Ja lekker aandeel, heb er een kleine positie in. Het was even afwachten wat operation twist zou uithalen op hun winsten maar dat is gelukkig zeer meegevallen. En die hoge schulden schijnt "normaal" te zijn voor deze sector meende ik. Pay-out ratio is trouwens veel hoger.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dat is een verdomd steady aandeel met een nog niet eens zo'n heel hoge pay-out ( iets van 30%), wat is het addertje?
Edit: Oh, overgoten met schuld.
Bij SNS hoef je niks aan te vragen in ieder geval, het is gewoon beleenbaar (tot iets van 60% van de waarde). Maar niet echt iets dat ik zou aanraden, beleggen met geleend geld, atlhans niet structureel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:14 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook wel eens gedacht aan beleggen met krediet op dit mREIT dividend monster:
http://www.google.com/finance?q=NYSE:NLY
Uiteindelijk niet gedaan onder het mom van "niet beleggen met geleend geld" + ik moest het aanvragen bij Binck. Ik vroeg me af of dat nou simpel was, of dat iedereen dat in principe kan en je alleen even een krabbeltje moet neerzetten.![]()
Ja, dat is prima. Het klonk alleen een beetje alsof je op zoek was naar de enige juiste waarderings methode. Die is er niet. Valuation is an art, not a science. De meeste analisten beheersen meerdere methoden en kiezen dan de meest relevante of een gemiddelde van de verschillende resultaten of de methode met de beste uitkomst in het belang van de opdrachtgever.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Daarom vraag ik advies. Ik wil niet ergens zomaar instappen. En tuurlijk snap ik dat incidentele kosten een vertekend beeld geven van de winst en dus de k/w en daarom vraag ik naar andere methoden.
quote:Op maandag 23 januari 2012 21:08 schreef minimaal_kabaal het volgende:
Heb een vraagje over certificaten. Wil een paar van die dingen
kopen maar wat voor risico loop ik als bv de euro verdwijnt? Ben ik
ze dan kwijt?
Staat ook op mijn lijstje.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:50 schreef AQuila360 het volgende:
Geert Schaaij over de SNS bank
http://www.belegger.nl/column/2611750/sns-reaal-balans.html
Zou best wel een klein aantal aandelen willen kopen en dan maar zien.
Beursfondsen die zaken doen met de eigen stichting zijn veelal linke soepquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:50 schreef AQuila360 het volgende:
Geert Schaaij over de SNS bank
http://www.belegger.nl/column/2611750/sns-reaal-balans.html
Zou best wel een klein aantal aandelen willen kopen en dan maar zien.
Waarom denk je dat de markt dicht bij de top zit?quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:27 schreef Shispeed het volgende:
morgen maar eens een paar sprintertjes short op AEX kopen
Omdat waalstraat ook rood geėindigd is? Dont u think ur a little late with.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:27 schreef Shispeed het volgende:
morgen maar eens een paar sprintertjes short op AEX kopen
omdat ik een lichte correctie verwacht, we zijn namelijk al weer een tijdje flink aan het stijgen, er liggen wat weerstanden rond 325 en ik denk dat de euforie op de markten een beetje overdreven is, er zit al een hoop goed nieuws ingeprijst en ik verwacht wat tegenvallende cijfers. ik verwacht overigens dat we een kleine correctie zullen krijgen tot ongeveer 310 en vervolgens de weg weer om hoog weten te vindenquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:58 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de markt dicht bij de top zit?
nee niet specifiek, ik had inderdaad beter gister al kunnen inkopen, maar ik had geen mogelijkheid om online te zijn tijdens de openingstijden van de beursquote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:19 schreef Sokz het volgende:
[..]
Omdat waalstraat ook rood geėindigd is? Dont u think ur a little late with.
De wat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:18 schreef Arkai het volgende:
Het is weer genieten geblazen met de parlementaire commissie! Er wordt alleen geregeld gesproken over Z, N en F-shares. Wat voor betekenis hebben deze termen binnen de boekhoudkunde en waar kan ik deze terugvinden?
Het ging voornamelijk over de Z-shares van Fortis en dat deze niet correct of geheel niet meegenomen werden voor de waardering voor de nationalisatie. Die verschillende shares staan dus voor verschillende delen van de bank maar het maakt het volgen van zo'n enquete wel lastig!quote:
Dat is in ieder geval geen generieke term. Wel hebben veel bedrijven een aandelenkapitaal wat verdeeld is in verschillende letter-aandelen. Aan deze verschillende aandelen kunnen verschillende rechten kleven - qua dividend aanspraak veelal.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het ging voornamelijk over de Z-shares van Fortis en dat deze niet correct of geheel niet meegenomen werden voor de waardering voor de nationalisatie. Die verschillende shares staan dus voor verschillende delen van de bank maar het maakt het volgen van zo'n enquete wel lastig!
Mocht je nog geinteresseerd zijn in NLY, artikeltje:quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dat is een verdomd steady aandeel met een nog niet eens zo'n heel hoge pay-out ( iets van 30%), wat is het addertje?
Edit: Oh, overgoten met schuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |