Alleen nerds jailbreaken hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gebrek aan vrijheid vind ik ook storend.
Bij m'n Android telefoons installeerde ik gewoon alles wat ik wilde, van welke bron dan ook, zonder een aanpassing aan de telefoon te hoeven maken.
Want leg je zusje of tante maar eens uit hoe ze een telefoon moeten "jailbreaken" om alles te mogen installeren.
Ik geloof niet dat mijn tante, zusje of moeder ooit de neiging zou hebben om te jailbreaken. Beetje Wordfeud, beetje Whatsapp, beetje Facebook. Geen jailbreak voor nodig hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gebrek aan vrijheid vind ik ook storend.
Bij m'n Android telefoons installeerde ik gewoon alles wat ik wilde, van welke bron dan ook, zonder een aanpassing aan de telefoon te hoeven maken.
Want leg je zusje of tante maar eens uit hoe ze een telefoon moeten "jailbreaken" om alles te mogen installeren.
Een normaal formaat waarmee je niet fatsoenlijk kan internetten. Niet alle websites hebben een mobiele versie. Met een groter scherm zijn die websites een stuk beter te bezoeken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat is juist de reden waarom ik een 4S heb gehaald, gewoon een normaal formaat. De meeste Android telefoons zijn van die twijfelgevallen waarbij je meestal niet eens weet of het nu een telefoon of een tablet is.
Klopt, voor de simpele mensen is het gwn een goed toestel.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat mijn tante, zusje of moeder ooit de neiging zou hebben om te jailbreaken. Beetje Wordfeud, beetje Whatsapp, beetje Facebook. Geen jailbreak voor nodig hoor.
Ik kan er zelfs alle iPhone modellen realsize op bekijken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:35 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En je hebt een micro SD en USB slot
Adv de grafieken in de OP kan je dus stellen dat er in de VS veel simpele mensen wonenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:38 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Klopt, voor de simpele mensen is het gwn een goed toestel.
Wel overpriced
Onderweg bezoek ik alleen de standaard sites; nu.nl, Fok etc. Doen het allemaal perfect.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Een normaal formaat waarmee je niet fatsoenlijk kan internetten. Niet alle websites hebben een mobiele versie. Met een groter scherm zijn die websites een stuk beter te bezoeken.
Even terugkomend op het hoofdpunt van dit topic: het is indrukwekkend, maar niet gek natuurlijk. Kerst is altijd een bizarre periode in de VS, het zijn juist de dure cadeaus die het goed doen. Het is dan ook niet echt een verrassing dat Apple de 4S juist in deze periode uitbrengt. Ik verwacht ook niet dat deze ontwikkeling zo explosief doorzet, dat vlakt vanzelf wel af.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:04 schreef TimCook het volgende:
[..]
Bijzonder indrukwekkend, gezien het feit dat de iPhone 4S pas halverwege oktober op de markt kwam. Iedereen zag natuurlijk wel een redelijke groei aankomen door de release van de nieuwe iPhone, maar een verdubbeling van het marktaandeel lijkt me wel buiten de verwachtingen... ben benieuwd hoe de markt zich in de komende maanden ontwikkelt.
Ik ben het niet eens met dit argument. Dat een telefoon geen alternatief is voor een PC kan zowel negatief als positief uitgelegd worden. De Galaxy Note is veel meer een vervanging voor de PC dan een iPhone terwijl het toch echt een telefoon is... De iPhone is op basis van dat criterium een minder goede telefoon.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:40 schreef YazooW het volgende:
[..]
Onderweg bezoek ik alleen de standaard sites; nu.nl, Fok etc. Doen het allemaal perfect.
Als ik uitgebreid wil internetten pak ik mijn laptop er wel bij.
Een telefoon is nog lang geen vervanging voor de PC.
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:40 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Adv de grafieken in de OP kan je dus stellen dat er in de VS veel simpele mensen wonen
+ Het feit dat er op elk winkelcentrum Apple Stores zitten.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar veel mensen die apple aanhangen in de US. Nationalistisch hé. Dus 4S release zijn er meteen miljoenen mensen die het kopen. Dus stijgen de sales van iOS vergeleken met andrioid in de laatste maand.
Het is.....GEEN marktaandeel groei...maar sales!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Even terugkomend op het hoofdpunt van dit topic: het is indrukwekkend, maar niet gek natuurlijk. Kerst is altijd een bizarre periode in de VS, het zijn juist de dure cadeaus die het goed doen. Het is dan ook niet echt een verrassing dat Apple de 4S juist in deze periode uitbrengt. Ik verwacht ook niet dat deze ontwikkeling zo explosief doorzet, dat vlakt vanzelf wel af.
Snap ik, met een klein scherm verandert dat ook niet voor je. Ik laat nu veel vaker mijn laptop staan en pak eerder mijn telefoon. Puur omdat het kan en prima werkt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:40 schreef YazooW het volgende:
[..]
Onderweg bezoek ik alleen de standaard sites; nu.nl, Fok etc. Doen het allemaal perfect.
Wat is daar precies het verschil tussen? Volgens mij wordt marktaandeel doorgaans uitgedrukt als het aantal verkochte producten gedeeld door het aantal verkochte producten in de gehele markt over een bepaalde periode.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is.....GEEN marktaandeel groei...maar sales!
December zit niet in deze cijfersquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Even terugkomend op het hoofdpunt van dit topic: het is indrukwekkend, maar niet gek natuurlijk. Kerst is altijd een bizarre periode in de VS, het zijn juist de dure cadeaus die het goed doen. Het is dan ook niet echt een verrassing dat Apple de 4S juist in deze periode uitbrengt. Ik verwacht ook niet dat deze ontwikkeling zo explosief doorzet, dat vlakt vanzelf wel af.
Dat is nu net niet nodig als je een Note hebt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:40 schreef YazooW het volgende:
[..]
In sales ja. Maar marktaandeel is hoeveel mensen er iOS hebben en hoeveel mensen bijv. Android met de Galaxy S. Van de 4S zijn waars 75% van de verkochte toestellen verkocht aan mensen die al een iPhone hadden, dus stijgt het marktaandeel nauwelijks.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat is daar precies het verschil tussen? Volgens mij wordt marktaandeel doorgaans uitgedrukt als het aantal verkochte producten gedeeld door het aantal verkochte producten in de gehele markt over een bepaalde periode.
Had ik even overheen gekeken. Maar dan nog, de feestdagen zijn wel in december, maar dat betekent niet dat alle cadeaus in die maand gekocht worden. Dat heeft ontegenzeglijk effect op de verkopen.quote:
Dit vraagt om een bronquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
In sales ja. Maar marktaandeel is hoeveel mensen er iOS hebben en hoeveel mensen bijv. Android met de Galaxy S. Van de 4S zijn waars 75% van de verkochte toestellen verkocht aan mensen die al een iPhone hadden, dus stijgt het marktaandeel nauwelijks.
Bron in de OP geeft sowieso niet het marktaandeel van iOS aan. Buiten dat, is dit in oudere cijfers wel gebleken.quote:
Volgens mij wordt marktaandeel zelden uitgedrukt zoals jij het zegt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
In sales ja. Maar marktaandeel is hoeveel mensen er iOS hebben en hoeveel mensen bijv. Android met de Galaxy S. Van de 4S zijn waars 75% van de verkochte toestellen verkocht aan mensen die al een iPhone hadden, dus stijgt het marktaandeel nauwelijks.
Dat is helemaal niet gebleken, onzin dus.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bron in de OP geeft sowieso niet het marktaandeel van iOS aan. Buiten dat, is dit in oudere cijfers wel gebleken.
Ik baseer dit dus op resultaten uit het verleden.
Een telefoon kan nooit een vervanging zijn voor een telefoon? Je zal een laptop bedoelen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:45 schreef YazooW het volgende:
Oei, mensen zijn niet blij met mijn stelling dat een telefoon nooit een vervanging kan zijn voor een telefoon![]()
Serieus, zie je het al voor je dat je bijvoorbeeld een werkstuk maakt op een smartphone? Schiet toch niet op om een paar A4'tjes te typen op z'on ding.
En verder over die Galaxy Note. Ziet er allemaal heel leuk uit enzo, maar zo'n ding zit toch niet fijn in je zak? Dat is nu wat ik bedoelde met een twijfelgeval, is het nu een telefoon of een tablet?
We hebben het over internetten niet over een werkstuk maken. Dat dat voor bepaalde mensen hetzelfde is zegt wel wat over die mensenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:45 schreef YazooW het volgende:
Oei, mensen zijn niet blij met mijn stelling dat een telefoon nooit een vervanging kan zijn voor een telefoon![]()
Serieus, zie je het al voor je dat je bijvoorbeeld een werkstuk maakt op een smartphone? Schiet toch niet op om een paar A4'tjes te typen op z'on ding.
Dat maak jij er nu helemaal zelf van ja...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
We hebben het over internetten niet over een werkstuk maken. Dat dat voor bepaalde mensen hetzelfde is zegt wel wat over die mensen
Niet als het gaat om de verkochte toestellen in een jaar bijv nee. Het gaat ook om hoe je "marktaandeel" interpreteert. In Market share as in units sold heb ik het fout ja. In "market share" as in accounted by a specific entity heb ik het goed.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Volgens mij wordt marktaandeel zelden uitgedrukt zoals jij het zegt.
Typo jaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een telefoon kan nooit een vervanging zijn voor een telefoon? Je zal een laptop bedoelen?
Nee, een werkstuk maak ik niet op een telefoon en ook niet op een iPad (die ik via m'n werk ter beschikking heb).
Maar surfen op de bank, onderweg, op bed, etc gaat perfect. Ook op sites die niet aangpast zijn op mobiel gebruik.
Logisch met een resolutie van 1280x800 pixels. Niet lang geleden hadden PC's er nog niet eens zoveel.
Die Note draag ik iedere dag de hele dag in m'n broekzak en ik ben ook nog eens onsite-monteur dus ik zit veel onder bureaus, op knieën, in meterkasten en op keukentrapjes.
Ik merk echt totaal niet dat ik hem bij me draag omdat hij zo plat is en goed afgerond.
Vastquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:51 schreef MaGNeT het volgende:
Of het marktaandeel nu wel of niet verdubbeld is: ze hebben potentiële klanten laten lopen door het beperkt aantal modellen.
Naja, ik heb 'm dus iedere dag bij me en kan je verzekeren dat het geen enkel probleem oplevert.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Typo jaBedoelde laptop/pc.
Maar over die Note, ik vind hem echt overdreven groot, kan me niet voorstellen dat ik zo'n ding elke dag mee moet nemen. Heb er overigens zelf geen ervaring mee, alleen een keer in m'n hand gehad. Heb verder altijd kleine toestellen gehad en ben dat nu gewend, ik zou er helemaal naast kunnen zitten natuurlijk over die Note.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:40 schreef YazooW het volgende:
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:45 schreef YazooW het volgende:
Dat jij hak op de tak springt kan ik ook niks aan doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:49 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat maak jij er nu helemaal zelf van ja...
Welke fabrikant poept elke maand 80 telefoons op de markt?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:55 schreef TimCook het volgende:
[..]
Vastblij dat Apple zich focust op 1 goede telefoon per jaar ipv de markt onder te kakken met 80 matige telefoons per maand
Dus omdat ik zeg dat ik liever internet op een laptop betekent dat dat volgens mij een laptop alleen bedoeld is om mee te internetten?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:55 schreef -Techno- het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat jij hak op de tak springt kan ik ook niks aan doen.
Internetten op een smartphone gaat nu eenmaal beter met een groter scherm dan een kleine(Iphone). Werkstukken maken en laptops zijn helemaal niet aan de orde hier.
Welke niet?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:57 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Welke fabrikant poept elke maand 80 telefoons op de markt?
Neequote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:57 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dus omdat ik zeg dat ik liever internet op een laptop betekent dat dat volgens mij een laptop alleen bedoeld is om mee te internetten?
Onzinquote:
Jij liever dan ik. Ik moet er niet aan denken dat alle smartphones zulke belachelijk grote schermen krijgenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb eind december de Samsung Galaxy Note opgehaald, die heeft een 5,3 inch scherm met 1280x800 resolutie.
Razendsnel, scherp en surft perfect. Past ook nog eens goed in de broekzak en de accu heb ik tot nu toe nog niet leeg kunnen krijgen in een dag, ondanks langdurig gebruik.
Ook het 1080p filmen en de foto's zijn dik in orde.
Ik heb de iPhone 4S wel in de handen gehad maar dat is zo'n klein dingetje, daar kan ik niet lekker op werken.
[ afbeelding ]
4.3 is heerlijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij liever dan ik. Ik moet er niet aan denken dat alle smartphones zulke belachelijk grote schermen krijgen
Heb zelf een android toestel, maar vind het 3,5inch formaat dat zowel de Iphone als veel Android toestellen hebben prima om op te internetten. 4 inch vind ik al aan de grote kant, maar zou voor mij echt de max zijn.
Verschil zit 'm misschien in het feit dat ik altijd qwerty-sliders heb. Ik heb dus, zelfs tijdens het typen, altijd het volledige scherm ter beschikking.quote:
Televisie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:12 schreef -Techno- het volgende:
Vraag blijft: gaat Apple opnieuw innoveren of gaan ze verder borduren op oude successen? Maw Apple heeft de smartphone en tablet markt gemaakt tot wat het nu is maar gaat Apple datzelfde kunstje flikken op andere gebieden?
Daar lopen ze nu al achter de feiten aan aangezien de Japanse en Koreaanse bedrijven superieur zijn in technologie en ook al Smart TV's uitbrengen.quote:
Kun je ff de hele bron linken? Plaatje zegt iOS en ik zie estimated en forecast. iOS kan ook tablets zijn. We hebben het over de smartphone market.quote:
Die zijn gelijk in paniek geraakt na de geruchten en brengen snel onbruikbare systemen op de markt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Daar lopen ze nu al achter de feiten aan aangezien de Japanse en Koreaanse bedrijven superieur zijn in technologie en ook al Smart TV's uitbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |