abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106764084
MP wat een mooie foto
Wickie wat fijn dat Wies weer thuis is. En nu is alle ellende dan hopelijk voorbij

En voor de rest ben ik het weer vergeten. Sorry ik ben me zelf nog niet.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:47:12 #152
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106764356
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan wel zeggen dat een kindje qua gewicht wat kan hebben maar als je er teveel achter elkaar in stopt rek je het maagje op en is er risico op overgewicht later. Dat is de reden waarom 210+7 ook niet meer geadviseerd wordt.

Ik zou als hij al groente en fruit eet er toch één fles afhalen.
Wat zij zegt......

Ik zou het nog weer anders doen.

Bordje pap van 200cc
Fruit
Boterham + melk 150/200 cc
Melk 200 cc
warm eten + yoghurt
melk 150/200 cc

Dat lijkt me een iets gezonder schema dan wat ie nu krijgt.
pi_106764503
Hij is bijna 7 maanden Juud dus die boterham is wellicht nog wat teveel van het goede maar inderdaad, dit is een schema om naar toe te werken.

5 flessen had Puck hier toen hij nog volledige flesvoeding kreeg maar zodra er substantieel bijvoeding wordt gegeten moet je daar mee gaan minderen. Het is of het één of het andere. Je kan niet allebei volledig blijven geven.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106764515
Cleany ik zou idd het schema wel iets aanpassen. Hij krijgt veel te veel fv. Ook al kan ie het gebruiken het is gewoon niet goed voor hem!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_106764568
Mp; wat een lieve foto!

Kd; +O+ voor een doorslapende Lex en ook al zo'n lieve foto!

F_r; :* voor jou, hopelijk ben je weer snel jezelf.

Wickie; wat fijn dat Wies thuis is.
pi_106764859
ik snap niks van flessenvoeding :@ al die scheppen enzo...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106764995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:03 schreef bitterend het volgende:
Is ook pas nodig als jij over zou stappen dus :P
The way you rock'n'roll
pi_106765020
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:03 schreef bitterend het volgende:
.
Ik eerst ook niet maar is best simpel, 1 schep op 30 cc
pi_106765073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Is ook pas nodig als jij over zou stappen dus :P
hihih hopelijk hoeft het niet want ik vind het wel erg gecompliceerd!

Poezebeest zou ik een rekenmachine in de keuken hiervoor moeten hebben _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106765263
Nee dat hoeft echt niet want het staat aangegeven op het pak en je hebt binnen 3 flessen door hoe het werkt.
Je werkt namelijk altijd in stappen van 30cc dus ook geen problemen met halve schepjes e.d.
The way you rock'n'roll
pi_106770323
Jelte krijgt sinds vandaag behanglijm (JBPM) voor de bv en ik merk al echt verandering. Er kwam altijd wel wat terug, maar het blijft nu ook echt binnen! *O*

[ Bericht 27% gewijzigd door Vlinder op 13-01-2012 21:17:57 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 13 januari 2012 @ 18:58:34 #162
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106771680
Kiran poept als een paar dagen heeeeuuul veel (deed bij Bv 1 keer per week, nu 1 keer per dag) en vandaag op KDv bleek waarom; er zit een tandje dwars. Dit is wel heel anders dan de vorige die we zomaar ontdekten.
Hij heeft ook verhoging. Maar omdat hij maar 1 ke per week gaat en de leidster wel doorhad dat verhoging door tandje kwam mocht hij blijven tot 17 uur ipv dat we met bloedspoed moesten komen. Maar wat een ellendig hoopje. Hij heeft op KdV maar 1 nijntje koekje op over hele dag.

Hij wilde geen avondeten, alleen maar yoghurt.

En toen weer jnegelen. Nu ligt ie al te slapen met een zetpil en tandenbalsem.

Vanavond haal ik hem er wel een keertje uit, want ik vind dat hij veel te weinig heeft gedronken. Geef ik hem nog wel een beetje.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:08:29 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106772095
Eetupdate: wortelpuree werd ook afgekeurd! Hij vond het zó vies dat hij het uitspuugde, met nog een hele golf melk er achteraan...
pi_106772128
Aventura, een appeltje meekoken met de worteltjes werkte bij ons de eerste keren erg goed...
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:10:11 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106772175
Dat is misschien een idee.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:13:34 #166
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106772322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:08 schreef Aventura het volgende:
Eetupdate: wortelpuree werd ook afgekeurd! Hij vond het zó vies dat hij het uitspuugde, met nog een hele golf melk er achteraan...
kiran wilde eerst niets van mijn zelfgemaakte hapjes, toen heeft hij 3 weken olvarit potjes gehad en opeens ging het goed en sindsdien maak ik alles weer zelf en hij eet echt alles wat ik maak nu; aardappels, rijst, pasta, witte bonen, bruine bonen, sperziebonen, krootjes, rode kool, corgette, zalm, doperwtjes, worteltjes. Alles gaat erin. Half gepureerd tegenwoordig, ik ga steeds minder pureren, hij moet aan de structuren wennen nu.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_106775472
Even kijken wat ik onthouden heb, want Aventura, ook hier is mijn geheugen anders. Mijn collega's kunnen het niet laten om bij anderen aan te geven dat ik 'nog in moedermodus' sta. Iets wat me behoorlijk begint te irriteren, niet alles komt daardoor en ja, ik ben misschien veranderd. so be it!

@ CLeany, als Evan nog 5 flesjes wil kan dat wel, maar dan zou ik 5 x 180/6 geven. Dat is de max van wat hij op een dag wil hebben. Maar hij mag al met minder flessen op een dag. Vanaf 8 maanden hoeft hij er nog maar 3, dus ik zou toch kijken of je een fles kan afbouwen en dan tussendoor water/thee/diksap geven.

@ MamaPurk, die foto! O+ En d'r pakje O+ Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als Eva hem past. Ik heb hem in maat 74 gekocht, maar volgens mij blijft ze haar leven lang in 68 hangen. Ze is te druk om te groeien :P

@Aventura, vaak duurt het een paar dagen voordat ze iets lekker vinden. Het heeft Eva 4 of 5 dagen geduurd voordat ze worteltjes lustte. Gewoon een paar dagen achter elkaar blijven aanbieden, ineens gaat het goed. Het is ook wennen voor ze, ineens andere structuren en smaken.

Hier is mijn sneutje vanavond een tand door haar lip gevallen. Ze stond aan de salontafel en dacht wel even los te gaan staan. Ze viel, maar haar armpje kon het niet opvangen en werd het dus nog een stempel op de grond. Zo zielig, het bloedde ook flink :'(

Mijn mup begint ineens van alles te eten. Broccoli met aardappel is :Y) en vanavond ook druifjes gegeven en ook die gingen zo naar binnen. Fijn, want ik was al bang dat ze het moest gaan doen op peer, wortel en bruine bonen en rijst. pfiew komt het toch nog goed.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:37:51 #168
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106775920
@Danic, heb je al eens zuurkool geprobeerd, met wat aard, als stamp zegmaar. Is mijn mupke helemaal dol op. Wortel met aard was vnvnd geen succes, maar gelukkig had ik ook nog zuurkool staan. :)

Snijboontjes met aard vind ze ook heel lekker. Het is idd heel wisselend bij die kleintjes, soms gaat iets wel en soms weer niet.

De mijne is gek op pap en yoghurt, dan stopt ze haar duim in haar mond na iedere hap, onder nomnomnom geluidjes. O+

@MP, je lieve kleine Sarah, wat een moppie....
pi_106776282
Nou ze begint steeds meer lekker te vinden hoor, Juud. Het begon alleen wat moeizaam. Tegenwoordig laat ik haar waar mogelijk met de pot mee-eten. Dus eet ze nu aardappel, rijst, wortel, snijbonen, bruine bonen, broccoli, doperwten en de meeste soorten fruit.
Ze heeft ook al stiekem gesnoept van mijn eierkoek en ontbijtkoek. Miniscule stukjes, want volgens mij mag ze het nog niet.
Zuurkool komt binnenkort wel een keer. We zijn hier nu met mevr. S. Bakker aan de slag, dus we moeten ons een beetje aanpassen aan wat ze voorschrijft ;)

Pasta vond ze maar raar en niet echt geweldig, maar volgens mij komt dat wel goed. Sperziebonen wil ze echt niet. Niet vers (in stukjes zeg maar), niet gepureerd en niet vermengd met aardappel. Nou dan maar niet.

Morgen eens tomaatjes proberen. heb een doosje snoeptomaatjes gekocht. Wij lusten allebei geen tomaat, dus anders krijgt ze het nooit. Terwijl Eva het misschien hartstikke lekker vindt en het bovendien nog supergezond is.

Yoghurt lust ze ook, zomaar in één keer. Wat geef jij allemaal aan zuivelproducten? Yoghurt, vla?
pi_106777002
Bartje vond pasta ook nog niet zo'n succes, maar dat was ook nog wel erg plakkerig...
pi_106777190
Ean vindt pasta dan wel weer lekker. Wel gepureerd wat stukjes moet ze echt niet. En dat gaat bij pasta dan nog enigszins goed met stukjes. Maar een stukje aardappel komt kokhalzend en vaak spugend retour.
pi_106777253
Heb je al geprobeerd om de aardappel te prakken met een klein beetje boter f_r? Dan wordt het wat smeuïger.
pi_106777407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:02 schreef danic het volgende:
Heb je al geprobeerd om de aardappel te prakken met een klein beetje boter f_r? Dan wordt het wat smeuïger.
:Y maar ook brood is niet zo'n succes. Ze heeft mijn overgeef reflex geërfd denk ik.
Meestal pakt ze een klein stukje wel maar als er dan nog een stukje komt is het over. Nou ja het komt wel goed denk ik. Ze eet prima en volgens mij groeit ze ook goed. Maar ze zit nog wel op 4 flessen al drinkt ze er vaak 1 heel slecht.
pi_106777652
En als je die dan eens achterwege laat? En dat 'gat' opvult met iets anders? Koekje (rijstewafel ofzo) of korstje brood?

Ik weet zeker dat Eva mijn broodmanie heeft geërft (hoe schrijf je dat?), want ze eet 's ochtends zo een hele boterham weg :D
Ik merk dat ze vaste tijden heel fijn vindt. Dus voorlopig is het na haar middagslaapje fruit als ze vroeg wakker is en anders eerst een fles en dan later fruit. Om 17.30 groenten, om 18.15 fles.
pi_106777707
Met een korstje brood doet ze niks even als met een wafel. Ze pakt het vaak niet eens.
Ik geef haar wel de tijd ze is ook nog niet zo oud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')