abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:43:22 #101
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_107204696
quote:
99s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:27 schreef Sokz het volgende:

[..]

Dat is een verdomd steady aandeel met een nog niet eens zo'n heel hoge pay-out ( iets van 30%), wat is het addertje?

Edit: Oh, overgoten met schuld.
Ja lekker aandeel, heb er een kleine positie in. Het was even afwachten wat operation twist zou uithalen op hun winsten maar dat is gelukkig zeer meegevallen. En die hoge schulden schijnt "normaal" te zijn voor deze sector meende ik. Pay-out ratio is trouwens veel hoger.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_107205213
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:14 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook wel eens gedacht aan beleggen met krediet op dit mREIT dividend monster:

http://www.google.com/finance?q=NYSE:NLY

Uiteindelijk niet gedaan onder het mom van "niet beleggen met geleend geld" + ik moest het aanvragen bij Binck. Ik vroeg me af of dat nou simpel was, of dat iedereen dat in principe kan en je alleen even een krabbeltje moet neerzetten. :+
Bij SNS hoef je niks aan te vragen in ieder geval, het is gewoon beleenbaar (tot iets van 60% van de waarde). Maar niet echt iets dat ik zou aanraden, beleggen met geleend geld, atlhans niet structureel.
pi_107206927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:57 schreef the85mc het volgende:

[..]

Daarom vraag ik advies. Ik wil niet ergens zomaar instappen. En tuurlijk snap ik dat incidentele kosten een vertekend beeld geven van de winst en dus de k/w en daarom vraag ik naar andere methoden.
Ja, dat is prima. Het klonk alleen een beetje alsof je op zoek was naar de enige juiste waarderings methode. Die is er niet. Valuation is an art, not a science. De meeste analisten beheersen meerdere methoden en kiezen dan de meest relevante of een gemiddelde van de verschillende resultaten of de methode met de beste uitkomst in het belang van de opdrachtgever.

Dit artikel is wel een aardige inleiding: http://www.investopedia.c(...)aluation-methods.asp
pi_107230123
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:08 schreef minimaal_kabaal het volgende:
Heb een vraagje over certificaten. Wil een paar van die dingen
kopen maar wat voor risico loop ik als bv de euro verdwijnt? Ben ik
ze dan kwijt?
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:50:32 #105
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_107232640
Geert Schaaij over de SNS bank

http://www.belegger.nl/column/2611750/sns-reaal-balans.html

Zou best wel een klein aantal aandelen willen kopen en dan maar zien.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:13:06 #106
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_107236709
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:50 schreef AQuila360 het volgende:

Staat ook op mijn lijstje. :)
Paardelul !!!
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:51:08 #107
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_107239003
Volgens mij komt het toch vooral neer op obligaties die hij aanraadt :)
pi_107245613
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:50 schreef AQuila360 het volgende:

Beursfondsen die zaken doen met de eigen stichting zijn veelal linke soep :)
En voor wat betreft die achtergestelde obligaties is onze Geert drie maanden te laat :)

En waar haalt ie '1 euro WPA mogelijk' vandaan?
Ofwel, mooi verhaal weer van 'm, maar ik mis ergens de feiten en onderbouwing.
Hoe is een WPA mogelijk als je als bank 15% voor (geeneens 'core') eigen vermogen moet betalen (en ongeveer 350 bp opslag op een normale lening)? Leverage is alleen leuk als je een positieve rentemarge hebt?

Ik begreep daarom niet helemaal waar ie zijn verhaal op baseert.

PS: Ook leuk 9% core capital, maar moet Geert eens kijken hoeveel goodwill er op de balans staat (in het kader van de overname van Reaal en PF). Maar hopen dat je daar geen impairment op moeten doen.....
Potentiele reward: yes (vooral de cumulatieve stukken), risk: hell yes. in overeenstemming. Drie maanden geleden niet. TOen deden die obli koersen 20% lager...
pi_107248085
wat is de code voor de dax index bij google finance.
De AEX index kan ik wel vinden: http://www.google.com/finance?q=INDEXEURO%3AAEX
Maar hoe vind ik de DAX?
  donderdag 26 januari 2012 @ 09:31:16 #110
256829 Sokz
Livin' the life
pi_107248426
ja, die had ik ook gevonden, maar de data gaat slechts terug tot begin mei 2011.
Ik mga nog even verder zoeken tot ik ergens iets vind met meer data van de DAX.
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:27:24 #112
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107280017
morgen maar eens een paar sprintertjes short op AEX kopen :)
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:58:35 #113
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_107281237
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:27 schreef Shispeed het volgende:
Waarom denk je dat de markt dicht bij de top zit?
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:19:01 #114
256829 Sokz
Livin' the life
pi_107281993
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:27 schreef Shispeed het volgende:
Omdat waalstraat ook rood geėindigd is? Dont u think ur a little late with.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:44:20 #115
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107293397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:58 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de markt dicht bij de top zit?
omdat ik een lichte correctie verwacht, we zijn namelijk al weer een tijdje flink aan het stijgen, er liggen wat weerstanden rond 325 en ik denk dat de euforie op de markten een beetje overdreven is, er zit al een hoop goed nieuws ingeprijst en ik verwacht wat tegenvallende cijfers. ik verwacht overigens dat we een kleine correctie zullen krijgen tot ongeveer 310 en vervolgens de weg weer om hoog weten te vinden ;)

quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:19 schreef Sokz het volgende:

[..]

Omdat waalstraat ook rood geėindigd is? Dont u think ur a little late with.
nee niet specifiek, ik had inderdaad beter gister al kunnen inkopen, maar ik had geen mogelijkheid om online te zijn tijdens de openingstijden van de beurs :')
pi_107296461
Het is weer genieten geblazen met de parlementaire commissie! Er wordt alleen geregeld gesproken over Z, N en F-shares. Wat voor betekenis hebben deze termen binnen de boekhoudkunde en waar kan ik deze terugvinden?
One man's trash, another man's treasure.
pi_107316698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:18 schreef Arkai het volgende:
Het is weer genieten geblazen met de parlementaire commissie! Er wordt alleen geregeld gesproken over Z, N en F-shares. Wat voor betekenis hebben deze termen binnen de boekhoudkunde en waar kan ik deze terugvinden?
De wat? :D

In welke context?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 00:32:36 #118
256829 Sokz
Livin' the life
pi_107317230
Hoelang heb je trouwens de tijd om 't geld bij elkaar te regelen wanneer je uitgeoefend wordt na het schrijven van een optie? Ben eigenlijk nog nooit uitgeoefend. Kan ik een beetje kijken waar ik de cash parkeer, via een spaarbank gaat dat al weer slomer dan b.v. ING-sparen.
pi_107317755
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
De wat? :D

In welke context?
Het ging voornamelijk over de Z-shares van Fortis en dat deze niet correct of geheel niet meegenomen werden voor de waardering voor de nationalisatie. Die verschillende shares staan dus voor verschillende delen van de bank maar het maakt het volgen van zo'n enquete wel lastig!
pi_107318067
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:50 schreef Arkai het volgende:

[..]

Het ging voornamelijk over de Z-shares van Fortis en dat deze niet correct of geheel niet meegenomen werden voor de waardering voor de nationalisatie. Die verschillende shares staan dus voor verschillende delen van de bank maar het maakt het volgen van zo'n enquete wel lastig!
Dat is in ieder geval geen generieke term. Wel hebben veel bedrijven een aandelenkapitaal wat verdeeld is in verschillende letter-aandelen. Aan deze verschillende aandelen kunnen verschillende rechten kleven - qua dividend aanspraak veelal.

Misschien wordt dat bedoeld. Ik ga eens googlen wat de feiten zijn :)
pi_107318329
Ik denk dat ik het begrijp :)

Bij de overname van ABN AMRO moest de boedel verdeeld worden over Santander, RBS en Fortis (het overnemende consortium).

Om dat te facilieren is de hele ABN AMRO meuk gehangen onder RBS HOldings NV, een Nederlandse houdsterenteit, van waaruit telkens stukjes en beetjes naar de drie overnemende partijen werd overgedragen - kan niet ineens, vanwege de juridische complexiteit).

Fortis had een bepaald aandeel in deze RBS Holdings NV. Dat moet je waarderen. In de regel zul je dat waarderen op intrinsieke waarde - daarvoor zal het in de boeken staan; te weten jouw aandeel in de overname niet lang daarvoor; marktprijs dus.

Echter intrinsieke waarde moet gecorrigeerd worden voor evt. boekverliezen/latente waardedalingen in de periode tussen overname en moment prijsbepaling staat.

Ik begrijp dat dit omschreven wordt als de zg 'z-share'; Fortis aandeel in latente verliezen van RBS Holdings NV. Op het moment dat ABN Amro, Fortis Bank NL en ASR uit de boedel getrokken zijn, heeft de NL staat tegelijkertijd een dividenduitkering van RBS Holdings NV gekregen - waardoor de solvabiliteit van delaatste verminderd werd, overigens ;) Die uitkering zal lager hebben uitgevallen dan de waardering van Lazard zonder correctie voor latente verliezen (z-share), vandaar de kritiek.

NB z-share is imho geen generieke term (maar ik ben geen M&A man)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:13:54 #122
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_107327571
Zijn er hier mensen die investeren in junior miners?

Ik wil me erin gaan verdiepen en ik vroeg mij af wat goede boeken en sites over het onderwerp zijn?

Het is natuurlijk veel risicovoller dan investeren in grote mijnbedrijven met waterdichte balansen maar de potentiėle rewards kunnen dan ook veel groter zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_107328288
Heldere uitleg! Dat maakt de kwestie een stuk begrijpelijker.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:45:06 #124
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_107347754
quote:
99s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:27 schreef Sokz het volgende:

[..]

Dat is een verdomd steady aandeel met een nog niet eens zo'n heel hoge pay-out ( iets van 30%), wat is het addertje?

Edit: Oh, overgoten met schuld.
Mocht je nog geinteresseerd zijn in NLY, artikeltje:

http://seekingalpha.com/a(...)pital-for-investment
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_107395460
In deze thread zijn een aantal malen de grote Europese utility providers besproken. Ik vond het volgende grafiekje wel verhelderend qua verhoudingen in Europa ....

Top-European-Electricity-Producers.png

Het grafiekje komt uit deze blog posting, die het weer uit het Vattenfall jaarverslag haalde. De blog posting noemt ook de dividend rendementen, die zonder meer aantrekkelijk zijn.

De risico's zijn echter ook hoog: relatief veel vreemd vermogen en de mogelijke uitfasering van kernenergie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')