abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2012 @ 23:02:38 #151
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_119522954
Hoi GroningseGast.

Je zou een poging kunnen doen bij VNN ( Verslavingszorg Noord Nederland)

succes :W
pi_120583515
Hi iedereen,

Maar weer eens een (saaie) update van mij:
Zit nog steeds op 75mg. Ik slik de Baclo nu zeker anderhalf jaar, en tja, het gaat allemaal nog steeds erg goed. De drang naar alcohol is er gewoon niet meer. Echt weg, foetsie.
Puur vanuit sociaal oogpunt drink ik wel eens een pilsje of drie, maar met forse tegenzin.
Ik krijg ze gewoon amper weg.. Héél soms vergeet ik een dag de baclo te slikken en als ik toevallig die dag in gezelschap ben waar wat wordt gedronken lukt het me wel om pak hem beet 5 a 6 biertjes te drinken, maar dan voel ik me echt half bezopen.
Kortom, ik heb al anderhalf jaar nauwelijks ets gedronken, en het gaat écht moeiteloos.
Drinken is moeilijker ;-)
Ik heb ook nooit meer drank in huis. Wijn staat hier wel altijd, dat drinkt mijn meisje, maar van de geur alleen al moet ik bijna kokhalzen.

Ik heb het in dit forum al heel vaak gezegd, maar Baclofen is écht het medicijn om van je alcoholverslaving af te komen. (ik val in herhaling(

Wel slik ik nog steeds Valium, alleen is dat nog maar zo'n beetje een kwart van de dosis die ik gebruikte voor dat ik begon met Baclofen. En zelfs als ik Valium slik, vraag ik me meestal af of het wel écht nodig is. Niet dat het Valiumgebruik me überhaupt veel interesseert. Maar blijkbaar heeft de Baclo ook daar wel een belangrijke rol gespeeld.

Wat moet ik er verder nog over zeggen behalve dat de Baclofen (in ieder geval bij mij) een groot succes is?

Ik hoop dat dit voor velen ook het geval is. En dat dit bericht wellicht wat hoop schept voor diegene die nog niet aan de Baclo zijn maar dit wel overwegen.

Okay,
Einde saaie mededeling.

Ciao Maxum
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
  maandag 31 december 2012 @ 11:00:36 #153
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121001018
Goedemorgen iedereen.

Tja...en zo zitten we alweer in de laatste dag van 2012.
Ik hoop dat iedereen er wat van heeft kunnen maken en 2013 wederom drankloos kan doorgaan.
Mij heeft het goed gedaan zo zonder alcohol en ben op alle fronten gegroeid.
De fles champagne ligt al 2 jaar ongebruikt in de kast en bekijkt me niet eens meer.
Die heeft de moed opgegeven.

M'n andere nieuwe vriend Baclo lacht me telkens toe met een vette knipoog...trouwe maat geworden.

Wij wensen jullie een gelukkig Nieuwjaar toe *O*
pi_121193456
Vandaag gestopt met drinken, en gestart met baclofen( 30 mg in 3 keer ).
Het lezen op dit forum geeft me moed.
pi_121193606
Vandaag gestopt met drinken en gestart met baclofen ( 30mg verdeelt over 3x )
pi_121202634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:51 schreef wan1696 het volgende:
Vandaag gestopt met drinken en gestart met baclofen ( 30mg verdeelt over 3x )
hoe gaat t? geen trek?
pi_121221354
Bij mij heeft het nog altijd niet het gewenste effect. Ik drink dan weliswaar niet meer, en dat komt enerzijds door de Baclofen (ik ga hier positiever van in het leven staan), maar ik zou zeker nog wel alcohol lusten. De drang is er niet minder om. Ook blow ik nog net zoveel als voor de strat met Baclofen en heb ik geregeld (heftige) bijwerkingen. Ik zit op 250 mg per dag en wil er absoluut niet mee stoppen omdat het me duidelijk goed doet en wel degelijk een handvat geeft om niet meer te drinken, maar het wondermiddel wat het voor velen is is het voor mij helaas niet.
pi_121224445
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:19 schreef Simpel-Zat het volgende:
Bij mij heeft het nog altijd niet het gewenste effect. Ik drink dan weliswaar niet meer, en dat komt enerzijds door de Baclofen (ik ga hier positiever van in het leven staan), maar ik zou zeker nog wel alcohol lusten. De drang is er niet minder om. Ook blow ik nog net zoveel als voor de strat met Baclofen en heb ik geregeld (heftige) bijwerkingen. Ik zit op 250 mg per dag en wil er absoluut niet mee stoppen omdat het me duidelijk goed doet en wel degelijk een handvat geeft om niet meer te drinken, maar het wondermiddel wat het voor velen is is het voor mij helaas niet.
ik denk dat je er niet bij moet blowen.. kan je hier ook niet mee stoppen?
pi_121240513
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:46 schreef Blim het volgende:

[..]

ik denk dat je er niet bij moet blowen.. kan je hier ook niet mee stoppen?
Nee, ik durf te stellen dat ik altijd 2 verslavingen heb gehad (op roken na dan):

1. een wietverslaving
2. een roesverslaving

Punt 2 is nagenoeg getackled, Punt 1 niet en ik durf wel te stellen dat me dat ook niet lukt. Overigens waag ik jouw conclusie te betwijfelen. Bij mij heeft wiet altijd een ontmoedigend effect gehad op het gebruik van alcohol en harddrugs. Ik heb ook ADD onder de leden en wiet helpt mij echt mijn gedachten te stroomlijnen. Voor mijn gevoel heb ik er ook baat bij.
Overigens heb ik altijd begrepen uit allerlei andere gebruikerservaringen dat ook de behoefte naar wiet zou moeten verdwijnen of in ieder geval zwaar zou moeten verminderen. Dat is bij mij zeker niet het geval, integendeel zelfs! Er zijn dagen bij dat ik mijn sigaretten in mijn doosje laat zitten en de hele dag zit te kettingblowen. Even voor de duidelijkheid, ik word hier niet stoned van hè. Ik functioneer, naar mijn inschatting, juist "normaler" zelfs.

Bedankt voor het meedenken iig :)
pi_121240974
oh oke..
ik ben zelf ook niet bekend met baclofen.. helaas wel met verslavingen.
oktober 2011 kliniek ingegaan.. sindsdien clean.
pi_121242407
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Blim het volgende:
oh oke..
ik ben zelf ook niet bekend met baclofen.. helaas wel met verslavingen.
oktober 2011 kliniek ingegaan.. sindsdien clean.
Dat is voor mij geen optie ivm kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan. Een eerdere opname heeft bij mij ook geresulteerd in uitsluiting. Baclofen is mijn enige redmiddel, zo zie ik dat echt. Ik ben al dik 25 jaar aan het vechten tegen verslavingen en alle andere trajecten (heb me zelfs in de Balkan in een sekte-achtig traject laten storten) hebben niet gewerkt voor mij. Dat ook dit bij mij niet (goed genoeg) werkt (itt zo'n beetje iedere drugs, die wel "geweldig" hun werk doen), terwijl ook hier op Fok! ladingen goede ervaringen zijn van minstens net zulk zware gevallen als dat ik ben werkt erg demotiverend. Alsof het mij hoe dan ook niet gegund is (let wel: alle verantwoordelijkheid ligt bij mij, die schuif ik niet af, maar ik mis de kracht gewoon het zelf te doen). Gezien hetgene wat ik eerder heb aangedragen "kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan" zul je mijn persoonlijke ontmoediging misschien een beetje kunnen begrijpen. Ik ben echt heel erg bang dat ik oprecht kan zeggen dat ik alle mogelijke wegen heb bewandeld, alle mogelijke oplossingen een kans heb gegeven, maar het lukt niet.
pi_121243121
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:50 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Dat is voor mij geen optie ivm kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan. Een eerdere opname heeft bij mij ook geresulteerd in uitsluiting. Baclofen is mijn enige redmiddel, zo zie ik dat echt. Ik ben al dik 25 jaar aan het vechten tegen verslavingen en alle andere trajecten (heb me zelfs in de Balkan in een sekte-achtig traject laten storten) hebben niet gewerkt voor mij. Dat ook dit bij mij niet (goed genoeg) werkt (itt zo'n beetje iedere drugs, die wel "geweldig" hun werk doen), terwijl ook hier op Fok! ladingen goede ervaringen zijn van minstens net zulk zware gevallen als dat ik ben werkt erg demotiverend. Alsof het mij hoe dan ook niet gegund is (let wel: alle verantwoordelijkheid ligt bij mij, die schuif ik niet af, maar ik mis de kracht gewoon het zelf te doen). Gezien hetgene wat ik eerder heb aangedragen "kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan" zul je mijn persoonlijke ontmoediging misschien een beetje kunnen begrijpen. Ik ben echt heel erg bang dat ik oprecht kan zeggen dat ik alle mogelijke wegen heb bewandeld, alle mogelijke oplossingen een kans heb gegeven, maar het lukt niet.
hoe lang ben je nou bezig met de baclofen?
ik denk dat je met baclofen alleen de trek kan wegnemen..
de denkwijze van een verslaafde is ook nogal apart.. heb ik wel geleerd.
ik heb 2 maanden intern in een kliniek gezeten, vervolgens nog 16 weken dagbehandeling en
5 maanden safe-house.. heel intensief maar het beste wat ik ooit gedaan heb in mn leven.
ik heb overigens ook 2 kids..
Nu pak ik elke vrijdag een meeting.. die me scherp houdt..
pi_121248930
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:00 schreef Blim het volgende:

[..]

hoe lang ben je nou bezig met de baclofen?
ik denk dat je met baclofen alleen de trek kan wegnemen..
de denkwijze van een verslaafde is ook nogal apart.. heb ik wel geleerd.
ik heb 2 maanden intern in een kliniek gezeten, vervolgens nog 16 weken dagbehandeling en
5 maanden safe-house.. heel intensief maar het beste wat ik ooit gedaan heb in mn leven.
ik heb overigens ook 2 kids..
Nu pak ik elke vrijdag een meeting.. die me scherp houdt..
De denkwijze van een verslaafde is inderdaad nogal apart.. en ook niet altijd hetzelfde. Voor mij geldt namlijk dat niets wat iemand zegt mij op de juiste manier kan raken. Ik hoef namelijk niks in te zien. Al voor mijn 12e wist ik dat ik een verslavingsprobleem had, toen wisten mijn ouders niet eens van het stiekem nuttigen van de drankvoorraad. Ik weet vaak vooraf al precies waar het misgaat en toch laat/liet ik het misgaan. Een algehele levensstijltraining kan natuurlijk nooit kwaad, maar als ik gesprekken met iemand voer, zo leert de ervaring, zitten we in no-time in een situatie waarin we niks meer met elkaar kunnen. Zodra een hulpverlener onzin praat (en dat doen ze allemaal ooit op een bepaald onderwerp) kan ik zo iemand nooit meer serieus nemen en vanaf dat moment wordt het één groot toneelspel waarin ik de hulpverlener inzet voor mijn eigen "agenda" op dat moment (zoals tevreden stellen vrouw/familie, etc.).
Stoppen met verslaving begint voor mij met de absolute, intrinsieke wil om te stoppen. Het hele traject van smoezen verzinnen, geld over de balk smijten, zware roes verkeren, zware kater verkeren, liegen tegen je geliefden, labiel gedrag vertonen kots- en kotsbeu zijn. Maar dat gevoel lang vasthouden lukt me eigenlijk maar moeilijk. Ook nu na een dik jaar Baclofengebruik kan het weleens mis gaan.
En geloof me, ik heb in die 25 jaar echt alles geprobeerd... de harde aanpak, de fluwelen handschoen, Zuidwester, maanden intern, Kentron paar weken intern gevolgd door uitsluiting en jarenlang ambivalentambivalent, intern, therapiëen, particulier, praatgroepen, zelfs religieus terwijl ik agnost ben etcetera, etcetera. Ik zag Baclofen als een geschenk uit de spreekwoordelijke hemel en hoewel ik blij ben dat ik met het middel in aanraking ben gekomen lijkt het voor mij niet dezelfde magische uitwerking te hebben als voor verreweg de meesten ook hier op Fok! Dat is erg ontmoedigend. Je kunt nou niet bepaald stellen dat voor deze mensen geldt dat zij niks hebben geprobeerd voordat ze bij Baclofen terecht kwamen. Ik ben momenteel erg angstig of ik hier ooit nog wel eens uit kan gaan komen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:36:48 #164
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121371286
Hallo wan1696,

Je bent nu 4 dagen bezig....én ? kan/wil je er iets van vertellen hoe het verloopt...

in ieder geval succes gewenst !
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:40:05 #165
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121371450
wan1698 doe je dit onder begeleiding ?
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:35:17 #166
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121374586
Simpel-Zat ik zie steeds de vraag "hoelang gebruik je nu Baclofen" en zie maar géén antwoord :?

Verder vind ik dat jij je nogal negatief uitlaat over je behaalde resultaat (tot nu toe).
Vergeet je niet ff dat je "al" met de drank gestopt bent ? dat is toch prachtig *O*

Het is jammer dat je niet vertelt hoelang je al bezig bent met Baclofen.
Ik zelf stond vrij snel droog (na 8 dagen) en de rest van de voordelen kwamen pas (onbewust) na 1 jaar.
Onbewust ben ik gestopt met roken terwijl dat niet mijn intentie was en zo nog enkele dingen.
Baclofen moet je z'n gang laten gaan, je kan niets afdwingen ! Geef het de tijd.

oh ja...alcohol lust ik ook nog wel alleen met dien verschil dat ik er géén behoefte aan heb *)

Houd je taai :W
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:46:54 #167
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121375196
Blim....baclofen haalt niet "alleen" de trek/zucht/craving weg....het doet véél meer !

In feite zou je eerst met Baclofen clean moeten worden om je "disbalans" op te heffen en daarna meetings
gaan bezoeken voor evt. ondersteuning.
pi_121405493
He Kratos,
Ik zal eerst wat over mezelf vertellen; Ik ben alles bij elkaar zo'n 20 jaar verslaafd aan alkohol, een keer of 4 gestopt geweest maar elke keer weer begonnen. De laatste jaren werd het weer steeds meer, zo'n 5 bier en een fles wijn per dag. Ik heb een gezin met 4 kinderen en werd steeds vaker geconfronteerd
met mijn verslaving. Vorig jaar las ik in de krant over baclofen en Olivier Ameisen, dit interesseerde mij
erg, dit heb ik toen een klein jaartje laten liggen. Rond de jaarwisseling heb ik het boek van Olivier gekocht en baclo in huis gehaald, het boek ben ik gelijk gaan lezen en heb het al uit wat mij erg inspireerde. Zaterdag ben ik gestopt met drinken en gestart met baclo ( tevens las ik deze topics ook al even ). Zaterdag was zwaar ik had een zeer kort lontje maar zondag ging hjet al beter en nu heb ik alleen tijdens de borreluren het een beetje moeilijk maar draagbaar, ik ben erg blij ( nu al ) dat ik deze keuze gemaakt heb en dat met 40 mg baclo, morgen of overmorgen ga ik weer verhogen
Ik heb erg veel vertrouwen dat dit gaat lukken.
En bedankt voor je berichtje, he.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:34:21 #169
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121410990
Hallo Wan,

goed dat je begonnen bent.
Heb je het via een arts of koop je via internet ?
Gebruik je geen schema zodat je weet wanneer je moet verhogen ?
Doe je het zonder begeleiding ?

Wat een vragen he :)
ik ben altijd benieuwd hoe iemand ermee omgaat.

Heb je geen last van bijwerkingen, ik lees dat je vrij snel aan het verhogen bent.
In ieder geval succes gewenst.
pi_121412466
Kratos, Ik heb het geluk dat ik een bevriende arts heb, hij schrijft het voor en staat er ook achter
met hem bepaalik ook het schema ( vind je dat ik te snel verhoog? ik dat na een dag of 3 4 je weer kon verhogen daarnaast heb ik geringe bijwerkingen)
Verder doe ik het zonder begeleiding, deze keuze heb ik gemaakt omdat ik voor mijn idee al genoeg ondersteboven ben gekeerd, natuurlijk bespreek ik het wel met vrienden en familie.
Ik ben van 3 x10 naar 4 x10 gegaan omdat ik slecht sliep en met die laatste voor het slapen ging het prima, dit was na 3 dagen. wat een antwoorden he
pi_121429853
ik heb het boek besteld..
en een afspraak met mijn huisarts staat voor maandag.

ik ben nu 14 maanden clean van alcohol en drugs..
4 maanden geleden een terugval gehad met gokken.. want ik ben ook een internetgokker.
oftewel een crossing-addict.

de disbalans waar jullie het over hebben, ik weet niet beter dat ik die heb.. al van jongs af aan..
ervaar ik een bepaalde onrust in me.. die ik probeer te stillen met iets..

dat gevoel heb ik nog.. er gaat geen dag voorbij dat ik niet denk aan alcohol..drugs of gokken..
en het valt me steeds zwaarder. continue in strijd met me..myself and i..

ik ben rock bottem gegaan.. ik wil niet meer gebruiken.. het maakt me kapot.
en toch blijft de zucht.. de drang om het weer te gaan doen.. dat stemmetje in mn hoofd
die me wijsmaakt dat het me de rust geeft waar ik naar verlang.

als baclofen mij dat kan geven.. dan ga ik dr voor...
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:00:32 #172
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121451401
Blim als je het met beleid gaat gebruiken, gaat er een nieuwe wereld voor je open.

Succes maandag bij je huisarts
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:19:12 #173
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_121452392
Hoi Wan,

je hebt mazzel met zo'n huisarts.
Ik begreep je verkeerd met doseren.
Doe het wel rustig aan, geef je lichaam een kans en de tijd om eraan te wennen.

:) je bent één van de weinigen die goed slaapt met een baclo vooraf.
de meesten krijgen er juist een slaapstoornis van.

Succes verder Wan

:W
pi_121468508
Zo de eerste week non alkoholico zit erop, ben best tevreden en voel
me nog steeds allert en scherp, vanavond mijn eerste feestje nuchter
kan ik eens zien hoe iedereen "verandert".

Blim succes maandag ik hoop dat je huisarts een beetje meewerkt
groet
pi_121474797
ik hoop ook dat ze meewerkt..

ik had t boek besteld maar lag n briefje in de bus dat hij niet voldeed aan de standaardeisen..
ze hebben mn brievenbus opgeblazen met oudjaar.. woningstichting heeft t nu dus opgelost
met een te kleine brievenbus..

dus net ff boek gehaald in de winkel.. wilde het boek gelezen en al meenemen naar mn arts.
dus zo maar in beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')