Je moet het niet voor hem schrijven, voor jezelf. Gewoon alle niet leuke dingen aan hem er ook in zetten. Alle leuke momenten. Alles.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:28 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Nee maakt niet uit :p. Ik heb al eerder een brief/mail naar hem geschreven en opgeslagen in concepten maar het maakte alles een beetje erger. Alle leuke herinneringen kwamen weer naar boven...
Wat maakt jou die reden uit?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:28 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Klopt, ik ga er geen woorden aan verspillen, er zo dadelijk een nachtje over slapen en morgen dan misschien toch haar verwijderen op Facebook ed.
Al geef ik haar dan wel een reden wat niet goed aan me is...
Hmm, dat is wel een goed idee ja. Zal er straks eens aan beginnen, denk ik. Vorige keer had ik een 4 pagina lange mail.. Ben benieuwd hoe veel ik dit keer schrijf :pquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je moet het niet voor hem schrijven, voor jezelf. Gewoon alle niet leuke dingen aan hem er ook in zetten. Alle leuke momenten. Alles.
Je moet het hoofdstuk een keer afsluiten.
Daarnaast ben je nog maar 16, je hebt een heel leven voor je.
[..]
Wat maakt jou die reden uit?
Jullie hebben niks meer met elkaar.
Natuurlijk dacht je dat, dat is ook de reden waarom je een relatie aangaat met iemand toch?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:35 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Hmm, dat is wel een goed idee ja. Zal er straks eens aan beginnen, denk ik. Vorige keer had ik een 4 pagina lange mail.. Ben benieuwd hoe veel ik dit keer schrijf. En ja ik heb idd nog een heel leven, maar ik dacht ècht dat we voor altijd samen zouden blijven. (Klinkt heel naïef, natuurlijk, maar het komt ook door wat we samen hebben meegemaakt en door alle dingen die hij zei).
Het is jaaaren geleden dat ik dit nog gevoeld heb voor iemand en ik vrees dat ik daar op een of andere manier aan wil blijven vasthouden, uit angst dat het nooit meer terugkomt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:31 schreef Goddelijker het volgende:
Wat maakt jou die reden uit?
Jullie hebben niks meer met elkaar.
Hey dat klinkt alsof we in dezelfde situatie zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:48 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Het is jaaaren geleden dat ik dit nog gevoeld heb voor iemand en ik vrees dat ik daar op een of andere manier aan wil blijven vasthouden, uit angst dat het nooit meer terugkomt.
Plus de angst voor het onbekende: "wat nu als ik morgen beslis om alle lijnen te verbreken?"
amenquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:33 schreef EiPet het volgende:
Wat is dat trouwens altijd met ex' en en ''moeten haten'' oid?
Ik bedoel dan niet eens echt puur en alleen ''haten'', maar ook gewoon super afstandelijk behandelen..
Mensen vinden over het algemeen dat, wanneer iemand van je vriend/vriendin, je ex wordt, dat je totaal geen rekening meer hoeft te houden met omgangsnormen, beleefdheid en voorzichtigheid..
Ook een ex is toch gewoon een mens, en dat zelfs niet eens alleen, het is ook nog eens iemand waarmee je je geheimen hebt gedeeld, die je hele familie waarschijnlijk goed kent, en luguber gezegd, waar je je waarschijnlijk ook nog eens vaak ongegeneerd heb liggen neuken...
Maar als het uit is, dan hoef je opeens niet meer beleefd te doen tegen diegene? Ex en ik, we waren best op een goede manier uit elkaar gegaan. Nog een laatste gesprek, tijdens een wandeling. Een goed afsluitgesprek op een bankje, een intense knuffel, en wat tranen, en toen was het goodbye.
Toen ik haar echter een paar maanden later aansprak op msn, over hoe het ging gewoon, antwoorde ze, maar heel arrogant, afstandelijk. En toen opeens zomaar weg, zonder gedag te zeggen oid.
Dat is slechts een klein voorbeeld, maar ook hier op het forum lees ik vaak dat je je naar een ex ''careless'' op moet stellen ofzo, alsof het een of andere jan lul is.
Ik vind dat eigenlijk best een beetje onbeschoft. Zelf vind ik juist dat je met een ex zelfs nog iets respectvoller om moet gaan, dan dat je met bijvoorbeeld de kaasboer doet. Je hebt tenslotte toch iets heel intiems samen gedeeld?
Dat is aan jezelf. Het contact houden met een ex terwijl je er klaarblijkelijk niet mee om kunt gaan schaar ik niet onder een beleefdheidsnorm. Het feit dat je indirect concludeert dat mensen die het contact verbreken ook automatisch 'onbeschoft' doen tegen een ex is ook raar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
amenik ben ook bijna de enige die niet vind dat je meteen al het contact hoeft te verbreken geloof ik
Contact houden met je ex valt toch niet onder beleefdheid? Als je er klaarblijkelijk niet mee om kan gaan dat hij/zij je ex is en nog niet over haar/hem been bent, dan kan je toch gewoon het contact (tijdelijk) verbreken. Als je haar/hem uit gaat schelden en zwart maken dan spreek je pas over onbeleefd.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:33 schreef EiPet het volgende:
Wat is dat trouwens altijd met ex' en en ''moeten haten'' oid?
Ik bedoel dan niet eens echt puur en alleen ''haten'', maar ook gewoon super afstandelijk behandelen..
Mensen vinden over het algemeen dat, wanneer iemand van je vriend/vriendin, je ex wordt, dat je totaal geen rekening meer hoeft te houden met omgangsnormen, beleefdheid en voorzichtigheid..
Ook een ex is toch gewoon een mens, en dat zelfs niet eens alleen, het is ook nog eens iemand waarmee je je geheimen hebt gedeeld, die je hele familie waarschijnlijk goed kent, en luguber gezegd, waar je je waarschijnlijk ook nog eens vaak ongegeneerd heb liggen neuken...
Maar als het uit is, dan hoef je opeens niet meer beleefd te doen tegen diegene? Ex en ik, we waren best op een goede manier uit elkaar gegaan. Nog een laatste gesprek, tijdens een wandeling. Een goed afsluitgesprek op een bankje, een intense knuffel, en wat tranen, en toen was het goodbye.
Toen ik haar echter een paar maanden later aansprak op msn, over hoe het ging gewoon, antwoorde ze, maar heel arrogant, afstandelijk. En toen opeens zomaar weg, zonder gedag te zeggen oid.
Dat is slechts een klein voorbeeld, maar ook hier op het forum lees ik vaak dat je je naar een ex ''careless'' op moet stellen ofzo, alsof het een of andere jan lul is.
Ik vind dat eigenlijk best een beetje onbeschoft. Zelf vind ik juist dat je met een ex zelfs nog iets respectvoller om moet gaan, dan dat je met bijvoorbeeld de kaasboer doet. Je hebt tenslotte toch iets heel intiems samen gedeeld?
Ja, maar aan het begin dacht ik totáál niet zo. In het begin was alles leuk, fijn, nieuw, spannend (noem maar op) en zag ik hem echt niet als potentiële man. Naarmate wat er gebeurd was tussen ons, de gevoelens die ik nog steeds had voor hem, dacht ik bij mezelf van: 'Ja, dit is hem. Dit is met wie ik m'n leven wil delen' en zo zag hij het zeker ook, door alle dingen die hij tegen me zei.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Natuurlijk dacht je dat, dat is ook de reden waarom je een relatie aangaat met iemand toch?
Je wilt iemand voor jezelf hebben, en alles met diegene delen.
Anders kun je net zo goed geen relatie met iemand beginnen.
En misschien vinden sommigen het wel leuk om het verhaal te lezen.
Ja, dat is onbeschoft en gewoon onbeleefd. Alsof ze alleen maar praat wanneer het haar uitkomt en als het haar niet uitkomt, behandelt ze je maar als een of andere oude schoenquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:22 schreef EiPet het volgende:
Ik bedoel ook helemaal niet contact houden. Dit moet iedereen voor zichzelf weten, en voor velen ( ook voor mij ) is het gewoon beter om geen contact meer te hebben. Dit moet je als wederpartij ook kunnen begrijpen en accepteren..
Maar wat ik bedoel met ''schofterig'' gedrag naar je ex, zijn die typische streken die veel mensen denken te moeten leveren..
- Afspreken, maar vlak van tevoren afzeggen alsof het je niets kan schelen...
- Zelf toenadering zoeken, maar als ex dit doet opeens niets van je laten horen.
- Zelf wel je ex opbellen, maar als je zelf gebeld wordt gewoon totaal negeren en niet opnemen / terugbellen.
- Je ex bellen na een paar maanden, om eens ''bij te praten'', en vervolgens zelf de hele tijd op je mobiel te gaan zitten pingen..
Want je ex is toch ''maar'' vuilnis, dus die kun je behandelen als een of andere onnozele...
Ik sprak mijn ex destijds aan, omdat ze mij een maand eerder had gevraagd wat ik dat weekend gedaan had. Daarom dacht ik rond kersttijd, ik zal eens vragen wat ze zoal heeft gedaan. Maar dan kan mevrouw niet normaal antwoord geven, en gaat ze arrogant doen. Dus als ze mij iets vraagt, dan is het allemaal prima. Vraag ik haar een maand later hoe het is, dan kan ze kennelijk niet normaal doen..
Dat vind ik gewoon vreemd, wees anders gewoon eerlijk en zeg dat je geen contact wilt. Daar zal ik vrede mee hebben, maar ga niet doen alsof ik een of andere zak vuilnis ben, die je leuk kan behandelen als je er zin in hebt, maar die je ook rot kan behandelen als je zelf even een klote dag hebt gehad..
Oei, dat is wel moeilijk ja... Had ik ook met m'n ex blokken op Facebook. Niet heel makkelijkquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:25 schreef El_Borracho het volgende:
Zo, de eerste stap is gezet. Ik heb haar verwijderd uit m'n Facebook. Valt me heel zwaar...
Ik herken dat gedrag ook wel een beetje uit de fase dat het nog niet zo lang uit was met ex ( zit nu ook op 1.5 jaar)... Gewoon een trap na willen geven..quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:32 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Ja, dat is onbeschoft en gewoon onbeleefd. Alsof ze alleen maar praat wanneer het haar uitkomt en als het haar niet uitkomt, behandelt ze je maar als een of andere oude schoen.
Ach, je kan er niet veel aan doen en sommige mensen hebben nou eenmaal zo'n mentaliteit.. Alsof je ex ineens je aartsrivaal is geworden o.i.d.
Hij weet toch wel dat je hem mist. Hem doet het waarschijnlijk vrij weinig, aangezien die je ook al zei om op te kankeren.. Het enige wat je met zo'n berichtje bereikt is dat jij je de hele tijd gaat afvragen of hij wat terug gaat sturen en wat, terwijl je het antwoord eigenlijk al weet..quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:03 schreef ovoxo het volgende:
Ik heb toch echt nog steeds de neiging om 'ik mis je' naar hem te sturen. Hoe kom ik hier nou vanaf
Wachten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:03 schreef ovoxo het volgende:
Ik heb toch echt nog steeds de neiging om 'ik mis je' naar hem te sturen. Hoe kom ik hier nou vanaf
Wees sterker dan mij, en stuur vooral nietsquote:Op donderdag 12 januari 2012 01:03 schreef ovoxo het volgende:
Hoe voel je je erbij? Sterktequote:Op donderdag 12 januari 2012 06:38 schreef grrrbeer het volgende:
Vanavond spullen terug, en dan is het verhaaltje uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |