abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127816367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Duurt in ieder geval wel lang die uitslag, 6 weken terwijl het enige nakijkwerk naast multiple-choice de 3 kantjes Writing is.
Dikke kans dat die toets van jou wordt nagekeken door iemand uit Latijns Amerika ofzo, en je zal niet de enige in de wereld zijn die dat doet. Drie kantjes Writing à 40 mensen per keer is wel wat werk. :P
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zaterdag 15 juni 2013 @ 09:23:34 #127
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127818908
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:49 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]
Duurt in ieder geval wel lang die uitslag, 6 weken terwijl het enige nakijkwerk naast multiple-choice de 3 kantjes Writing is.
Vraag me af of dat uberhaupt wel mag, zo lang. Meestal is het 3 weken....check het examenreglement ff
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:16:16 #128
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_127823166
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 01:15 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Dikke kans dat die toets van jou wordt nagekeken door iemand uit Latijns Amerika ofzo, en je zal niet de enige in de wereld zijn die dat doet. Drie kantjes Writing à 40 mensen per keer is wel wat werk. :P
Oh haha, wist niet dat het zo outsourced werd, maar totaal is het natuurlijk wel veel inderdaad.

quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 09:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vraag me af of dat uberhaupt wel mag, zo lang. Meestal is het 3 weken....check het examenreglement ff
Mjah, ik kreeg via zo'n officieel Cambridge ESOL-emailtje een bericht dat ik op 25 juli het resultaat zou krijgen, en na e-mailregistratie 'zodra de resultaten bekend zijn via e-mail', dus ik denk dat het wel gewoon mag. Heb al erg veel van die documenten bekeken om te kijken wat precies het verschil qua percentages tussen A, B en C was (100-80, 79-75, 74-60 volgens een Portugese bron) en daar vond ik niks wat betreft de nakijkduur, maar zal wel even zoeken naar dat reglement.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_128033493
Hi All.

Voor mijn werk spreek ik veel Engels. Vaak heb ik discussie met collega's over de termen 'next Friday' en 'coming Friday' wanneer bijvoorbeeld over afspraken wordt gepraat.

Next Friday is in New York vaak: volgende week vrijdag, maar in London: komende vrijdag. Op internet lopen hier veel discussies over. Maar hoe is het nu echt?
pi_128033551
Zeg gewoon 'this Friday' en 'next week's Friday' en een mongool moet nog kunnen begrijpen wat je bedoelt.
Ja doei.
pi_128033625
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg gewoon 'this Friday' en 'next week's Friday' en een mongool moet nog kunnen begrijpen wat je bedoelt.
Dat is niet de vraagstelling.
pi_128033945
Ok.
Ja doei.
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:32:38 #133
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128034354
Denk dat het inderdaad meer iets uit de cultuur is, juist als er zoveel discussie is zal je waarschijnlijk geen eenduidig antwoorden krijgen.
pi_128034564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:32 schreef MacorgaZ het volgende:
Denk dat het inderdaad meer iets uit de cultuur is, juist als er zoveel discussie is zal je waarschijnlijk geen eenduidig antwoorden krijgen.
Daar ben ik dus ook bang voor. Was wel benieuwd wat de officiële leer erover zegt.

Ik denk dat ik 'motorbloempje' haar advies maar overneem. Waarvoor dank!
pi_128034796
Overal zijn discussies over te voeren, die stuk voor stuk niet te winnen zijn.

Scóne vs scòne, roll vs butty, etc. zijn de discussies hier in Yorkshire. Nou ja, je kunt je er maar druk om maken :+
Ja doei.
pi_128034885
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
Overal zijn discussies over te voeren, die stuk voor stuk niet te winnen zijn.

Scóne vs scòne, roll vs butty, etc. zijn de discussies hier in Yorkshire. Nou ja, je kunt je er maar druk om maken :+
Onderschat het niet. Ik heb hiervoor een telefoonhoorn door de ruimte gegooid naar het hoofd van een collega.
pi_128059847
Ik snap niet waarom die New Yorkers zeggen dat next (volgende ding na het moment van spreken, om maar even een woordenboekdefinitie te vertalen) juist volgende week vrijdag is...

Anyway, altijd terugvragen of je het juist hebt staan enzovoort. :') Zelf gebruik ik this Friday and next week Friday / Friday after next, maar die laatste wil inderdaad nog wel eens voor een rare blik zorgen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_128060410
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:08 schreef Omentuva het volgende:
Ik snap niet waarom die New Yorkers zeggen dat next (volgende ding na het moment van spreken, om maar even een woordenboekdefinitie te vertalen) juist volgende week vrijdag is...

Anyway, altijd terugvragen of je het juist hebt staan enzovoort. :') Zelf gebruik ik this Friday and next week Friday / Friday after next, maar die laatste wil inderdaad nog wel eens voor een rare blik zorgen.
"Next" is datgene dat na "this" komt. "Next Friday" is dus de vrijdag die na "this Friday" komt, en "last Friday" is de vrijdag die voor "this Friday" komt. Als je het in het weekend over "last Friday" hebt, dan wordt daar doorgaans dus niet afgelopen vrijdag, maar de vrijdag daarvoor mee bedoeld.

Om verwarring te voorkomen, is het altijd het best om termen als "next", "this", en "last" te mijden in dit soort contexten.
pi_128061684
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:18 schreef thabit het volgende:

[..]

"Next" is datgene dat na "this" komt.
Volgens die New Yorkers dus wel, maar dat is dus ook tegen de woordenboekdefinitie in als je 'm op een bepaalde manier leest. (Immediately adjacent volgens mw.com -- het leuke is dat de uitleg voor ELL wél de distinctie maakt :P )

quote:
Om verwarring te voorkomen, is het altijd het best om termen als "next", "this", en "last" te mijden in dit soort contexten.
Daarom altijd terugvragen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:53:11 #140
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_128592558
What do ya think, you experts? :{w :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 06-07-2013 10:51:12 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_128690835
Goh, ben nog niet eens begonnen met de studie, en ik heb nu al huiswerk! Mag voor 9 september Midnight's Children van Salman Rushdie lezen. Heb het boek besteld, ben benieuwd!
“I hope you read some fine books and kiss someone who thinks you’re wonderful, and don’t forget to make some art — write or draw or build or sing or live as only you can.”
-Neil Gaiman
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:07:07 #142
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_129077962
Pff, nog steeds geen (vroegere) uitslag van mijn CPE-examen, is al 6 weken terug ofzo, maar ze zijn blijkbaar erg punctueel met 'resultaat beschikbaar op 25 juli'....
pi_129077991
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:48 schreef kimandthedoctor het volgende:
Goh, ben nog niet eens begonnen met de studie, en ik heb nu al huiswerk! Mag voor 9 september Midnight's Children van Salman Rushdie lezen. Heb het boek besteld, ben benieuwd!
Heb je 'm al uit? :+
Ja doei.
pi_129092226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heb je 'm al uit? :+
Nee, nog niet eens binnen!!! Ik krijg hem denk ik vandaag (nog weinig kans) en anders morgen binnen, en dan ga ik meteen lezen. Heb jij 'm gelezen?
“I hope you read some fine books and kiss someone who thinks you’re wonderful, and don’t forget to make some art — write or draw or build or sing or live as only you can.”
-Neil Gaiman
pi_129092519
Nee.
Ja doei.
pi_129126155
De UU heeft sinds dit jaar het programma van de studie Engels helemaal omgegooid. Dit worden mijn vakken in het eerste jaar:

Blok 1:
The Sound Lab
The Writers' Lab

Blok 2:
Prescribing and Describing English
De kracht van literatuur

Blok 3:
English Literature 450 - 1649
Theoretical Foundations

Blok 4:
English Literature 1650 - 2000
Language Development Across the Lifespan

Kreeg te horen dat ik in 't eerste blok een grammaticatoets moet halen, dacht 'dat is een eitje!', maar toen zag ik allemaal voorbeelden, was het geen Engelse maar Nederlandse grammatica (is 'zich' in deze zin een vragend voornaamwoord, wederkerend werkwoord etc.) dus dat zal ik toch wel eventjes bij moeten spijkeren :')
-Neil Gaiman
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:08:28 #147
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129127575
Wauw das idd heeeel anders dan wat ik had! vond Taalverwerving 1/2/3 wel het zwaarst van de hele studie, maar dat is nu dus die twee Labs geworden. Succes! en tevens O+ Rushdie O+

ontdekte dankzij Creative Writing zijn The Ground Beneath Her Feet en dat is nu een van mijn favo boeken O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_129127630
Dankje! Ik ben heel benieuwd naar Midnight's Children, en ook zijn andere werk (wat ik erover heb opgezocht) spreekt me erg aan. Ik vraag me af, heb je genoeg tijd (en zin) om ook voor je plezier te lezen naast de studie?
-Neil Gaiman
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:16:37 #149
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129127819
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:10 schreef kimandthedoctor het volgende:
Dankje! Ik ben heel benieuwd naar Midnight's Children, en ook zijn andere werk (wat ik erover heb opgezocht) spreekt me erg aan. Ik vraag me af, heb je genoeg tijd (en zin) om ook voor je plezier te lezen naast de studie?
ik ben intussen klaar maar ik ben nooit gestopt met lezen, al deed ik Engels en Literatuurwetenschap tegelijk :+ op een gegeven moment krijg je ook meer vrijheid in welke boeken je voor je studie gebruikt, dan is het mits je een goede onderzoeksvraag hebt "anything goes" :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_129128027
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

ik ben intussen klaar maar ik ben nooit gestopt met lezen, al deed ik Engels en Literatuurwetenschap tegelijk :+ op een gegeven moment krijg je ook meer vrijheid in welke boeken je voor je studie gebruikt, dan is het mits je een goede onderzoeksvraag hebt "anything goes" :+
Dat wist ik (heb uit nieuwsgierigheid ook de oudere topics doorgelezen)! "Heb je" was meer algemeen bedoeld. Dat is wel heel fijn! Ik heb mijn profielwerkstuk over Harry Potter gedaan, niet erg 'vwo' vonden veel mensen, maar heb uiteindelijk toch mooi een 9 gehaald. Al las ik boeken voor een verslag op school toch anders dan boeken voor de lol, neem aan dat dat tijdens de opleiding ook gebeurt. Al is het dan ook weer heel leuk, om echt na te denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door kimandthedoctor op 19-07-2013 17:43:42 ]
-Neil Gaiman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')