volgende:
Ik vroeg me nog af, hoe doet de huisarts dat eigenlijk als het zo'n vieze bloederige zooi is??
Gewoon dr in zetten en dan even een doekje :P
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:02:16 #62
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114449556
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:21 schreef imprezanicole het volgende:
Ik vroeg me nog af, hoe doet de huisarts dat eigenlijk als het zo'n vieze bloederige zooi is??
Geloof me... ze hebben daar wel smerigere dingen gezien.... :Y)

Succes allemaal weer! Ik vond het de "lijdensweg" wel waard. Waarschijnlijk doe ik het straks na de bevalling weer :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114449602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Geloof me... ze hebben daar wel smerigere dingen gezien.... :Y)

Succes allemaal weer! Ik vond het de "lijdensweg" wel waard. Waarschijnlijk doe ik het straks na de bevalling weer :)
Haha oke.. Ik hoop maar dat het snel voorbij is dan.. brrr... zenuwachtig.. moet daarna nog werken.. :(
pi_114453678
op de hoeveelste dag van de menstruatie plaatsen ze bij jullie het spiraaltje??

ik heb momenteel vervangers (al een half jaar....) en mijn oude huisarts heeft het recept nog uitgeschreven. telkens als ik bel is er geen arts beschikbaar die spiraaltjes plaatst, dat gaat nu al een half jaar zo.
eerst was het altijd dat het plaatsen in de laatste 3 dagen van de menstruatie moest. nu ongesteld dus ik bel voor een afspraak, moet het plaatsen opeens in de eerste 3 dagen. vandaag is er geen arts beschikbaar, en na het weekend is niet meer in de eerste 3 dagen dus ik moet weer een maand wachten :(

of opzoek gaan naar een andere arts die wel maandag of dinsdag een spiraaltje wil plaatsen.
pi_114455098
Ben net terug en god allemachtig... wat deed dat zeer...
Het lukte bij mij de eerste paar keren niet, dus was mijn huisarts aan het rommelen daar binnenin...
Echt zo pijnlijk.. Ze zei dat het normaal sneller ging, maar bij mij was mijn baarmoeder blijkbaar gekanteld dus lukte het niet. Moest ook daarna bijna overgeven... Jezus wat was dat het langste half uur van mijn leven.
Echt heel pijnlijk, denk dat ik over 5 jaar (als hij zolang blijft zitten) terug ga naar de pil.. of een prikpil. Want dat was echt niet te trekken... En naar het ziekenhuis voor zoiets te plaatsen is ook niks. :(

Edit: Ook nog een controle trouwens, over een maand...

[ Bericht 4% gewijzigd door imprezanicole op 20-07-2012 11:58:32 (forgot something) ]
pi_114455345
quote:
99s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:42 schreef Phantomesse het volgende:
Ik heb hem om half 3 laten plaatsen. Ik dacht dat het wel mee ging vallen maar ik heb mijn nagels kapot gedrukt op de poten van het bed. Mensen konden me horen creperen in de wachtkamer. Echt een hels gevoel dat ik nooit meer mee wil maken, en ik heb nogal een hoge pijngrens. Mijn baarmoedermond was blijkbaar nogal aan de strakke kant. Ben na het plaatsen nog ruim een half uur blijven liggen creperen, de dokter heeft zijn afspraken meegenomen naar een andere kamer zodat ik rustig kon blijven liggen. Nu inmiddels doet het nog steeds heel erg pijn, vooral aan de rechterkant maar heb helaas geen kruik.

Bloedverlies heb ik niet echt, tijdens het zetten 1 druppel maar daarna niets meer (niet te vroeg juichen).

Mocht het het geval zijn dat hij niet goed is geplaats, dan mag het eruit maar dan blijft 'ie er ook uit wat mij betreft. Ik wil dit echt nooit meer. :') Ben nu toch wel benieuwd hoe die touwtjes voelen maar durf nog even niet naar binnen te gaan daar beneden, het is super gevoelig.

Ahja, traumatische ervaring wel.
Klinkt ongeveer hetzelfde als mijn ervaring van net... Ik denk ook niet dat ik na de mirena verder ga, maar gewoon terug naar de pil of prikpil, wat ik eerst wilde.
pi_114471831
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:21 schreef firefly90 het volgende:
op de hoeveelste dag van de menstruatie plaatsen ze bij jullie het spiraaltje??

ik heb momenteel vervangers (al een half jaar....) en mijn oude huisarts heeft het recept nog uitgeschreven. telkens als ik bel is er geen arts beschikbaar die spiraaltjes plaatst, dat gaat nu al een half jaar zo.
eerst was het altijd dat het plaatsen in de laatste 3 dagen van de menstruatie moest. nu ongesteld dus ik bel voor een afspraak, moet het plaatsen opeens in de eerste 3 dagen. vandaag is er geen arts beschikbaar, en na het weekend is niet meer in de eerste 3 dagen dus ik moet weer een maand wachten :(

of opzoek gaan naar een andere arts die wel maandag of dinsdag een spiraaltje wil plaatsen.
Wat een gedoe. Ik moest gewoon op de 1e dag van mijn menstruatie bellen naar het ziekenhuis om op de urgentielijst te komen. En toen kon ik één van de dagen daarna terecht daar.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_114473120
de vervangers willen me geen doorverwijzing geven naar de gynaecoloog (geen medische rede voor). en zonder verwijzing vergoed de verzekering niets...

maar ik heb een huisarts gevonden die dinsdag het spiraaltje wil plaatsen.
ben direct maar volledig overgestapt naar die huisarts. het gedoe met telkens een andere vervanger ben ik inmiddels al zo spuug zat.
pi_114496552
Vraagje, ik heb mijn mirena nu 2,5 jaar en heb sinds bijna 2 weken steeds bloedverlies, terwijl ik in al die tijd hoogstens 1 dag bloedverlies had (behalve een maand na een zetten, maar toen was het normaal, een dag of 5). Moet ik me zorgen gaan maken?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_114496607
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:37 schreef DevilsWhore het volgende:
Vraagje, ik heb mijn mirena nu 2,5 jaar en heb sinds bijna 2 weken steeds bloedverlies, terwijl ik in al die tijd hoogstens 1 dag bloedverlies had (behalve een maand na een zetten, maar toen was het normaal, een dag of 5). Moet ik me zorgen gaan maken?
Ik zou het nog even afwachten als ik jou was. Als je er veel last van hebt even langs de huisarts gaan anders.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_114496649
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:39 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik zou het nog even afwachten als ik jou was. Als je er veel last van hebt even langs de huisarts gaan anders.
Ik heb er geen last van, er komt alleen bloed uit.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_114629875
Oh een topic, wat fijn! Heb mijn mirena vanochtend laten plaatsen. Heel bang dat ik er doodziek van zou worden door allemaal spookverhalen (internet :') ) en aangezien ik morgen op vakantie ga wilde ik dat dus absoluut niet! Toch maar gegaan en mijn god, wat deed dat pijn! Ik ben echt niet kleinzerig maar ik lag daar te kermen van de pijn. Uiteindelijk nog bijna flauwgevallen en moeten kotsen, maar nadat ik een dutje had gedaan ging het al wat beter. Nu voel ik alleen nog dat er wat in zit en dat is niet prettig, maar ik ga sowieso pijnvrij op vakantie :).

En ik bloed amper, dat is echt een hele opluchting, want ik las dat veel vrouwen daar lang last van hielden na het plaatsen.

Al met al ben ik wel tevreden denk ik. Even afwachten hoe het gaat natuurlijk. Zou hem denk ik niet opnieuw laten plaatsen, maar misschien denk ik daar over 5 jaar heel anders over.
pi_114661513
Ik heb ook nog een vraag... de mirena zit er nu zo'n 6 dagen in, maar ik heb heel veel bloedverlies gehad, meer dan normaal bij mijn ongesteldheid. (misschien ook in combinatie met de Mirena toen of dat ik ineens van de pil af ben) Maargoed, ik heb dus al sinds die tijd erge krampen. Alsof ik net mijn ongesteldheid heb.
Is dit nog normaal? Normaal gesproken was dat allang verdwenen na 2 dagen... maar ik blijf er last van hebben.
Hoort dit? Hoor het graag.
pi_114661639
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:47 schreef imprezanicole het volgende:
Ik heb ook nog een vraag... de mirena zit er nu zo'n 6 dagen in, maar ik heb heel veel bloedverlies gehad, meer dan normaal bij mijn ongesteldheid. (misschien ook in combinatie met de Mirena toen of dat ik ineens van de pil af ben) Maargoed, ik heb dus al sinds die tijd erge krampen. Alsof ik net mijn ongesteldheid heb.
Is dit nog normaal? Normaal gesproken was dat allang verdwenen na 2 dagen... maar ik blijf er last van hebben.
Hoort dit? Hoor het graag.
Is niet abnormaal hoor, die krampen en het bloedverlies kunnen wel weken aanhouden als je pech hebt..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_114661701
Wat ik me afvraag, ik lees hier over draadjes die te voelen zijn, maar wat is het effect van die draadjes op condooms? Ik kan me voorstellen dat dat niet heel handig combineert?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_114661787
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me afvraag, ik lees hier over draadjes die te voelen zijn, maar wat is het effect van die draadjes op concooms? Ik kan me voorstellen dat dat niet heel handig combineert?
Dat vraag ik me ook af eigenlijk. Heb het idee dat condooms veel sneller scheuren, is bij mij iig al een paar keer gebeurd en daarvoor had ik daar nooit last van. Van wat voor materiaal zijn de draadjes eigenlijk?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_114662270
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me afvraag, ik lees hier over draadjes die te voelen zijn, maar wat is het effect van die draadjes op condooms? Ik kan me voorstellen dat dat niet heel handig combineert?
dat is een van de dingen die k wil vragen als mijn spiraaltje geplaatst gaat worden.
(of komende woensdag, of na de bouwvak)

zal het antwoord hier ook ff posten
pi_114662372
Ah Tof, bedankt vast!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_114662435
Draadjes zijn blijkbaar van een soort plastic (monofilament polyethylene) dus kan me er wel iets bij voorstellen dat dat niet handig is icm condoom?
Ben ook benieuwd naar het antwoord iig :)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_114715380
Hey allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ben hier terecht gekomen door onderzoek te doen naar de mirena spiraal. Nou sinds gister heb ik dus dat ding en bah dat viel echt even tegen zeg. Me baarmoeder lag gedraaid en die moest ze bijdraaien of zoiets :S dat vond ik het ergst ervan. Het plaatsen van de spiraal viel mee vergeleken met dat. Maar nu stond ik vandaag op met enorme onder rug pijn zeg kan bijna niets. Gelukkig vandaag lekker vrij en geen verplichtingen dus een heerlijk uitrust dagje voor mij. Zelfs na de rug pijn en de pijn gister ben ik nog steeds blij met de plaatsing. Iemand nog tips voor de rugpijn? Heb wel pijnstiller gehad van de gyno voor 5 dagen.
pi_114715588
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 12:22 schreef wendjuh89 het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ben hier terecht gekomen door onderzoek te doen naar de mirena spiraal. Nou sinds gister heb ik dus dat ding en bah dat viel echt even tegen zeg. Me baarmoeder lag gedraaid en die moest ze bijdraaien of zoiets :S dat vond ik het ergst ervan. Het plaatsen van de spiraal viel mee vergeleken met dat. Maar nu stond ik vandaag op met enorme onder rug pijn zeg kan bijna niets. Gelukkig vandaag lekker vrij en geen verplichtingen dus een heerlijk uitrust dagje voor mij. Zelfs na de rug pijn en de pijn gister ben ik nog steeds blij met de plaatsing. Iemand nog tips voor de rugpijn? Heb wel pijnstiller gehad van de gyno voor 5 dagen.
lekker in de zon met je rug en aleve feminax helpt bij mij
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_114717240
Ik heb ze al wel in huis gehaald maar die
Mag ik niet nemen samen met de pijnstillers van de gynaecoloog
pi_114719162
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:20 schreef wendjuh89 het volgende:
Ik heb ze al wel in huis gehaald maar die
Mag ik niet nemen samen met de pijnstillers van de gynaecoloog
Wat heb je van de gynaeco gekregen? Naproxen? En geeft dat onvoldoende pijnverlichting?
Als je nog pijn hebt kun je ook een warm washandje onder je rug leggen, dat helpt bij mij meestal.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_114719902
ja heb naproxen gehad. Tegen de krampen helpt het wel goed. Alleen me rug valt een beetje tegen. ;) Ik ga het washandje zeker even proberen dankjewel.
pi_114725082
zoek anders eens op tips tegen zware ongesteldheid. dat zijn vergelijkbare pijnklachten dus dezelfde tips zouden kunnen werken.
pi_114892496
hey allemaal,

Het is alweer een paar dagen later en het gaat nu heel goed. Heel afentoe nog een krampje maar dat stelt niks meer voor:P ook niet meer ongesteld op het moment (wat redelijk snel over is en zonder heftige bloedingen) Tot zover heel erg tevreden over mirena.
pi_114892932
Jeej, meer van dit soort verhalen *O* Ik ga er binnenkort ook voor en ik ben doodsbang :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_114892984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:00 schreef firefly90 het volgende:

[..]

dat is een van de dingen die k wil vragen als mijn spiraaltje geplaatst gaat worden.
(of komende woensdag, of na de bouwvak)

zal het antwoord hier ook ff posten
Was jij al geweest en had je het al kunnen vragen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_114902123
Hier nog maar een succesverhaaltje dan:

Heb mijn Mirena eind augustus een jaar en ben nog steeds super tevreden. Sinds het plaatsen maar 1x gehad dat ik een klein beetje bloed verloor. Voor de rest nooit meer ongesteld, geen krampen meer, geen emotionele achtbanen, niet meer elke avond de pil, echt ideaal ^O^.
AFCA since 1900
pi_115027196
2e keer mirena, na 4,5 jaar kwam mijn menstruatie terug en bleef maar wat bloed verliezen, dus iets eerder teruggegaan. Gelukkig deed het weer echt geen pijn bij plaatsen, ondanks dat ik nooit bevallen ben. De tandarts is pijnlijker vind ik met wat naproxen en paracetamol van te voren op. Daarna ook geen pijn gehad.

Ik had wel even een vraagje: hoe zit het met eigen risico eigenlijk? Heb het via huisarts laten plaatsen.
pi_115042555
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:37 schreef DevilsWhore het volgende:
Vraagje, ik heb mijn mirena nu 2,5 jaar en heb sinds bijna 2 weken steeds bloedverlies, terwijl ik in al die tijd hoogstens 1 dag bloedverlies had (behalve een maand na een zetten, maar toen was het normaal, een dag of 5). Moet ik me zorgen gaan maken?
Ik heb hier nu ook last van, al 2 weken flinke bloedverlies. Zo zwaar dat ik zelf af en toe duizelig word ervan. Is het bij jou al opgehouden?
pi_115042726
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:37 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ik heb hier nu ook last van, al 2 weken flinke bloedverlies. Zo zwaar dat ik zelf af en toe duizelig word ervan. Is het bij jou al opgehouden?
Misschien voor de zekerheid wat extra ijzer nemen? Roosvicee ferro bijv?
Als het nog 2 weken duurt zou ik langs de huisarts gaan.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115043921
ik heb nu idd weer roosvicee ferro erbij omdat ik die vaak dronk als ik :normaal: ongesteld was. Maar ik hoorde laatst van iemand dat die weer naar de dokter terugmoest als het bloeden weer heftiger zou worden.
pi_115179275
Hallo allemaal,

Ben pas nieuw op deze site dus wilde ook ff mijn verhaal kwijt en wat vragen.
Ik heb 16 juli mijn spiraaltje laten plaatsen door mijn huisarts.Is allemaal goed gegaan en ja was best wel pijnlijk,ondanks dat ze zeggen als je een kind heb gebaard moet het meevallen.Heb daarna lichte buikkrampen gehad en wat bloedverlies. Na paar dagen was dat over maar kreeg wat van die bruine afscheiding. Nu ben ik 3 wk verder en heb nog steeds licht bloedverlies (spotting?). Heb voor de rest nergens last van maar vind dit erg vervelend. Deze week zou ik officieel mijn menstruatie moeten krijgen,hoop dat dan als dat achter de rug is ik geen tussentijds bloedverlies meer heb. Zijn er andere die dit ook hebben gehad of nog heeft? En zoja hoelang heeft dat geduurd?
pi_115179440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:37 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ik heb hier nu ook last van, al 2 weken flinke bloedverlies. Zo zwaar dat ik zelf af en toe duizelig word ervan. Is het bij jou al opgehouden?
Joah, nergens meer last van. :7
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_115227956
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:07 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Joah, nergens meer last van. :7
Oh lekker, na hoe lang ongeveer?
pi_115250285
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:04 schreef EsDre het volgende:
Hallo allemaal,

Ben pas nieuw op deze site dus wilde ook ff mijn verhaal kwijt en wat vragen.
Ik heb 16 juli mijn spiraaltje laten plaatsen door mijn huisarts.Is allemaal goed gegaan en ja was best wel pijnlijk,ondanks dat ze zeggen als je een kind heb gebaard moet het meevallen.Heb daarna lichte buikkrampen gehad en wat bloedverlies. Na paar dagen was dat over maar kreeg wat van die bruine afscheiding. Nu ben ik 3 wk verder en heb nog steeds licht bloedverlies (spotting?). Heb voor de rest nergens last van maar vind dit erg vervelend. Deze week zou ik officieel mijn menstruatie moeten krijgen,hoop dat dan als dat achter de rug is ik geen tussentijds bloedverlies meer heb. Zijn er andere die dit ook hebben gehad of nog heeft? En zoja hoelang heeft dat geduurd?
de eerste keer een week of 6 bruinig slijm (mjam :') ) bij mijn tweede nu 2 dagen wat bloedverlies en nu perfect *O* . Maar dat lichte bloedverlies kan normaal wel een maand of 2-3 aanhouden, vervelend, maar met inlegkruisje is dat toch goed te doen... je hebt er veel langer plezier en geen/ nauwelijks menstruatie van als het goed is.
pi_115253874
Als je weer regelmatig ongesteld wordt moet je teruggaan zei de gyn tegen mij.

Ik ben steeds de touwtjes kwijt, die zitten in mijn baarmoedermond maar dat was geen probleem zei ze. Soms steken ze wel uit en soms weer niet, vaag.

Al met al ben ik tevreden, had nog een maand of anderhalf wat bruine vloed maar dat is nu helemaal over. Heb momenteel wel hele opgezette tepels, doet echt pijn. Vriend is de hele tijd bang dat ik zwanger ben. :') Maar dat ben ik niet, lijkt me gewoon een reactie op de hormonen.
pi_115255886
Wanneer ik bevallen ben enzo, dan ga ik er denk ik ook weer aan. Vorige keer goed bevallen. De mirena dus :P
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_115256097
Bij mij totaal niet, maar gezien ik de laatste tijd nogal aan het huisvrouwen ben heb ik me bedacht dat ik nog lang geen kinderen wil.

Ahja, heeft iemand weleens een ingegroeid spiraal gehad? Mijn buurvrouw raadde mij aan om het na 3,5 jaar te laten vervangen omdat veel vrouwen in haar sociale kring dus een ingegroeid spiraal hadden en het verwijderen daarvan immens veel pijn doet.
pi_115280001
Ik ben trouwens 1,5 maand geleden wel zwanger geweest met de spiraal, had 2 streepjes. Maar alles is er weer uitgekomen. Volgens de gyn kwam dat vaker voor bij een spiraal. En slechts bij enkele vrouwen blijft het eitje zitten.
pi_115285145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:24 schreef Pindasoepje het volgende:
Ik ben trouwens 1,5 maand geleden wel zwanger geweest met de spiraal, had 2 streepjes. Maar alles is er weer uitgekomen. Volgens de gyn kwam dat vaker voor bij een spiraal. En slechts bij enkele vrouwen blijft het eitje zitten.
:o
Hoe kwam je er achter? Of waarom deed je een test?
Vind ik wel een vervelend idee eigenlijk, dat dat kan gebeuren :X
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115288230
Ja ik had getest, voelde me namelijk precies hetzelfde als de andere keren dat ik zwanger was. (heb een zoontje, 2 miskramen en een geplande afbreking gehad)
had meteen 2 streepjes, ben toen naar het zhuis gegaan, en zij gaven aan dat ik idd zwanger was en dat mijn lichaam het automatisch zou afstoten OF zou houden.
Maar het is dus vanzelf afgestoten.
pi_115293387
plaatsen was een week uitgesteld zodat ik bij mn eigen arts terecht kon ipv de vervanger(waar ik niet zulke goede ervaringen mee heb).
het spiraaltje is vandaag geplaatst. het plaatsen zelf viel me echt heel erg mee.
het aanhaken was gevoelig maar echt extreem pijnlijk kan ik het niet noemen. de rest voelt allemaal wat raar maar niet pijnlijk.
het vervelendste vond ik nog na het plaatsen, ik was extreem duizelig. maar dat is iets waarmee ik bekend ben. ik heb een lage bloeddruk dat in combi met de spanning en een te warme behandelkamer is (bijna)flauwvallen.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me afvraag, ik lees hier over draadjes die te voelen zijn, maar wat is het effect van die draadjes op condooms? Ik kan me voorstellen dat dat niet heel handig combineert?
vandaag dus gevraagd. het werd mij juist aangeraden om tot de controle(na 6week) condooms te gebruiken omdat de mirena niet tijdens de menstruatie is geplaatst.
de uiteinden van de draadjes zijn niet scherp anders zou het ook irriteren bij jezelf.
door een condoom komt het ook niet heen. mocht je het niet vertrouwen zou je een extra dikke condoom kunnen gebruiken, maar het is niet nodig.
pi_115299277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:16 schreef firefly90 het volgende:
plaatsen was een week uitgesteld zodat ik bij mn eigen arts terecht kon ipv de vervanger(waar ik niet zulke goede ervaringen mee heb).
het spiraaltje is vandaag geplaatst. het plaatsen zelf viel me echt heel erg mee.
het aanhaken was gevoelig maar echt extreem pijnlijk kan ik het niet noemen. de rest voelt allemaal wat raar maar niet pijnlijk.
het vervelendste vond ik nog na het plaatsen, ik was extreem duizelig. maar dat is iets waarmee ik bekend ben. ik heb een lage bloeddruk dat in combi met de spanning en een te warme behandelkamer is (bijna)flauwvallen.

[..]

vandaag dus gevraagd. het werd mij juist aangeraden om tot de controle(na 6week) condooms te gebruiken omdat de mirena niet tijdens de menstruatie is geplaatst.
de uiteinden van de draadjes zijn niet scherp anders zou het ook irriteren bij jezelf.
door een condoom komt het ook niet heen. mocht je het niet vertrouwen zou je een extra dikke condoom kunnen gebruiken, maar het is niet nodig.
Bedankt voor het vragen! ^O^
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:50:45 #106
92409 Twinky
Little star.
pi_115301178
uiteinden van de draadjes kunnen hartstikke scherp zijn en gewoon prikken in de jongeheer van je jongeman hoor.
Bij mijn eerste Mirena hadden ze de draadjes te kort afgeknipt, en bleven ze dus uitsteken ipv op een frotje te gaan. Daardoor bleven ze bij mijn vriend prikken. Toen heeft de gyn ze afgeknipt tot in mijn baarmoedermond, waardoor er niks meer uitstak (maar kon je ook niet controleren of hij er nog inzat).
Nu zijn de draadjes wel lang, opgekruld en heeft hij nergens last van.
pi_115303562
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:41 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Oh lekker, na hoe lang ongeveer?
2,5 werk ofzo.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_115303653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:16 schreef firefly90 het volgende:
plaatsen was een week uitgesteld zodat ik bij mn eigen arts terecht kon ipv de vervanger(waar ik niet zulke goede ervaringen mee heb).
het spiraaltje is vandaag geplaatst. het plaatsen zelf viel me echt heel erg mee.
het aanhaken was gevoelig maar echt extreem pijnlijk kan ik het niet noemen. de rest voelt allemaal wat raar maar niet pijnlijk.
het vervelendste vond ik nog na het plaatsen, ik was extreem duizelig. maar dat is iets waarmee ik bekend ben. ik heb een lage bloeddruk dat in combi met de spanning en een te warme behandelkamer is (bijna)flauwvallen.

[..]

vandaag dus gevraagd. het werd mij juist aangeraden om tot de controle(na 6week) condooms te gebruiken omdat de mirena niet tijdens de menstruatie is geplaatst.
de uiteinden van de draadjes zijn niet scherp anders zou het ook irriteren bij jezelf.
door een condoom komt het ook niet heen. mocht je het niet vertrouwen zou je een extra dikke condoom kunnen gebruiken, maar het is niet nodig.
uiteindes van de draadjes zijn echt wel scherp hoor, anders had mn briend toen zijn dop er niet aan opengehaald.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_115305860
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:53 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

uiteindes van de draadjes zijn echt wel scherp hoor, anders had mn briend toen zijn dop er niet aan opengehaald.
Ja, en als je ze voelt voelen ze ook scherp aan.
Als ik op google zoek vind ik alleen verhalen van mensen die het idee hebben dat condooms eerder scheuren door de mirena, maar ik vind niks officieels ofzo. Ik vind het wel verdacht dat ze bij mij echt vaak gescheurd zijn terwijl dat daarvoor nooit gebeurde. Maarja ik doe maar extra voorzichtig dus :+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115326196
huid bij een man is daar ook extreem dun, vol met bloedvaten en behoorlijk gevoelig. een condoom is toch wel iets sterker dus of dat te vergelijken is weet ik niet.

dit is de info die ik heb gekregen en bij mij voelen ze niet scherp aan. ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie is en of elke arts dezelfde techniek van afknippen gebruikt.
als je er last van hebt zou ik terug gaan naar de arts om de draadjes verder af te knippen zoals bij Twinky. lijkt me een stuk veiliger
pi_115326308
Hmm. Toch wel engig dus... Ik wil geen baby, maar het liefst ook geen chlamydia :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_115326384
gewoon om een controle vragen. dan voel jij je weer zeker ;)
pi_115814156
quote:
99s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:42 schreef Phantomesse het volgende:
Ik heb hem om half 3 laten plaatsen. Ik dacht dat het wel mee ging vallen maar ik heb mijn nagels kapot gedrukt op de poten van het bed. Mensen konden me horen creperen in de wachtkamer. Echt een hels gevoel dat ik nooit meer mee wil maken, en ik heb nogal een hoge pijngrens. Mijn baarmoedermond was blijkbaar nogal aan de strakke kant. Ben na het plaatsen nog ruim een half uur blijven liggen creperen, de dokter heeft zijn afspraken meegenomen naar een andere kamer zodat ik rustig kon blijven liggen. Nu inmiddels doet het nog steeds heel erg pijn, vooral aan de rechterkant maar heb helaas geen kruik.

Bloedverlies heb ik niet echt, tijdens het zetten 1 druppel maar daarna niets meer (niet te vroeg juichen).

Mocht het het geval zijn dat hij niet goed is geplaats, dan mag het eruit maar dan blijft 'ie er ook uit wat mij betreft. Ik wil dit echt nooit meer. :') Ben nu toch wel benieuwd hoe die touwtjes voelen maar durf nog even niet naar binnen te gaan daar beneden, het is super gevoelig.

Ahja, traumatische ervaring wel.
Dit klinkt zo herkenbaar. Mijn eerste mirena werd op mijn 20e gezet en was een fiasco. De ingreep verliep zonder problemen, maar ik heb nog nooit zo'n traumatische ervaring gehad. Heb liggen huilen op de tafel als een klein kind. Vervolgens flauwgevallen in het ziekenhuis. Na een paar weken vond ik de Mirena wel erg fijn. Ik heb hem afgelopen jaar eruit laten halen (na 4,5 jaar), en ik ben overgegaan op de pil.

Ik haat de pil. Gewichtstoename, stemmingswisselingen, niet goed slapen, veel hongergevoel, veel last bij menstruatie van krampen en hoofdpijn en een heel erg laag libido.

Ik ben nu sinds 3 maanden gestopt met de pil en ik voel me meer mens. Ik heb me verdiept in andere anticonceptiemethoden, maar het lijkt me allemaal niets behalve Mirena. Ik ben alleen doodbang voor het plaatsen.

Wat kan ik daarmee doen? Mijn huisarts wil eigenlijk geen verdoving regelen. Ik heb zelf Naproxen 500 (zetpillen) die misschien wel werken, maar de angst zit vrij diep. :@
pi_115816119
Ik moest hem laten zetten in het ziekenhuis (omdat ik geen kinderen heb) en toen ik liet blijken dat het wel erg pijnlijk was, stelde de gynaecoloog zelf voor om hem onder narcose te laten plaatsen.... Was ik erg blij mee! Dus misschien dat de huisarts je wilt doorverwijzen naar de gynaecoloog dan kan je daar je verhaal vertellen en komen hun wel met een passende oplossing...
  zondag 9 september 2012 @ 20:19:39 #115
384049 Channxxxx
Dreamer, believer, lover.
pi_116575147
Halloo,
Ik ben chana, ik ben 18 jaar, en ik heb al meer dan 1 jaar een Mirena spiraaltje,
ik heb ook nooit problemen gehad met menstruatiepijn en menstruatie! maar nu sinds enkele maanden, heb ik hevige pijn in men onderbuik (ik moet gewoon als nen egel gaan liggen) en rug waardoor ik ook lange bloedingen heb, ook zeggen mijn ouders ( ik woon bij mijn vriend) dat ik een boller gezicht en dikke voeten heb en vingers) maar zwanger zou ik niet kunnen zijn, denk ik!

Heeft iemand hier ook nog last van gehad?
ben benieuwd...
pi_116737473
Ik ben blij dat ik dit topic niet gezien heb voordat ik hem liet plaatsen, anders was ik waarschijnlijk afgehaakt uit angst ;)

Ben 22, heb hem vanochtend laten plaatsen en het is me heel erg meegevallen. Vooral die sonde deed héél erg pijn, maar het was heel kort en zwakte snel weer af. Arts, assistente, en vriendin die mee was waren verbaasd over hoe soepel het ging :D

Nu wel flink wat krampen, maar dat ben ik wel gewend, dat is namelijk precies de reden dat ik de Mirena heb laten plaatsen (heb zeer hevige krampen en pijnen tijdens menstruatie). Ik hoop dus heel erg dat dat minder wordt. Ben benieuwd!
pi_117054744
hier nog een succesverhaal! Heb um nou bijna een jaar. Word niet meer ongesteld, geen PMS meer (en die was zooooo erg bij mij) en een tevreden vriend! Hoofdpijn heb ik niet, ben ook niet zwaarder geworden, puistjes had ik even in het begin maar nu ook al niet meer. Volhouden zeg ik!
  vrijdag 21 september 2012 @ 09:54:56 #118
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117055179
Ik heb mijn spiraal nu 2,5 jaar en heb weer last van spotting. :{
en rare cyclus. Ga dus maar ff de huisarts bellen denk ik zo.
Nadeel is wel dat ik nog borstvoeding geef, dus dan kan je geen uitstrijke maken. Naja, kan wel, maar resultaat is niet betrouwbaar. Hebben jullie een idee waar hij nog meer op kan testen / kijken? Dan weet ik wat ik kan verwachten. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117582328
Ik heb vanochtend de Mirena laten plaatsen, voor de eerste keer (ben 23, nog geen kinderen gehad). Is op derde dag van menstruatie. Aanhaken deed wat pijn, sonde deed heel erg pijn, en het zetten deed verschrikkelijk veel pijn. Maar gelukkig waren het pijnscheuten, het duurde allemaal niet zo lang. :)
Nu voelt het gewoon als lichte tot zware menstruatiekramp. Ben lekker aan de naproxen 500, en huisarts zei dat ik desnoods ook nog paracetamol mag nemen (want volgende naproxen mag pas over 8 uur). Hoop dat dit het begin van een succesverhaal is. :) Na 2 weken geen bloedverlies of pijn meer, graag. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door stroopwafelt op 04-10-2012 11:55:14 ]
pi_117584309
na 2 weken helemaal geen bloedverlies meer kan je denk ik wel vergeten. of je moet bij een van weinige de gelukkigen horen.

meestal is dat een verhaal van maanden, als je pech hebt blijf je bloedverlies houden tijdens je cyclus.
pi_117585068
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:19 schreef Channxxxx het volgende:
Halloo,
Ik ben chana, ik ben 18 jaar, en ik heb al meer dan 1 jaar een Mirena spiraaltje,
ik heb ook nooit problemen gehad met menstruatiepijn en menstruatie! maar nu sinds enkele maanden, heb ik hevige pijn in men onderbuik (ik moet gewoon als nen egel gaan liggen) en rug waardoor ik ook lange bloedingen heb, ook zeggen mijn ouders ( ik woon bij mijn vriend) dat ik een boller gezicht en dikke voeten heb en vingers) maar zwanger zou ik niet kunnen zijn, denk ik!

Heeft iemand hier ook nog last van gehad?
ben benieuwd...
Ben je al eens op controle geweest na het plaatsen? Ik zou voor de zekerheid eens langs de huisarts of gynaecoloog gaan om te zien of hij nog goed op zijn plaats zit met de echo.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_117743588
Hi meiden, ik heb begin juli m'n mirena laten zetten. Daarna vrij lang gebloed. Nu bloed ik al 19 dagen! En echt wel een maandverbandje per dag, vooral oud bloed. Bah!

Ik ben nu 3 maanden onderweg, hoe lang duurt dit nog, ik word er gek van!
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
pi_117760463
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 09:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb mijn spiraal nu 2,5 jaar en heb weer last van spotting. :{
en rare cyclus. Ga dus maar ff de huisarts bellen denk ik zo.
Nadeel is wel dat ik nog borstvoeding geef, dus dan kan je geen uitstrijke maken. Naja, kan wel, maar resultaat is niet betrouwbaar. Hebben jullie een idee waar hij nog meer op kan testen / kijken? Dan weet ik wat ik kan verwachten. :)
Wacht wat?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 03:16:15 #124
50430 Yuki
Student Midwife
pi_117762015
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:48 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Wacht wat?
Eerste hit als ik zoek op "hoe lang borstvoeding geven"

quote:
De World Health Organisation (WHO) en Unicef bevelen aan om minimaal twee jaar borstvoeding te geven.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:32:36 #125
371206 Meirami
You may have heard of me
pi_118424692
Vandaag is mij dan ook de eer ten deel gevallen om een Mirena te laten plaatsen.

Het aanhaken was het meest vervelende stuk vond ik, dat voelde als een heftige (menstruatie)kramp. Maar dat ebt snel weer weg. Nu heb ik alleen nog zo'n weeïg gevoel, zoals ik wel vaker heb na wat heftige krampen.

Al met al valt het reuze mee. :Y (Nu hopen dat de Mirena an sich bevalt. ;) )
pi_118740146
ik ga volgende week voor het eerst een spiraaltje laten zetten. Hoeveel dagen van tevoren moet ik stoppen met de pil en welke pijnstillers raden jullie me aan om van tevoren in te nemen? :')
pi_118740273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:39 schreef electronique het volgende:
ik ga volgende week voor het eerst een spiraaltje laten zetten. Hoeveel dagen van tevoren moet ik stoppen met de pil en welke pijnstillers raden jullie me aan om van tevoren in te nemen? :')
Ik had geen pijnstillers .. En ik was een week eerder gestopt met de pil. (toen ik er dus achter kwam dat ik zwanger was)

Anyway, ik heb mijn spiraal nu bijna een jaar, en ik word er helemaal gek van!! Ik ben steeds "afveeg" ongesteld en dat houdt maar niet op
pi_118741615
maar het spiraaltje moet toch bij voorkeur gezet worden tijdens je menstruatie?
pi_118742767
dat verschilt nogal per arts. beste vraag je dit even na aan je eigen arts.
de ene arts heeft liever de eerste 3 dagen van de menstruatie, de andere weer de laatste dagen van de menstruatie(minder gesmeer), en weer een andere arts zegt dat het op een willekeurig moment in de cyclus kan.

als pijnstillers had ik diclofenac voorgeschreven gekregen. ook gebruik van pijnstillers en moment van inname kan je het beste even navragen bij je arts.
pi_118743976
De mijne is gezet tijdens mijn abortus..
pi_118751893
De meningen verschillen idd wel wat. Het schijnt dat de baarmoederhals tijdens/na de menstruatie iets verder open staat en het inbrengen dan dus soepeler gaat. Mijn huisarts was van mening dat het niets uitmaakte, ik heb dus de avond voor de plaatsing gewoon mijn laatste pil genomen.

Het boekje van de Mirena zelf raadt binnen 7 dagen na de menstruatie aan. Dit is natuurlijk ook omdat je dan 100% zeker weet dat er geen zwangerschap is bij het plaatsten van de spiraal.

Ik had geen recept voor pijnmedicatie oid, maar ik had zelf gewoon 2 paracetamol en 2 ibuprofen genomen. Weet niet of het hielp, want het was nog steeds niet aangenaam ;)
pi_118823182
Ik zit hier dus over na te denken, omdat de pil die ik nu heb echt voor alle slechte dingen zorgt, maar wel mijn ongesteldheid helpt om het maar zo te noemen.

Ik wil nu gewoon stoppen met de pil en overgaan op seks met condoom en binnenkort kijken naar een spiraal. Klopt het dat je sowieso een paar maanden pilvrij moet zijn om te beginnen met een spiraal? :o
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_118824612
nee hoor, spiraaltje kan je zelf laten plaatsen als je de pil nog slikt.
pi_118892709
Ik maak me een beetje zorgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118893760
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:11 schreef electronique het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer heb je sex gehad?
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_118894447
eeh paar keer per week zowieso, maar dag 4 en 5 dus niet
pi_118897444
Een bijwerking is dat je menstruatie helemaal weg blijft dus dat kan het ook zijn! Ik ben inmiddels al 2 jaar niet meer ongesteld geweest!
pi_118897782
maar ook meteen in het begin? ik lees bijna overal dat je in het begin (eerste dagen nadat hij geplaatst is) wel ongesteld bent. bij mij is het dus meteen (bijna) helemaal opgehouden.
pi_118898698
Ik heb hem nu een maand geleden laten plaatsen, en bij mij begint de 'ongesteldheid' (meer gewoon spotting) nu zo weinig te worden dat ik inlegkruisjes achterwege kan laten. Ook pijn doet het niet meer, behalve als ik ofwel erge honger heb (voorbij rammelende maag) ofwel flink opgewonden ben. Ik vermoed dat dat komt omdat in beide gevallen alles daar beneden aan het verkrampen is ofzo, waardoor de Mirena een beetje kan prikken. Maar niets waar niet mee te leven is :)
pi_118901169
maar ik heb hem dus 2 dagen geleden laten zetten en kan nu al inlegkruisjes achterwege laten.. weet niet of dat normaal is
pi_118907165
Ja, bij mij was het ook zo snel! Maar toen ik nog aan de pil was reageerde m'n lichaam ook altijd meteen na het slikken van de eerste pil. Wel werd ik na 2 maanden nog een beetje ongesteld maar daarvoor was ik al gewaarschuwd door de gynocoloog. Ze had een kleine cyste gezien bij de controle echo.
pi_118928943
is er bij jou niet iets gezegd over voorbehoedsmiddelen?
ik moest de eerste tot controle na 3weken gebruiken (in mijn geval condoom dus)
  PR en moderator donderdag 8 november 2012 @ 12:50:20 #143
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_118974890
Ik heb vorig jaar een koperspiraaltje laten zetten.
Ik had toen een abortus gedaan, en gelijk daarna hebben ze hem gezet dus. Ze hebben me tegen die pijn een soort medicatie gegeven waar ik nogal waus van werd, dus ik heb er gelukkig niet heel veel van gemerkt met waar ze 'down under' mee bezig waren, maar fijn was anders..
In de kliniek moest je betalen; 10 euro voor het koperspiraaltje of 160 voor de mirena. Dat werd dus het koperspiraaltje.
Maar omdat ik hiermee geen hormonen meer binnen kreeg werden mijn menstruaties echt heel heftig en lang, de hele maand door wel soms een beetje, en kramp, zo veel kramp.
Toen ben ik in januari naar de huisarts geweest en die heeft me opnieuw de pil voorgeschreven, dus niet als anticonceptie maar als menstruatieregelaar zeg maar.
Hielp alleen niet verschrikkelijk veel, want nog steeds veel kramp en heftige bloedingen en ik werd gewoon door de pil heen ongesteld ookal was het mijn stopweek nog lang niet.

Vorige maand weer naar de huisarts gegaan, doorverwezen naar de gyneacoloog. En die zei dat het nu om medische indicatie ging en ik nog 20 ben dus het Mirena spiraaltje vergoed wordt.
Eerstvolgende keer dat ik ongesteld wordt gelijk bellen en dan wordt hij diezelfde week nog gezet, tijdens de menstruatie.
Beetje bang voor het laten zetten ervan (ik weet wel wat voor kutgevoel het is maar de vorige keer voelde ik er dus niet bijster veel van), maar wel blij dat ik straks hopelijk eindelijk van het gezeik af ben!

Van de één hoor ik echter dat je helemáál niet meer ongesteld wordt (gyneacoloog zei dat is bij de meeste vrouwen het geval) en van de ander dat het maandelijks wel maar een klein beetje is, zonder pijn en regelmatig.
Hoe zit dat bij jullie?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 8 november 2012 @ 12:54:31 #144
92409 Twinky
Little star.
pi_118975035
bij mijn eerste spiraal ben ik 2 jaar niet ongesteld geweest, die is na 3,5 jaar vervangen. Nu is het gerommel (tweede spiraal), wel ongesteld maar maar een klein beetje.
ik heb wel nu gewoon een beetje krampen en pms enzo, maar lang niet zo erg als zonder mirena.
  PR en moderator donderdag 8 november 2012 @ 13:06:32 #145
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_118975449
Oke thanks :) ik hoop maar dat ik de hele maand door gewoon níét ongesteld wordt :@
of misschien een of twee daagjes een klein beetje rodige afscheiding wat te verhelpen valt met slechts een inlegkruisje :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 8 november 2012 @ 13:20:03 #146
92409 Twinky
Little star.
pi_118975921
Ik denk dat jij sowieso minder ongesteld zult worden, puur omdat je het koperspiraal kwijt bent!
pi_118976008
Hoi :W

Ik heb een paar vraagjes over het laten plaatsen van een tweede mirena. Ik zit nu op 4,5 jaar en ben redelijk tevreden met het spiraaltje. Ik ben het eerste halfjaar nog af en toe ongesteld geworden en nu de afgelopen maanden weer, maar dan echt bijzonder weinig en vooral oud, bruin bloed. Daartussen eigenlijk zo goed als niet op soms wat bruin na. Ik heb wel het gevoel dat mijn libido minder is geworden. In het begin had ik vaak krampen maar als je toch ook PDS hebt, kun je dat wel hebben :')
Ik zou erg geholpen zijn met een antwoord op de volgende vragen:

- Is er verschil in plaatsen, pijn en onregelmatigheid van de ongesteldheid bij de tweede keer ten opzichte van de eerste keer? Ik overweeg om even te wachten en de pil weer te proberen, maar als het beter is om meteen een nieuwe te plaatsen bij het eruit halen, dan wil ik dat graag in de overweging meenemen. Ik kan me best voorstellen dat je last hebt van zowel uithalen als inzetten, dus dat dat misschien beter gecombineerd kan worden. Dus heeft iemand ervaring met een van beide (meteen door of even wachten) en merkte je verschil met de eerste keer?

- Ik moet eigenlijk nog een halfjaar maar ik word nu al veel meer ongesteld (relatief dan want het is nog steeds niet veel) met krampen. Kan het zijn dat ie al eerder is uitgewerkt bij mij?

- Is het nog steeds zo dat spiraaltje+gyn/huisarts je alleen je eigen risico kost of is het nu volledig voor eigen rekening?

Alvast bedankt!
  donderdag 8 november 2012 @ 13:30:32 #148
92409 Twinky
Little star.
pi_118976331
1. Het kan zeker dat hij is uitgewerkt. tijd voor een nieuwe!
2. spiraal zelf is eigen risico. huisarts geen eigen risico (zit sowieso in basispakket, dus 'gratis'), gyn volgens mij wel eigen risico. (kijk dus even of het voordeliger is als je het nog in 2012 doet!)
3. ik zou absoluut eruit en erin in 1 keer doen, dan ben je er maar vanaf. eruit halen doet bijna geen pijn, erin is gewoon erin :P sowieso zul je krampen krijgen van eruit halen (gewoon door de verandering) dus kun je dan denk ik beter er meteen een nieuwe instoppen.
  PR en moderator donderdag 8 november 2012 @ 13:31:52 #149
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_118976371
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:20 schreef Twinky het volgende:
Ik denk dat jij sowieso minder ongesteld zult worden, puur omdat je het koperspiraal kwijt bent!
Ja dat sowieso, maar ik hoop dus stiekem op helemaal niet :P
Maar ben wel blij dat ik er straks vanaf ben *O*

Nu nog hopen dat de plaatsing niet te pijnlijk is, want dat 'roesje' wat ik toegediend kreeg bij de abortus was voor de abortus bedoeld (wat 10x zo pijnlijk is), en omdat ze toch bezig waren hebben ze dat koperspiraaltje er gelijk achteraan geplaatst.
Maar toen de gyneacoloog vorige week kweekjes en uitstrijkjes had gemaakt enzo herrinerde ik me er toch weer aan wat een naar gevoel het was :') gewoon alsof je hard en diep genomen bent, helemaal beurs van binnen ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 8 november 2012 @ 13:50:43 #150
92409 Twinky
Little star.
pi_118977137
kan best hoor, dat je helemaal niet ongesteld wordt ;)

en het is zeer onprettig (licht gezegd) :D maar het duurt maar een paar minuten en dan ben je 5 jaar gedoevrij! en je vergeet het gevoel inderdaad, tot je er weer ligt :P
pi_118977360
Het plaatsen voelde alsof iemand met nagels kneep waar nog nooit iemand met zijn vingers was geweest :{ Maar dat was maar een paar seconden en dat was goed te doen. Ik vond het nooit zo zeer doen eigenlijk :)
pi_118977432
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:30 schreef Twinky het volgende:
1. Het kan zeker dat hij is uitgewerkt. tijd voor een nieuwe!
2. spiraal zelf is eigen risico. huisarts geen eigen risico (zit sowieso in basispakket, dus 'gratis'), gyn volgens mij wel eigen risico. (kijk dus even of het voordeliger is als je het nog in 2012 doet!)
3. ik zou absoluut eruit en erin in 1 keer doen, dan ben je er maar vanaf. eruit halen doet bijna geen pijn, erin is gewoon erin :P sowieso zul je krampen krijgen van eruit halen (gewoon door de verandering) dus kun je dan denk ik beter er meteen een nieuwe instoppen.
Ik ben ouder dan 21, dus anticonceptie wordt niet vergoed. Dan komt het toch volledig voor eigen rekening, dus buiten eigen risico om? Ik heb mijn eigen risico al geplunderd dus voor de gyn zou dat niet uitmaken, maar volgens mij komt het mirena daar bovenop.. Weet je het heel zeker?
Bedankt voor je andere antwoorden
  donderdag 8 november 2012 @ 14:06:23 #153
92409 Twinky
Little star.
pi_118977808
als anticonceptie niet vergoed wordt, betekent dat dat de verzekering niet betaalt, dus dat je het helemaal zelf moet betalen
pi_118978103
Precies, wat ik al dacht :Y Eigen risico ben ik al kwijt, dus de gyneacoloog zou dan 'gratis' zijn. Dan maakt het niet uit of de gyn of de huisarts het doet. Het kost me dan nog wel 130 euro uit eigen zak.

De vorige was helemaal gratis, dat was echt een no-brainer :Y)
  donderdag 8 november 2012 @ 14:14:00 #155
92409 Twinky
Little star.
pi_118978168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:12 schreef B.ertha het volgende:
Precies, wat ik al dacht :Y Eigen risico ben ik al kwijt, dus de gyneacoloog zou dan 'gratis' zijn. Dan maakt het niet uit of de gyn of de huisarts het doet. Het kost me dan nog wel 130 euro uit eigen zak.

De vorige was helemaal gratis, dat was echt een no-brainer :Y)
Dan zou ik naar de gyneacoloog gaan, als je de keuze hebt. Dan kunnen ze meteen even een echo doen of hij goed zit enzo :)

en bij mij was er een assistente bij die de hele tijd zei hoe goed ik het deed :D en ik vond dat een beetje gek want ik deed niks en had alleen maar pijn maar het was wel lief O+
(die van mij zat niet meteen goed en toen begon de hel pas echt :P)
pi_119481070
Ik heb nu sinds een week mijn eerste ongesteldheid (4 okt laten zetten), en holy moley wat doet dat pijn ;( Met mijn eigen menstruatie heb ik of geen last, of zo weinig last dat 1x twee Aleve Feminax genoeg is, maar nu doet het én zoveel pijn dat ik de eerste dag niet 8 uur kon wachten met een tweede dosis innemen, én het duurt nu al meer dan een week (wel heel licht) en heb het idee dat het nog wel even gaat duren (wordt elke dag helderder rood). En het doet dus nog steeds flink pijn, op toch-maar-wel-een-pijnstiller-niveau, zeg maar. :{
Ik ga op eerste controle over 2 weken. Hoop dat het stiekem gewoon verschoven is en daarom zoveel pijn doet, want als ik op deze manier ongesteld ga zijn de komende jaren, dan mag hij er van mij wel uit...
  PR en moderator woensdag 21 november 2012 @ 21:20:01 #157
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119481514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:10 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik heb nu sinds een week mijn eerste ongesteldheid (4 okt laten zetten), en holy moley wat doet dat pijn ;( Met mijn eigen menstruatie heb ik of geen last, of zo weinig last dat 1x twee Aleve Feminax genoeg is, maar nu doet het én zoveel pijn dat ik de eerste dag niet 8 uur kon wachten met een tweede dosis innemen, én het duurt nu al meer dan een week (wel heel licht) en heb het idee dat het nog wel even gaat duren (wordt elke dag helderder rood). En het doet dus nog steeds flink pijn, op toch-maar-wel-een-pijnstiller-niveau, zeg maar. :{
Ik ga op eerste controle over 2 weken. Hoop dat het stiekem gewoon verschoven is en daarom zoveel pijn doet, want als ik op deze manier ongesteld ga zijn de komende jaren, dan mag hij er van mij wel uit...
Woow, wat gek dat je juist meer pijn hebt en langer ongesteld bent. Want ik krijg hem daar juist voor :P
Laat hier aub weten wat er uit die controle komt :o sterkte!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119493816
dat is vrij normaal in het begin. de hormonen werken dan nog niet. en er zit iets in je lichaam wat er niet hoort. daar moet je lichaam ook aan wennen. bij de ene gaat dat wat sneller en beter dan bij de ander.

bij mij was het in het begin ook erger dan een normale menstruatie. maar inmiddels ben ik op wat spotting-achtige-bloedingen bijna helemaal schoon :)
pi_119495439
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:10 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik heb nu sinds een week mijn eerste ongesteldheid (4 okt laten zetten), en holy moley wat doet dat pijn ;( Met mijn eigen menstruatie heb ik of geen last, of zo weinig last dat 1x twee Aleve Feminax genoeg is, maar nu doet het én zoveel pijn dat ik de eerste dag niet 8 uur kon wachten met een tweede dosis innemen, én het duurt nu al meer dan een week (wel heel licht) en heb het idee dat het nog wel even gaat duren (wordt elke dag helderder rood). En het doet dus nog steeds flink pijn, op toch-maar-wel-een-pijnstiller-niveau, zeg maar. :{
Ik ga op eerste controle over 2 weken. Hoop dat het stiekem gewoon verschoven is en daarom zoveel pijn doet, want als ik op deze manier ongesteld ga zijn de komende jaren, dan mag hij er van mij wel uit...
Je lichaam heeft tijd nodig om eraan te wennen, als het er over een halfjaar nog zo voor staat, mag je je zorgen gaan maken.
Ik heb bijna 2 maanden lang achter elkaar gebloed in het begin, maar word nu 1 dag per jaar ongesteld. ;)
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_119497400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:10 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik heb nu sinds een week mijn eerste ongesteldheid (4 okt laten zetten), en holy moley wat doet dat pijn ;( Met mijn eigen menstruatie heb ik of geen last, of zo weinig last dat 1x twee Aleve Feminax genoeg is, maar nu doet het én zoveel pijn dat ik de eerste dag niet 8 uur kon wachten met een tweede dosis innemen, én het duurt nu al meer dan een week (wel heel licht) en heb het idee dat het nog wel even gaat duren (wordt elke dag helderder rood). En het doet dus nog steeds flink pijn, op toch-maar-wel-een-pijnstiller-niveau, zeg maar. :{
Ik ga op eerste controle over 2 weken. Hoop dat het stiekem gewoon verschoven is en daarom zoveel pijn doet, want als ik op deze manier ongesteld ga zijn de komende jaren, dan mag hij er van mij wel uit...
Ik zou die controle idd even afwachten. Dat je lang blijft bloeden is niet verwonderlijk, maar dat je zo'n pijn blijft hebben is niet helemaal de bedoeling natuurlijk!

Ikzelf heb denk ik zo'n 3 weken nog gebloed, de eerste paar dagen heel erg maar daarna meer spotting. Sindsdien niets meer, echt ontzettend fijn!

Heb alleen wel het idee dat ik wat meer afscheiding heb nu, meer mensen daar last van?
  PR en moderator donderdag 22 november 2012 @ 12:39:39 #161
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119499511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:43 schreef loecje het volgende:
dat is vrij normaal in het begin. de hormonen werken dan nog niet. en er zit iets in je lichaam wat er niet hoort. daar moet je lichaam ook aan wennen. bij de ene gaat dat wat sneller en beter dan bij de ander.

bij mij was het in het begin ook erger dan een normale menstruatie. maar inmiddels ben ik op wat spotting-achtige-bloedingen bijna helemaal schoon :)
Bij mij zit er nu een koperspiraaltje, dus ik hoop dat mijn lichaam al gewend is dat er iets vreemds zit :P
Vanmiddag bellen over de uitslag van die chlamydiatest enzo (anders mag hij niet geplaatst worden ofzo), en ergens deze week moet ik ongesteld worden dus dan wordtie geplaatst *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119500962
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:28 schreef gobbledigook het volgende:

[..]

Ik zou die controle idd even afwachten. Dat je lang blijft bloeden is niet verwonderlijk, maar dat je zo'n pijn blijft hebben is niet helemaal de bedoeling natuurlijk!

Ikzelf heb denk ik zo'n 3 weken nog gebloed, de eerste paar dagen heel erg maar daarna meer spotting. Sindsdien niets meer, echt ontzettend fijn!

Heb alleen wel het idee dat ik wat meer afscheiding heb nu, meer mensen daar last van?
yup, vooral als ik ongesteld moet zijn.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 3 december 2012 @ 13:56:41 #163
327807 Mariposas
יה&#14
pi_119878457
@ Stroopwafelt: is je menstruatie inmiddels voorbij? Niet teveel last meer van?

Mijn Mirena zou vandaag verwijderd worden, maar de huisarts kon de touwtjes niet vinden (voelen of zien). Nu moet ik weer naar het ziekenhuis. Ik denk dat ik sowieso maar wacht tot volgend jaar dan, want anders maak ik toch op de valreep nog mijn hele eigen risico op (niets van verbruikt dit jaar). :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_119896840
Mijn menstruatie is vorige week gestopt. Dat duurde dus wel 2,5 week, en al die tijd een pijn van net-wel-net-niet pijnstiller nemen. Ik vloeide gelukkig niet zo hard (inlegkruisjes waren net genoeg). Op dit moment heb ik nergens last meer van. Ook had ik puistjes gekregen, die zijn nu ook weer weg. Ben benieuwd of dat hele riedeltje straks weer opnieuw begint. :P

Heb hem toevallig vandaag laten checken (voor de eerste keer) bij de huisarts (niet met echo dus) en ze zei dat alles goed zat. En dat het inderdaad even kan duren voordat je lichaam eraan gewend is, dus dat de menstruaties zeker niet zo pijnlijk hoeven te blijven.
pi_119901698
bij mij begon het riedeltje later weer opnieuw. alleen de periodes werden steeds korter.
hopelijk is dat bij jou ook zo
pi_120002359
Ik heb vandaag een spiraaltje laten zetten. Heb veel horrorverhalen gelezen op verschillende forums (flauwvallen, helse pijn, mislukkingen) maar ik moet zeggen dat ik het 100% mee vond vallen. De hele ingreep heeft denk ik 5 a 10 minuten geduurd en het heeft maar een paar tellen pijn gedaan. Ik heb nu ook nergens last van. Ik heb wel een uur van tevoren een ibuprofen ingenomen. Ik heb hem op de 2e dag van mijn menstruatie laten zetten.

Nu heb ik een vraag aan ervaren mirena-dragers :P
Hoelang hebben jullie gebloed na het plaatsen van mirena? Ik heb geloof ik gelezen dat het normaal is dat je zo'n 3 tot 4 maanden lang bloedverlies kunt hebben. Ik zit hier niet echt op te wachten als ik eerlijk ben..
  PR en moderator donderdag 6 december 2012 @ 17:44:38 #167
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120003290
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:22 schreef Lordino het volgende:
Ik heb vandaag een spiraaltje laten zetten. Heb veel horrorverhalen gelezen op verschillende forums (flauwvallen, helse pijn, mislukkingen) maar ik moet zeggen dat ik het 100% mee vond vallen. De hele ingreep heeft denk ik 5 a 10 minuten geduurd en het heeft maar een paar tellen pijn gedaan. Ik heb nu ook nergens last van. Ik heb wel een uur van tevoren een ibuprofen ingenomen. Ik heb hem op de 2e dag van mijn menstruatie laten zetten.

Nu heb ik een vraag aan ervaren mirena-dragers :P
Hoelang hebben jullie gebloed na het plaatsen van mirena? Ik heb geloof ik gelezen dat het normaal is dat je zo'n 3 tot 4 maanden lang bloedverlies kunt hebben. Ik zit hier niet echt op te wachten als ik eerlijk ben..
Bij mij is hij vorige week woensdag gezet (was de 4e dag van m'n menstruatie), was even hier vergeten te posten :P
Eerst moest het koperspiraaltje eruit worden gehaald, dat deed wel even 30 seconden gruwelijk veel pijn :X De Mirena erin viel eigenlijk wel mee, was iig niks in vergelijking met het eruit halen :P
De dag erna heb ik nog een klein beetje gebloed (inlegkruisje was voldoende), en daarna zondag nog een klein beetje. Verder tot nu toe nergens last van gehad eigenlijk, alleen een beetje buikkramp donderdag/vrijdag.

Mij vertelden ze idd ook dat je de eerste 3 maanden nog gewoon flink ongesteld kan worden, maar dat de meesten er na een maand sowieso eigenlijk geen last meer van hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat worden als ik over 3 weken eigenlijk weer ongesteld moet worden :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_120007165
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:22 schreef Lordino het volgende:
Ik heb vandaag een spiraaltje laten zetten. Heb veel horrorverhalen gelezen op verschillende forums (flauwvallen, helse pijn, mislukkingen) maar ik moet zeggen dat ik het 100% mee vond vallen. De hele ingreep heeft denk ik 5 a 10 minuten geduurd en het heeft maar een paar tellen pijn gedaan. Ik heb nu ook nergens last van. Ik heb wel een uur van tevoren een ibuprofen ingenomen. Ik heb hem op de 2e dag van mijn menstruatie laten zetten.

Nu heb ik een vraag aan ervaren mirena-dragers :P
Hoelang hebben jullie gebloed na het plaatsen van mirena? Ik heb geloof ik gelezen dat het normaal is dat je zo'n 3 tot 4 maanden lang bloedverlies kunt hebben. Ik zit hier niet echt op te wachten als ik eerlijk ben..
je zit er misschien niet op te wachten. maar grote kans dat je na die 3 a 4 maanden veel minder of bijna niet meer ongesteld bent. voor je het weet ben je die 3maand bloedverlies alweer vergeten.
pi_120141855
Nummer 2 is gezet!
Het uithalen van het spiraaltje deed geen zeer maar ik begon binnen een minuut kramp te krijgen. Daardoor deed het inzetten van het nieuwe spiraaltje meer zeer. De vorige keer deed alleen het vastpakken van de baarmoedermond zeer, nu ook het meten en inbrengen. Wel maar kort.

Ik heb op dit moment bijna onmerkbare kramp.
pi_120146837
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:22 schreef Lordino het volgende:
Ik heb vandaag een spiraaltje laten zetten. Heb veel horrorverhalen gelezen op verschillende forums (flauwvallen, helse pijn, mislukkingen) maar ik moet zeggen dat ik het 100% mee vond vallen. De hele ingreep heeft denk ik 5 a 10 minuten geduurd en het heeft maar een paar tellen pijn gedaan. Ik heb nu ook nergens last van. Ik heb wel een uur van tevoren een ibuprofen ingenomen. Ik heb hem op de 2e dag van mijn menstruatie laten zetten.

Nu heb ik een vraag aan ervaren mirena-dragers :P
Hoelang hebben jullie gebloed na het plaatsen van mirena? Ik heb geloof ik gelezen dat het normaal is dat je zo'n 3 tot 4 maanden lang bloedverlies kunt hebben. Ik zit hier niet echt op te wachten als ik eerlijk ben..
ik bloed na een jaar en een maand nog steeds..
pi_120147161
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:27 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

ik bloed na een jaar en een maand nog steeds..
Constant?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_120147212
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 13:36 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Constant?
jep, op de normale dagen is het net roze afscheiding, en 1x in de maand is het feest met de hele mik mak. Dus het verschilt per persoon. Je kan niet uit gaan van verhalen van anderen.
pi_120147230
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:38 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

jep, op de normale dagen is het net roze afscheiding, en 1x in de maand is het feest met de hele mik mak. Dus het verschilt per persoon. Je kan niet uit gaan van verhalen van anderen.
Ik geloof dat je meer uitzondering dan regel bent daarin. ;)
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_120147277
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 13:38 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik geloof dat je meer uitzondering dan regel bent daarin. ;)
Dat kan dan wel zo zijn, maar van te voren wist ik niet dat ik de uitzondering zou zijn ;-)

Ik ging er gemakshalve van uit, dat ik gewoon max 1x per maand ongesteld zou zijn en dat het ooit ophield
pi_120147428
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:40 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Dat kan dan wel zo zijn, maar van te voren wist ik niet dat ik de uitzondering zou zijn ;-)

Ik ging er gemakshalve van uit, dat ik gewoon max 1x per maand ongesteld zou zijn en dat het ooit ophield
Wel balen :( Maar waarom laat je hem er dan niet uithalen? Zou ik denk ik wel doen na een jaar.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_120147928
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 13:45 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Wel balen :( Maar waarom laat je hem er dan niet uithalen? Zou ik denk ik wel doen na een jaar.
Ja ik wil hem wel verwijderen, ben ook 9kg aangekomen in dit jaar, maar wat moet ik dan..
Met de pil ben ik 2x zwanger geworden. Nuvaring vind ik niet fijn. Cerazette heb ik gehad na de bevalling en daar werd ik misselijk van, en moest ik vaak van kotsen.

Alleen de prikpil blijft over...
pi_120148015
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:00 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ja ik wil hem wel verwijderen, ben ook 9kg aangekomen in dit jaar, maar wat moet ik dan..
Met de pil ben ik 2x zwanger geworden. Nuvaring vind ik niet fijn. Cerazette heb ik gehad na de bevalling en daar werd ik misselijk van, en moest ik vaak van kotsen.

Alleen de prikpil blijft over...
Pleisterpil of koperspiraal?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_120168842
implanon?

weet je ook wat de rede is dat je zwanger raakte tijdens het gebruik van de pil?
anders kan dat ook nog iets zijn om na te gaan. als je bijvoorbeeld ongevoelig bent voor de hormonen zijn vergelijkbare hormoonproducten ook onbetrouwbaar.
pi_120553135
Ik heb 'm nu 2,5 maand. Mijn ervaringen tot nu toe: het niet meer aan de pil hoeven denken en de ongesteldheid die heel erg licht is zijn grote grote pluspunten. Wat ik minder vind: de pijn. De puisten (ik lijk wel een puber :') ). Het idee dat je zwanger kan raken (maar de boel dan gewoon naar buiten komt). En ik vermoed dat mijn haar sneller vet wordt; na anderhalve dag kan je het wel echt zien.

Ik ben nu weer ongesteld sinds een weekje, tenminste dat denk ik, aangezien ik weer wat constante pijn heb (veel minder dan eerste keer, niet pijnstillerniveau) en wat bruinige afscheiding. Het is alleen binnen 2 weken van de vorige ongesteldheid. Dat het zo vroeg kwam deed me in het begin vermoeden dat het afstoting was, aangezien ik de week ervoor bij mijn vriend op bezoek was (langeafstandsrelatie). Aangezien het nu al wat langer duurt denk ik dat niet meer, maar het idee heeft zich wel in mijn hoofd genesteld. :{

Ik ga mijn vriend de komende 3 maanden niet zien, dus ik ga het die tijd nog afwachten hoe het gaat. Mocht ik dan nog steeds met een puistenkop en pijn rondlopen, dan denk ik dat 'ie eruit gaat...

Ik weet alleen niet wat ik dan wel zou willen :P
  PR en moderator woensdag 9 januari 2013 @ 17:14:54 #180
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_121359118
Vanmiddag nog naar de gynae geweest voor controle maar alles zit gelukkig goed :) En ook geen cystes in m'n eierstokken ofzo.

Hoef er nu dus pas weer heen als ik 'm eruit wil hebben *O*

Overigens 2 weken geleden (precies een maand na de plaatsing en de vorige menstruatie dus) ook 'soort van ongesteld' geweest. Paar dagen wat meer (en vaak bruinige) afscheiding, maar gelukkig geen kramp :D
Misschien dat ik er de volgende keer zelfs helemaal niks meer van merk :)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_121842159
Net dit topic gevonden, fijn om soortgenoten te ontmoeten ;). Ik heb de Mirena nu twee jaar en ben over het algemeen tevreden. De eerste 3 a 4 maanden heb ik wel heel erg last van buikkrampen gehad, geen pretje! Maar, ik ben nu niet meer ongesteld en voel me nu een stuk beter in mn vel zitten dan toen ik de pil gebruikte (daar werd ik rete emotioneel van).

Helaas zit er ook een mindere kant aan dat ding.. De seks is toch wat anders dan voorheen. Diepe penetratie voelt niet echt prettig meer, en zorgt voor buikpijn/kramp achteraf. Ook heb ik dan soms last van licht bloedverlies. Herkent iemand zich hierin? In de bijsluiter kan ik niets vinden over seks eigenlijk..

Ik wil eigenlijk ook niet terug naar de pil! Dus vandaar dat ik het maar geaccepteerd heb, die pijn. Maar vraag me toch af of het spiraaltje wel goed op zn plek zit ofzo. Zou dat het kunnen zijn?
  maandag 4 februari 2013 @ 23:21:27 #182
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122491404
Over vier maanden heb ik de Mirena een jaar, heb er tot nu toe enkel last van gehad wat een kloteding! Ben een beetje ten einde raad wat anticonceptie betreft. Van de pil word ik ziek, met de prikpil was ik een half jaar alleen maar ongesteld en condooms zijn mood-killer #1 en voelen zo plastic aan.

Ik ben iedere drie weken ongesteld, de tijd daar naartoe doen ongelofelijk veel pijn, de menstruatie zelf doet super veel pijn, dan heel even niet, dan komt de eisprong en ook daar ga ik helemaal dood. Dan heb ik tien dagen ongeveer even geen pijn en dan begint het hele gezeik weer opnieuw.

Wanneer ik mijn eerste kramp krijg kun je me direct opvegen en raak ik haast in paniek als ik mijn kruik niet kan vinden. Ik hekel paracetamol maar ik kan niet zonder, dat is gewoon niet te doen. Ook met niet, maar het verzacht wel.

Ik sta steeds op het punt om dat ding eruit te trekken, mijn rechter eierstok doet ook vaak pijn (direct vanaf het zetten al maar de gyn zei dat het goed zat drie dagen na het zetten) en nou ja het doet meer kwaad dan goed.

Na een half jaar zou die pijn wel weg moeten zijn maar het blijft maar erg zijn en het wordt niet minder.

Ik denk nu aan zo'n staafje in mijn arm maar ben bang dat ik dan weer ellenlang ongesteld blijf gezien dit met de prikpil ook zo was. Is die kans groot?
Bay of Plenty
  PR en moderator maandag 4 februari 2013 @ 23:27:51 #183
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_122491773
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:21 schreef oLexie het volgende:
Over vier maanden heb ik de Mirena een jaar, heb er tot nu toe enkel last van gehad wat een kloteding! Ben een beetje ten einde raad wat anticonceptie betreft. Van de pil word ik ziek, met de prikpil was ik een half jaar alleen maar ongesteld en condooms zijn mood-killer #1 en voelen zo plastic aan.

Ik ben iedere drie weken ongesteld, de tijd daar naartoe doen ongelofelijk veel pijn, de menstruatie zelf doet super veel pijn, dan heel even niet, dan komt de eisprong en ook daar ga ik helemaal dood. Dan heb ik tien dagen ongeveer even geen pijn en dan begint het hele gezeik weer opnieuw.

Wanneer ik mijn eerste kramp krijg kun je me direct opvegen en raak ik haast in paniek als ik mijn kruik niet kan vinden. Ik hekel paracetamol maar ik kan niet zonder, dat is gewoon niet te doen. Ook met niet, maar het verzacht wel.

Ik sta steeds op het punt om dat ding eruit te trekken, mijn rechter eierstok doet ook vaak pijn (direct vanaf het zetten al maar de gyn zei dat het goed zat drie dagen na het zetten) en nou ja het doet meer kwaad dan goed.

Na een half jaar zou die pijn wel weg moeten zijn maar het blijft maar erg zijn en het wordt niet minder.

Ik denk nu aan zo'n staafje in mijn arm maar ben bang dat ik dan weer ellenlang ongesteld blijf gezien dit met de prikpil ook zo was. Is die kans groot?
Laat hem eruit halen dan :o Dit is niet goed hoor..
Is er al eens onderzoek geweest naar wat hormonen voor effect op jouw lichaam hebben? Lijkt mij iets niet te kloppen :@

Als anticonceptie kun je ook denken aan het koperspiraaltje, die geeft geen hormonen af. Maar juist daarom werd ik daardoor vrij heftig en pijnlijk en onregelmatig ongesteld. Verschilt allemaal per persoon natuurlijk, dus wie weet is het wel wat voor jou?
Met het implanon (staafje in arm) weet ik niet hoe het werkt :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 4 februari 2013 @ 23:38:04 #184
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122492222
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:27 schreef Moira. het volgende:

[..]

Laat hem eruit halen dan :o Dit is niet goed hoor..
Is er al eens onderzoek geweest naar wat hormonen voor effect op jouw lichaam hebben? Lijkt mij iets niet te kloppen :@
Nee heb nooit onderzoeken gehad. Ik zit sowieso al een paar jaar aan een onderzoek te denken betreft mijn algehele vruchtbaarheid. Heb altijd een onderbuikgevoel dat het niet helemaal goed zit daarmee (slechte vruchtbaarheid. Heb vroeger vaak helemaal onveilig gevreeen en nooit zo goed op de pil gelet (dom), heel veel seks gehad maar nooit zwanger geworden. Mijn moeder heeft ook altijd vruchtbaarheidsproblemen gehad) dus dat ga ik maar bespreken met mijn huisarts.

Ik wil hem er ook maar wat graag uit hebben, alleen dan zit ik weer met de pil te kloten. Het koperspiraal doe ik voor geen haar op mijn hoofd, moet niet denken aan die ellenlange en zware menstruaties. Ik heb een vrij hoog libido :') en menstruatie is dan vervelend.

Ik ga maar weer aan een lichte pil, dat is me toch het beste bevallen tot nu toe. Dan maar een beetje ziekig en misselijk met iets meer dan gemiddelde krampen, alles is beter dan dit ding. :') ;( Vind het ook een beetje zielig voor mijn vriend want die weet zich steeds geen raad wanneer ik lig te creperen, arm ding. :P

Ahja even naar de huisarts woensdag om het even te bespreken.
Bay of Plenty
pi_122492503
Ik wil er eigenlijk ook vanaf :X Ongesteldheid doet nu, na precies 4 maanden, wel steeds minder pijn tijdens menstruatie (elke maand keurig een weekje licht ongesteld en die kom ik met 1 of 2 aleve's wel door), maar ik heb gewoon van die random erge pijnen/krampen. Gisteravond nog, ik ging in bed liggen en kon opeens gewoon niet meer ademen van de kramp. Normaal heb ik het als ik honger heb of er erg veel lucht in mijn darmen zit, maar gisteravond was het zo erg dat ik twee paracetamol moest nemen om te kunnen slapen (en ik zit dus tussen twee menstruaties in).

Ik weet ook niet wat ik dan wel zou willen. Met mijn natuurlijke menstruatie heb ik nul last, geen pijn, misschien een beetje aan de hevige kant, dus eigenlijk is elke anticonceptie alleen maar een verslechtering. :') Met de pil (heb er 5 geprobeerd) heb ik flinke pijn en vooral echt nul libido. Prikpil ben ik een beetje huiverig voor, zo'n dot hormonen in een keer. Bovendien ga ik het komende jaar echt niet elke 3 maanden in Nederland zijn. Ik heb gehoord dat men in Nederland niet zo happig is op Implanon omdat er nog wel eens problemen mee zijn (staafje kwijt, of ingekapseld, etc).
  maandag 4 februari 2013 @ 23:51:00 #186
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122492826
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:43 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik wil er eigenlijk ook vanaf :X Ongesteldheid doet nu, na precies 4 maanden, wel steeds minder pijn tijdens menstruatie (elke maand keurig een weekje licht ongesteld en die kom ik met 1 of 2 aleve's wel door), maar ik heb gewoon van die random erge pijnen/krampen. Gisteravond nog, ik ging in bed liggen en kon opeens gewoon niet meer ademen van de kramp. Normaal heb ik het als ik honger heb of er erg veel lucht in mijn darmen zit, maar gisteravond was het zo erg dat ik twee paracetamol moest nemen om te kunnen slapen (en ik zit dus tussen twee menstruaties in).

Ik weet ook niet wat ik dan wel zou willen. Met mijn natuurlijke menstruatie heb ik nul last, geen pijn, misschien een beetje aan de hevige kant, dus eigenlijk is elke anticonceptie alleen maar een verslechtering. :') Met de pil (heb er 5 geprobeerd) heb ik flinke pijn en vooral echt nul libido. Prikpil ben ik een beetje huiverig voor, zo'n dot hormonen in een keer. Bovendien ga ik het komende jaar echt niet elke 3 maanden in Nederland zijn. Ik heb gehoord dat men in Nederland niet zo happig is op Implanon omdat er nog wel eens problemen mee zijn (staafje kwijt, of ingekapseld, etc).
Het is ook wel typisch iets voor mij dat dat staafje ergens in mijn teen of mijn voorhoofd belandt ofzo. :')

Goed dat je me herinnert aan de libido met de pil, dat was een van de grote redenen dat ik er vanaf wilde. Het zou eigenlijk best handig zijn in mijn geval als ik onvruchtbaar zou zijn, ben ik tenminste van dit gezeik af en laat ik mijn zus wel als draagmoeder fungeren :') :')

Bleh ik neem nog 2 bittere witte 500mg schijfjes en dan ga ik mijn bed maar eens opzoeken.
Bay of Plenty
pi_122492889
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:51 schreef oLexie het volgende:

[..]

Het is ook wel typisch iets voor mij dat dat staafje ergens in mijn teen of mijn voorhoofd belandt ofzo. :')

Goed dat je me herinnert aan de libido met de pil, dat was een van de grote redenen dat ik er vanaf wilde. Het zou eigenlijk best handig zijn in mijn geval als ik onvruchtbaar zou zijn, ben ik tenminste van dit gezeik af en laat ik mijn zus wel als draagmoeder fungeren :') :')

Bleh ik neem nog 2 bittere witte 500mg schijfjes en dan ga ik mijn bed maar eens opzoeken.
Ja precies, dat heb ik ook :') Het is dat ik 'pas' 23 ben, anders zou ik gewoon een klemmetje laten plaatsen, wel zo makkelijk.
pi_122494072
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:43 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik heb gehoord dat men in Nederland niet zo happig is op Implanon omdat er nog wel eens problemen mee zijn (staafje kwijt, of ingekapseld, etc).
de zoekgeraakte staafjes was vooral een probleem met het oude inbreng systeem. Die zoekgeraakte staafjes zijn waarschijnlijk nooit in de arm geplaatste maar in de naald/huls blijven zitten. Bij het oude systeem kon je niet zien of de implanon nog in de huls zat of al in de arm.
Bij mijn vorige huisarts was er 1 arts op de praktijk die een cursus had gevolgd en de implanon plaatste. Geen idee of zo'n cursus tegenwoordig verplicht is.
pi_122497363
Als je sterk vermoed dat je onvruchtbaar bent, zou ik dat gewoon laten testen. Je kunt het maar beter nu weten (en niet pas nadat je al een jaar probeert zwanger te raken). Nog even los van het feit dat je dan inderdaad geen anticonceptie meer hoeft te gebruiken.
pi_122499559
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:44 schreef loecje het volgende:
implanon?

weet je ook wat de rede is dat je zwanger raakte tijdens het gebruik van de pil?
anders kan dat ook nog iets zijn om na te gaan. als je bijvoorbeeld ongevoelig bent voor de hormonen zijn vergelijkbare hormoonproducten ook onbetrouwbaar.
De dokter wil mijn spiraal niet verwijderen, ik word er nu echt gek van. Ben elke dag "ongesteld" er komt steeds bruin oud verroest bloed bij het afvegen of soms klodders bij het plassen.
Mijn rechter eierstok blijft maar pijn doen.. ik ben het zo zat, dat ik laatst jankend bij de dokter zat. En toen gaf ze de mededeling dat ze hem niet zou verwijderen, omdat ik op vakantie ging en ik "weet wat er op vakantie kan gebeuren" ik was zo kwaad. Maar ze gaf aan dat het geen goed idee was om hem nu te verwijderen.
Ik ga straks naar een tropisch land en ik zie het echt niet zitten om constant ongesteld te zijn
pi_122501173
Hoezo ie huisarts wil hem niet verwijderen. Het is nog steeds je eigen lichaam. Wat gaf ze voor rede waarom het gevaarlijk kon zijn? Klinkt eerlijk gezegd alsof ze jou aan het bang maken is voor het verwijderen. Dat stelt echt niets voor.
Ik zou denk ik gezegd hebben dat ik hem er zelf wel uit haal.

Dat bruinige heb ik trouwens ook. Maar dan maar een paar dagen per maand ipv ongesteldheid.
pi_122708309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:40 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

De dokter wil mijn spiraal niet verwijderen, ik word er nu echt gek van. Ben elke dag "ongesteld" er komt steeds bruin oud verroest bloed bij het afvegen of soms klodders bij het plassen.
Mijn rechter eierstok blijft maar pijn doen.. ik ben het zo zat, dat ik laatst jankend bij de dokter zat. En toen gaf ze de mededeling dat ze hem niet zou verwijderen, omdat ik op vakantie ging en ik "weet wat er op vakantie kan gebeuren" ik was zo kwaad. Maar ze gaf aan dat het geen goed idee was om hem nu te verwijderen.
Ik ga straks naar een tropisch land en ik zie het echt niet zitten om constant ongesteld te zijn
ik vind het nogal vreemd dat ze hem niet wilt verwijderen...
ik heb gewoon gebeld naar de assistente dat ik mn spiraal wilde laten verwijderen.
en heb gewoon daarvoor een afspraak gemaakt.
was geen enkel probleem.
  zondag 10 februari 2013 @ 16:22:06 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122716763
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:51 schreef oLexie het volgende:

[..]

Het is ook wel typisch iets voor mij dat dat staafje ergens in mijn teen of mijn voorhoofd belandt ofzo. :')

Goed dat je me herinnert aan de libido met de pil, dat was een van de grote redenen dat ik er vanaf wilde. Het zou eigenlijk best handig zijn in mijn geval als ik onvruchtbaar zou zijn, ben ik tenminste van dit gezeik af en laat ik mijn zus wel als draagmoeder fungeren :') :')

Bleh ik neem nog 2 bittere witte 500mg schijfjes en dan ga ik mijn bed maar eens opzoeken.
*foreheadslap* (ken de smileycode niet)
:') be careful what you wish for. Onvruchtbaarheid is iets heel ernstigs hoor! En draagmoederschap is minstens zo ingrijpend.
Beetje jammer deze reactie.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 10 februari 2013 @ 22:09:13 #194
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122732747
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:22 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

*foreheadslap* (ken de smileycode niet)
:') be careful what you wish for. Onvruchtbaarheid is iets heel ernstigs hoor! En draagmoederschap is minstens zo ingrijpend.
Beetje jammer deze reactie.
Het was dan ook niet helemaal serieus natuurlijk, dat klotespiraal en al het gezeik dat mijn lichaam heeft met iedere vorm van anticonceptie maakt mij gewoon gek.
Bay of Plenty
pi_122792442
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:02 schreef Blim het volgende:

[..]

ik vind het nogal vreemd dat ze hem niet wilt verwijderen...
ik heb gewoon gebeld naar de assistente dat ik mn spiraal wilde laten verwijderen.
en heb gewoon daarvoor een afspraak gemaakt.
was geen enkel probleem.
Ja omdat ik dus niet zwanger wil worden wil ze hem niet verwijderen.. erg irritant..
pi_122792822
alleen om het niet zwanger worden?
daarvoor zijn genoeg andere middelen, desnoods condooms.
wat een onzin
en wat heeft de vakantie daarmee te maken?
pi_122802688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:07 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ja omdat ik dus niet zwanger wil worden wil ze hem niet verwijderen.. erg irritant..
ja wat een onzin, dat is haar verantwoordelijkheid niet.. ze kan je advies geven over andere voorbehoedsmiddelen maar weigeren om je spiraal daarom niet te verwijderen vind ik echt niet kunnen.
En vult je huisarts nou zelf in dat je in de vakantie verhoogde kans heb op een zwangerschap ofzo? dat ze hem daarom juist voor je vakantie niet wilt verwijderen?
pi_122804719
ik wou het niet zeggen, maar dat idd..
indirect zegt je huisarts met die rede eigenlijk dat je het type bent wat onveilige seks heeft op vakantie.

een opmerking die ik niet zou accepteren van mijn huisarts.
pi_123074791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:01 schreef loecje het volgende:
ik wou het niet zeggen, maar dat idd..
indirect zegt je huisarts met die rede eigenlijk dat je het type bent wat onveilige seks heeft op vakantie.

een opmerking die ik niet zou accepteren van mijn huisarts.
Precies dit heb ik haar ook verteld. En toen gaf ze aan dat de spiraal de meest effectieve manier was om een zw schap te voorkomen.. en nu zit dat ding er dus nog steeds in
pi_123075686
de meest effectieve manier om zwangerschappen te voorkomen is nog steeds geen seks hebben ;)
daarbij helpt een spiraaltje niet tegen SOA's dus spiraaltje is helemaal niet zo veilig als het om onveilige(vakantie) seks gaat. in een vaste relatie is spiraaltje idd een uitstekend voorbehoedsmiddel. maar om dat nu als rede voor het niet verwijderen van het spiraaltje te geven gaat mij wat te ver.

geen idee wat jij van plan bent op vakantie maar dit hoef je echt niet te accepteren van je arts.
zo kan je je arts toch ook niet meer vertrouwen? tijd voor een andere huisarts zou ik zeggen.
pi_123076555
Even los van de discussie: ik ben al 3-4 keer ongesteld geweest sinds mijn tweede spiraaltje is geplaatst, waarvan de laatste keer behoorlijk flink ('s nachts doorlekken), terwijl ik dat de afgelopen 5 jaar niet ben geweest. Baal er flink van :{
pi_123503843
Op zich ben ik ontzettend blij met mijn mirena. Ik heb 'm nu ongeveer 9 maanden. Alleen merk ik sinds kort dat ik niet echt 'ongesteld' ben, maar wel constant bloed verlies. Het is niet genoeg voor een inlegkruisje, maar zorgt er wel voor dat ik me enigszins zorgen begin te maken.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:37:53 #203
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124126302
Ik heb even twee vraagjes.
Hebben jullie ook last van puistjes rondom de menstruatie?
De mirena doet niets met je cyclus toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124126552
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:37 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb even twee vraagjes.
Hebben jullie ook last van puistjes rondom de menstruatie?
De mirena doet niets met je cyclus toch?
Ik heb geen menstruatie meer met de Mirena, heb hem nu 3,5 jaar.
En de Mirena beinvloedt je cyclus wel, voorkomt (gedeeltelijk) de eisprong.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_124126954
mirena bevat hormonen dus ja het doet wel degelijk iets met je cyclus.
  zondag 17 maart 2013 @ 16:43:13 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124168747
Punt is alleen dat ik de afgelopen 5 maanden of zo weer een cyclus had, inclusief puistjes een paar dagen vooraf. En nu ben ik puistloos en overtijd...
Maandag sowieso naar de drogist voor een test, maar dit is gewoon arelaxed.
Herkent iemand dit?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124168786
ik heb helemaal geen cyclus meer. geen rede om je zorgen te maken.
tenzij je de draadjes niet meer kan voelen(mirena foetsie) of de 5jaar verstreken zijn.
  zondag 17 maart 2013 @ 22:08:14 #208
92409 Twinky
Little star.
pi_124184337
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:43 schreef DaviniaHR het volgende:
Punt is alleen dat ik de afgelopen 5 maanden of zo weer een cyclus had, inclusief puistjes een paar dagen vooraf. En nu ben ik puistloos en overtijd...
Maandag sowieso naar de drogist voor een test, maar dit is gewoon arelaxed.
Herkent iemand dit?
ja bij mij is het ook echt een rommeltje. Ook een paar maanden achter elkaar heel regelmatig, dan weer een keer superheftig en dan een keer niet, en dan anderhalve maand ertussen, je kunt er geen klok op gelijk zetten.

Bij de kruidvat hebben ze 2 testen voor 5 euro (ofzo), je moet dan wel in een plastic bekertje ofzo piesen en met een pincetje doen, maar die kosten zo weinig dat je er af en toe nog eens een kunt doen ;)
  maandag 18 maart 2013 @ 22:18:06 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124229156
Ben bij de huisarts geweest. Spiraal zit er nog en de zwangerschapstest was gelukkig negatief.
Dat lucht op. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124370623
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Ben bij de huisarts geweest. Spiraal zit er nog en de zwangerschapstest was gelukkig negatief.
Dat lucht op. :)
Je kan 'm toch gewoon voelen? Ik kan die draadjes meestal wel voelen namelijk.
pi_124370734
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:00 schreef hupseflups1 het volgende:

[..]

Je kan 'm toch gewoon voelen? Ik kan die draadjes meestal wel voelen namelijk.
Ik heb die van mij sinds 3,5 jaar maar de touwtjes nog nooit gevoeld :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_124371970
ik heb die van mij ondertussen bijna een half jaar. huid is super onrustig (puistjes etc.), heb soms opeens heel veel kramp in mijn buik, wat soms ook wel voelt alsof het spiraaltje zelf pijn doet (beetje zoals toen hij gezet was), ben nu al een maand aan een stuk ongesteld (nauwelijks bloedverlies, maar toch)
twijfel nu toch om hem eruit te halen, maar weet niet zo goed wat ik ervoor in de plaats zou moeten gebruiken.
pi_124372334
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:39 schreef electronique het volgende:
ik heb die van mij ondertussen bijna een half jaar. huid is super onrustig (puistjes etc.), heb soms opeens heel veel kramp in mijn buik, wat soms ook wel voelt alsof het spiraaltje zelf pijn doet (beetje zoals toen hij gezet was), ben nu al een maand aan een stuk ongesteld (nauwelijks bloedverlies, maar toch)
twijfel nu toch om hem eruit te halen, maar weet niet zo goed wat ik ervoor in de plaats zou moeten gebruiken.
Ik heb hetzelfde (gehad) als jij, die huidproblemen en buikpijn. Mijn huid is na 3,5 jaar nog altijd hetzelfde helaas, maar ik kan er wel mee leven. Die buikpijn is bij mij wel geleidelijk aan afgenomen, hoewel ik er het eerste jaar - 1,5 jaar wel vaak last van heb gehad. Echt inderdaad dezelfde pijn als toen ze hem geplaatst hadden, soms echt zo erg dat ik mijn bed niet uit kon komen. Nu eigenlijk bijna nooit meer last van gelukkig.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_124372357
Je zou trouwens de nuvaring kunnen proberen als de mirena echt niet bevalt?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_124372573
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:49 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde (gehad) als jij, die huidproblemen en buikpijn. Mijn huid is na 3,5 jaar nog altijd hetzelfde helaas, maar ik kan er wel mee leven. Die buikpijn is bij mij wel geleidelijk aan afgenomen, hoewel ik er het eerste jaar - 1,5 jaar wel vaak last van heb gehad. Echt inderdaad dezelfde pijn als toen ze hem geplaatst hadden, soms echt zo erg dat ik mijn bed niet uit kon komen. Nu eigenlijk bijna nooit meer last van gelukkig.
Hmm nouja met mijn huid kan ik wel leven. alleen ik had echt een perfecte huid en nu heb ik een redelijk vette T zone. beetje jammer omdat ik weet hoe het geweest is.

die pijn is niet heel erg, maar voel me op sommige dagen gewoon niet helemaal lekker, beetje zo'n gevoel alsof ik ongesteld ben.

en zo lang achter elkaar ongesteld zijn, ik voel me gewoon vies dan :')

nuvaring lijkt me niet heel fijn. dan nog liever terug naar de pil.. had gehoopt dat dit iets was waardoor ik er vanaf was voor een lange tijd maar tot nu toe is het dat zeker niet
pi_124372636
Ja dat ongesteld zijn lijkt me ook heel vervelend. Heb wel al vaak gelezen dat dat vaak alleen het 1e jaar is.. maarja dan moet je overwegen of het voor jou de moeite waard is om te wachten natuurlijk.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_124385216
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:04 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik heb die van mij sinds 3,5 jaar maar de touwtjes nog nooit gevoeld :P
Oeh, haha. En ik maar denken dat iedereen haar spiraaltje kon voelen. Ik heb mijn vriend wel eens 'gedwongen' op zoek te gaan omdat ik ervan overtuigd was dat ik 'm op de een of andere manier kwijt was geraakt. Het duidelijkst voel ik die touwtjes tijdens mijn menstruatie.
pi_124649667
Ik zit eraan te denken de Mirena te gaan gebruiken. Ik heb wel last van haaruitval. Zijn er mensen hier die meer of minder last hebben gekregen van haaruitval sinds ze gestopt zijn met de pil en gestart met de Mirena?
  PR en moderator woensdag 10 april 2013 @ 15:07:42 #219
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_125113194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 16:04 schreef Satijn het volgende:
Ik zit eraan te denken de Mirena te gaan gebruiken. Ik heb wel last van haaruitval. Zijn er mensen hier die meer of minder last hebben gekregen van haaruitval sinds ze gestopt zijn met de pil en gestart met de Mirena?
Nu je het zegt... Ik heb de laatste tijd steeds vaker overal haren liggen of als ik een keer m'n hand door m'n haar haal dat er toch wel telkens een 5 tal haren op m'n hand zitten.
Ik denk zelf alleen dat dat komt omdat ik te weinig vitamines etc binnen krijg, maar het zou dus ook door de Mirena kunnen komen?

Overigens heb ik afgelopen week voor het eerst sinds 5 maanden (zo lang ik 'm heb, dus) weer wat bloedverlies gehad. Heel licht, echt maar één keer op een dag ofzo, maar toch vervelend om weer de inlegkruisjes uit de kast te moeten pakken -O- Hoop niet dat het nu maandelijks doorzet, hoewel ik verder nergens last van heb, ben ik er toch net aan gewend geraakt dat ik helemaal níks meer had en dat vond ik wel zo fijn :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:08:50 #220
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_126478737
Die van mij gaat er straks uit, ik ben het helemaal zat.

De touwtjes voel ik idd ook alleen tijdens de menstruatie maar dat is niet erg. Ik heb puistjes op mijn rug gekregen (niet heel erg, gewoon een paar verdwaalde) en dat vind ik zonde want mijn huid was heel mooi, ik ben nog gewoon regelmatig ongesteld en daar kan ik ook wel mee leven.

De reden is die ONTZETTENDE buikpijn heel vaak, al was dat gewoon een of twee dagen per maand, a la maar bij mijn eisprong doen mijn eierstokken echt ontzettend veel pijn en echt krampen waar ik krom van trek. Bij mijn menstruatie heb ik ook krampen waar ik helemaal niet goed van wordt, en soms als ik ga zitten dan voel ik een hele erge steek die dan twee uur lang aanhoudt, kan dan ook niet meer rechtop staan.

Helemaal klaar met dat ding. Heb wel een lichte twijfel nu ik lees dat die pijn na een jaar weggaat,ik heb hem sinds juni. De dagen dat ik geen pijn heb denk ik ach laat 'm maar zitten maar dan komen die krampen weer op zetten. Die geef ik echt pijnlevel 10 (en mijn pijngrens is best hoog) en komen als weeën. Heb geen idee hoe een wee voelt maar volgens mij komt dit aardig in de buurt, om de halve/hele minuut zo'n kramp die ruim 30 seconde aanhoudt en dat gaat dan de hele tijd maar door.

DAAAAAAAAGGGG Mirena en tot nooit meer ziens! Hoop dat het verwijderen mee gaat vallen... De hel die ik meemaakte tijdens het zetten... -O-
Bay of Plenty
pi_126479536
als je hem al sinds juni hebt zou ik het inmiddels ook zat zijn.
het eerste jaar is al bijna om dus de kans dat de pijn dan nog minder wordt is niet zo heel groot.

succes bij het verwijderen.

schijnt niet echt pijnlijk te zijn, de eendenbek zou het vervelendste zijn. maar zelf nog nooit meegemaakt dus heb het alleen van horen zeggen.
pi_126483989
Ik kreeg kramp direct nadat hij eruit was. Scheen uitzonderlijk te zijn. Hoe het op de langere termijn voelt weet ik niet, want vijf minuten daarna zat er alweer een nieuwe in.
Ik heb dus wel enkele dagen krampen gehad, maar ik weet niet of dat door het verwijderen van de oude of het plaatsen van de nieuwe kwam.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 17:37:03 #223
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_126486025
Jammer dat hij zo slecht bevalt olexie.. Zulke erge buikpijn zou ik ook niet verdragen. Weet de huisarts of gynaecoloog waardoor die pijn veroorzaakt wordt? Heeft het iets te maken met dat hij niet goed op zijn plaats zit ofzo?
Succes bij het verwijderen in ieder geval. Van wat ik hier lees zou dat wel mee moeten vallen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:51:58 #224
92409 Twinky
Little star.
pi_126489090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:57 schreef B.ertha het volgende:
Ik kreeg kramp direct nadat hij eruit was. Scheen uitzonderlijk te zijn. Hoe het op de langere termijn voelt weet ik niet, want vijf minuten daarna zat er alweer een nieuwe in.

huh, ik had ook gewoon kramp nadat hij eruit was, zij zeiden dat het normaal was omdat er iets uit was wat erin zat :P en na de nieuwe (ook binnen 5 minuten) ook gewoon weer een week of 2 wat meer kramp.
pi_126495221
is een 2e plaatsen minder pijnlijk?
(ookal verwacht ik straks eerst geen 2e nodig te zijn)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:55:40 #226
92409 Twinky
Little star.
pi_126496903
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:34 schreef loecje het volgende:
is een 2e plaatsen minder pijnlijk?
(ookal verwacht ik straks eerst geen 2e nodig te zijn)
uhmmm. Bij mij zat hij niet meteen goed, maar ik denk dat het ongeveer even pijn doet. Ik kan me vooral herinneren van 'ooooja daarom zou ik dit nooit meer doen' :D
pi_126497820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:34 schreef loecje het volgende:
is een 2e plaatsen minder pijnlijk?
(ookal verwacht ik straks eerst geen 2e nodig te zijn)
Ik herinner me van de eerste drie keer pijn, waarvan eenmaal het ergst. De tweede was continu onprettig /pijnlijk met drie pieken. Dus iets erger.
pi_126501123
ik vroeg het me zo ineens af. eigenlijk helemaal niets om me druk over te maken want ik vond de 1ste keer al niet echt pijnlijk. aanhaken was even auw maar verder eigenlijk niet. (extreem uitzonderlijk volgens de arts)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:45:11 #229
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_126502553
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:34 schreef loecje het volgende:
is een 2e plaatsen minder pijnlijk?
(ookal verwacht ik straks eerst geen 2e nodig te zijn)
Bij mij wel. :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:58:10 #230
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_126504258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:34 schreef loecje het volgende:
is een 2e plaatsen minder pijnlijk?
(ookal verwacht ik straks eerst geen 2e nodig te zijn)
Bij mij was de tweede een stuk minder pijnlijk, met name de naweeën ervan. Bij de eerste ben heb ik een paar dagen flinke kramp gehad en een paar maanden last van (beperkte) bloedingen. Bij de tweede had ik nog een dagje of twee een klein beetje kramp en een paar dagen een paar druppels bloed.

Ik ben nu al zo'n 8 jaar niet meer ongesteld geweest, maar laatst had ik ineens een heel heftige bloeding. Voor de zekerheid naar de dok geweest ter controle, maar alles zat nog op z'n plaats.
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:17:53 #231
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_126522650
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:26 schreef loecje het volgende:
als je hem al sinds juni hebt zou ik het inmiddels ook zat zijn.
het eerste jaar is al bijna om dus de kans dat de pijn dan nog minder wordt is niet zo heel groot.

succes bij het verwijderen.

schijnt niet echt pijnlijk te zijn, de eendenbek zou het vervelendste zijn. maar zelf nog nooit meegemaakt dus heb het alleen van horen zeggen.
Bedankt, het is inmiddels gebeurd en het voelt echt heerlijk 'leeg' binnenin. Ook geen zorgen met bewegen meer, voelde het pestding bijna altijd wel zitten/prikken. Het was even pijnlijk omdat hij een beetje vast zat, toch liever die eendenbek.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:37 schreef Njosnavelin het volgende:
Jammer dat hij zo slecht bevalt olexie.. Zulke erge buikpijn zou ik ook niet verdragen. Weet de huisarts of gynaecoloog waardoor die pijn veroorzaakt wordt? Heeft het iets te maken met dat hij niet goed op zijn plaats zit ofzo?
Succes bij het verwijderen in ieder geval. Van wat ik hier lees zou dat wel mee moeten vallen.
Hij zei dat ik het bij sommige mensen gewoon niet zo lekker werkt en dat mijn lichaam het spiraal niet accepteerde en er steeds uit probeerde te duwen, vandaar ook die wee achtige krampen.

Ben gewoon weer aan de pil, Mycrogynon, even drie maanden kijken hoe dat bevalt en eventueel naar een lichtere overgaan.

Een staafje leek hem niets, die staat niet hoog in zijn lijstje aangeschreven.

Ergens eerder terug in het topic werd gevraagd of er geen onderzoek is naar waarom ik heftig reageer op hormonen en anticonceptie, geen idee maar ik hoef er nog maar een x-aantal jaar aan voor ik die zooi lekker aan de zijlijn kan gooien en (hopelijk) aan kinders ga denken.
Bay of Plenty
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:39:47 #232
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_126525750
Ik merk wel dat mijn lichaam van slag is, had gister ook heel erg stemmingswisselingen (van heel cynisch naar fel dan weer heel lief en opeens heel bot in fracties van seconden), heb vannacht heel onrustig geslapen, kon mijn bed ook niet uit komen en ben al de hele dag heel erg draaierig en verdoofd (op een manier waarop ik het nog nooit ervaren heb).

Beneden is ook nog iets wat gevoelig maar dat duurt maar een dagje ofzo. Ben ziek thuis gebleven door die draaierigheid want had vanochtend echt het gevoel dat ik flauw kon gaan vallen.
Bay of Plenty
pi_127356292
Ik zit ook regelmatig aan een spiraal te denken maar heb begrepen dat als je 18 en kindloos bent het afgeraden wordt? :')
  PR en moderator maandag 3 juni 2013 @ 13:39:26 #234
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_127357091
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:19 schreef mapima het volgende:
Ik zit ook regelmatig aan een spiraal te denken maar heb begrepen dat als je 18 en kindloos bent het afgeraden wordt? :')
Dat is onzin.
Ik ben 20 en kindloos, en met mij vele anderen. En ik heb alleen maar profijt bij de Mirena :D

Volgens mij zeggen ze dat alleen maar omdat het laten zetten misschien iets meer pijn doet dan wanneer er al een kind doorheen is geweest :P En dan nog is het zetten gewoon even een paar seconden naar, maar verder heb je nergens last van.

Zou gewoon even bij je huisarts navragen, en door laten verwijzen naar de gynaecoloog ofzo. Die zullen je er alles over vertellen :)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 3 juni 2013 @ 13:55:18 #235
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127357773
Dat het door sommigen wordt afgeraden bij kinderloze vrouwen heeft ook te maken met het verhoogde risico op onvruchtbaarheid (klinkt meteen heel gevaarlijk allemaal maar dat valt mee). Het heeft er mee te maken dat als je een SOA oploopt zoals chlamydia, deze sneller kan opstijgen naar de eierstokken als je een spiraal hebt (geldt ook voor koperspiraal). Dat kan daar dan een ontsteking geven en dan kun je minder vruchtbaar worden.
Maar als je een beetje uitkijkt met seks, dus condoom indien nodig, is er geen reden om je zorgen te maken.

Ik ben ook nog steeds heel tevreden met mijn mirena ^O^. Voor mij nooit meer de pil in ieder geval.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_127382138
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik merk dat ik na 2 jaar weer last krijg van 'stemmingswisselingen' de 3 dagen voordat ik 'ongesteld' word. Hebben jullie hier ook last van?
  maandag 3 juni 2013 @ 22:33:33 #237
92409 Twinky
Little star.
pi_127382297
quote:
19s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:30 schreef Fems het volgende:
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik merk dat ik na 2 jaar weer last krijg van 'stemmingswisselingen' de 3 dagen voordat ik 'ongesteld' word. Hebben jullie hier ook last van?
ja! Bij mij worden langzaam maar zeker alle 'symptomen' weer erger!
pi_127383115
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:33 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja! Bij mij worden langzaam maar zeker alle 'symptomen' weer erger!
Hm, helaas! Het ging 2 jaar zo goed.. :(
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:06:13 #239
92409 Twinky
Little star.
pi_127390498
quote:
19s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:47 schreef Fems het volgende:

[..]

Hm, helaas! Het ging 2 jaar zo goed.. :(
ik heb toen dat gebeurde (na 3,5 jaar) een nieuwe genomen maar daar is het niet beter van geworden, gaat gewoon door :P

jammer he.
pi_127402196
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:19 schreef mapima het volgende:
Ik zit ook regelmatig aan een spiraal te denken maar heb begrepen dat als je 18 en kindloos bent het afgeraden wordt? :')
hier ook jong en (nog) kinderloos.
geen enkel probleem. sommige huisartsen durven het zelf niet aan om een spiraaltje bij jonge vrouwen te plaatsen maar een gynaecoloog wel.
schijnt wat pijnlijker te kunnen zijn maar dat verschilt sowieso heel erg per persoon.bij mij was het totaal niet pijnlijk, bij een kennis met kind super pijnlijk.

en wat Njosnavelin zegt idd. daarom wordt er vaak voor het plaatsen ook een soa test afgenomen zodat zeker is dat je op dat moment schoon bent.
bij jonge mensen is er misschien wat meer kans op een SOA maar oudere mensen hebben die kans net zo goed. ligt meer aan het gedrag(onveilige seks) dan aan de leeftijd. dus dat zou imo geen rede mogen zijn om een spiraaltje bij jonge vrouwen te weigeren.
pi_127408702
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:06 schreef Twinky het volgende:

[..]

ik heb toen dat gebeurde (na 3,5 jaar) een nieuwe genomen maar daar is het niet beter van geworden, gaat gewoon door :P

jammer he.
Ja! Gelukkig zijn de buien nog steeds minder dan toen ik aan de pil was, maar ik (of eigenlijk vooral mijn vriend) merk het wel!
pi_127957899
Ik twijfel of ik de Mirena zal nemen of door zal gaan met de pil. Het is vooral het constant aan de pil moeten denken en het toch nog ongesteld worden. Want ik lees dat met het spiraaltje de kans groot is dat je gewoon niet meer ongesteld word. Nu, hoe groot is die kans? Ik word met én zonder pil al maar heel licht ongesteld: dat is één dag 'normaal' bloeden en daarna alleen een paar dagen wat oud bloed (inlegkruisje is dan voldoende). Ik denk zelf dat dat de kans dat ik door een spiraaltje nooit meer ongesteld zal worden, groter maakt. Of zou dat niet waar zijn?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:24:16 #243
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127957966
Ja, ik denk dat je dan niet meer ongesteld zal zijn met de Mirena, volgens mij wordt 80% van de vrouwen niet meer ongesteld..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:28:27 #244
92409 Twinky
Little star.
pi_127958147
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:24 schreef Njosnavelin het volgende:
Ja, ik denk dat je dan niet meer ongesteld zal zijn met de Mirena, volgens mij wordt 80% van de vrouwen niet meer ongesteld..
volgens mij is dat wel heel overdreven, maar het is in ieder geval sowieso minder ;) bij jou zal het dan helemaal weinig zijn ja :)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:31:31 #245
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127958232
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:28 schreef Twinky het volgende:

[..]

volgens mij is dat wel heel overdreven, maar het is in ieder geval sowieso minder ;) bij jou zal het dan helemaal weinig zijn ja :)
Hm ik heb er vandaag een tentamen over gehad, zal het even nakijken :+
In mijn boek staat dat 1/4 van de vrouwen niet meer ongesteld is na 1 jaar, en dat bij de overige 3/4 het bloedverlies met 90% is gedaald.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_127958774
Dank voor de antwoorden! En ja, ook als ik bij die overige 3/4 hoor, dan hou ik met 90 % minder bloedverlies alsnog geen ongesteldheid meer over ;-)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:08:09 #247
92409 Twinky
Little star.
pi_127959752
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:43 schreef Floets het volgende:
Dank voor de antwoorden! En ja, ook als ik bij die overige 3/4 hoor, dan hou ik met 90 % minder bloedverlies alsnog geen ongesteldheid meer over ;-)
ja :D ik denk dat ik nu met Mirena zoveel heb als jij normaal. Daarvoor had ik 8 dagen heel veel bloed :p
pi_127960820
Zo ik ben eindelijk af van de spiraal. Een maand geleden was ik ineens verschrikkelijk ongesteld geworden. Het bloed stroomde langs mn benen terwijl ik een tampon in had :/ . Ik ben dus de hele dag nergens naar toe gegaan. In de nacht ging ik douchen omdat ik me zo vies voelde. En ineens voelde ik een klein steekje rechts. En hoppa, daar viel mn spiraaltje op de vloer. Volgende dag ben ik naar de huisartsenpost gegaan om mezelf na te laten kijken en de huisarts gaf aan dat zulke dingen nou eenmaal kunnen gebeuren. Nu voorlopig geen anticonceptie meer voor mij. Vind het prima zo.
pi_127961814
tja dat kan ook gebeuren. het is niet voor niets dat wordt aangeraden om 1x per maand te voelen of de touwtjes nog op zn plek zitten.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:01:51 #250
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127962087
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Pindasoepje het volgende:
Zo ik ben eindelijk af van de spiraal. Een maand geleden was ik ineens verschrikkelijk ongesteld geworden. Het bloed stroomde langs mn benen terwijl ik een tampon in had :/ . Ik ben dus de hele dag nergens naar toe gegaan. In de nacht ging ik douchen omdat ik me zo vies voelde. En ineens voelde ik een klein steekje rechts. En hoppa, daar viel mn spiraaltje op de vloer. Volgende dag ben ik naar de huisartsenpost gegaan om mezelf na te laten kijken en de huisarts gaf aan dat zulke dingen nou eenmaal kunnen gebeuren. Nu voorlopig geen anticonceptie meer voor mij. Vind het prima zo.
Huh? Dan zat hij toch gewoon niet goed? Heb je wel een controle echo gehad na het plaatsen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:03:42 #251
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_127962161
Oh, ik zie het nu bij de bijwerkingen staan. Wow, dat is echt raar.. Jij was sowieso al niet blij met de mirena, toch?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_128036497
Bah, ik heb er genoeg van. Vandaag zit ik al onder de 2 naproxen en 2 paracetamol, en heb er net nog eentje bij moeten nemen. Heb 'm sinds oktober maar de pijn tijdens menstruatie wordt niet minder, eerder erger. De rest van de maand heb ik er geen last van en dan 'vergeet' ik het. Maar dit is echt geen doen. Hij gaat eruit :{ Jammer want ik heb verder geen bijwerkingen, wat ik met alle pillen die ik heb probeerd wel had (oa nul libido). Zal tot september moeten wachten want zit nu in het buitenland... Nog een paar keer dit overleven :'(
pi_128036845
In het buitenland kun je hem toch ook laten verwijderen, als het je zo dwarszit? Zeker als je daar toch geen seks hebt. En anders kun je een condoom gebruiken totdat je hier in Nederland weer een alternatief krijgt.
pi_128050532
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:34 schreef B.ertha het volgende:
In het buitenland kun je hem toch ook laten verwijderen, als het je zo dwarszit? Zeker als je daar toch geen seks hebt. En anders kun je een condoom gebruiken totdat je hier in Nederland weer een alternatief krijgt.
Ik ben hier juist op bezoek bij mijn buitenlandse vriend :P En het is niks acuuts dus dat zou ik zelf moeten betalen ipv de verzekering en Zweden is helaas niet goedkoop. Dus ik zit het wel even uit, heb het al maanden gedaan :)
pi_128553911
Hi, ik wil binnenkort ook graag een mirena spiraaltje laten zetten. Ik lees overal dat het beste moment om te plaatsen, na de menstruatie is. Ik ben aan de pil, kan het dan op elk moment of ook pas na een stopweek?
pi_128556086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:34 schreef Klosje het volgende:
Hi, ik wil binnenkort ook graag een mirena spiraaltje laten zetten. Ik lees overal dat het beste moment om te plaatsen, na de menstruatie is. Ik ben aan de pil, kan het dan op elk moment of ook pas na een stopweek?
Mijn huisarts raadde aan tijdens de menstruatie. Dus het lijkt me dat je dan in de stopweek zou moeten gaan? Wat zegt je huisarts/gynaecoloog erover?
pi_128566063
verschilt een beetje per huisarts. bij mij is het ergens midden in mijn cyclus geplaatst omdat ik het spiraaltje perse door die ene huisarts wilde laten plaatsen. dat was ook geen probleem maar kan wat pijnlijker zijn.
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:25:45 #258
406445 Reddish91
Leef, geloof, bloei!
pi_129298967
Ik heb mijn mirena nu 1,5 jaar. Ik ben allergisch voor de pil en met de nuvaring kreeg ik steeds meer last van mijn menstruatie. Voor het plaatsen was ik erg onregelmatig ongesteld, humeurig en zat ik onder de puistjes. Dus contact opgenomen met de huisarts en die adviseerde de mirena. Ik moest hem laten plaatsen bij de gynaecoloog en dat was echt appeltje-eitje. Alleen het meten deed bij mij pijn. En dat was vergelijkbaar met een korte, heftige menstruatiekramp. Nu al 1,5 jaar nergens last van. Af en toe klein beetje bloedverlies, maar verder helemaal niets. Ik zeg doen!
pi_129554427
Hoi, ik post ook even mee in dit topic omdat ik zelf binnenkort waarschijnlijk ook een Mirena laat zetten.

Op dit moment heb ik de Diane-pil (al sinds ik 15 ben, nu 22), en door de vele verhalen en op aanraden van de huisarts besloten om binnenkort een spiraaltje te laten plaatsen. Dit is de enige reden, want verder ben ik meer dan tevreden over de pil. Nooit last gehad van mood-swings, menstruatie, gewichtsproblemen etc. en mijn cupmaat vind ik ook prima, maar het voordeel van 5 jaar overal vanaf zijn en misschien zelfs nooit meer ongesteld klinkt toch wel aanlokkelijk.

Ik vroeg me af of er mensen in dit topic/deze reeks zijn die na een switch (bij voorkeur van de Diane naar de Mirena) bv kleinere borsten kregen? Ik ben in het bijzonder benieuwd hiernaar omdat ik bijvoorbeeld als ik maar een klein beetje afval er al ''lucht'' in mijn bh zit (en ik heb al niet zoveel :') ). Daarnaast had een vriendin die de Mirena liet plaatsen ook het idee dat haar borsten iets kleiner waren geworden, maar ze twijfelde of het niet gewoon tussen haar oren zat.

Alvast bedankt :)
pi_129554463
geen kleinere borsten. wel weer terug last van puistjes.
pi_129825958
Ik heb verder niet het hele topic doorgelezen maar ik heb vandaag mijn Mirena laten verwijderen (stap over op Nuvaring). Wat vrijwel was pijnloos gelukkig.

Lees pas naderhand dat symptomen als gewichtstoename, depressie en acne kunnen voorkomen. Daar heb ik allen last van, had bovendien een continue een zeurend gevoel bij die spiraal. Hij zat volgens de HA helemaal vastgegroeid en ze vond het niet raar dat ik er klachten van had.

Hopen dat die symptomen weer verdwijnen toch weer minder wordt ( heb de Nuvaring al eerder gebruikt en daarbij had ik die bijwerkingen niet).

Ben al met al blij dat de Spiraal eruit is zeg! Eindelijk van dat zeurende pijnlijke gevoel in mijn onderbuik af en ik wil ook wel weer eens normaal menstrueren. Dat deed ik namelijk helemaal niet tijdens de spiraal. Ik wil toch weten of 'alles het nog doet' om het zo maar te zeggen.

Herkent iemand dit? Ik heb namelijk begrepen dat het best een paar maanden kan duren voor mijn normale cylcus weer op gang is gekomen. Ik hoor/lees graag verhalen van andere vrouwen!
pi_129972826
Na alle horror die ik heb gelezen en gehoord over het plaatsen wil ik graag mijn ervaring delen:
Het stelde echt niks voor! De ergste pijn was meer een vervelend gevoel, en bij lange na niet de vreselijke pijn waar ik me op had voorbereid :'D Toen het klaar was dacht ik echt: Oke was dit het al?? :'D Dus ik ben erg opgelucht! Ben nu een half uurtje thuis en heb nergens last van, alleen gewoon menstruatiepijn. Over zes weken controle :)
pi_130019617
Vandaag ben ik iets minder stoer dan gister. Buikpijn werd gisteravond wel even wat heftiger, misschien omdat de ibuprofen was uitgewerkt, of omdat mijn baarmoeder door had dat er iets niet klopte. Heb er heel slecht van geslapen, dus ben lekker een extra dagje thuis gebleven van stage. Donderdag Lowlands dus hoop echt dat ik dan geen last meer heb! Al met al vind ik nog steeds dat het meevalt vergeleken met wat sommige andere mensen ervaren hebben (zo hard kermen dat ze je in de wachtkamer kunnen horen, overgeven van de pijn is gelukkig allemaal aan mij voorbij gegaan), maar ik denk dan ook dat dat echt uitzonderingen zijn.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:45:15 #264
92409 Twinky
Little star.
pi_130025481
Blijf lekker ibuprofen slikken, met 3 dagen is het ergste voorbij meestal :)
pi_130025523
Voor de mensen die em al wat langer hebben. Hoe ontwikkelde jullie menstruatie zich na het plaatsen?

(Als je hierbij je leeftijd (ballpark mag ook :D ) wil noemen?)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_130025995
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:45 schreef Twinky het volgende:
Blijf lekker ibuprofen slikken, met 3 dagen is het ergste voorbij meestal :)
Dit inderdaad, hielp bij mij altijd heel goed.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_130026038
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor de mensen die em al wat langer hebben. Hoe ontwikkelde jullie menstruatie zich na het plaatsen?

(Als je hierbij je leeftijd (ballpark mag ook :D ) wil noemen?)
Ik heb hem nu bijna 4 jaar, sindsdien niet ongesteld geweest 8-)
En 24 nu trouwens.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:13:57 #268
92409 Twinky
Little star.
pi_130026427
Bij mijn 1e was ik ruim een jaar niet ongesteld, toen werd het langzaam steeds meer. Nu tweede Mirena, daarmee zette het door (ben 24).

Ik had het er gisteren met mijn vriend over dat ik nu toch begin te twijfelen. De ongesteldheid is zo onregelmatig, en al is het weinig, ik heb nu ongeveer een cyclus van 6,5 week:

1 week bruine prut - twee weken 'vrij' - 1 week ongesteld worden - 3 dagen rode prut - twee weken ongesteld worden.

En het 'ongesteld worden' is chagrijnig zijn, buikpijntjes, puistjes, vocht vasthouden (dikke buik), hoofdpijn en weet ik het allemaal.

Zonder Mirena (al is het lang geleden) heb ik ook een lange cyclus, en dan ook iets van 8 dagen heel erg ongesteld, met supertampons en doorlekken enzo. Nu is het met minitampons allemaal veel minder erg maar ik heb zo'n last van de periode ernaartoe. Volgens mij heb ik gewoon hele sterke hormonen van mezelf, die er doorheen komen :P
pi_130026549
Dat vermoeden heb ik ook Twinky, maar goed bij mij zit hij er nog niet echt lang in, dus het moet nog blijken hoe het uit gaat pakken :/
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:00:39 #270
92409 Twinky
Little star.
pi_130028062
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat vermoeden heb ik ook Twinky, maar goed bij mij zit hij er nog niet echt lang in, dus het moet nog blijken hoe het uit gaat pakken :/
Voor mij is het nog steeds zo dat ik veeeeel minder bloed dan zonder Mirena. Dus het is de afweging of de bijwerkingen het waard zijn!
Naast nergens aan hoeven te denken en gewoon in de rondte te kunnen seksen :P
pi_130028152
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:00 schreef Twinky het volgende:

[..]

Voor mij is het nog steeds zo dat ik veeeeel minder bloed dan zonder Mirena. Dus het is de afweging of de bijwerkingen het waard zijn!
Naast nergens aan hoeven te denken en gewoon in de rondte te kunnen seksen :P
Met dat laatste zou ik wel oppassen :P

Volgens mijn wordt het bloedverlies altijd minder met een Mirena, omdat je baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd wordt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_130745841
Nou fijn, mijn Mirena moet vervangen worden na 10 maanden :{ Ik had er nooit een goed gevoel bij (dit is de tweede) en uit de echo blijkt nu dat ie veel te laag is geplaatst door de HA. Die gaat even flink de wind van voren krijgen!
Ik wilde eigenlijk bij de gyneacoloog (dat beviel de eerste keer heel goed) maar de HA overtuigde me dat het niet nodig was. Al meteen vond ik de touwtjes erg kort en later verdwenen ze bijna helemaal. Toen werd ik gewoon weer ongesteld met tussendoor veel prut. Vlak voor de zomer was ik twee maanden lang bijna elke dag ongesteld. Toen heb ik een afspraak gemaakt waar ik vandaag (!) pas terecht kon.
Volgens de gyn was de kans op zwangerschap klein (ze zag geen vruchtje of eisprong en het slijmvlies was te dun om te nestelen) maar ik heb dus wel onbeschermde seks gehad -O-
pi_130746746
Zo, ik heb hem vandaag gehaald. Ik weet dat er een applicator bij zit, maar de grootte van de doos deed mij toch wel schrikken in eerste instantie.
Volgende week laten plaatsen.. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
pi_130746860
Je mag de doos gewoon openen ;) Er zit een gesealde, transparante verpakking in. Kun je eens goed kijken.
pi_130777598
Ja uiteindelijk toch maar even gekeken. Wist al wel hoe groot het spiraaltje zelf was want dat had ik al eens gezien.

Hebben jullie voor het zetten trouwens iets van pijnstillers gebruikt? Op meerdere sites zag ik dat 2 ibuprofen werd aangeraden. Nu heb ik alleen diclofenac, iemand daar ervaring mee?
pi_130778347
diclofinac werkt beter dan ibu. En schijnt dat de baarmoedermond door diclo meer ontspannen is.
pi_130816397
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:28 schreef loecje het volgende:
diclofinac werkt beter dan ibu. En schijnt dat de baarmoedermond door diclo meer ontspannen is.
Oh dat klinkt goed, dan houd ik het daar bij. Na een horrorverhaal van een vriendin over de pijn die zij ervoer neem ik het zekere voor het onzekere..
Ik ben een watje wat dat betreft :')
pi_130818913
Als je uit gaat van het ergste kan het alleen maar meevallen.
pi_131055208
Zo, dat is ook gebeurd. Het deed wel twee keer echt pijn, ondanks de diclofenac (dat haakje bij de baarmoedermond en het zetten zelf), maar daarna trok dat snel weer weg. Nu wel een bijna constante 'ongesteldheidskramp', maar dat zal ook wel in de loop van de dag/morgen wegtrekken.

Het viel mee met wat ik ervan verwacht had iig :)
pi_131057428
Mijn vriendin heeft hem gisteren laten verwijderen. Sinds de plaatsing allemaal vage klachten. Buikpijn, misselijk, weinig eetlust, haaruitval, zeer wisselend ongesteld, piekeren, sombere buien etc.

Volgens de huisarts was ze een hypochonder. Volgens haar gynaecoloog was het ZEER goed mogelijk dat dit door de Mirena kwam. Nu hopen dat dit zo is en dat ze snel opknapt!
  woensdag 11 september 2013 @ 20:43:13 #281
411738 Uiltje90
High up in a tree
pi_131072191
Het zetten van de spiraal heb ik weinig last van gehad. Piece of cake. Heb letterlijk maar 5 sec pijn gehad. Een jaar lang heel tevreden geweest, maar daarna begonnen er wazige klachten. ik ben benieuwd of iemand van jullie dit herkent!!

Ik ben een jaar lang niet ongesteld geweest, dit bleef gewoon uit. Na ongeveer 1,3 jaar ofzo kwam het weer terug. Het begon allemaal heel licht, maar werd steeds heftiger en ik werd weer heel regelmatig ongesteld.. balen! :{ mijn klachten zijn nu ook erger dan voor het plaatsen. had eerder al wel veel last van buikpijn enzo, maar ik word er nu gewoon letterlijk ziek van als het weer die tijd van de maand is. daarbij ben ik dus wel weer regelmatig ongesteld, maar was ik laatst toch weer 1,5 week overtijd. Ik in paniek, test gedaan, negatief. Huisarts gebeld en mirena hulplijn gebeld (jaja die bestaat :P ) en volgens hun allemaal heel normaal.. ik vind het allemaal maar vreemd.. zijn er meer meiden die dit herkennen?
- wisselend vloeien
- ineens erg overtijd terwijl je normaal heel regelmatig bent
- na een jaar (of meer) ineens toch weer mentstrueren nadat het uitgebleven is
- verergerde menstruatie klachten
- soms ineens stekende buikpijn (buiten menstruatie om)

ben benieuwd.. weet namelijk niet zo goed wat ik er allemaal mee moet
You only live once, but if you do it well, once will be enough
pi_131073857
voel je de touwtjes nog wel?
  woensdag 11 september 2013 @ 22:07:04 #283
411738 Uiltje90
High up in a tree
pi_131076905
de huisarts en ik dachten eerst ook dat ik hem kwijt was idd ;) ben toen doorgestuurd naar de gynacoloog in het ziekenhuis, heb daar echo gehad en hij zat gewoon nog harstikke mooi en netjes op zijn plek. Gynacoloog was tevreden.. dat vind ik dus het gekke eraan..
You only live once, but if you do it well, once will be enough
pi_131543106
Net mijn spiraaltje laten verwijderen, huisarts zei al 'dat is zo gebeurd, ga maar liggen'. 2 tellen later was hij er uit, en zei ze 'dit is zo makkelijk dat je het ook zelf zou kunnen doen in theorie'
Meh, ik laat haar wel aan die touwtjes trekken :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_131771562
Vorig jaar in november is mijn tweede geplaatst, door de huisarts in opleiding. Die heeft me nooit lekker gezeten. Ik vond de touwtjes direct te kort en na 6 weken (controle) voelde ik ze bijna niet meer.
Omdat ik bij deze mirena ineens wel gewoon ongesteld werd en ook tussendoor bloedde, ben ik na enkele maanden nogmaals terug gegaan. Zou allemaal prima zijn.
In juli ben ik voor de derde keer naar de huisarts gegaan (ditmaal mijn vaste) en die heeft me doorverwezen naar de gyn voor een echo. Daar bleek hij helemaal verkeerd te zitten en misschien zelfs niet goed te beschermen :{ Godzijdank blijkbaar nog wel goed genoeg anders was ik nu 5 maanden zwanger geweest!
In overleg met de huisarts overgegaan op de pil nu. Nieuwe afspraak gemaakt om de mirena eruit te halen maar dat lukte niet (HA zag de touwtjes niet) dus nu moet ik alsnog naar de gyn zodat die even lekker kan gaan poeren totdat de mirena er wel uit wil komen.
Dus straks ben ik een jaar, acht afspraken, 120 euro voor Mirena + 350 euro voor eigen risico en veel ellende verder en heb ik nog niets.
pi_131771864
waarom laten ze(=de praktijk) zoiets zetten door een huisarts in opleiding?
oke, eens moet de eerste keer zijn. maar dan liever eerst afgestudeerd als huisarts en dan met goede begeleiding leren hoe je een spiraaltje moet plaatsen + controle echo om te zien of de plaatsing goed is uitgevoerd.
pi_131772877
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:54 schreef loecje het volgende:
waarom laten ze(=de praktijk) zoiets zetten door een huisarts in opleiding?
oke, eens moet de eerste keer zijn. maar dan liever eerst afgestudeerd als huisarts en dan met goede begeleiding leren hoe je een spiraaltje moet plaatsen + controle echo om te zien of de plaatsing goed is uitgevoerd.
Ik heb geen idee waarom ik me heb laten overtuigen. Mijn huisarts beweerde dat ze het al vaak had gedaan. Lul.
pi_131782600
Hoe lang hadden jullie na het zetten eigenlijk nog last van bloedingen? Ik heb hem 3 weken geleden laten zetten en iedere dag komt er wel wat uit (de hoeveelheid wisselt per dag). En hoe deden jullie dit dan? Ik heb nu iedere dag een tampon in, maar dat lijkt me nou niet het meest ideale daar beneden aangezien je een maand non-stop iets er in hebt zitten.
pi_133247825
Ik zit te twijfelen over de Mirena, maar dit topic maakt me bang :') :P
Slik nu de pil en wil er eigenlijk vanaf. Ik ben vaak moe/chagrijnig en heb ook vaak last van hoofdpijn. Ik heb geprobeerd om mijn voeding en slaappatroon aan te passen, maar dat helpt ook niet. Ook begint mijn libido de laatste tijd af te zwakken naar het 0-punt.

Ik dacht dat het misschien door de pil zou komen dus wil een ander middel proberen. De Mirena leek me wel handig, je hoeft er niet naar om te kijken en er zitten minder hormonen in dan in de pil.
Er is zoveel negatiefs te lezen over de Mirena op internet dat ik een beetje bang ben. Van de pil had ik niet echt last (geen gewichtstoename of puistjes en dat soort zaken), alleen dan misschien dat ik emotioneel wat onstabiel ben... :+.

Pff, ik twijfel nog wel even door :')
pi_133247870
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:17 schreef Miezziej het volgende:
Ik zit te twijfelen over de Mirena, maar dit topic maakt me bang :') :P
Slik nu de pil en wil er eigenlijk vanaf. Ik ben vaak moe/chagrijnig en heb ook vaak last van hoofdpijn. Ik heb geprobeerd om mijn voeding en slaappatroon aan te passen, maar dat helpt ook niet. Ook begint mijn libido de laatste tijd af te zwakken naar het 0-punt.

Ik dacht dat het misschien door de pil zou komen dus wil een ander middel proberen. De Mirena leek me wel handig, je hoeft er niet naar om te kijken en er zitten minder hormonen in dan in de pil.
Er is zoveel negatiefs te lezen over de Mirena op internet dat ik een beetje bang ben. Van de pil had ik niet echt last (geen gewichtstoename of puistjes en dat soort zaken), alleen dan misschien dat ik emotioneel wat onstabiel ben... :+.

Pff, ik twijfel nog wel even door :')
Ik durfde 'm ook niet meer voor de tweede keer meer te laten plaatsen. Ik gebruik nu de yasmin, misschien is dat iets voor je.
pi_133248133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:17 schreef Miezziej het volgende:
Ik zit te twijfelen over de Mirena, maar dit topic maakt me bang :') :P
dan lees je misschien de verkeerde posten ;)
voor elke positieve post lees je 10 negatieve posten omdat mensen negatieve verhalen eerder online zetten dan positieve verhalen.

ik zou hem zo weer opnieuw laten plaatsen. sterker nog, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om terug te gaan naar de pil.
maar bij de mirena is het wel: je houdt ervan of je haat het. er is maar 1 manier om daar achter te komen...
pi_133248627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:31 schreef loecje het volgende:

[..]

dan lees je misschien de verkeerde posten ;)
voor elke positieve post lees je 10 negatieve posten omdat mensen negatieve verhalen eerder online zetten dan positieve verhalen.

ik zou hem zo weer opnieuw laten plaatsen. sterker nog, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om terug te gaan naar de pil.
maar bij de mirena is het wel: je houdt ervan of je haat het. er is maar 1 manier om daar achter te komen...
Ik kreeg een paniekaanval toen ik hem voor de tweede keer wilde laten zetten. Terwijl ik er 5 jaar echt blij mee geweest ben. Ik durfde gewoon niet meer, de eerste keer was traumatisch.
pi_133248951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:20 schreef Butterfly91 het volgende:
Hoe lang hadden jullie na het zetten eigenlijk nog last van bloedingen? Ik heb hem 3 weken geleden laten zetten en iedere dag komt er wel wat uit (de hoeveelheid wisselt per dag). En hoe deden jullie dit dan? Ik heb nu iedere dag een tampon in, maar dat lijkt me nou niet het meest ideale daar beneden aangezien je een maand non-stop iets er in hebt zitten.
Ik zou geen tampons gebruiken als je weinig bloedverlies hebt. Is het met inlegkruisjes niet te overzien?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_133249065
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:31 schreef loecje het volgende:

[..]

dan lees je misschien de verkeerde posten ;)
voor elke positieve post lees je 10 negatieve posten omdat mensen negatieve verhalen eerder online zetten dan positieve verhalen.

ik zou hem zo weer opnieuw laten plaatsen. sterker nog, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om terug te gaan naar de pil.
maar bij de mirena is het wel: je houdt ervan of je haat het. er is maar 1 manier om daar achter te komen...
Zelfde hier, ik ben er ook heel tevreden mee. Ik had met de pil ook last van hoofdpijn en dat is met de mirena helemaal weggegaan. Heb hem nu 4 jaar dus hij moet er volgend jaar uit. Als er dan nog geen zwangerschapsplannen zijn laat ik er weer een plaatsen ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_133249565
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:31 schreef loecje het volgende:

[..]

dan lees je misschien de verkeerde posten ;)
voor elke positieve post lees je 10 negatieve posten omdat mensen negatieve verhalen eerder online zetten dan positieve verhalen.

ik zou hem zo weer opnieuw laten plaatsen. sterker nog, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om terug te gaan naar de pil.
maar bij de mirena is het wel: je houdt ervan of je haat het. er is maar 1 manier om daar achter te komen...
Het zetten lijkt me ook echt eng :@
Bij mijn huidige verzekering (denk dat ik daar blijf) wordt hij vergoed als ik hem bij de huisarts laat plaatsen. (Dat is een man :@ :+), maar ik las dingen over pillen waardoor je baarmoedermond verder open ging staan etc. dus als ik het besluit te doen kan ik altijd overleg plegen met mijn huisarts :+

Het klinkt namelijk verder wel ideaal, nooit meer aan denken, eventueel minder bloedverlies etc.
pi_133249993
ik heb mijn spiraaltje ook bij een mannelijke huisarts laten plaatsen. juist omdat hij meer ervaring had dan de vrouwelijke arts in de praktijk. dat is denk ik wel een belangrijke vraag voor je huisarts.

een andere overweging is misschien een implanon? zelf geen ervaring mee maar dat was mijn 2e optie mocht een mirena niet lukken.
pi_133250097
Ik heb wel ervaring met implanon. Onder lokale verdoving gezet door de HA, geen centje pijn. Jaren laten zitten, maar mijn menstruatie raakte verstoord: was eigenlijk steeds aan het vloeien (heel licht, dat wel) dus toen weg laten halen. Zat dat ding helemaal vastgegroeid!! Dus de HA heeft het staafje (formaat lucifer) helemaal los moeten snijden. Gevolg: litteken van 1.5 cm lang.. Het is wel aan de binnenkant van mijn bovenarm, dus het is niet echt zichtbaar, maar ik vind het toch wel zonde....
Professioneel gifmenger.
pi_133255455
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:57 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik zou geen tampons gebruiken als je weinig bloedverlies hebt. Is het met inlegkruisjes niet te overzien?
In het begin zeker niet. Ik gebruikte dan alleen minitampons en op 'heftige' dagen een normale, want dat leek soms net alsof ik midden in mijn menstruatie zat. Inlegkruisje had ik meerdere malen per dag moeten verwisselen/had ik beter maandverband kunnen gebruiken en daar heb ik juist zo'n hekel aan. Juist omdat het dus per dag zo wisselde (de hoeveelheid) vond ik het lastig te bepalen wat nou het beste was. Maar dat was alleen de eerste maand zo. Nu heb ik hem twee maanden en heb nauwelijks meer last van bloedverlies (af en toe nog wel een klein beetje).
pi_133640940
Ik ga vanmiddag naar de huisarts voor een spiraaltje. Ik ben zo zenuwachtig! :'(
  donderdag 5 december 2013 @ 19:18:36 #300
417121 SoCo.Lime
Save a horse, ride a cowgirl
pi_133953942
Ik heb hem sinds gisterenochtend! Echt 5 seconden pijn gehad en daarna nergens meer last van. HA had me wel gewaarschuwd voor kramp de eerste paar dagen maar ook die is uitgebleven. Ook geen extra bloedverlies na het zetten ofzo, dus tot nu toe prima tevreden! :D
pi_136963028
Dicht.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')