Nee, hij spuugt in stilte, dit doet hij als we thuis komen of als we buiten lopen dus, een paar keer. Of als hij speelt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
En spuugt ie niet? Want mijn hond deed dat ook voordat ie ging spugen, zat iets vast in zijn keel dan of irritatie in de keel.
Een HGGGG HGGGG HGGGG. Ofzo. Of HUUUU, Zoiets..quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:44 schreef Arquero het volgende:
Kan hier geen youtube kijken, maar is het een soort snurkend geluid?
Dat heeft die van ons ook, schijnt soort chihuahua kwaal te zijn. Zal het vanavond eens aan mn vriendin vragen, die is vorige week naar de dierenarts geweest voor jaarlijkse inenting enzo. Toen heeft ze hier ook naar gevraagd.
Hij doet het ook thuis, of deed de jouwe dat ook?quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:46 schreef Dven het volgende:
Had mijn hond ook. Sinds hij over is op een tuig is het grotendeels verdwenen.
Dat zou niet heel goed zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:44 schreef bibbes het volgende:
Kan stress zijn, kan ook iets met zn longen zijn. Als ze dat geluid maken zijn ze vaak benauwd.
Bij mijn hond was het vooral stress, en net wat Dven zegt, met een tuigje scheelt het ook veel!quote:
Misschien had iemand er ervaring mee. Het heeft geen haast gok ik, want hij doet het al maanden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:55 schreef Aneurysma het volgende:
Ga naar de dierenarts? Klinkt als astma of een ander adembelemmerend probleem.
Het is reversed sneezing. Heeft onze hond ook. Neus/mond dichthouden tot hij slikt of zijn keel aaien. Komt door geïrriteerd slijm in de keel of iets dergelijks, vaak bij kleine hondjes en meestal onschuldig.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:18 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Misschien had iemand er ervaring mee. Het heeft geen haast gok ik, want hij doet het al maanden.
Bedankt trouwens iedereen, ik ga eens kijken of hij met het tuigje wil lopen. En zoeken waar het tuigje is.
Dit is een hondje van een goede fokker hoor, die niet meer dan zoveel worpen mag doen in haar leven, gecontrolleerd wordt etcetera, dus dat is niet de issue gelukkigquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:13 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb begrepen dat dat komt doordat die besten zo ver door gefokt zijn dat ze niet goed kunnen ademen vooral niet als ze zich druk maken
het kan geen kwaad, ze gaan er niet dood aan
Ik las stiktquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:13 schreef Sorella het volgende:
Onze vorige hond had ook zoiets, het word reverse sneezing genoemd. oplossing: bek en neus dichthouden tot de hond slikt. (ga je helemaal voor naar utrecht, 2 uur rijden om te horen dat je de bek en neus dicht moet houden)
Weet niet of jouw hond het ook heeft maar het is het proberen waard.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:20 schreef Domo-Kun het volgende:
[..]
Het is reversed sneezing. Heeft onze hond ook. Neus/mond dichthouden tot hij slikt of zijn keel aaien. Komt door geïrriteerd slijm in de keel of iets dergelijks, vaak bij kleine hondjes en meestal onschuldig.
met doorgefokt word niet bedoeld dat dat in deze generatie (dus bij jou fokker) gebeurd is maar dat er te veel is gekuist de afgelopen 20/30 misschien wel 50 generaties van zo'n ras om de chihuahua te creëren zoals je die nu kentquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:21 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dit is een hondje van een goede fokker hoor, die niet meer dan zoveel worpen mag doen in haar leven, gecontrolleerd wordt etcetera, dus dat is niet de issue gelukkig
[..]
Ik las stiktIk dacht WAT. Dat kan niet goed zijn. (Was het dus ook niet
) Is het proberen waard een keer.
Oh zo, klinkt al aannemelijkerquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
met doorgefokt word niet bedoeld dat dat in deze generatie (dus bij jou fokker) gebeurd is maar dat er te veel is gekuist de afgelopen 20/30 misschien wel 50 generaties van zo'n ras om de chihuahua te creëren zoals je die nu kent
Klopt ja, dat heeft mn vriendin ook gehoord van de dierenarts. Gewoon ff neus dichthouden en tot rust laten komen, komt het vanzelf goed =)quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:20 schreef Domo-Kun het volgende:
[..]
Het is reversed sneezing. Heeft onze hond ook. Neus/mond dichthouden tot hij slikt of zijn keel aaien. Komt door geïrriteerd slijm in de keel of iets dergelijks, vaak bij kleine hondjes en meestal onschuldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |