ik hoop voor je dat dit een grap is eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:24 schreef Arman1994 het volgende:
Oke ik heb het nodig voor iets belangrijks, voor een neuscorrectie namelijk en vroeg me af of het kon, maar het zou irrelevant zijn om het hier neer te zetten, Ik doe het alsnog.
Ja je kan beter het geld voor bier gebruiken. Snapje!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:38 schreef _Loki het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat dit een grap is eigenlijk.
Lenen voor zoiets, al helemaal voor iets wat eigenlijk voor studie en opleiding is, is gewoonweg totaal niet slim.
Het is altijd nog slimmer dan dit geld bij een bank lenen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:38 schreef _Loki het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat dit een grap is eigenlijk.
Lenen voor zoiets, al helemaal voor iets wat eigenlijk voor studie en opleiding is, is gewoonweg totaal niet slim.
maar lenen voor zoiets vind ik sowieso geen top planquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is altijd nog slimmer dan dit geld bij een bank lenen.
Ligt eraan, als TS zich hierdoor beter voelt en meer zelfvertrouwen krijgt vind ik het geen slecht idee.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar lenen voor zoiets vind ik sowieso geen top plan
dat is een argument voor of tegen de operatie niet voor of tegen lenenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ligt eraan, als TS zich hierdoor beter voelt en meer zelfvertrouwen krijgt vind ik het geen slecht idee.
Ja, als beginnende student even 5000 euro sparen, dat is niet echt reeel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is een argument voor of tegen de operatie niet voor of tegen lenen
je kunt er namelijk ook gewoon voor sparen hoor
dat is het inderdaad niet dus dan kun je beter even wachtenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, als beginnende student even 5000 euro sparen, dat is niet echt reeel.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:12 schreef Arman1994 het volgende:
Wil het geld voor mijn spaarrekening hebben, voor het geval dat.
Zo gek is dat niet eens, de rente op je spaarrekening is hoger dan de rente die de IB-groep vraagt, kan je er nog winst op maken ook.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:39 schreef UltraR het volgende:
Ik had niet gedacht dat ik ooit opgelucht zou zijn dat iemand geld wil lenen voor een cosmetische ingreep...
Maar na deze opmerking is het dan toch echt zo.
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geld lenen voor op je spaarrekening. Heb je ooit zoiets gehoord?
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet eens, de rente op je spaarrekening is hoger dan de rente die de IB-groep vraagt, kan je er nog winst op maken ook.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:43 schreef UltraR het volgende:
[..]Welke spaarrekening is dat?
Als dat zo is zou namelijk iedereen max. lenen bij DUO en het op die spaarrekening zetten, dus lijkt me stug.
Elke spaarrekening dus.. Het kan dit jaar zomaar een verschil zijn van 2%.quote:Beste student,
Het rentepercentage voor de studiefinanciering van 2012 is bekend. Het is vastgesteld op 1,39 procent.
kan wel kloppen. studenten leningen zijn extreem voordelig. in engeland bijv. betaal je helemaal geen rente op het geleend bedrag!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:43 schreef UltraR het volgende:
[..]Welke spaarrekening is dat?
Als dat zo is zou namelijk iedereen max. lenen bij DUO en het op die spaarrekening zetten, dus lijkt me stug.
Edit:
ff gecheckt, bizar zeg... rente op lening DUO is 1,39%, rente op mijn ING studentenspaarrekening is 2,30%... Dan zou ik dus moeten gaan lenen, want ik maak dan gewoon winst. Dat kan toch niet kloppen?
Haha. Met hbo-rechten?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:17 schreef Arman1994 het volgende:
Rente is 444 euro, snap niet waarom mensen zich daar zorgen overmaken. Later krijg ik toch een goedbetaalde baan, dus ik merk er vrij weinig van..
Haha. Ja, daar heb ik van gehoord. En nu?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:32 schreef Arman1994 het volgende:
@ eriksd.
HBO-rechten? Ooit gehoord van doorstuderen? Universiteit wil ik afronden.
Over de correctie, mijn neus staat scheef, is te lang en er zit een bobbel op. Mijn zelfvertrouwen an sich is in orde, maar ik laat me nooit fotograferen vanaf de zijkant en ook nooit vanaf 1 meter, dit is zo storend als het maar kan. Het klinkt nogal ''gay'' om zo'n ingreep te ondergaan, maar het zal me een enorme boost geven qua zelfvertrouwen , daarnaast kan ik winst maken meende ik, maar daar gaat het even niet om.
Nog even wat erik, ik mag het bedrag afbetalen na een aantal jaar, iets van 10 jaar ofzo. Haha, ook al zou ik HBO-rechten afronden ( wat ik overigens niet zal doen ) en dan een baan zoeken, dan alsnog heb ik het geld zo bij elkaar. Je kan volgens mij wél winst maken, maar mensen doen het niet omdat ze het bedrag toch gaan uitgeven neem ik aan?
Het is cosmetisch en het is voor jullie misschien niet zo erg, maar jullie hebben geen misvormde neus hebben die uit je gezicht steekt, ik zit er namelijk dagelijks mee. Het stoort mij ontzettend, echt. Het grootste probleem is dat ik ook niet kan denken van ''het valt mee'', aangezien het gewoonweg niet meevalt. Mijn hoofd past er gewoon niet bij. Ik was zelf altijd tegen plastische chirurgie, maar nu kom ik er toch mee, terwijl ik dat nooit zou willen. Wat vinden jullie??
Je gaat echt veel te veel uit van een ideaal padquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:32 schreef Arman1994 het volgende:
Ja, lenen voor een ingreep dat klopt en weet je waarom? Omdat ik geen zin heb om er nog 5 jaar mee rond te lopen, inlevingsvermogen op deze site is niet aan de orde bij de meesten. Stel je voor dat jij zoiets hebt als mij, jezelf nooit vanaf de zijkant laten fotograferen, elke schoolfoto een scheve lange neus hebben en het verpest mijn gezicht. Doorgaans worden de meer ''knappere'' mensen vaker aangenomen bij een baan. En ja, ik kan sparen, maar weet je wel hoelang dat duurt? Ik heb het liever zo snel mogelijk als dat ik er echt keihard voor ga sparen. Lenen voor plastische chirurgie is van een andere wereld volgens velen, maar sparen niet? Elke maand werken en dan het bedrag neerleggen voor een ingreep, terwijl ik het bedrag op mijn 28ste na 3 maanden gemakkelijk kan terugbetalen?
Dus hoezo vindt iedereen het zo raar..?
Je kunt ook van je jeugd genieten met een grote neus als je maar zelfverzekerder wordquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:52 schreef Arman1994 het volgende:
@ rhurbaje
Hm, nu snap ik je. Maar ik weet niet, ik durf er niet mee naar de huisarts te gaan en ik zit er zo erg mee, echt waar, ik denk er elke dag aan. Over 10 jaar met zo'n neus rondlopen? Ik wou jullie meningen, bedankt voor je mening overigens, maar ik wil van mijn jeugd genieten. Het is zeer storend eigenlijk en als ik geen goedbetaalde baan krijg dan werk ik wel in een supermarkt ( met WO-diploma , haha ) dan spaar ik het geld wel. Wat ik niet vertelt heb is dat ik, wanneer ik een baan heb, een jaar lang in een kleine appartement ga wonen met weinig huur etc etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar ik weet zeker dat hij er heel anders mee om gaat dan jij doet en er niet zo onzeker over isHe said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
Je bent er nog al zeker van, dat je vanaf het HBO door kunt naar het WO. Ik zou allereerst wat beter op de berichtgeving omtrent die sluiproute bekijken. Er is een zeer aannemelijke kans dat ze die dichtgooien binnen niet al te langte tijd. Ten tweede, zelfs als je door zou stromen vanaf het HBO, is de kans dermate groot dat je (als een van de vele overigens) het niet zal halen, dat je je kunt afvragen of dit wel een verstandige stap is. Verder niks persoonlijks, maar de cijfers spreken nu eenmaal tegen je. Ten derde, zelfs als alles volgens plan verloopt, is het nog maar de vraag of je daadwerkelijk een 'goed betaalde baan' zult krijgen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:23 schreef Arman1994 het volgende:
Psychisch lijden wordt nooit vergoed, jammer.
Tuurlijk is 45 euro per maand niet veel, maar wel voor 15 jaar lang.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:41 schreef Arman1994 het volgende:
Omdat ik, als ik zeggen mag, best een stoere jongen ben. Het is nogal raar om met zoiets erheen te gaan, voelt niet goed gewoon... Ik lees dat het 45 euro per maand is, dat valt toch wel mee of ...
Als iemand nou ervaring heeft???
Pertinent onwaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:42 schreef _Loki het volgende:
[..]
Tuurlijk is 45 euro per maand niet veel, maar wel voor 15 jaar lang.
Het geld zelf is niet veel, maar de gevolgen wel. Je hebt een lening en met een lening kun je geen huis kopen. Neem aan dat je dat op je 35e wel zou willen, niet?
Ze zijn wel bezig om je DUO lening daarbij mee te laten tellenquote:
dit geeft alleen maar weer meer aan dat er meer aan dit probleem is dan je neus alleenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:41 schreef Arman1994 het volgende:
Omdat ik, als ik zeggen mag, best een stoere jongen ben. Het is nogal raar om met zoiets erheen te gaan, voelt niet goed gewoon... Ik lees dat het 45 euro per maand is, dat valt toch wel mee of ...
Als iemand nou ervaring heeft???
Dat is ook gewoon de wekelijkse Nibud propaganda. Die mensen proberen met man en macht een BKR registratie voor elkaar te krijgen voor studieschulden en beweren ondertussen dat iedereen die leent op dit moment er al last van krijgt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:08 schreef Jajong het volgende:
Mijn fout, dat is blijkbaar nieuw. Ik heb er iig geen last van gehad.
Iets met inflatie en zo.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:43 schreef UltraR het volgende:
Edit:
ff gecheckt, bizar zeg... rente op lening DUO is 1,39%, rente op mijn ING studentenspaarrekening is 2,30%... Dan zou ik dus moeten gaan lenen, want ik maak dan gewoon winst. Dat kan toch niet kloppen?
Anders lees je het topic even.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:24 schreef HenkXL het volgende:
Hij wil stiekem gewoon een dikke auto kopen net zoals dat andere knulletje.
Waarom zou je in godsnaam 5k spaargeld moeten hebben als student zijnde? Oke het is handig, maar 5k onvoorziene kosten lijkt me ietwat overdreven, tenzij je in een dronkenbui een of andere slooptocht hebt gehouden.
Met problemen naar een psycholoog stappen getuigt juist van zelfvertrouwen en een sterk karakter.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:41 schreef Arman1994 het volgende:
Omdat ik, als ik zeggen mag, best een stoere jongen ben. Het is nogal raar om met zoiets erheen te gaan, voelt niet goed gewoon...
nee hoor, dat kan prima om hun heen geregeld wordenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:55 schreef Arman1994 het volgende:
Als ik naar een pscycho ga, dan moet ik aan mijn familie vertellen waarom. Ik kom dan gestoord over, geloof me..-_-..
Oh ja, belangrijker vinden wat anderen van je denken dan hoe je je zélf voelt. Stoere jongen hoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:55 schreef Arman1994 het volgende:
Als ik naar een pscycho ga, dan moet ik aan mijn familie vertellen waarom. Ik kom dan gestoord over, geloof me..-_-..
A. daar heeft je familie niets mee te maken. Je kan prima zelf een afspraak maken. En artsen, ook psychologen, hebben beroepsgeheim.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:55 schreef Arman1994 het volgende:
Serieus. Ik snap hier echt he-le-maal niets van...quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:11 schreef Arman1994 het volgende:
@motorbloempje
Ik doe deze correctie voor mezelf en voor niemand anders, dus zou het wel stoer vinden...
@ UltraR
Edit: lees net die van rhuharbje
Pff, weet niet of ik wel zo'n stap kan maken...
Dat is bullshit (en zo). Het bedrag dat je geleend hebt blijft hetzelfde. Naarmate de inflatie hoger is kan je minder doen met het geld dat je van het rente verschil overhoudt, maar je maakt nog steeds winst. Daar heeft de inflatie helemaal niks mee te maken.quote:
Je doet het niet voor jezelf maar juist voor anderequote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:11 schreef Arman1994 het volgende:
@motorbloempje
Ik doe deze correctie voor mezelf en voor niemand anders, dus zou het wel stoer vinden...
@ UltraR
Edit: lees net die van rhuharbje
Pff, weet niet of ik wel zo'n stap kan maken...
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je doet het niet voor jezelf maar juist voor andere
als grote neuzen met een bobbel het schoonheidsideaal waren deed je het niet
en je kiest voor een operatie (een tijdelijke oplossing) ipv een oplossing die echt zoden aan de dijk gaat zetten vanwege de reactie die je verwacht van andere
elke keus die jij in dit dilemma wil maken is ingegeven door anderen en niet door jezelf
Iemand die niet onzeker zou zijn zou ook geen moeite hebben met die neusquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:16 schreef Arman1994 het volgende:
Het ging mij enkel om de IB-groep, nu gaan we off-topic, maar oke...
Mijn neus is het enigste waar ik mee zit, hoezo zou mijn zelfvertrouwen, mits ik een operatie onderga, nog steeds hetzelfde zijn? Het is echt daadwerkelijk het enigste waar ik ontiegelijke schijt aan heb.... Mijn onzekerheid komt door die neus, de rest staat buiten kief en die onzekerheid kan je niet zo aanpakken aangezien mijn neus niet plots verkleint en wordt rechtgezet. Een operatie pakt inderdaad mijn neus aan rhubarbje, maar mijn neus is imo juist de oorzaak van onzekerheid...
@ Ultrar.
Daar kijk ikzelf ook van op..
Daarin maak je wel een grote fout. Je neus is niet de beslissende factor in je zelfvertrouwen. Let maar op, zodra jouw neus gecorrigeerd is vind je wel weer iets anders aan je lichaam om je onzeker over te voelen. Zo zijn er erg veel mensen in de valkuil van cosmetische chirurgie geraakt, die hebben ongeveer alles aan zichzelf laten 'fixen' en zijn nog steeds niet gelukkig. Dat komt omdat zelfvertrouwen iets is wat je van binnen voelt. En wat je voelt is de liefde voor jezelf, ongeacht hoe je er uit ziet of wat je karaktertrekken zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:16 schreef Arman1994 het volgende:
Het ging mij enkel om de IB-groep, nu gaan we off-topic, maar oke...
Mijn neus is het enigste waar ik mee zit, hoezo zou mijn zelfvertrouwen, mits ik een operatie onderga, nog steeds hetzelfde zijn? Het is echt daadwerkelijk het enigste waar ik ontiegelijke schijt aan heb.... Mijn onzekerheid komt door die neus, de rest staat buiten kief en die onzekerheid kan je niet zo aanpakken aangezien mijn neus niet plots verkleint en wordt rechtgezet. Een operatie pakt inderdaad mijn neus aan rhubarbje, maar mijn neus is imo juist de oorzaak van onzekerheid...
@ Ultrar.
Daar kijk ikzelf ook van op..
je doet het dus vanwege het feit dat je denkt geen meisjes te kunnen krijgen en omdat je familie er rot over doetquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:33 schreef Arman1994 het volgende:
Nope, ik doe deze correctie geheel voor mezelf, hoor er alleen binnen de familie opmerkingen over, maar dat terzijde. Ik zit hier al een aantal jaar mee, vandaar. Daarnaast, net alsof meisjes zo'n misvormde neus leuk vinden, hij wordt alsmaar langer naarmate ik ouder word.
Daarnaast je kan wel degelijk zelfvertrouwen hebben en iets aan je laten fixen, want de neus neemt mijn zelfvertrouwen af. Ik ga naar school, heb vrienden en wat andere denken kan me barweinig schelen, mijn neus verpest mijn symmetrie en dus mijn zelfvertrouwen, ik doe het 100 procent voor mezelf; ).
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik een sociaal persoon ben en opzicht heb ik zelfvertrouwen ( het is ingewikkeld beschrijven ), maar mijn neus is het enigste wat mij er van weerhoudt een vriendin te hebben en dat besef ik me dondersgoed. Daar ben ik dan ook van overtuigd: Hij staat scheef, is te lang en er zit een bobbel op, niet bepaald een leuke neus...
En ik ben de enigste op school met zo'n neus, niemand anders gezien. Filmsterren kunnen er mee rondlopen, maar tja, die hebben een leven waarbij geld geen probleem is en waarbij ze alles kunnen doen...
Ja je moet naar de huisarts voor een verwijzingquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:40 schreef Arman1994 het volgende:
@ rhurarbie
Hmm, eindelijk een slimme oplossing. Naja, oke dan ga ik naar de pschygo, voor één jaar. Hoe moet ik dat in ter werking stellen? Naar de huisarts gaan of..?
Goed zo! Respect.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:40 schreef Arman1994 het volgende:
@ rhurarbie
Hmm, eindelijk een slimme oplossing. Naja, oke dan ga ik naar de pschygo, voor één jaar. Hoe moet ik dat in ter werking stellen? Naar de huisarts gaan of..?
En inderdaad heel goed van je als het door zet!!!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:43 schreef UltraR het volgende:
[..]
Goed zo! Respect.
Verwijsbriefje van de huisarts kan wel handig zijn ja.
Je kan iig zelf op internet een psycholoog zoeken die je aanspreekt (dat is heel belangrijk). Zorg dat je een goed gevoel hebt bij de psycholoog waar je door behandeld wordt. Geef het uiteraard wel even de kans, niet na 1 bezoekje denken 'dit gaat het niet worden.' Mocht het echt niet klikken, kan je altijd switchen.
Dan ga ik er ook niet verder op in. Ik zie sowieso dat je een middenweg hebt gevonden. Ik hoop dat je succes hebt bij de psych!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:39 schreef Arman1994 het volgende:
@ Fera.
Ik zal voor de rest niks aan mezelf laten veranderen, echt, ligt mij enkel om die neus, de rest zit er imo goed. Ronaldo liet zijn tanden toch ook fixen en kijk eens...? Onzekerheid van het lachen is weg. Hij lachte met een hand voor zijn mond namelijk. Laat hij nog iets aan zichzelf fixen? Nope, en kijk hoe hij er nu uitziet...Als ik iets aan mezelf laat doen, dan betekent het toch niet dat het non-stop zo doorgaat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |