Is dat dan niet meer: moeite met het aangaan van (diepgaande) relaties ipv moeite met versieren?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:53 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Nou ik ben dus Ayumu.
Niet zo zeer problemen met versieren meer het feit dat ik alles koppel aan het overlijden van eerste liefde en alles en iedereen afwijs omdat ze op hem moeten lijken. En dat werkt dus niet misschien dat ik mijn oogjes eens via deze reeks geopend krijg.
Deels zeker alleen ik geraak ook niet echt verliefd en ik kan hier altijd meelezen. En heb al vele mensjes aan elkaar gekoppeldquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Is dat dan niet meer: moeite met het aangaan van (diepgaande) relaties ipv moeite met versieren?
Ja oke maar ik denk dat je problemen op een ander vlak liggen bedoel ikquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:59 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Deels zeker alleen ik geraak ook niet echt verliefd en ik kan hier altijd meelezen. En heb al vele mensjes aan elkaar gekoppeld
Daar heb je weer gelijk in alleen ik kan altijd meelezen en zien hoe anderen op hun manier daar over denken als ze bezig zijn met het hele relatie gebeuren en natuurlijk liggen erbij mij ook nog wel zaakjes die opgelost mogen worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja oke maar ik denk dat je problemen op een ander vlak liggen bedoel ik
Ik heb jouw verhaal half mee gekregen. Je mag iets minder streng zijn voor jezelf denk ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:53 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Nou ik ben dus Ayumu.
Niet zo zeer problemen met versieren meer het feit dat ik alles koppel aan het overlijden van eerste liefde en alles en iedereen afwijs omdat ze op hem moeten lijken. En dat werkt dus niet misschien dat ik mijn oogjes eens via deze reeks geopend krijg.
Kun je niet proberen die kans op toevallige ontmoetingen zelf groter te maken door bijvoorbeeld een hobby waarbij je veel nieuwe mensen ontmoet?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:57 schreef Faxie het volgende:
Dan zal ik hier ook maar eens rondhangen aangezien ik nog geen enkele fatsoenlijke relatie heb gehad, en geen versierder ben. Ik zal het van toevallige ontmoetingen moeten hebben, en daar zit ik volgens mij in de verkeerde kringen voor om goede kans te maken.
Waarom niet een nieuwe OP? Mits dit topic wel serieus gaat wordenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Doe anders de volledige OP van Supersoep destijds.
Je verhaal kwijt kunnen is wel tof zonder dat je bang hoeft te zijn voor kritiekquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:08 schreef heloef het volgende:
Ik word vast lurker, veel toe te voegen heb ik niet maar misschien heb ik wat aan de tips en ervaringen.
Wat is kritiek? De waarheid kan soms hard zijn. Ik denk dat je juist hier meer harde, maar ware adviezen zal krijgen dan in het SC topic met kusjekroel. Zoals ook in de eerste 100 delen het geval was. Maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je verhaal kwijt kunnen is wel tof zonder dat je bang hoeft te zijn voor kritiek
Kritiek is misschien een verkeerd woord. Daar is niets mis mee om iemand wakker te schudden. Maar soms als iets wil vertellen je krijgt alleen reacties je moet veranderen blahblahquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat is kritiek? De waarheid kan soms hard zijn. Ik denk dat je hier meer harde, maar ware adviezen zal krijgen dan in het SC topic met kusjekroel. Zoals ook in de eerste 100 delen het geval was. Maar we zullen zien.
Dat is juist het gekkequote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kun je niet proberen die kans op toevallige ontmoetingen zelf groter te maken door bijvoorbeeld een hobby waarbij je veel nieuwe mensen ontmoet?
Je moet je eroverheen zetten bang te zijn voor kritiek, als mensen hier posten met misschien negatief commentaar betekent dat niet dat ze een hekel aan je hebben, maar juist dat ze er tijd in steken jou je misstappen/misvattingen te laten inzien.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je verhaal kwijt kunnen is wel tof zonder dat je bang hoeft te zijn voor kritiek
Kijk de eerste 13 jaar van leven staat gewoon bol van seksueel misbruik fysiek en geestelijk geweld dan vind je de liefde van je leven een knul die je ondersteunt en probeert te zorgen voor je die sterft en meer had ik niet dan hem. Ondertussen blijft alles door gaan. Alleen op een punt stopt het misbruik dan wel de rest gaat door en word alleen maar heftiger en steeds meer dreiging en er is zat gebeurt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:06 schreef Knuffeltutje het volgende:
[..]
Ik heb jouw verhaal half mee gekregen. Je mag iets minder streng zijn voor jezelf denk ik.
Jij hebt op liefdes gebied echt de meest vreselijke dingen mee gemaakt.
Dan heb je eindelijk echte liefde gevonden en berooft diegene zichzelf van het leven..
Wat ik meegemaakt heb is nu eenmaal zo, En niet alleen op liefdes gebied op alle fronten van het leven. En wat er gebeurt is kan ik feitelijk niet ongedaan maken en dat zuigt.
Mensen die bijvoorbeeld tien jaar oid met iemand zijn geweest en dan aan de kant gezet worden,
die ervaren jouw pijn op een vergelijkbare manier. Het is een rouwproces. Het 1 is op zijn eigen manier niet erger dan het ander. Ik zal het proberen uit te leggen, de intentie is respectvol.
Klopt alleen als ik het omdraai die mensen weten dat hun geliefde nog leeft hoe hard dit ook klinkt dat geeft niet aan wat erg gebeurt is bij hun niet gebagatelliseerd moet worden.
Iemand die een geliefde aan de dood verliest,heeft een ongekende rouwperiode. Alleen weet diegene dat diegene eigenlijk nog zielsveel van hem of haar hield, maar het leven niet meer aan kon.
Iemand die zoveel van iemand houdt dat hij of zij haar leven voor diegene zou geven, en gedumpt wordt, die hebben vaak in hun ellende en verwerkings proces/gedachtes liever dat de ander op bovenstaande manier bij ze weg was gegaan, omdat het dan tenminste duidelijk zou zijn dat de ander nog wel van ze hield.
In die opzicht heb je weer gelijk maar zou een persoon dat echt willen dat hun geliefde leiver was gestorven?
Moeilijk. Zo verschillend en zoveel met elkaar te maken de bovenstaande situaties.
Ik heb voor beide evenveel respect en onbegrip , en het zijn beide dingen die schade kunnen aanrichten.
Ik weet niet of je er zin in hebt of dat je het al gedaan hebt, maar heb je behoefte om wat uitgebreider te praten over wat er begin deze maand is gebeurd? Zo niet, dan wens ik je veel sterkte en adviseer ik je om het rustig aan te doen want niemand kan hem op zo korte termijn serieus "vervangen".
Ik heb geen probleem om kwijt te kunnen, ik jank alleen maar terwijl er niks te janken valt aangezien ik net 18 ben. Dus mijn verhaal (als in het jank gedeelte) hou ik maar voor mezelf.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Heb je hierbij wel professionele hulp, want ik denk juist dat hierbij de inzichten enzo om zoiets te verwerken veel verder gaan dan alleen een forum.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:18 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Kijk de eerste 13 jaar van leven staat gewoon bol van seksueel misbruik fysiek en geestelijk geweld dan vind je de liefde van je leven een knul die je ondersteunt en probeert te zorgen voor je die sterft en meer had ik niet dan hem. Ondertussen blijft alles door gaan. Alleen op een punt stopt het misbruik dan wel de rest gaat door en word alleen maar heftiger en steeds meer dreiging en er is zat gebeurt.
Vorige jaar heeft zijn neefje dus van mijn eerste verkering zichzelf om het leven gebracht en uiteindelijk hadden wij wel iets alleen hij trok het niet maakt er een einde aan. En toen is alles wel gestopt kun je zeggen.
Weet dat er zoveel speelde en speelt dat is niet in een reactie te schrijven daar heb ik onderhand het hele forum voor nodig...
Bang voor kritiek is het niet. Als ik mij rot voel ik heb geen zin in een blahblah post over wat ik allemaal moet veranderen. Dat ik dingen moet veranderen is waar maar daar heb ik dan even geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je moet je eroverheen zetten bang te zijn voor kritiek, als mensen hier posten met misschien negatief commentaar betekent dat niet dat ze een hekel aan je hebben, maar juist dat ze er tijd in steken jou je misstappen/misvattingen te laten inzien.
Soms is het ook gewoon zo dat je moet veranderen om dingen die je graag wilt te kunnen verwezenlijken. Het is aan jou om de keuze te maken of je dat het waard vindt of niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Kritiek is misschien een verkeerd woord. Daar is niets mis mee om iemand wakker te schudden. Maar soms als iets wil vertellen je krijgt alleen reacties je moet veranderen blahblah
Dan nog hoef je niet alles aan iemand tot de grond toe af te krakenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Soms is het ook gewoon zo dat je moet veranderen om dingen die je graag wilt te kunnen verwezenlijken. Het is aan jou om de keuze te maken of je dat het waard vindt of niet.
Je kunt niet de hele dag thuis zitten op de bank televisiekijken of in bed liggen, terwijl je eigenlijk de wens hebt iemand te ontmoeten om je leven mee te gaan delen. Je moet soms dingen veranderen aan hoe je bent/doet om je doel te kunnen bereiken.
Kan ik me iets bij voorstellen, je bent ineens je gebruikelijke manier van het leggen van nieuwe contacten kwijt. Veel moeilijker om een collega mee uit te vragen dan een medestudent natuurlijk. Maar bij een sport gaat dit waarschijnlijk juist weer wat makkelijker, je kunt misschien proberen een hobby te zoeken waarbij je niet alleen maar mannen ontmoet, maar ook vrouwen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:26 schreef Egberts het volgende:
Het leven was zo makkelijk als student ....
Je ontmoete vrouwen die je vervolgens dagelijks ziet op school. Na een periode waarin je elkaar heel langzaam beter leert kennen merk je eigenlijk dat het wel klikt. Het was relatief eenvoudig om na school eens samen de stad in te lopen en elkaar zo nog beter te leren kennen.
Zo heb ik dan ook mijn huidige ex ontmoet. Maar dan ...
Je bent geen student meer en komt er eigenlijk achter hoe lastig het is om iemand nu daadwerkelijk te leren kennen zonder dat het al meteen zoveel meer lijkt ...
Help! ik wil weer student zijn
Dat is wel herkenbaar... op de middelbaar heb ik achteraf gezien vaak zat kans gehad.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:26 schreef Egberts het volgende:
Het leven was zo makkelijk als student ....
Je ontmoete vrouwen die je vervolgens dagelijks ziet op school. Na een periode waarin je elkaar heel langzaam beter leert kennen merk je eigenlijk dat het wel klikt. Het was relatief eenvoudig om na school eens samen de stad in te lopen en elkaar zo nog beter te leren kennen.
Zo heb ik dan ook mijn huidige ex ontmoet. Maar dan ...
Je bent geen student meer en komt er eigenlijk achter hoe lastig het is om iemand nu daadwerkelijk te leren kennen zonder dat het al meteen zoveel meer lijkt ...
Help! ik wil weer student zijn
Dat een forum mij niet kan helpen en alleen reactie kan geven op wat ik schrijf ben ik volledig mee eens. De hulp waar je over spreekt,Kijk ik heb mijn jeugd door gebracht bij de verkeerde instanties omdat mijn zaak te moeilijk is en dan word je gewoon gedumpt en ik heb de WSG gezeten als kind en dan heb je al een hele slechte start. En een voogd tot mijn 18de gehad die het nou niet echt nauw nam met mij.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:23 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Heb je hierbij wel professionele hulp, want ik denk juist dat hierbij de inzichten enzo om zoiets te verwerken veel verder gaan dan alleen een forum.
Ik denk namelijk dat je toch helemaal een boel zal moeten gaan verwerken en daarbij kunnen mensen van een forum niet genoeg voor doen.
Over dat internet daten ik ben er ook niet van want mensen hebben nu eenmaal de neiging om zich veel beter voor te doen. En dat werkt niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:34 schreef Faxie het volgende:
Ook frustrerend trouwens....
Hoor maar vaak zat dat ik er leuk uitzie, leuk karakter heb enz etc.
En toch is het bljkbaar nooit leuk genoeg voor zelfs maar een date
Datingsites zie ik niet zitten....heb het idee dat mensen daar niet zijn zoals ze zijn, maar zoals ze zouden willen zijn. En dat is op zich geen ramp, maar je krijgt dan wel een verkeerd beeld van iemand. Verder heb ik slechte ervaringen met internet contact, dus ben erg wantrouwig geworden. Kom mensen liever in het echt tegen, of spreek liefst zo snel mogelijk af als ik iemand al via internet tegen kom.
Ik wil een keertje speeddaten proberen maar ik twijfel nog. Is even oppervlakkig als online datingsitesquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:34 schreef Faxie het volgende:
Ook frustrerend trouwens....
Hoor maar vaak zat dat ik er leuk uitzie, leuk karakter heb enz etc.
En toch is het bljkbaar nooit leuk genoeg voor zelfs maar een date
Datingsites zie ik niet zitten....heb het idee dat mensen daar niet zijn zoals ze zijn, maar zoals ze zouden willen zijn. En dat is op zich geen ramp, maar je krijgt dan wel een verkeerd beeld van iemand. Verder heb ik slechte ervaringen met internet contact, dus ben erg wantrouwig geworden. Kom mensen liever in het echt tegen, of spreek liefst zo snel mogelijk af als ik iemand al via internet tegen kom.
Inderdaad dat idee heb ik ook. En dan heb je nog mensen die niet serieus zijn en gewoon aandacht willen. Die spelen bedoeld of onbedoeld wel met je gevoelens. En daar heb ik er al een paar van gehad..... niet leuk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:35 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Over dat internet daten ik ben er ook niet van want mensen hebben nu eenmaal de neiging om zich veel beter voor te doen. En dat werkt niet.
Ach geblokkeerd worden op paiq als je foto zien is kloten. Gebeurd mij helaas te vaakquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:37 schreef Faxie het volgende:
[..]
Inderdaad dat idee heb ik ook. En dan heb je nog mensen die niet serieus zijn en gewoon aandacht willen. Die spelen bedoeld of onbedoeld wel met je gevoelens. En daar heb ik er al een paar van gehad..... niet leuk.
Maat van me heeft dat een tijd gedaan. Uiteindelijk wel een vriendin gevonden, maar niet via speed daten, gewoon in de kroeg tegengekomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik wil een keertje speeddaten proberen maar ik twijfel nog. Is even oppervlakkig als online datingsites
Je pikt ze er dan wel uit. Zat 'normale' mensen hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:37 schreef Faxie het volgende:
Inderdaad dat idee heb ik ook. En dan heb je nog mensen die niet serieus zijn en gewoon aandacht willen. Die spelen bedoeld of onbedoeld wel met je gevoelens. En daar heb ik er al een paar van gehad..... niet leuk.
Ben je niet heel erg op een negatieve manier aan het generaliseren?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:34 schreef Faxie het volgende:
Datingsites zie ik niet zitten....heb het idee dat mensen daar niet zijn zoals ze zijn, maar zoals ze zouden willen zijn.
Ik lijk ze er wel uit te pikken ja. Maar als het elke keer weer opnieuw gebeurt houdt het optimisme wel een keer op.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:40 schreef Arriviste het volgende:
[..]
Je pikt ze er dan wel uit. Zat 'normale' mensen hoor
[..]
Ben je niet heel erg op een negatieve manier aan het generaliseren?
Kijk laten we eerlijk zijn ben homo en als je op zulke sites zit heb je zo vaak dat er een oud mannetje op een nep account actief is. Iemand die ik ken heeft dat gehad en daar word je niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:37 schreef Faxie het volgende:
[..]
Mijn grootste probleem in de liefde blijft toch wat er zich 10 jaar geleden heeft afgespeeld en zijn neefje had het eigenlijk allemaal zoal zijn neef was. Punt is ik zoek zoiets als hun waren alleen dat lijkt niet te vinden te zijn en ik heb voor dat ik een crush had op zijn neefje hij ook op mij overigens zeker geprobeerd weer een nieuw persoon te vinden wat nooit is gelukt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:39 schreef formerjellybean het volgende:
Dat is ook ontopic toch . Kijk als je verder wilt kijken voor relaties , zal er ook dingen moeten veranderen waarmee je zit .
Ik heb dan geen relatie gehad met iemand met zelfmoord maar wel in omgeving een goede vriend verloren eraan en ik weet hoe zo iets dus ook door kan werken qua sociale.
Bij mij is dat ik veel bezorgder ben geworden en ik vond het al een keer moeilijk laat staan 2 x.
Het gevaar is namelijk wel dat je soms dus je verleden meebrengt in relaties, misschien is het ook handig boeken over bijvoorbeeld verwerking enzo te lezen en daaruit oefeningen te doen zodat je ook beter in het leven leert staan.
Ik heb dat meestal ook vooral als ik bepaalde foto's van personen zie online...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:43 schreef Faxie het volgende:
Verder vind ik uitstraling en gedrag belangrijk. En dat komt niet altijd even goed over via internet.
Als je continu dezelfde type meiden 'uitprobeert' lijkt me dat niet heel gek. Even ervan uitgaan dat je dat doet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:42 schreef Faxie het volgende:
Ik lijk ze er wel uit te pikken ja. Maar als het elke keer weer opnieuw gebeurt houdt het optimisme wel een keer op.
Uitstraling enz. kun je via internet niet over laten komen. Contact leggen via internet is imo kijken in hoeverre interesses overeenkomen. Valt de manier waarop de ander reageert wel/niet in de smaak etc. En ook als dit allemaal positief is, is het nog geen garantie voor een klik in het echt. Het is slechts een stap in de 'selectieprocedure'.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:45 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Ik heb dat meestal ook vooral als ik bepaalde foto's van personen zie online...
Wist je dat dit vaak de meest onzekere mensen zijn? Een vriendin van mij liet een poos terug haar profiel zien. Ik had ook even een paar keer op mijn hoofd gekrabt toen ik zag wat ze had gepost. Ze had halfnaakte foto's e.d. erop staan. Dus stel ik zou haar via internet voor het eerst 'tegen komen' dan had ik haar bij voorbaat al geelimineerd, terwijl het echt wel een toffe meid is. Dus ik denk dat je dit punt niet te hard moet afstraffen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:47 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Of mensen die hun eigendommen tonen op de foto's zoals hun auto of van een of vakantie vind ik ook erg minder en een dikke nee zeg ik tegen de mannen die zich halfnaakt tonen dat wil ik pas in een latere fase zien.
Alleen ik val voor mannen dus de markt is al wat beperkter en ik heb hele andere interesse dan bijna hun allemaal en ook gewoon in real life vind ik ze niet, En heb met bijna 450 jongen/mannenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:51 schreef Arriviste het volgende:
[..]
Uitstraling enz. kun je via internet niet over laten komen. Contact leggen via internet is imo kijken in hoeverre interesses overeenkomen. Valt de manier waarop de ander reageert wel/niet in de smaak etc. En ook als dit allemaal positief is, is het nog geen garantie voor een klik in het echt. Het is slechts een stap in de 'selectieprocedure'.
[..]
Wist je dat dit vaak de meest onzekere mensen zijn? Een vriendin van mij liet een poos terug haar profiel zien. Ik had ook even een paar keer op mijn hoofd gekrabt toen ik zag wat ze had gepost. Ze had halfnaakte foto's e.d. erop staan. Dus stel ik zou haar via internet voor het eerst 'tegen komen' dan had ik haar bij voorbaat al geelimineerd, terwijl het echt wel een toffe meid is. Dus ik denk dat je dit punt niet te hard moet afstraffen.
Ze verschilden wel aardig van elkaar....quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:46 schreef Arriviste het volgende:
[..]
Als je continu dezelfde type meiden 'uitprobeert' lijkt me dat niet heel gek. Even ervan uitgaan dat je dat doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |