Waarom niet gietijzer goed inwerken?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:22 schreef Estolan het volgende:
[..]
Straks merkbaar verschil. Kan ook met stalen spatel erin enz
Word beetje moe van teflon wat ineens los gaat laten, anti-aanbak dat niet meer werkt enz
Hoe bedoel jequote:Op woensdag 11 april 2012 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom niet gietijzer goed inwerken?
Koper is mooi, maar onbetaalbaar geworden.quote:
Nooit met gietijzeren koekenpannen gewerkt?quote:
True, maar compleet andere kook techniekquote:Op woensdag 11 april 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koper is mooi, maar onbetaalbaar geworden.
Heb de gietijzeren wok en grillpan van Bodum ( bij elkaar ook ¤200 ). Werkt prima, maar niet voor bv een eitje, pannenkoeken, risotto enzquote:Op woensdag 11 april 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit met gietijzeren koekenpannen gewerkt?
Heb hier 2 koekenpannen van gietijzer en 1 van smeedijzer, kosten tussen 10 en 20 euro het stuk en zijn perfect voor eitjes en pannenkoeken, steak, aardappels en al het andere wat ik bak.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Heb de gietijzeren wok en grillpan van Bodum ( bij elkaar ook ¤200 ). Werkt prima, maar niet voor bv een eitje, pannenkoeken, risotto enz
Neem aan dan gietijzer met een coating. Puur gietijzer en een ei lijkt mij onmogelijk. En ook onzinnig. De eigenschap van gietijzer ( zware pan ) is juist om hitte lang vast te houden. En duurt langer met opwarmenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb hier 2 koekenpannen van gietijzer en 1 van smeedijzer, kosten tussen 10 en 20 euro het stuk en zijn perfect voor eitjes en pannenkoeken, steak, aardappels en al het andere wat ik bak.
Risotto maak ik gewoon in een RVS pan met dikke bodem.
Humbug.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:41 schreef Estolan het volgende:
[..]
Neem aan dan gietijzer met een coating. Puur gietijzer en een ei lijkt mij onmogelijk. En ook onzinnig. De eigenschap van gietijzer ( zware pan ) is juist om hitte lang vast te houden. En duurt langer met opwarmen
Totaal dus niet de bedoeling voor een ei of pannenkoek
Waarmee werk jij ze inquote:Op woensdag 11 april 2012 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug.
Koop een gietijzeren of smeedijzeren koekenpan en werk hem goed in, spiegeleitjes glijden de pan uit.
Nog nooit van gehoord. Hier gewoon schoonmaken en beetje in-olien en dan opbergen ( is gietijzer zonder coating ).quote:
Hoe maak je ze schoon?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:52 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Hier gewoon schoonmaken en beetje in-olien en dan opbergen ( is gietijzer zonder coating ).
Maarja, heb dus gietijzer, alu/titanium en normale stalen pannen. Nu nog mooi setje koper ooit eens
Nooit sop gebruiken.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Direct na gebruik heet water. Licht sopje. Goed afspoelen en afdrogen en dan olieen
Nou als ik thais wok, iets met pepers erin. Is dat wel zo handig. Vaatwasser geen goed idee, beetje dreft mag prima. Of met zout laten intrekken.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit sop gebruiken.
Eigenlijk is gewoon het vet er uit gieten en met keukenpapier meestal voldoende.
En je kan geen ei erin bakken....quote:Op woensdag 11 april 2012 23:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nou als ik thais wok, iets met pepers erin. Is dat wel zo handig. Vaatwasser geen goed idee, beetje dreft mag prima. Of met zout laten intrekken.
Staat immers in de manual van de wok
Alles kan, maar met grof gietijzer is dat geen pretje, en daar is de wok niet voor. Daar heb ik ( tot nu toe ) de Tefal koekenpan voor. Die nu vervangen wordt door een Scanpan Professional koekenpanquote:Op woensdag 11 april 2012 23:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je kan geen ei erin bakken....
Mijn Ikea koekenpan heeft 5 jaar garantie, en ik zie niet hoe een 15mm dikke bodem krom gaat trekken.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
True, maar compleet andere kook techniek
Trouwens, 10jaar garantie. Pannen trekken niet krom/bol. Kan je van Ikea en Tefal niet zeggen
En toch gebeurd dat. Mijn ikea pannen waren ( 2007 ) na een jaar gebruik opquote:Op donderdag 12 april 2012 13:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn Ikea koekenpan heeft 5 jaar garantie, en ik zie niet hoe een 15mm dikke bodem krom gaat trekken.
De dikkere, voor inductie geschikte? Dan zou ik ze terugbrengen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
En toch gebeurd dat. Mijn ikea pannen waren ( 2007 ) na een jaar gebruik op
Nee waren gewoon voor gas, niet inductie. En ook alweer 5jaar geledenquote:Op donderdag 12 april 2012 14:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De dikkere, voor inductie geschikte? Dan zou ik ze terugbrengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |