abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106703868
gewoon eigen zaak openmaken
pi_106712748
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:15 schreef Zolder het volgende:
gewoon eigen zaak openmaken
Mooi om mensen van 17 te horen praten over hard werken en een duur bak kopen. Ik moest toch lachen op een post van TS. Chill! Haha.

Het best pak je een studie op. Want je gaat te weinig verdienen om een duur bak te kopen. En heb je al rekening gehouden dat je ook geld nodig hebt voor onderhoud, benzine, verzekering en wegenbelasting? :')
pi_106712945
Zoals ik al zei, ik heb mijn ouders en die hebben de eigen zaak. Daar ga ik in werken, mocht ik willen kan ik daar zelfs 7 dagen per week elke dag 8 uur werken. Het is horeca en in het werk wat ik ga doen kan ik al dus niks moeilijks aan.

Verder heb ik natuurlijk nagedacht aan de onderhoud en benzinekosten, na dat jaartje ga ik uiteraard nog steeds werken alleen wel veel minder...en geloof me, ik weet waar ik aan toe ben en weet zeker dat ik na dat jaartje weer terug ga studeren.

Verder ga ik niet nog een paar jaar wachten om een auto te kopen als ik er ook de kans nu voor zou krijgen, ook zonder die auto wil ik gewoon een jaar niet meer op school zitten omdat ik er genoeg van heb.

mvg
pi_106713014
En weer een kinderlijke puber met fantasieen.
Je begint al gelijk met dat je x aantal bedrag wilt hebben maar je moet meer hebben dan alleen dat bedrag.
pi_106713185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:13 schreef kruidkoekje het volgende:
En weer een kinderlijke puber met fantasieen.
Je begint al gelijk met dat je x aantal bedrag wilt hebben maar je moet meer hebben dan alleen dat bedrag.
Het geld dat ik krijg door middel van werken, spaar ik voor een auto. Ik krijg nog zelf ook nog geld van mijn ouders, zorgverzekering etc wordt allemaal door hun betaalt. Ik ben heus niet dom ik heb hier over nagedacht.
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:08:33 #37
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_106713334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:44 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Het geld dat ik krijg door middel van werken, spaar ik voor een auto. Ik krijg nog zelf ook nog geld van mijn ouders, zorgverzekering etc wordt allemaal door hun betaalt. Ik ben heus niet dom ik heb hier over nagedacht.
De grap van de week...

Heb je al nagedacht over belasting/benzine/verzekering/onderhoud en je inkomen terwijl je studeert? al vermoed ik met jouw instelling dat je in de horeca blijft hangen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_106713487
Het kan heel verhelderend zijn om ff een fabrieksbaantje ertussendoor te pakken. Dan weet je daarna namelijk weer waarom je naar school gaat. Horeca is wel een ander iets; dat zou voor een jaartje best nog wel eens leuk kunnen zijn. En nog eens een jaartje. En nog een jaartje..
pi_106715533
quote:

[..]

Maar waarom moet die auto per sé nu en wacht je niet een paar jaartjes zodat je het geld na je afstuderen veel sneller bij elkaar gespaard hebt? Lijkt mij een win-win situatie, je hebt je opleiding afgerond en je hebt het geld veel sneller bij elkaar.

Het klinkt nu misschien heel stoer/gaaf zo'n auto, maar ik vind het echt niet zo'n slimme keuze om daarvoor een jaar alles opzij te zetten.
pi_106716202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:53 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Werk die ik ga doen is horeca
Ik zou op school blijven en een cursus Nederlands volgen
pi_106717754
Wat zijn jullie allemaal negatief zeg. Er is helemaal niet zoveel mis met een jaartje iets anders doen dan wat iedereen je acht te gaan doen. Als TS op dit moment zo enorm tegen een vervolgopleiding opziet is de kans ook groot dat het helemaal niets wordt op het hbo en ben je een jaar collegegeld kwijt aan niets.. Dan lijkt een jaartje werken me van grotere waarde.

Na dat jaar ben je weer wat ouder en weet je waarschijnlijk beter wat je daarna echt wil gaan doen en ben je daar vervolgens ook gemotiveerder voor, als het nou blijven werken of gaan studeren is. En so what als TS die auto inderdaad niet blijkt te kunnen financieren? Af en toe op je bek gaan is ook zo slecht nog niet.

Als je iets graag wil doen moet je daar gewoon voor gaan en je niet tegen laten houden door mensen die standaard in rep en roer zijn bij ook maar de geringste afwijking van wat zij als 'het normale pad' zien. Als het kut blijkt te zijn ben je een ervaring rijker en ga je gewoon alsnog studeren. Je bent dan nog steeds pas 18, het is niet alsof je dan je toekomst verpest hebt ofzo..
pi_106722204
Inderdaad hoor TS. Als ik het over kon doen, had ik ook lekker een jaartje vrij genomen tussen de middelbare school en de universiteit. Je zit net tussen je tiener - twintiger jaren in, moet je niet verspillen met school. ^O^
Doe wat JIJ leuk vindt! O+
pi_106727102
Met havo diploma op zak kan je idd gewoon jaartje rust nemen. Had ik achteraf gezien ook moeten doen (en dat heb ik ook gedaan, maar via de harde weg moeten leren ;( (lees: falen op vervolgstudie)). Ik heb ook een halfjaartje lekker gewerkt en semi vakantie genomen, heerlijk. Daarna had ik ook veel meer zin in mijn nieuwe opleiding.
There are only 151 Pokémon.
pi_106730556
quote:

[..]

Ben je 18 dan moet je dit zelf betalen he je zorgverzekering. Heb je voldoende inkomen als je weer naar school gaat? lees lesgeld, benzine, verzekering, wegenbelasting?
pi_106731491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:56 schreef Kaas- het volgende:
Wat zijn jullie allemaal negatief zeg. Er is helemaal niet zoveel mis met een jaartje iets anders doen dan wat iedereen je acht te gaan doen. Als TS op dit moment zo enorm tegen een vervolgopleiding opziet is de kans ook groot dat het helemaal niets wordt op het hbo en ben je een jaar collegegeld kwijt aan niets.. Dan lijkt een jaartje werken me van grotere waarde.

Na dat jaar ben je weer wat ouder en weet je waarschijnlijk beter wat je daarna echt wil gaan doen en ben je daar vervolgens ook gemotiveerder voor, als het nou blijven werken of gaan studeren is. En so what als TS die auto inderdaad niet blijkt te kunnen financieren? Af en toe op je bek gaan is ook zo slecht nog niet.

Als je iets graag wil doen moet je daar gewoon voor gaan en je niet tegen laten houden door mensen die standaard in rep en roer zijn bij ook maar de geringste afwijking van wat zij als 'het normale pad' zien. Als het kut blijkt te zijn ben je een ervaring rijker en ga je gewoon alsnog studeren. Je bent dan nog steeds pas 18, het is niet alsof je dan je toekomst verpest hebt ofzo..
Mee eens!! Zelf begrijp ik het niet dat je op je 17e al zat bent van school, toen had ik er juist nog veel zin in!! , maar goed.. TS zit anders in elkaar, en hij denkt dat het voor hem beter is om nu 1 jaartje niks te doen .. so what!? Mensen op fok zijn soms zo irritant, bij elke vraag wordt je gelijk veroordeeld..
pi_106731553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:55 schreef Rosa_blanca het volgende:

[..]

Mee eens!! Zelf begrijp ik het niet dat je op je 17e al zat bent van school, toen had ik er juist nog veel zin in!! , maar goed.. TS zit anders in elkaar, en hij denkt dat het voor hem beter is om nu 1 jaartje niks te doen .. so what!? Mensen op fok zijn soms zo irritant, bij elke vraag wordt je gelijk veroordeeld..
In het dagelijks leven gebeurt dat niet zeker?
pi_106731765
Bedenk wel dat de basisbeurs misschien afgeschaft wordt. Als je komende zomer begint met je studie, kun je in ieder geval nog een jaartje studiefinanciering meepakken.
pi_106732092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:56 schreef kruidkoekje het volgende:

[..]

In het dagelijks leven gebeurt dat niet zeker?
nou nee, eigenlijk niet.. maar weet niet in welke kringen jij je bevindt.
pi_106732276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:55 schreef Rosa_blanca het volgende:

[..]

Mensen op fok zijn soms zo irritant, bij elke vraag wordt je gelijk veroordeeld..
gelukkig veroordeel jij nu niemand :)
pi_106732341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:12 schreef Rosa_blanca het volgende:

[..]

nou nee, eigenlijk niet.. maar weet niet in welke kringen jij je bevindt.
Nou dan zit jij zeker ondergedoken ? Want overal word er geoordeeld. Op het werk, in de bus, vriendenclub.

"Ah die zal wel dit, ah hij dit, ah zij dat."

Je kan mij niet wijsmaken dat jij dat nooit mee maakt :')
pi_106732422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:20 schreef kruidkoekje het volgende:

[..]

Nou dan zit jij zeker ondergedoken ? Want overal word er geoordeeld. Op het werk, in de bus, vriendenclub.

"Ah die zal wel dit, ah hij dit, ah zij dat."

Je kan mij niet wijsmaken dat jij dat nooit mee maakt :')
jawel , maar altijd als er hier een vraag wordt gesteld komt er ook een shitload aan morele oordelen .. daar ben ik wel eens zat van ja.. gelukkig is dat in real life toch wel een stuk minder.
pi_106732478
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:23 schreef Rosa_blanca het volgende:

[..]

jawel , maar altijd als er hier een vraag wordt gesteld komt er ook een shitload aan morele oordelen .. daar ben ik wel eens zat van ja.. gelukkig is dat in real life toch wel een stuk minder.
Ja maar dat is fok, op andere fora is dat gewoon minder.
pi_106758943
Als TS dit toch graag wilt, snap ik niet dat iedereen hier zo tegen is.

Sowieso als je een beetje veel werkt in een jaar hark je vrij makkelijk toch wel 12k bij elkaar lijkt mij.
pi_106760158
Een jaar er tussenuit gaan op zich hoeft niet verkeerd te zijn, maar doe het dan tenminste met een doel of goede reden. Niet gaan studeren om te sparen voor een te dure auto, klinkt gewoon heel erg puberaal en dom.

Bovendien is het lastiger om na zo'n jaar de draad weer op te pakken.

Maar goed, als het echt je droom is en je kunt niet nog 4 jaartjes wachten, go for it. Het is jouw leven en je moet doen wat jij het liefste wilt, niet wat anderen je opleggen. Dat maakt het alleen nog geen verstandige keuze.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 18:02:46 #55
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_106769408
Hahaha, TS, je beseft dat een auto al snel een 2000 euro in het jaar kost aan onderhoud, verzekering en benzine? Dat is dus een ruime 150 euro per maand! Flink wat, als je tegelijkertijd een studie volgt...

Beter ga je, zoals al meermaals genoemd is, gewoon studeren, en daarna met een fatsoenlijke baan sparen voor een auto :)
26"
Fading slowly.
pi_106773168
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:08 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik ga voornamelijk werken om een dure bak ermee te kopen, een van mijn grootste 'dromen'.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_106776656
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:24 schreef Thom90 het volgende:
Als TS dit toch graag wilt, snap ik niet dat iedereen hier zo tegen is.

Sowieso als je een beetje veel werkt in een jaar hark je vrij makkelijk toch wel 12k bij elkaar lijkt mij.
Ik werk ook veel maar lange na niet dat ik aan dat bedrag kom, op 19 jarige leeftijd. In een winkel.
pi_106777234
Ik zou het niet doen. Als je niet van leren houdt kun je beter niveau 4 en dan een BOL opleiding doen (desnoods versneld). Er zijn er die maar 1 of 2 jaar duren. Dan heb je in ieder geval al wat meer dan alleen je havo-diploma.

Maar eigenlijk kun je beter gewoon naar school gaan. Met een goede opleiding heb je hoge baankansen en kun je bedragen gaan verdienen waarmee je als je wil misschien wel per zoveel jaar van auto kunt wisselen.
with love..♥
pi_106778413
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:25 schreef kruidkoekje het volgende:

[..]

Ben je 18 dan moet je dit zelf betalen he je zorgverzekering. Heb je voldoende inkomen als je weer naar school gaat? lees lesgeld, benzine, verzekering, wegenbelasting?
Zorgverzekering is natuurlijk non-argument, dat is aan zijn ouders of hij dat zelf moet betalen of niet. Maar goed, je moet niet willen stoppen met school voor zoiets als een 'dure bak'. Als je dat nou wilt doen om je even goed te bezinnen op studiekeuzes en dergelijke, dan zou dat al een veel betere reden zijn.
I reject reality and substitute my own
  zaterdag 14 januari 2012 @ 02:34:21 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_106793420
TS ik ben er ook een jaar uitgeweest. En begin 31 januari met een studie. Maar het is o zo lastig om weer überhaupt te beginnen. Als je er een jaar uit bent geweest lijkt je schooltijd van een andere wereld. Tenminste zo ervaar ik het.

Houd daar ook rekening mee. Dat deed ik niet. :{

[ Bericht 25% gewijzigd door Jellereppe op 14-01-2012 03:10:12 ]
  zaterdag 14 januari 2012 @ 08:23:38 #61
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_106794702
Je kan beter door sparen voor een huis :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_106795509
Zoals Jellereppe al aangeeft, het is raar om weer te beginnen met school. Je moet die ritme weer pakken, aan de andere kant, het is jouw leven. Je leeft maar èèn keer , dus doe de dingen waar je van overtuigd bent het te doen, maar er zijn wel consequenties...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')