quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat een fijne tone!, die lichte overdrive is best prettig, wat voor strat gebruik je?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, je moet progmetal natuurlijk niet vergelijken met dit soort bluesy dingen.Maar ik herken het wel, ik ben ook hoe langer ik speel, hoe minder scheur gaan gebruiken. Ik hou ook meer van die heldere single coil-met-een-randje dingen, maar voor Tool moet je wel echt een massief geluid hebben.
(ook al is Guitar Rig niet ideaal, veeeeeel ruis).
Dit is een lekkere sound die je hier hebt, en ook soepeltjes gespeeld. Opgenomen met een 'echte' versterker?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Klinkt echt goed. Lekker voor op de achtergrondal paar keer geluisterd.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 00:44 schreef mr-green het volgende:
[..]
Eens. Ik heb ook liever wat cleaner dan distortion erop. Alhoewel het soms best lekker is om wat harde rock nummers mee te rammen met distortion erop
Mooie tone heb je
Thanks! De gear die ik daar gebruik is fender strat highway omgebouwd met electronica van David Gilmour (EMG dg-20) dan mxr cc delay en dan mijn Koch Twintone. Redelijk basic dus. Reverb en overdrive komen beiden van mijn versterker.quote:Op donderdag 19 januari 2012 01:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wauw, klinkt lekker. Ben persoonlijk ook wat meer fan van het cleane geluid.
Maar het is wel afhankelijk van welk nummer natuurlijk, een keer een nummer met distortion er tussendoor is ook niet mis.![]()
Wat speel je daar precies, gitaar enzo?
En het moet allemaal zo verschrikkelijk strak gespeeld worden. Anders klinkt het voor geen meter. En als er iets is waar ik nog ontzettend aan moet werken....quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:26 schreef Svyatagor het volgende:
Heb 'm grotendeels op gehoor uitgezocht, dus dat zou kunnenHet coole van Tool (en vooral Adam Jones eigenlijk) vind ik dat 'ie een volledig eigen stijl heeft, met op zich vrij simpele figuurtjes, maar zo goed geplaatst en met natuurlijk al die achterlijke ritmes, dat het echt uniek wordt.
Vicarious valt dan nog wel mee. Rosetta Stoned vind ik pas echt een uitdaging.quote:Ja, wat mij betreft ook. En ook nog wel enigszins te spelen, zeker in vergelijking met sommige dingen van 10.000 Days, Vicarious ofzo![]()
Thanks voor de reacties!
Daar ga ik niet eens aan beginnen. Net als Jambiquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
En het moet allemaal zo verschrikkelijk strak gespeeld worden. Anders klinkt het voor geen meter. En als er iets is waar ik nog ontzettend aan moet werken....
[..]
Vicarious valt dan nog wel mee. Rosetta Stoned vind ik pas echt een uitdaging.
Ik ben er ook maar heel even mee bezig geweest. Al heel snel de moed opgegeven en weer powerchords gaan raggenquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daar ga ik niet eens aan beginnen. Net als Jambi
Ze klinken erg tof, misschien als ik ooit weer een andere gitaar ga kopen, dat ik er dan andere elementen in zet, die DG-20 is erg vet, maar ben geen enorme gilmour fan, dus misschien Fat 50`s of zo.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:15 schreef ssebass het volgende:
Ja het is nog een van de eerste, dus een wat smalle hals. De elementen heb ik er ook eigenlijk meteen uitgegooid want die bevielen me niet. Klonken wat iel. Nu is die echt heel veelzijdig. Speel voornamelijk op mijn custom shop telecaster maar het verbaasd mij dat mijn strat er helemaal niet zo veel voor onder doet. Zeker niet gezien hiet prijsverschil.
Dit is de EMG DG-20, echt geweldig:
Nice!quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Svyatagor het volgende:
Videootje gemaakt.Beetje sloppy hier en daar, dat zijn de zenuwen
![]()
Mooie combinatie. Klinkt erg lekker.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:03 schreef ssebass het volgende:
Thanks! De gear die ik daar gebruik is fender strat highway omgebouwd met electronica van David Gilmour (EMG dg-20) dan mxr cc delay en dan mijn Koch Twintone. Redelijk basic dus. Reverb en overdrive komen beiden van mijn versterker.
Voor metal wil je eigenlijk ook weer niet te veel distortion hebben. Dan verdrinkt je hele geluid in de distortion en krijg je alleen maar ruisquote:Distortion is soms idd wel lekker maar het wordt vaak gebruikt waar je beter overdrive kunt gebruiken. Zit ook meer dynamiek in, als je harder gaat spelen krijg je meer overdrive, dat vind ik mooi.
Ook met opnames kun je beter gitaar met overdrive een paar keer dubben dan distortion om een mooie muur van geluid te krijgen als je nog wilt horen wat er wordt gespeeld. Distortion is wel heerlijk voor sustaaain.... En idd voor metal moet je wel knallen met distortion, overdrive klinkt dan wel heel lullig.
Ja, ik zit er een paar keer naast, vooral aan het einde van de brug. Maar ik tel dan ook nietquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:55 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nice!
Volgens mij ben je een paar keer het tempo een beetje kwijt? Maar voor de rest netjes gespeeld. Sound komt ook wel een beetje in de buurt van wat Adam heeft.
Hey Braddie, geef je ook nog even een reactie op het filmpje, wij luisteren ook altijd naar jouw mooie covers.
Nu is het wachten op een eenmalig: Ja zo he klinkt erg goed.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:55 schreef guitarist het volgende:
Hey Braddie, geef je ook nog even een reactie op het filmpje, wij luisteren ook altijd naar jouw mooie covers.
quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:13 schreef guitarist het volgende:
Braddie op Facebook, domste idee van 2012. Hij is daar nog zieliger.
Unfriend, kloar.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:13 schreef guitarist het volgende:
Braddie op Facebook, domste idee van 2012. Hij is daar nog zieliger.
Unfriend, kloar.
Jij vindt jezelf veel belangrijker in dit topic dan wie dan ook. Dit topic is leuk omdat mensen elkaar helpen praten advies geven. Jij vist alleen naar veren om in je reet te stoppenquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:37 schreef Braddie het volgende:
Ja ehh, julie jagen mij zo op stang, met comments die gewoon echt nergens op slaan.... Waar slaat het op door een comment te plaatsen met "ik schaam me dat die mooie gitaar ooit van mij is geweest" ?
Tuurlijk, ik ben geen goede gitarist, ik moet nog veel leren, ik ben nog vrij slordig, maar mag ik daar om niets op Facebook zetten?, en meepraten in dit topic?
Inderdaad mensen laten we Facebook op facebook houden, wil je daar reageren dan moet je maar vriendjes met hem worden...quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:29 schreef Braddie het volgende:
Nou wel genoeg Braddie Bashings he?, waarom is dit toch constant, zelfs als ik op Facebook dingen post, komen ze hier terrecht, terwijl ik dat niet eens zelf doe.... en dan word ik alsnog uitgelachen afgezeken, wat is dit voor iets idioots?
En dan nog zeggen "Ik schaam me dat die mooie gitaar ooit van mij is geweest" Iedereen moet ooit leren gitaar spelen, en ik doe dit nu verder op een Explorer, wat ik buiten Fok post, moet buiten Fok blijven toch, of ik nou 1-2 fokkers op FB heb... of niet..
Sorry hier moet ik de andere users een beetje gelijk geven, 'nou en?' als er over je mening heen gelezen word. Doe een beetje mee met de rest, spam niet teveel je eigen dingen, noem een gitaar soms gewoon een gitaar en niet een brain may special met bladiebal versterker als het niet iets toevoegd aan je post.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:46 schreef Braddie het volgende:
Ik vind mezelf belangrijk?, IK?! ik ben hier degene die zo onzeker als de pest is, daarom vis ik inderdaad soms naar complimentjes, vanwege m`n onzekerheid, omdat ik van mensen wil horen dat ik dit goed die, en dat... en ja, dan komt kritiek nou eenmaal hard aan bij mij.
Ieder lid hier speelt sowieso beter gitaar dan ik, dat weet ik, want ik ben ènorm slordig, maar weetje, dat boeit me niet eens, ik wi mensen ook wel tips geven enzo, maar ik weet niet heel veel van gitaren af verder, en van de andere dingen.... dus hoe moet ik dan tips geven?
Ik kan wel zeggen dat een Squiertje leuk is, en een line-6 goed spul maakt, maar dat is mijn mening, en ik heb 9 van de 10 x het idee dat mijn mening niks is hier, en dat er express over mijn hele post word heen gelezen.
ZO, dat is er eindelijk uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |