quote:ALICANTE - Bondscoach Paul van Ass van de Nederlandse hockeyploeg heeft in scherpe bewoordingen duidelijk gemaakt waarom hij Teun de Nooijer en Taeke Taekema uit zijn selectie heeft gezet.
Van Ass uitte woensdag in een interview in de Volkskrant harde kritiek op de twee iconen. ''Ze hebben zelf het risico genomen door de zijdeur te worden afgevoerd'', zegt hij.
De bondscoach heeft vooral kritiek op De Nooijer, drie keer uitgeroepen tot beste hockeyer ter wereld. "Als ik hem nodig heb, vult hij de teamafspraken anders in. Ik doel op tactische zaken, zoals de dekking. Dat krijg ik in de groep niet meer verkocht. "
Van Ass kwam tot zijn veelbesproken besluit na het toernooi om de Champions Trophy, waar beide iconen volgens hem faalden.
"Taekema was schuldig aan meerdere treffers van Nieuw-Zeeland, Australië en Spanje. Dat ziet het team ook. Ik heb die fouten geaccepteerd, zolang de strafcorner van Taeke zijn 'unique selling point' bleef. Maar kijk naar het rendement bij de Champions Trophy: drie goals uit 25 strafcorners."
Over De Nooijer zegt Van Ass: "Met Teun hadden we een flegmatieke ploeg. De verwachting is dat hij een voortrekkersrol speelt in topwedstrijden. Maar daar ligt zijn meerwaarde niet."
Die vergelijking slaat echt nergens opquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:31 schreef tong80 het volgende:
Hij zou van Gogh nog uit het van Gogh museum verwijderen omdat zijn laatste schilderij niet goed genoeg was.
Vond hem wel leuk eigenlijkquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat echt nergens op
quote:De Nooijer en Taekema keren terug
**Hockeyers Teun de Nooijer en Taeke
Taekema keren terug in het Nederlands
team.Het ervaren duo sluit binnenkort
aan bij de olympiche trainingsgroep.
De Nooijer (recordinternational met 445
interlands) en Taekema (221 doelpunten
in 239 interlands) werden begin januari
door bondscoach Paul van Ass gepasseerd
voor de trainingsstages in Australië en