Nog even mijn twee centen:quote:Op zondag 8 januari 2012 00:06 schreef DefinitionX het volgende:
Hoe goed is de opleiding te combineren met een ander universitaire studie?
Heb Engels altijd al interessant gevonden. Heb niet echt super veel Engelse boeken gelezen, maar wel veel fanfictie op het internet. Onder boeken:
- A Song of Ice and Fire serie (5 boeken atm, 2 op opkomst), George RR Martin <------ Geniaal stuk.
- Emma , Jane Austen <------ Don't ask why please, leuk boek, maar ontzettend saai soms.
Engels is altijd mijn sterkste vak geweest op de middelbare school, en nu op het beroepsonderwijs. Schrijf tegenwoordig ook fanfictie en ambieer het om ooit een boek te schrijven naast mijn toekomstig beroep dat niets met Engels te maken zal hebben. Fantasy wordt het zeker..........
Ik maak wel af en toe spel en grammaticale fouten, maar dat verbeterd Word meestal voor mij. Tuurlijk moet dit op zijn tijd zelf opgelost worden.
Daarnaast lijkt het me ook wel super om te leren over de geschiedenis van vroeger, en met name hoe het met de Engelstalige ging.
Zou het super tof vinden als iemand over de opleiding zou kunnen vertellen, en of het zin heeft om Engels te studeren als je het ontzettend leuk vind en er later iets mee wilt gaan doen in de vorm van bijvoorbeeld een boek schrijven.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Bladerend door de scriptiedatabase van ETC begin ik me wel wat zorgen te maken! Iedereen is zo literair en taalkundig
Ja dat soort dingen maken me ook allemaal zo onzekerquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
En mijn eigen laatste post:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Ook twee MA's, technisch gezien!quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef motorbloempje het volgende:
Jij bent echt zó mijn held Maria! Een jaar jonger dan ik en 2 BA's, een MA en awesomeness all around![]()
Dat iddquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
Och, daar is an sich niets mis mee natuurlijk. Voor mij is 't alleen een kwestie van 3000 euro boete of niet, dus dan moet je wel
Ja okee, dat wou ik ook natuurlijkquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, ik zie het wel als een groot iets, want ik wil >8 als cijfer![]()
![]()
![]()
Dankje!quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nog even mijn twee centen:
Onderschat het niet. Je zult ook veel dingen moeten doen die je niet leuk vindt en als je het vooral doet om beter te worden voor je schrijfsels dan is het wellicht nét wat teveel moeite om het er naast te doen.
Nee, Engelse Taal en Cultuur is geen Lucht en Ruimtevaarttechniek, maar het is ook geen 'walk in the park': er komt meer inzet en vooral overall interesse bij kijken om het met succes af te ronden.
In Nijmegen is er een (vooral door studenten gerunde) Creative Writing groep die erg actief is, maar hoe dat elders is weet ik dan weer niet
Haha inderdaad. In de seminars die ik heb gegeven over het schrijven van research papers heb ik dat ook echt aangevoerd. Niet denken van "ah dat onthou ik wel" maar echt zaken ergens op papier zetten (vind ik het fijnste) en het daarna digitaal archiveren. Bij voorkeur in een document dat je overal kan openen (Google Docs/mail, Dropbox). EverNote is ook een heerlijk programma hiervoor, zou ik iedereen die met een flink aantal bronnen werkt aanraden, evenals Zotero.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat Mo zegtik heb bepaalde quotes echt in meerdere papers gebruikt, gewoon omdat ik ze zo tof vond
Dan onthou je ook gemakkelijker waar je ze gevonden hebt.
I
Snap ik, had ik ook. Maar als je er echt voor gaat dan heb je sowieso al een streepje voor. Er zijn gek genoeg een hoop 'studenten' die het gewoon niet serieus nemen. Ik denk dat dat echt een fundamenteel verschil is tussen bijvoorbeeld jij en ik, en een hoop anderen. Ookal kan je achteraf zeggen dat je er niet keihard centen mee verdient of überhaupt veel aan hebt gehad, als je ergens zo diep in zit dan wil je er toch het beste uithalen lijkt me? Al is het maar puur voor jezelf.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, ik zie het wel als een groot iets, want ik wil >8 als cijfer![]()
![]()
![]()
Hehe tofquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:42 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Haha inderdaad. In de seminars die ik heb gegeven over het schrijven van research papers heb ik dat ook echt aangevoerd. Niet denken van "ah dat onthou ik wel" maar echt zaken ergens op papier zetten (vind ik het fijnste) en het daarna digitaal archiveren. Bij voorkeur in een document dat je overal kan openen (Google Docs/mail, Dropbox). EverNote is ook een heerlijk programma hiervoor, zou ik iedereen die met een flink aantal bronnen werkt aanraden, evenals Zotero.
Zo is er een quote van Aldous Huxley die ik echt vaak heb gebruikt (weet 'm alleen nog steeds niet uit m'n hoofd). Iets van "the propaganist's purpose is to make one set of people believe that the other is beyond the pale of humanity." Net voor WOII geschreven, dus erg leuk als introductie
.
Dat merkte ik ook wel bijvoorbeeld bij mijn gesprek afgelopen maandag. Dat ging zowel over de MRes die ik wil doen als over het essay en tentamen waar ik nu voor aan het werk ben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:45 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Snap ik, had ik ook. Maar als je er echt voor gaat dan heb je sowieso al een streepje voor. Er zijn gek genoeg een hoop 'studenten' die het gewoon niet serieus nemen.
Haha erg herkenbaar. Maar ik denk dat zoiets ook juist een kenmerk is van ten eerste goed gemotiveerd zijn en ten tweede (als resultaat) veel inzicht en kennis vergaard hebben. Hoe meer je je inleest, hoe meer je doorkrijgt over de onbepaalde dingen, het gebrek aan 'waarheden' en bovenal dat je zelf nog maar een 'tip of the iceberg' hebt gezienquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat merkte ik ook wel bijvoorbeeld bij mijn gesprek afgelopen maandag. Dat ging zowel over de MRes die ik wil doen als over het essay en tentamen waar ik nu voor aan het werk ben.
En ik vertelde dat ik me wel een beetje druk maakte omdat 't m'n eerste tentamen hier in het VK zou zijn, en dat ik nu ik die MRes op 't oog heb (en diezelfde docent als begeleider op 't oog heb) ik nóg meer die druk voel om bovengemiddeld goed te presteren, en dat ik bang was dat ik het verkeerd aan het voorbereiden was en dat m'n introductie van m'n essay klote is, etc. etc.
Terwijl hij snel mijn introductiedoorlezend goedkeurend zat te knikken en zei dat ik me, zoals ik nu over alle bronnen praatte die ik had gelezen en waar ik over twijfelde en waar ik vragen over had en die me er toe hadden gezet om die Master te willen doen, ik zeker op dat punt waarschijnlijk al meer gelezen had dan de rest van de groep bij elkaarEn dan heb ik nog het gevoel dat ik ontzettend achterloop en bijna niets gelezen heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |