Dit ja.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:22 schreef eriksd het volgende:
Wat is dat toch met die hoos aan posts en topics over FR en de centen? Als je het voor het geld doet trek je het echt niet.
Lieve eriksd,quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:22 schreef eriksd het volgende:
Wat is dat toch met die hoos aan posts en topics over FR en de centen? Als je het voor het geld doet trek je het echt niet.
Bedankt voor je reactie. Ik heb echter al 2 jaar studievertraging door verkeerde keuzes, dat weegt denk ik ook wel mee voor werkgevers. Mijn cijfers van het eerste jaar waren zeer goed, 2e en 3e jaar; middenmoot. Nu ben ik ontzettend gemotiveerd voor de master, maar ik weet niet of goede cijfers in dat ene jaartje genoeg is om het tij nog te keren. Verder heb ik ook geen bestuursbaantjes en dergelijke gehad.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:31 schreef GlowMouse het volgende:
Het ligt allemaal aan je studieresultaten. Als jij goede cijfers haalt, liggen de banen met Nederlands recht voor het oprapen.
Ja. Het enige wat succesvolle mensen gemeen hebben, is een verdomd grote passie voor wat zij doen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:21 schreef Rosa_blanca het volgende:
[..]
Fiscaal recht is in mijn ogen wat droog en niet de gemakkelijkste richting.. maar moet het perse je "passie" zijn om het te kunnen maken, moet het je perse gemakkelijk af gaan om succesvol te zijn? Dacht het niet hoor.
Ik vind dit trouwens ook erg raar. Iemand ervaring met deze master?quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:11 schreef GlowMouse het volgende:
Een eenjarig programma FR zoals dat op de VU gegeven wordt, lijkt mij heel erg krap. Er kan gewoon niet zoveel gegeven worden als op andere universiteiten die ook een fiscale bachelor hebben. Ik ken de verhalen uit de praktijk hierover niet.
Fiscaal recht en hier rondhangen.quote:
Lieve Rosa,quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:21 schreef Rosa_blanca het volgende:
[..]
Lieve eriksd,
denk je dat in Afrika de vrouwtjes voor hun lol over het platteland lopen? Niet iedereen heeft de luxe om geld te verdienen met wat hij/zij leuk vindt. Het gaat allemaal om MOTIVATIE , als geld mij motiveert, whats your freaking problem? Wat wil je dan? Dat ik thuis ga zitten en mijn handje ophouden? Kan ook hoor , ga jij toch lekker werken om mijn centjes te verdienen.. als je dat gelukkig maakt!
Fiscaal recht is in mijn ogen wat droog en niet de gemakkelijkste richting.. maar moet het perse je "passie" zijn om het te kunnen maken, moet het je perse gemakkelijk af gaan om succesvol te zijn? Dacht het niet hoor.
Het is 2012, er komt weer een financiële crisis aan, de werkloosheid is hoog, WAKE UP.. het is hard werken tegenwoordig.. en als ik daarom iets moet doen waar mijn voorkeur niet HELEMAAL naar uitgaat, maar waardoor ik mij geen zorgen meer hoef te maken over geld , dan doe ik dat! .. en elke gemotiveerde bedelaar in Afrika zou hetzelfde doen .. en jij ook, als je echte armoede had gekend.
Overigens gaat het me ook niet zozeer om "de centen" , maar gewoon om ; rond kunnen komen. Of ik er nou 1800 euro, of 3000 euro mee kan verdienen, dat is mij om het even. Ik stelde een vraag over de werkgelegenheid binnen fiscaal recht, als jij daar iets van weet zou ik graag je ervaringen willen horen. Ik vroeg echter niet om een moreel oordeel over mijn keuzes..
Ohja, das waar!quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:52 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
lul niet, jij doet HBO commerciële economie zei je in een vorig topic!
Succes is een breed begrip natuurlijk. Ik vind dat succes in een carrière vooral te maken heeft met uiterlijke kenmerken, en dus niet met de vraag of je er ook daadwerkelijk gelukkig mee bent of niet.. Jij ziet dat blijkbaar anders, dat mag.quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:41 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Ja. Het enige wat succesvolle mensen gemeen hebben, is een verdomd grote passie voor wat zij doen.
Als jij met "succesvol zijn" een 3000 euro maandsalaris en een baan die je inhoudelijk niet interesseert bedoeld, ja dan kan je succesvol zijn.
[..]
Lieve Erik,quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lieve Rosa,
Ik doe een master fiscaal recht, en heb de bachelor ervoor gedaan.
Lieve Rosa,
Ik ben werkzaam in de praktijk.
Lieve Rosa,
Je verkijkt je lelijk op 50 a 60 uur per week bezig zijn met geld als enige motivatie.
Lieve Rosa,
Werkgelegenheid is er zat als je excelleert.
Cijfers spelen bij de grote advocatenkantoren wel een rol, dus ik zou ook tijdens je master bikkelen. Stages is men ook happig op. Voordeel is daar ook dat je met een hoop verschillende disclipines in contact komt, dat maakt het toch wat draaglijker als het niet helemaal je ding isquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:04 schreef Rosa_blanca het volgende:
[..]
Lieve Erik,
Bedankt voor je relevante antwoord. Ik vroeg alleen niet wat jij allemaal had gedaan hoor, wist ik trouwens al.. volg het rechtentopic.![]()
En als je je niet excelleert? Dus als je gewoon het hebt gehaald, en thats it? Wat zijn de kansen dan?
Geld is EEN motivatie, voor de rest vind ik het ook fijn om te werken, meedraaien in de samenleving. Ook vind ik rechten an sich leuk, en fiscaal recht zie ik ook de uitdagingen in. Tussen iets *verschrikkelijk* vinden en *een passie* ligt ook nog een wereld van nuance hè.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |