Nou.. komt ie dan!
quote:
Opdracht 3 SLB “Samenwerking”
Door Patrick *******
Over ***** *******
*****,
Het afgelopen blok heb ik met jou in het coachgroepje gezeten. In het begin dacht ik, leuk! Maar na het blok, moet ik eerlijk toegeven dat ik er achteraf niet zo positief tegen aan kijk. Ik heb niet het gevoel gehad dat je heel veel input hebt gehad, of initiatief hebt getoond. Dit vind ik erg jammer. Als je er was, was je vooral stil, en deed je niet veel(of niks). Ik heb vaak de indruk gehad dat je helemaal niet op school wilde zijn (geen huiswerk gemaakt, negatieve houding, alleen maar met je hoofd op tafel liggen, met als hoogtepunt; na het uitgaan een vriendin meenemen naar de les ethiek, omdat zij wou kijken of SJD wat voor haar was (Tijdens ethiek?!)).
Misschien is dit niet aan mij om te zeggen, maar ik twijfel erg of dit de studie is die jij wilt doen. Neem dit vooral niet persoonlijk op, ik bedoel dit meer om jou zelf aan het denken te krijgen of je SJD wil doen, of niet.
Dan hierbij mijn beoordeling op jou:
Helpt anderen hun eigen doelen te bereiken.
Ik heb dit blok helaas niet echt het gevoel gehad dat je zelf doelen had, laat staan anderen hebt geholpen hun doelen te bereiken.
Cijfer: 4
Stelt gezamenlijk belang boven het eigen belang.
Je deed wat je moest doen, en dat was het.
Cijfer: 5
Steunt de voorstellen van anderen en bouwt daarop voort als het gaat om tot een gezamenlijk resultaat te komen.
Ik heb het gevoel gehad dat jij de voorstellen van anderen steunde, maar zelf niet met een voorstel kwam. Misschien omdat je de studie niet leuk vind, misschien omdat je het niet snapt, of om er maar van af te zijn, hier heb ik geen antwoord op.
Levert een bijdrage, idee/voorstel voor een groepstaak die niet van belang is.
Blijft meedenken en bijdragen leveren, ook bij geen direct eigen belang.
Zet zich in voor het bereiken van win-win oplossingen.
Bij deze 3 competenties geldt eigenlijk dat ik niet heb gemerkt dat jij input hebt gegeven aan de groep, en dat je alles best vond. Iets wat ik persoonlijk jammer vind. Laat meer van jezelf zien!
Vermindert spanningen in een groep.
Om eerlijk te zijn ben jij eigenlijk de persoon geweest waardoor de groep in mijn ogen de meeste spanningen en irritaties had. Volgens mij heeft ***** het er wel eens met je over gehad, maar dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. De spanningen en irritaties komen vooral uit hetgeen wat ik eerder al aangegeven heb. Daarbij wil ik nog zeggen, dat we dit eerder hadden moeten bespreken met je.
Uit zich positief over prestaties van een collega.
-
Cijfer: -
Biedt hulp aan bij problemen of conflicten.
-
Cijfer: -
Vraagt anderen om hulp.
Ik heb niet gemerkt dat jij anderen om hulp hebt gevraagd, terwijl je dit misschien best kon gebruiken. Wees niet bang om hulp te vragen!
Cijfer: 5
*****, nogmaals, zie dit niet als een persoonlijke aanval, maar om aspecten om aan te werken.
Patrick.