abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:09:57 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106685206
Overigens hebben we voor Soneal ook een fietshelmpje, niet omdat ik denk dat ik zo'n beroerde fietser ben (alhoewel.... het is wel weer even wennen met zoveel kilo aan het stuur :X) maar simpelweg omdat dat hoofdje niet ineens minder kwetsbaar is als we aangereden worden terwijl hij in een fietsstoeltje zit.

En een helmpje vinden dat geschikt is voor zo'n klein hoofdje is ehm... een uitdaging :Y
Hoewel ik geloof dat GMG nu ook helmpjes heeft in de Yepp-serie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:23:27 #27
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_106700516
Wij moeten gaan orienteren voor achterzitjes. Hebben nu twee bobike voorzitjes, die komen in t voorjaar vrij, dus als iemand tzt geinteresseerd is, dan hoor ik t graag. Bekleding is grijs/zwart, neutraal dus. En met regenscherm en waterdichte hoes bij stalling.
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:40:31 #28
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106701599
Wij hebben deze = Bobike maxi Tour
urban black gekozen met het oog op steun voor het hoofd. Maar wat Juud zegt is daarmee ook niet verholpen, als het kindje in slaap valt dan bungelt het hoofdje toch naar voren.

-edit- Dit staat erbij in de beschrijving
quote:
De Bobike maxi Tour heeft zelfs een in hoogte verstelbare hoofdsteun. Deze is moeiteloos aan te passen aan de lichaamslengte van uw kind en biedt extra comfort en bescherming, ook als uw kind in slaap valt achter op.
Maar daar heb je dus niks aan als het hoofdje naar voren bungelt tijdens het slapen. Het is meer dat het enige vorm van ondersteuning biedt als het kindje moe is en het hoofd wil laten rusten.

[ Bericht 22% gewijzigd door Marrije op 11-01-2012 21:47:31 ]
pi_139263203
*Schopje*

De kinderen zijn inmiddels 4 en 6 en ze fietsen wel steeds meer zelf, maar er zit ook nog regelmatig 1 (of een vriendje/vriendinnetje) achterop. Ik heb nu een bobike achterzitje, maar de benen van die kinderen worden te lang, ze moeten wijdbeens gaan zitten omdat het anders rottig fietst.
Dus ik zoek eigenlijk iets anders.

Nu heb ik de bobike junior gezien:

en de GMG Yepp:

Die onderste lijkt me lekker zitten, geen stoffen zitje dus als het nat wordt makkelijk even af te drogen.
Maar hij zou 35 kg kunnen dragen, alleen lees je vaak dat die aluminium bagagedragers maar 25 kunnen dragen. Als ik dat stoeltje zie, steunt dat volledig op de bagagedrager, dus dat lijkt me vreemd. En ik vind het er wankel uitzien, maar volgens de fietsenmaker zit het wel stevig.

De bovenste lijkt me verder naar achter te zitten (?), kan dichtgeklapt als bagagedrager gebruikt worden. Heeft een stoffen zitje, wat dan weer minder is met regen e.d, maar goed dat heeft het huidige stoeltje ook en is tot nu toe altijd goedgekomen. En hij leunt niet of in elk geval veel minder op de bagagedrager, zit vast bij zadelpen en die pootjes zitten ook nog vast.

Heeft er iemand ervaring met deze stoeltjes en zo ja... dan hoor ik ze graag.
Wat is nou een wijze keuze. Prijstechnisch is de onderste voordeliger, maar dat laat ik nu even niet meetellen. En ik wil sowieso een keer langs de fietsenmaker om eens te vergelijken enzo, maar liefst heb ik gebruikerservaringen.
Fake it till you make it...
pi_139265038
Ik heb ze beide gezien in gebruik
Voordeel van de eerste vond ik de gordel die er bij zit (toch beetje vast idee) tov de onderste
De onderste vond ik er comfortabeler en steviger uit zien dan de bovenste.

Ik moet eigenlijk ook een andere oplossing. L van bijna 6 zit er ook niet lekker meer in, J van 3 alleen nog wel ;) niet tegelijk uiteraard, hij past ook nog voorop
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 april 2014 @ 22:43:38 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_139265349
Wij hebben de bovenste, bevalt prima moet ik zeggen. We hebben 'm nu al zo'n jaar of zes in gebruik en kunnen nog wel even volgens mij. Isa is bijna tien, weegt nog geen 35 kilo, fietst vrijwel altijd zelf, maar zo af en toe is het wel handig :)

Zelf heb ik tegenwoordig zo'n beugeltje en inklapbare voetsteuntjes op mijn fiets. Wat me meteen op het enige minpunt brengt van het ding hierboven, die voetsteuntjes... Ik heb altijd wel een blauwe plek op een van mijn benen. Maar dat kan ook aan mijn (on)handigheid liggen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 26 april 2014 @ 09:00:22 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_139272132
Ik heb de bobike junior en de jongens vinden het prima zitten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_139272231
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:09 schreef Leandra het volgende:
Overigens hebben we voor Soneal ook een fietshelmpje, niet omdat ik denk dat ik zo'n beroerde fietser ben (alhoewel.... het is wel weer even wennen met zoveel kilo aan het stuur :X) maar simpelweg omdat dat hoofdje niet ineens minder kwetsbaar is als we aangereden worden terwijl hij in een fietsstoeltje zit.

En een helmpje vinden dat geschikt is voor zo'n klein hoofdje is ehm... een uitdaging :Y
Hoewel ik geloof dat GMG nu ook helmpjes heeft in de Yepp-serie.
Ik heb helmen van Polisport, maat xxs is verstelbaar en ging prima vanaf 9 maanden. Met twee jaar ongeveer overgestapt naar de xs. Waren gewoon te koop bij mijn fietsenwinkel maar bijv ook op bol.com.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_139272377
Wij hadden voorop een Bobike en nu achterop weer een Bobike. Bevalt goed.
pi_139273218
Wij hebben tot nu toe ook alleen bobike stoeltjes gehad, beviel eigenlijk ook wel prima, die van Yepp leek me wel comfortabel(er?) zitten, maar die van bobike bestaan al langer dus zijn ongetwijfeld meer ervaringen mee.
Die van Yepp heeft ook een gordel, maar daar las ik al over dat het wat vreemd zat (1 review)
Fake it till you make it...
  zaterdag 26 april 2014 @ 10:43:53 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139273557

[ Bericht 100% gewijzigd door Asyniur op 26-04-2014 10:45:36 (iets met mosterd na de maaltijd ;)) ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 13:34:33 #37
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139277244
nvm

[ Bericht 84% gewijzigd door Moppert op 26-04-2014 13:36:54 (Mensen die oude topics uppen zijn flauw :D ;) ) ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 27 april 2014 @ 14:46:47 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_139303227
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:44 schreef Nijna het volgende:
*Schopje*

De kinderen zijn inmiddels 4 en 6 en ze fietsen wel steeds meer zelf, maar er zit ook nog regelmatig 1 (of een vriendje/vriendinnetje) achterop. Ik heb nu een bobike achterzitje, maar de benen van die kinderen worden te lang, ze moeten wijdbeens gaan zitten omdat het anders rottig fietst.
Dus ik zoek eigenlijk iets anders.

Nu heb ik de bobike junior gezien:
[ link | afbeelding ]

en de GMG Yepp:
[ link | afbeelding ]

Die onderste lijkt me lekker zitten, geen stoffen zitje dus als het nat wordt makkelijk even af te drogen.
Maar hij zou 35 kg kunnen dragen, alleen lees je vaak dat die aluminium bagagedragers maar 25 kunnen dragen. Als ik dat stoeltje zie, steunt dat volledig op de bagagedrager, dus dat lijkt me vreemd. En ik vind het er wankel uitzien, maar volgens de fietsenmaker zit het wel stevig.

De bovenste lijkt me verder naar achter te zitten (?), kan dichtgeklapt als bagagedrager gebruikt worden. Heeft een stoffen zitje, wat dan weer minder is met regen e.d, maar goed dat heeft het huidige stoeltje ook en is tot nu toe altijd goedgekomen. En hij leunt niet of in elk geval veel minder op de bagagedrager, zit vast bij zadelpen en die pootjes zitten ook nog vast.

Heeft er iemand ervaring met deze stoeltjes en zo ja... dan hoor ik ze graag.
Wat is nou een wijze keuze. Prijstechnisch is de onderste voordeliger, maar dat laat ik nu even niet meetellen. En ik wil sowieso een keer langs de fietsenmaker om eens te vergelijken enzo, maar liefst heb ik gebruikerservaringen.
Wij hebben de onderste gehad.. het is zo dat hij (althans bij mij) niet gelijk op de bagagedrager is gemonteerd maar middels een tussenstuk waardoor hij dus tot 35kg kan dragen.
Ik vond hem erg fijn en heb hem met veel plezier gebruikt. Handigste is vind ik dat je dmv een sleuteltje het stoeltje van de bagagedrager kan halen en direct over kan plaatsen naar eventueel een andere fiets. Dat is ook de uiteindelijke reden dat ik hem heb gekocht toen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')