abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2002 @ 23:44:26 #1
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5028259
Sinds ik And All That Could Have Been van Nine Inch Nails heb gekocht ben ik helemaal verkocht aan de muziek. Heb gisteren meteen maar even via Bol.com 4 van hun cd's besteld en de All That Could Have Been DVD besteld, aangezien ik hier in de buurt (Maassluis) geen enkele cd (en de dvd) van hun kan vinden.

Kan er niet over uit hoe goed ik deze muziek ben gaan vinden, eigenlijk al vanaf het eerste nummer dat ik hoorde. Voordat ik de cd kocht had ik wel het een en ander van NIN gehoord, maar ik dacht nooit dat het iets voor mij zou zijn en moest ook even drie keer nadenken voordat ik de cd aan had geschaft aangezien ik er van overtuigd was dat ik er niets aan zou vinden. Maar hij is bijna niet uit mijn discman geweest sinds ik de cd's heb gekocht (vooral de live cd)

Move over Guns N' Roses....

Ok, dat was het weer

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 15 juli 2002 @ 23:46:28 #2
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_5028299
Heb je The Fragile?

Een van de beste platen die ik ken.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  maandag 15 juli 2002 @ 23:49:19 #3
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5028352
quote:
Op maandag 15 juli 2002 23:46 schreef FLIPNEUS het volgende:
Heb je The Fragile?

Een van de beste platen die ik ken.

Fragile
Pretty hate machine
Downward spiral
Further down the spiral
Nine Inch Nails - And All That Could Have Been (DVD)

die heb ik besteld, dus binnenkort heb ik die ja

I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 15 juli 2002 @ 23:50:54 #4
24825 eskimo
the original nuttah^_^;:-=*
pi_5028382
Guns n' Roses <-> NIN

.. wat een onmogelijke vergelijking.

--edit
maybe moet je je nick dan maar naar trent ofzo veranderen ipv mr brownstone

[Dit bericht is gewijzigd door eskimo op 15-07-2002 23:51]

It ain't hard to understand. It ain't Hitlers masterplan, what it takes to be a man. In my mind, in my brain, I roll it over like a steaming freight train. It ain't hard to ascertain.
  maandag 15 juli 2002 @ 23:51:21 #5
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_5028398
quote:
Op maandag 15 juli 2002 23:49 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Fragile
Pretty hate machine
Downward spiral
Further down the spiral
Nine Inch Nails - And All That Could Have Been (DVD)

die heb ik besteld, dus binnenkort heb ik die ja

Die DVD is zooooo fucking geil gemonteerd, ik snap alleen niet waarom hij verspreidt is over twee schijfjes. Maar het geluid en beeld benaderen echt de perfectie.
pi_5028693
vergeet dan vooral ook "broken" niet te halen, IMHO hun beste.

Die al that could have been ken ik nog niet , ik kijk al wel uit naar tapeworm
een project van trent reznor, maynard keenan van tool en jawel, voor zover ik weet de drummer van guns and roses

dinsdag 16 juli 2002 @ 00:09:42 #7
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5028695
quote:
Op maandag 15 juli 2002 23:50 schreef eskimo het volgende:
Guns n' Roses <-> NIN

.. wat een onmogelijke vergelijking.

--edit
maybe moet je je nick dan maar naar trent ofzo veranderen ipv mr brownstone

ok, de vergelijking is een beetje krom, maar hiervoor kwam ik altijd spontaan klaar van Guns N' Roses, nu van Nine Inch Nails
  dinsdag 16 juli 2002 @ 00:10:27 #8
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5028704
quote:
Op maandag 15 juli 2002 23:51 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Die DVD is zooooo fucking geil gemonteerd, ik snap alleen niet waarom hij verspreidt is over twee schijfjes. Maar het geluid en beeld benaderen echt de perfectie.

Mooi zo, heb ik iets om naar uit te kijken
  dinsdag 16 juli 2002 @ 00:11:20 #9
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5028716
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 00:09 schreef mcbadass het volgende:
vergeet dan vooral ook "broken" niet te halen, IMHO hun beste.

Die al that could have been ken ik nog niet , ik kijk al wel uit naar tapeworm
een project van trent reznor, maynard keenan van tool en jawel, voor zover ik weet de drummer van guns and roses

Broken moet ik dan ook binnenkort maar eens ergens vandaan toveren dan

drummer = Brian 'Brain' Mant(i)a geloof ik..

pi_5028788
Dach t eerst dat het ook nix voor mij was
Toen raade iemand het mij aan en toch maar ff geluisterd....
SUPER!
pi_5029620
Euhm, voor zover ik weet is het "Tapeworm"-project stil gelegd of zelfs afgeblazen, omdat Maynard tijdens optredens van "A Perfect Circle" al nummers van Tapworm aan het spelen was. En ja, we kennen Trent allemaal wel een beetje en die was daar dus niet zo blij mee.
Maar NIN is zeker geweldige muziek. Reznor is gewoon een genie in zijn genre en wordt door niemand benaderd. Alleen die vergelijking met Guns 'n Roses begrijp ik echt helemaal niet.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_5031259
"The Fragile" benadert idd de grenzen van muzikale perfectie

Uitermate verslavend album , dus je bent bij deze gewaarschuwd

inside-in
  dinsdag 16 juli 2002 @ 07:18:27 #13
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5031474
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 01:15 schreef beerke het volgende:
Euhm, voor zover ik weet is het "Tapeworm"-project stil gelegd of zelfs afgeblazen, omdat Maynard tijdens optredens van "A Perfect Circle" al nummers van Tapworm aan het spelen was. En ja, we kennen Trent allemaal wel een beetje en die was daar dus niet zo blij mee.
Maar NIN is zeker geweldige muziek. Reznor is gewoon een genie in zijn genre en wordt door niemand benaderd. Alleen die vergelijking met Guns 'n Roses begrijp ik echt helemaal niet.
Het is ook niet zozeer een vergelijking dat het dezelde muziek is, maar gewoon een vergelijking van wat ik goede muziek vind, persoonlijke smaak dus. Ik was eerst best erg fan van Guns N' Roses, maar dat is ineens een stuk minder geworden sinds ik Nine Inch Nails heb ontdekt. jaaj begraajp?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 07:30:57 #14
32340 Radost_FX
I LOVE TECHNO/ Praag!
pi_5031484
Guns 'n Roses en NIN zijn niet te vergelijken. En die klotestem van Axl kan ik echt niet tegen. Doe mij dan maar de stem van Trent Reznor met The Perfect Drug... hmmmm... één van mijn toptien beste nummers ooit...
"Muzi a zeny jsou dva ruzny zivocisny druhy"
  dinsdag 16 juli 2002 @ 08:14:17 #15
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_5031546
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 00:11 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Broken moet ik dan ook binnenkort maar eens ergens vandaan toveren dan

drummer = Brian 'Brain' Mant(i)a geloof ik..

Nope, Chris Vrenna en Martin Atkins.

De link naar Guns N Roses is overigens heel makkelijk te leggen, want Axl heeft NIN achter de schermen gelanceerd... Overigens speelden ex-NIN leden Chris Vrenna en (ik dacht) gitarist Dave Navarro een korte tijd bij Guns N' Roses.

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:32:42 #16
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5032936
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 08:14 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Nope, Chris Vrenna en Martin Atkins.

De link naar Guns N Roses is overigens heel makkelijk te leggen, want Axl heeft NIN achter de schermen gelanceerd... Overigens speelden ex-NIN leden Chris Vrenna en (ik dacht) gitarist Dave Navarro een korte tijd bij Guns N' Roses.

Oh, kan ook best dat het tegenwoordig een andere drummer is, drummer is al zo vaak veranderd in de laatste paar jaar. En overigens zijn de meeste GNR bandleden 'ontslagen' omdat ze het niet met Axl's beslissing eens waren om een meer electronische muziek te maken, ala NIN. Vandaar dat de link ook wel klopt.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:36:12 #17
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5032981
zucht...
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 07:30 schreef Radost_FX het volgende:
Guns 'n Roses en NIN zijn niet te vergelijken.
quote:
Het is ook niet zozeer een vergelijking dat het dezelde muziek is, maar gewoon een vergelijking van wat ik goede muziek vind, persoonlijke smaak dus. Ik was eerst best erg fan van Guns N' Roses, maar dat is ineens een stuk minder geworden sinds ik Nine Inch Nails heb ontdekt. jaaj begraajp?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:54:06 #18
26777 MrTorture
pi_5033234
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:32 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Oh, kan ook best dat het tegenwoordig een andere drummer is, drummer is al zo vaak veranderd in de laatste paar jaar. En overigens zijn de meeste GNR bandleden 'ontslagen' omdat ze het niet met Axl's beslissing eens waren om een meer electronische muziek te maken, ala NIN. Vandaar dat de link ook wel klopt.

Brain heeft nooit bij NIN gespeeld, wel bij Primus.
Chris Vrenna is vanaf het begin af aan al bij NiN, op Pretty Hate Machine werd overigens alles nog met samples gedaan als ik me niet vergis, was alleen een gitarist (Richard Patrick) en een team knoppendraaiers.
Op Broken speelden Martin Atkin en Chris Vrenna drums, Trent de keyboards. Kennelijk geen gitaren verder. Alles gesampled.
Flood, Steven Perkins, Trent en Chris deden de drums op Downward Spiral. Op Further down... alleen Chris Vrenna.

Op Fragile (geniaal album IMHO) Jerome Dillon en William Rieflin op drums. Geen Vrenna hier.

Things Falling Apart is een Fragile-remix. Alleen gesample, geen instrumenten hier.

En ook op And All that Could Have Been geen artiesten, slechts knoppendraaiers...

Overigens bedoelde ik zostraks Robin Finck (de omstreden dragqueen/crossdresser) die gitaar speelde bij Guns. Maar ook Navarro is een tijdje betrokken geweest bij GnR.

Bij Guns zijn ze overigens niet echt om die reden ontslagen:
Steven Adler: drugsprobleem

Izzy Stradlin: wilde niet meer de drukte van het elke avond optreden enzo

Slash: wilde terug naar blues, was met GnR toch niet meer haalbaar

Duff: ging verder met z'n punk gebeuren.

Gilby en Matt: omdat hun contract afliep

Darren Reed en Paul Huge zijn nog steeds best nauw betrokken bij GnR. Maar wat ik wilde zeggen met bovenstaand is dat ze muzikaal gewoon uitmekaar waren gegroeid. Kun je niet Axl alleen de schuld van geven. Je stijl verandert nou eenmaal en op een gegeven moment heeft et weinig zin om nog verder te gaan in één band.

Vis een optie?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 12:01:15 #19
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_5033316
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:54 schreef MrTorture het volgende:
Op Broken speelden Martin Atkin en Chris Vrenna drums, Trent de keyboards. Kennelijk geen gitaren verder. Alles gesampled.
Er staat toch echt "All tracks written, performed and produced by Trent Reznor."
quote:
En ook op And All that Could Have Been geen artiesten, slechts knoppendraaiers...
Jij wil dus zeggen dat ze tijdens een concert staan te playbacken en maar wat staan te raggen en slaan op de drums?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 12:03:46 #20
26777 MrTorture
pi_5033349
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 12:01 schreef FLIPNEUS het volgende:

[quote]
Er staat toch echt "All tracks written, performed and produced by Trent Reznor."

Dat wel, maar het zijn mixes van samples. Geen instrumenten.
quote:
Jij wil dus zeggen dat ze tijdens een concert staan te playbacken en maar wat staan te raggen en slaan op de drums?
Het gaat om de albums, niet om de live uitvoering...
Vis een optie?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 12:04:57 #21
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_5033363
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 12:03 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Het gaat om de albums, niet om de live uitvoering...

And All That Could Have Been IS het livealbum.

Still is de extra disc die erbij zit en dat zijn weer remixen van andere Nine Inch Nails nummer.

pi_5033490
...ikke begraajp...

Maar NIN is Trent Reznor beste mensen. Hij maakt, schrijft en speelt alle nummers zelf en helemaal alleen in. De rest van "de band" wordt alleen maar ingehuurd voor live optredens. Die hebben geen enkele invloed oo het schrijven van nummers. Eigenlijk net zoals Liam Howlett van Prodigy te werk gaat...

We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 16 juli 2002 @ 12:41:04 #23
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5033792
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:54 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Brain heeft nooit bij NIN gespeeld, wel bij Primus.
Chris Vrenna is vanaf het begin af aan al bij NiN, op Pretty Hate Machine werd overigens alles nog met samples gedaan als ik me niet vergis, was alleen een gitarist (Richard Patrick) en een team knoppendraaiers.
Flood, Steven Perkins, Trent en Chris deden de drums op Downward Spiral. Op Further down... alleen Chris Vrenna.

Op Fragile (geniaal album IMHO) Jerome Dillon en William Rieflin op drums. Geen Vrenna hier.

Things Falling Apart is een Fragile-remix. Alleen gesample, geen instrumenten hier.

Overigens bedoelde ik zostraks Robin Finck (de omstreden dragqueen/crossdresser) die gitaar speelde bij Guns. Maar ook Navarro is een tijdje betrokken geweest bij GnR.

Bij Guns zijn ze overigens niet echt om die reden ontslagen:
Steven Adler: drugsprobleem

Izzy Stradlin: wilde niet meer de drukte van het elke avond optreden enzo

Slash: wilde terug naar blues, was met GnR toch niet meer haalbaar

Duff: ging verder met z'n punk gebeuren.

Gilby en Matt: omdat hun contract afliep

Darren Reed en Paul Huge zijn nog steeds best nauw betrokken bij GnR. Maar wat ik wilde zeggen met bovenstaand is dat ze muzikaal gewoon uitmekaar waren gegroeid. Kun je niet Axl alleen de schuld van geven. Je stijl verandert nou eenmaal en op een gegeven moment heeft et weinig zin om nog verder te gaan in één band.

ik dacht dat je iets anders met die drummers bedoelde, maar maakt niet uit.

Ik wou er nog bijzetten dat Slash daarvoor weg was gegaan, maar ik dacht dat toch niemand het allemaal precies zou weten.... had ik het er nu maar bij gezet

maakt verder ook niet uit, beide bands maken goede muziek (ook GNR nog steeds, heb al een tijdje geleden een aantal nieuwe nummers gehoord) alleen NIN is nieuw voor mij.. dus die vind ik in ieder geval NU even iets beter

dinsdag 16 juli 2002 @ 12:45:30 #24
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_5033852
NIN is echt geweldige muziek, werkelijk fantastisch

Hier mijn favo nummers, het begon voor mij allemaal met Starfuckers Inc.
Closer
The Perfect Drug
Deep
The Becoming
(Soundtrack van Akira ofzo?)
The Wretched
March of the Pigs

Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 13:11:15 #25
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_5034137
Het grappige is is dat jij precies hetzelfde "kennismakingstraject" volgt als dat ik deed.

Ik begon ook met And All That Could Have Been en kocht vervolgens Pretty Hate Machine, Broken, The Downward Spiral en The Fragile.

Ik moest compleet "opnieuw" leren luisteren naar de normale versies van de nummers, omdat het live allemaal wat voller en heftiger klinkt dan op de CD, maar als eenmaal aan de albumversies "gewend" bent klinkt het allemaal zoooo ongelofelijk perfect.

Ik ben nu aan het sparen om alle Halo's te kunnen gaan kopen, want op die remixalbums staan ook heeeeele goeie nummers.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')