@ simmu,
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 18:20 schreef simmu het volgende:als ik suikerziekte heb en daar insuline voor moet spuiten is dat technisch gesproken ook een verslaving ja. het is een term. die is niet noodzakelijkerwijs negatief weet je. denk maar weer aan morfine. dat wordt soms zelfs aan babies voorgreschreven!
jij ziet verslaving zo negatief. dat moet je mij niet verwijten. ik heb mijn mening gegeven en wat feiten vermeld. da's alles. ik kan begrijpen dat je geen reltopic wil door een buitenstaander, maar dit topic kan zeker wel enige nuancering gebruiken

Wat een kansloos gelul zeg.. Niet gestoord door enige kennis.
Als je insuline spuit dan ben je niet verslaafd, maar AFHANKELIJK.
Iemand die zijn been heeft gebroken is ook A.F.H.A.N.K.E.L.I.J.K van het gips waar hij in zit.
Een wezenlijk verschil.
Ik ben bijvoorbeeld ook afhankelijk van een aantal zaken, zoals eten, drinken, slapen, adem halen etc. etc. om maar wat te noemen.
Om maar even in jou 'genuanceerde' terminologie te blijven, een volle JUNK dus
Grow up and get a life zeg.. Ga alsjeblieft je ongefundeerde mening elders verkondigen.
Trouwens wel bedankt voor je plempsel, ik heb er hard om moeten lachen!
@ Newbie114
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 18:15 schreef Newbie114 het volgende:Oké, ik las dat mensen hier vinden dat medicijnen geen drugs zijn?
Mijn mening is wel dat je ernaast therapie zou moeten pakken, maar hé, weet niet hoe duur baclofen is, maar als je de rest van je leven baclofen wilt gebruiken maakt mij dat ook niet uit, als het maar helpt.
Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen? Volgens mij beweert niemand hier dat.
Wat betreft het volgen van therapie, voor sommigen is dat noodzakelijk. Trouwens ook voor velen die géén medicatie gebruiken..
Ps, Baclofen wordt door de verzekering vergoed, en zo niet, betaal je iets van 1,50 e per doosje van 30 tabletten van 25mg. Kost niets dus.
@ iedereen,
Laten we hier op dit forum alsjeblieft wel even het onderscheid gaan maken tussen 'drugs' en medicijnen.
Anders is het einde echt zoek. Voor de wat minder geestelijk begaafde meelezers op dit forum: met 'drugs' bedoelen wij
recreatieve middelen, zoals hasj, wiet, coke, speed, xtc, heroïne, lsd, enz enz. en ook alcohol.
Dit topic gaat over Baclofen. Niet over aspirientjes, of andere bij de drogisterij af te halen zalfjes, keelpastilles, neusdruppels, enzovoort.
Verder, met mij gaat alles nog steeds perfect! Slik nu zo'n 8 maanden Baclofen, 75mg p.d. en ben al maanden voor 100% genezen van mijn alcohol en valium verslaving. Van de Baclofen krijg ik geen 'kick' of iets dergelijks, voel er eigenlijk niets van maar iedere behoefte aan 'drugs' is weg. Ook in sociaal en economisch opzicht gaat alles super. En dat wens ik jullie allemaal toe!
Nog even voor de goede orde hier, Baclofen is zowel geestelijk als lichamelijk NIET verslavend.
Laterz! Maxum
[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 03-02-2012 22:46:32 ]