abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:15:19 #101
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_108873245
Ik meld mij ook weer eens. Alles gaat nog goed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:34 schreef sylvi777 het volgende:
Hallo allemaal, hier weer eens een berichtje van mij. Ik gebruik nu nog maar 60 mg baclofen en heb steeds minder zin in alcohol. Het "vage" gevoel dat ik bij een hogere dosering baclofen had, heb ik niet meer. Het enige wat ik merk is dat ik soms zelfs vergeet een glas wijn te drinken op momentel dat ik dat vroeger wel deed. Ik voel ook geen roes meer als ik alcohol drink, dus ik kan met gemak kiezen voor een glas spa rood bijv. in plaats van wijn. Ook met uitgaan drink ik geen wijn, omdat ik geen zin heb om een glas wijn snel leeg te drinken (wat meestal in een café mijn gewoonte was). Helaas heb ik naast het feit dat ik geen bijwerkingen ervaar, ook niet de positieve neveneffecten van baclo, zoals minder angst. Ik blijf nog steeds onzeker en snel zenuwachtig. Ook gebruik ik nog dexamphetamine, hoewel in lagere doseringen.Maar feit is, dat voor mijn drankgebruik baclofen dè oplossing is gebleken. Ik heb er echt totaal geen behoefte meer aan! Jammer Bonno dat je gestopt bent met baclo. Kun je ook niet proberen een hele lage dosering te nemen? Bij mij werkte het al bij 30 mg per dag.
Positieve voordelen van de Baclofen kunnen juist ook slecht zijn omdat die alleen tijdelijk zijn. Wanneer die verdwijnen kan het gevoel ervaren worden dat de Baclofen helemaal niet meer werkt.

Overigens, zenuwachtig zijn en daarbij stress en angstgevoelens heb ik ook standaard. Ik slik daar nu Cymbalta voor, dat helpt me gedeeltelijk.
Touching from a distance ~
pi_108942019
Hoi, ook maar weer eens een update van mijn kant.

Alles gaat nog steeds prima hier. Zit nog steeds op 50mg pd en de behoefte aan alcohol is al meer dan een half jaar als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik slik het nu zo'n 8 maanden en ben vanaf dag 1 gestopt met drinken.
Dat was wel op enige wilskracht en met behulp van Valium en Xanax, maar toch.

Ik heb wel gemerkt, na met de Baclofen behoorlijk te hebben geëxperimenteerd, (heb ook een tijdje op 150 - 200 mg gezeten) dat het gevoel van werkelijke innerlijke rust, pas na een maand of 6 écht optrad. De Baclofen werkte al vanaf de eerste week toen ik ermee begon, bij circa 30 mg zelfs al, maar de pure 'verzadiging' trad dus pas op na een maand of 6.

Dit zou enerzijds het gevolg kunnen zijn van het feit dat ik al zo lang niet meer drink, maar anderzijds heb ik ook het gevoel dat Baclofen pas na zo'n lange periode, een half jaar ongeveer, helemaal door je lichaam is geaccepteerd, en vanaf daar dan ook pas ook voor de volle 100% werkt. Qua algeheel gevoel van rust en kalmte dan.

Iig, dit was me zónder de Baclofen niet gelukt. De benzo's zijn ook al lange tijd overbodig, al moet ik toegeven ze nog wel zo nu en dan te slikken om extra lekker te kunnen slapen bijvoorbeeld. Misschien een kleine zonde, maar die vergeef gun ik mezelf :P

Hoop dat de rest van de Baclofen 'pioniers' er ook nog steeds veel baat bij hebben!

Laters!

[ Bericht 3% gewijzigd door Maxum op 11-03-2012 21:13:05 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_108992557
En nog even de nieuwe primeur van de Pharma Mafia:

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/03/pil_laat_verslaafden_hun_versl.html

Gelukkig hebben wij de Baclo :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 12-03-2012 02:31:33 ]
pi_108999553
no lol heet t
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_109164599
Ik denk dat ik toch liever baclo gebruik. Ik zit nu ook op 50 mg per dag en het gaat nog steeds heel goed. Dat is ook de reden dat ik niet vaak meer op het forum zit. Ook ik had bij ca 30 mg al goed resultaat en qua alcoholgebruik heb ik ervaren dat er voor mij geen verschil was met de 150 gr baclo. Ik drink nu nog net zo weinig. Ik heb alleen geen wazig gevoel meer in mijn hoofd en dat had ik bij 150 mg wel. Voor mij is het echt een wondermiddel en ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan alcohol. De gewoonte slijt namelijk ook in de loop der tijd. Ik ben benieuwd of ik na langer gebruik meer rust ga ervaren, maar als dat niet zo is, dan ben ik ook al heel tevreden. Het probleem dat "alcoholverslaving" heet is in ieder geval uitgebannen.
pi_109231433
Hoi allemaal,

Ik ben weer opnieuw begonnen en zit nu op 50mg, doet nog niks met me. Mijn spieren waren ook nog verkrampt toen ik een paar weken gestopt was. Volgende week heb ik een intake in een andere fysiopraktijk waar ook fitness onder begeleiding gedaan kan worden.

Ik slik al jaren propranolol retard tegen hartkloppingen maar ik heb niet gemerkt dat het mijn drankgebruik vermindert. Baclofen is ook een heel stuk goedkoper.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
  woensdag 18 april 2012 @ 14:16:37 #107
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_110483725
:W Hallo,

Laat toch even iets horen van me, al is niet iedereen hier blij mee.
Ondanks de goed bedoelde waarschuwingen van mij, omtrent het gebruik van baclofen in combinatie met alcohol, de explosieve dosis verhogingen, zie ik toch (helaas) mensen afhaken cq. mislukken in hun pogingen. Niet alleen hier maar ook elders. Jammer !
Gelukkig, zijn er ook mensen die op tijd inzien, dat het lichaam niet meer om alcohol vraagt en de "gewoonte" van het drinken laten varen en stoppen met de alcohol.
En zie....bij die gaat het wel goed !
Laat die bende staan en stap van die "gewoonte" af.
Beste mensen.....het geeft je zoveel méér !!!
Ben het (alléén deze keer) met Maxum eens, het échte resultaat ervaar je pas na ongeveer een half jaar.

Even over mezelf; ben nu ruim anderhalf jaar bezig met Baclofen en zit nog steeds op 60mg. p/d.
Ben één keer verhoogd naar 80mg. ivm. wisseling van leverancier/merk. Zal waarschijnlijk tussen m'n oren hebben gezeten maar werd er onrustiger van. Nu weer het oude merk, waar ik mee begonnen ben en zit weer lekker op 60mg. en dat gaat prima.
Sta nog steeds "droog" !

Ik hoop dat het forum weer een beetje opbloeit met zowel positieve als negatieve ervaringen.

:W
pi_110503672
Is dat onderzoek nou al begonnen?
pi_110672633
chek
pi_110673559
hey,

wat zijn bij jullie de bijwerkingen van baclo?
na lang aandringen heb ik baclo gekregen en ben begongen in nov. stilaan opgebouwd tot 60mg per dag verdeeld over 4 keer,en het ging zeer goed, met men AD kunnen stoppen, en voelde een zeer aangenamen wereld opengaan.
ik kan terug tegen prikkels van buiten af en het jointje was ook verleden tijd.
bijwerkingen, vergeetachtig, verstrooid, maja van ad had ik dat ook, wazig zien?? door baclo ofni?
en snachts tot 3x moeten opstaan om gaan teplassen.

de laatste 3 maand waren zeer stressy, moeten verhuizen door zwaar vochtproblemen in het huurhuis, naar het vredegerecht... moeten gaan, en andere woonst zoeken, verhuis, en ik kreeg last van men maag en darmen, na een paar happen zeer opgezette maag, en pijnlijke darmen, en kon minder en minder eten, men dokter zei, stres, en door de baclo!
na 12kg afgevallen tezijn, naar een internis gestuurd, en deze zegt pds, dat komt ineens, kom niet door de baclo, maar de dosis is normaal max 30MG en ook niet door stres.
maar ik moest stoppen want ze willen me terug ad geven, om honger tekrijgen, ondertussen hebben ze door dat ik honger heb, veel zelfs maar niet veel kan eten, door maag en darm last!
ik ben van 60mg direct naar 30mg moeten gaan, en na 5dagen gestopt.
ik loop nu stijf van de stres of heb zeer stijve spieren, adem problemen, (dit had ik ook tijdens baclo op het laatste) en staat in de bijsluiter.
maar longproblemen zitten even goe in mijn famillie.
tintelingen over heel men lichaam vooral na de avond als ik rustig tv kijk, zweten, en ijskou handen en voeten, snachts natte lakens, dokter zegt afkik baclo pffff
hij wil me terug ad geven, want steekt men maag en darm problemen ook daarop.
ik moet na spasmomen nemen, en omeprazol, maar nu heb ik ook brand op men maag, staat in de bijsluiter van spasmomen, dokter zegt bijf het maar nemen! pfff
ik ben intussen opzoek naar een andere dokter maar toch ik word er moedeloos van, nu zijn men darmen ok nu brand op men maag.

en den afkik is hevig! bij pds kun je het ook op je adem hebben google ik door opgezette maag maar nee, dan zegt de dokter, zoek zoveel niet op het net, ik ben dokter grrr!

nu lees ik dat er meer gestopt zijn met baclo.
welk was daar de reden voor? want heb een tijdje niet gevolgd.
zouden jullie even willen reageren?
ik neem nu valeriaan, en magnesium, helpt een beetje maar die stijd tegen de dokters is ook zeer vermoeiend!
ze moeten me nu zien, als wie ik nu ben, iemand zonder depressie kan toch ook maag en darm, long problemen hebben?? ik voel me absoluut niet depri meer, al voelde ik me kwa spanning nu toch beter met baclo, of de afkik ik hard ;s
pi_110807354
Bij mij is de bijwerking van Baclo dat ik geen alcohol meer drink.
pi_111031480
Ik zal mijn steentje ook weer even bijdragen, nog steeds gestopt met baclofen en met alcohol ook in de zin dat ik een doodnormale drinker ben geworden. 8-)
Bij mij lag er duidelijk een heel andere reden achter, ik dronk mezelf gewoon in slaap en nu dat niet meer nodig is kan ik er eindelijk ook echt van genieten dus dat doe ik ook, ik hoef niet als geheelonthouder te sterven oid. ^O^
Dit lukt me overigens niet met roken, dat is alles of niks dus daar ben ik ook nog steeds helemaal mee gestopt. :D
Andere dingen gebruikte ik niet.

Reden voor mij om te stoppen met baclofen was dat ik mezelf compleet kwijt raakte. Ik was in de war, vergeetachtig, snauwerig, had het constant warm, voelde me opgejaagd etc.
Wel raar want aan de andere kant werd ik er ook wel weer rustig van, misschien dosering niet goed alhoewel ik wel vanalles heb uitgeprobeerd.
Mij heeft het mijn ogen geopend maar de oplossing lag al die tijd besloten in mezelf. Dat zal vast niet voor iedereen gelden dus advies kan en wil ik daar niet in geven.
Blijf luisteren naar je lichaam iig, er is zoveel wat het je kan vertellen maar zorg ook dat je die connectie houdt. Ik was het op een gegeven moment kwijt, reageerde op een heel vreemde manier en kon er niet meer van op aan. Dan moet je stoppen, op die manier schiet je je doel voorbij.

My 2 cents. ;)
pi_111099444
Hoi allemaal,

Ook van mij maar weer eens een update, ondanks dat we dit forum feitelijk wel als gesloten kunnen beschouwen. Wat ergens ook wel jammer is..

Ik slik nu circa 1 jaar Baclofen en zweer er nog steeds bij. Het heeft van mij weer een normaal functionerend mens gemaakt. De vicieuze cirkel van veel alcohol drinken, de spanningsklachten die daaruit voortvloeiden met heel veel valium wegslikken is definitief verbroken.

Ik heb wel geconstateerd, na behoorlijk te hebben geëxperimenteerd met de dosering van de Baclofen, dat het zéker 6 maanden heeft geduurd totdat ik me echt stabiel ging voelen.

Dat wil zeggen, de alcoholbehoefte was bij mij ongeveer in de eerste week al verdwenen, maar mijn spanningsklachten, en het valium gebruik absoluut niet. Die klachten begonnen pas na zo'n zes maanden heel geleidelijk te verdwijnen, en zijn nu tot een 'acceptabel' niveau gedaald.

Heel af en toe gaat het nog steeds mis. Ik denk zo'n een keer in de maand. Meestal na een intensieve periode van werk. Dan moet ik nog steeds even aan het valium infuus zeg maar.

Maar wat een winst tov een jaar geleden zeg! Alcohol kan ik in zeer geringe mate drinken, en doe het ook bijna nooit. Als ik het al doe is het echt gezellig een paar pilsjes 'sociaal' drinken.

En qua benzo's, die zijn, op bovenstaande situaties na, uit mijn leven verdwenen.
Ga ook rustig de straat op zonder het überhaupt bij me te hebben!

Waar er vroeger, ongeveer zes jaar lang zo'n 50 tot 100 mg valium per dag doorheen ging gaat er nu zo'n 150mg per maand doorheen. En waar ik vroeger zeker 3 a 4 keer per week te veel zoop, drink ik tegenwoordig zo'n 1 a 2 keer per maand gezellig een paar pilsjes zonder dronken te worden.

Oftewel, wat een winst!!

En ik ben met 50mg Baclo per dag helemaal steady.

Hoop dat het met de rest ook goed gaat!
pi_111162821
quote:
6s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:00 schreef Maxum het volgende:
Ook van mij maar weer eens een update, ondanks dat we dit forum feitelijk wel als gesloten kunnen beschouwen. Wat ergens ook wel jammer is..
Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.

Ik denk er nog weleens aan, ik ben juist door deze topicreeks op baclofen gekomen en ondanks dat ik het niet meer gebruik is dit wel een ommekeer voor me geweest. Ik ben de allereerste pioniers dan ook heel dankbaar, ook degenen die het toch niet hebben gered. Respect!

Als we zo af en toe even een update geven is het heel misschien voor iemand met dezelfde problematiek net dat ene tikje dat hij of zij nodig heeft. Al is het er maar eentje toch? ;)
pi_111174334
@ 2772011

quote:
Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.
Sorry, maar ik kan je niet helemaal volgen.. Waar ben je het nou precies niet mee eens?
Dat ik van mening ben dat het topic deaud is?
En wat bedoel je precies met "de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar..."

Daar heb ik het toch helemaal niet over?

Beetje warrige post... Biertje? :P
pi_111180657
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:20 schreef Maxum het volgende:
Beetje warrige post... Biertje? :P
Nah ik neem zo lekker een rood wijntje. ;)
Ik bedoel dus dat het niet dood is omdat er nog steeds mensen (dankzij) dit topic baclofen slikken en daardoor zijn gestopt of geminderd met hun verslavingen. Er wordt alleen bijna niet meer gepost maar dat is imho wat anders.
Op een gegeven moment ben je ook uitgelult, het werkt klaar. Door af en toe een update te geven kick je het topic alleen wel omhoog zodat het voor eventuele nieuwelingen weer te vinden is.

Zelf had ik het al opgegeven tot ik hier ineens over dit topic struikelde en dacht, baat het het niet dan schaadt het vast niet (erger dan alcohol), ik zuip mezelf toch al langzaam dood. :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 03:16:46 #117
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_111276800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:25 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Ik denk er nog weleens aan, ik ben juist door deze topicreeks op baclofen gekomen en ondanks dat ik het niet meer gebruik is dit wel een ommekeer voor me geweest. Ik ben de allereerste pioniers dan ook heel dankbaar, ook degenen die het toch niet hebben gered. Respect!

Als we zo af en toe even een update geven is het heel misschien voor iemand met dezelfde problematiek net dat ene tikje dat hij of zij nodig heeft. Al is het er maar eentje toch? ;)
Ik zal mijzelf dan maar rekenen tot 1 van die pioniers(Op fok dan).
Behalve mijn voormalige alcoholprobleem heb ik nog wat meer problemen waarmee ik bezig ben om op te lossen. (Behoorlijk last van sociale fobie, de reden ook waarom ik bijna nooit meer post)

Voor de rest ben ik in het algemeen het wel redelijk met je eens.
Touching from a distance ~
pi_111280353
Dan van mij ook maar een update. Ben nu bijna een jaar aan de baclo. Met 60mg 9 mnd goed gegaan, maar door de klachten die ik heben het onderzoek daar naar, op advies van de neuroloog, even gestopt. Klachten verdwenen niet en ik voelde me afschuwelijk. Had tot gevolg dat ik toch weer in twee dagen tijd een fles wodka achterover sloeg. Direct de baclo weer opgebouwd en zit nu weer veilig op 40mg. Heeft me wel weer laten zien dat ik slecht om kan gaan met het feit dat mijn lijf me steeds meer in de steek laat. Voel me daar nog te jong voor, maar zal dat toch moeten leren.
Met het gebruik van baclo kan ik op speciale gelegenheden rustig twee wijntjes drinken en heb ik niet de behoefte aan meer en dat ervaar ik als grote winst door baclo. Weet nog steeds niet zeker of mijn klachten, tintelende benen en armen, het gevoel dat ze niet meer bij me horen, veroorzaakt worden door baclo, want ben niet lang genoeg gestopt. Toch ga ik voorlopig niet meer stoppen, want wat er verder ook gezegd wordt over dit middel, voor mij is vooral een ding duidelijk. Het kan velen zeker helpen te stoppen met middelen die destructiever zijn en je beperken een normaler leven te hebben. Ik zal het dan een ieder die daar behoefte aan heeft zeker aanraden het te proberen.
Maxum en juli goed te horen dat het goed met jullie gaat. Op welke manier je dat ook doet. We zijn geen eenheidsworst dus met of zonder baclo ik vind het TOP! _O_ *O*
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:34:06 #119
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_111293987
Tintelende armen en benen zijn vaak het gevolg van overmatig alcoholgebruik.
Ook wel te noemen "poly neuropathie".
Stoppen met alcohol is de enige remedie die verdere uitbreidingen kan remmen.
Totale genezing hiervan is uitgesloten.

Geen leuk vooruitzicht, maar dit kreeg ik te horen van de neuroloog.
Tot op heden, na 20mnd. droog staan mbv. baclofen, heeft hij (helaas) gelijk gekregen.
pi_112006258
Ben bij de neuroloog geweest en er is geen neuropathie vastgesteld. De oorzaak moet dus bij mij een andere oorzaak zijn Kratos. Jammer dat het bij jou wel zo is.
Heb MRI gehad en EMG,s, nu gaan ze mijn nek nakijken. Ben tijdens mijn alcoholmisbruik regelmatig fors gevallen, misschien toch wat beschadigd.
Slik nu een medicijn waar 's nachts de tintelingen in ieder geval wat minder zijn.
baclofen zorgt er nog steeds voor dat de alcohol geen probleem meer voor me is. Dat is in ieder geval heerlijk. Kan weer een normaal leven leiden. groet _O-
pi_114080128
Even een schopje omhoog. Voornamelijk voor de mensen die met baclofen willen beginnen maar er iets meer over willen weten.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:36:01 #122
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_115130728
Hoi Saine,

ondanks de bewering van neuroloog ben ik verder gaan spitten en ben terecht gekomen bij een
"vaat-chirurg".
Na een echo- en mra (mri) onderzoek, bleek dat ik in bekken en buik slagader- vernauwing heb.
Blijkt de zelfde klachten te geven als bij polyneuropathie en is wél te behandelen.
Even ( :? ) gaan laten doen dan maar.

Doeiii :W
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:50:41 #123
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_115131140
hé Donia, hoe is het met jou ?
Ben je weer met baclofen begonnen ?
Zie je nergens meer !
Hoop dat het je goed gaat, met of zonder baclofen.

:W
pi_116461360
Hi all,

Ook van mij maar weer eens een update.

Ik heb nu circa een jaar Baclofen gebruikt, en met succes. Ik kon dankzij de Baclo écht van de alcohol afblijven. Ik heb mijn leven er weer door op de rails gekregen.

Ook het gebruik van Benzodiazepines, in mijn geval Valium, heb ik weten terug te brengen tot een zeldzame behoefte.

Ongeveer twee maanden geleden begon ik de Baclofen te vergeten in te nemen. Alles was zodanig onder controle dat ik er simpelweg niet meer aan dacht. Ik vergat ze steeds vaker in te nemen, en besloot op gegeven moment het experiment definitief aan te gaan en te stoppen met het middel.

En ja hoor… Na zo'n vier weken zonder Baclo begon ik terug te vallen in oude patronen.
Steeds vaker weer aan het bier. Door de katers keerde de (negatieve) spanning terug in mijn leven en nam de behoefte aan Valium weer sterk toe.

Nu sinds een week de draad weer opgepakt, 50 mg Baclo p.d. en alles wordt weer 'normaal'.

Trek in alcohol was al na twee dagen verdwenen, en daarmee ook de behoefte aan Benzo's.

Voel me gelijk weer oké! Wel wat lichte bijwerkingen, maar dat zal wel komen doordat ik gelijk weer ben begonnen met mijn oorspronkelijke dosering.

Hoe dan ook, de Baclofen heeft zich maar weer eens bewezen!

Hoop dat de anderen ook nog steeds veel baat bij dit middel hebben. Wmb het enige bewezen medicijn tegen verslavingen!!

Ciao M
pi_116527100
maar waarom horen we dan zolang niks over het grote onderzoek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')