Kan er niet over uit hoe goed ik deze muziek ben gaan vinden, eigenlijk al vanaf het eerste nummer dat ik hoorde. Voordat ik de cd kocht had ik wel het een en ander van NIN gehoord, maar ik dacht nooit dat het iets voor mij zou zijn en moest ook even drie keer nadenken voordat ik de cd aan had geschaft aangezien ik er van overtuigd was dat ik er niets aan zou vinden. Maar hij is bijna niet uit mijn discman geweest sinds ik de cd's heb gekocht (vooral de live cd)
Move over Guns N' Roses....
Ok, dat was het weer
Een van de beste platen die ik ken.
quote:Fragile
Op maandag 15 juli 2002 23:46 schreef FLIPNEUS het volgende:
Heb je The Fragile?Een van de beste platen die ik ken.
die heb ik besteld, dus binnenkort heb ik die ja
.. wat een onmogelijke vergelijking.
--edit
maybe moet je je nick dan maar naar trent ofzo veranderen ipv mr brownstone
[Dit bericht is gewijzigd door eskimo op 15-07-2002 23:51]
quote:Die DVD is zooooo fucking geil gemonteerd, ik snap alleen niet waarom hij verspreidt is over twee schijfjes. Maar het geluid en beeld benaderen echt de perfectie.
Op maandag 15 juli 2002 23:49 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Fragile
Pretty hate machine
Downward spiral
Further down the spiral
Nine Inch Nails - And All That Could Have Been (DVD)die heb ik besteld, dus binnenkort heb ik die ja
Die al that could have been ken ik nog niet , ik kijk al wel uit naar tapeworm
een project van trent reznor, maynard keenan van tool en jawel, voor zover ik weet de drummer van guns and roses
quote:ok, de vergelijking is een beetje krom, maar hiervoor kwam ik altijd spontaan klaar van Guns N' Roses, nu van Nine Inch Nails
Op maandag 15 juli 2002 23:50 schreef eskimo het volgende:
Guns n' Roses <-> NIN.. wat een onmogelijke vergelijking.
--edit
maybe moet je je nick dan maar naar trent ofzo veranderen ipv mr brownstone
quote:Mooi zo, heb ik iets om naar uit te kijken
Op maandag 15 juli 2002 23:51 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Die DVD is zooooo fucking geil gemonteerd, ik snap alleen niet waarom hij verspreidt is over twee schijfjes. Maar het geluid en beeld benaderen echt de perfectie.
quote:Broken moet ik dan ook binnenkort maar eens ergens vandaan toveren dan
Op dinsdag 16 juli 2002 00:09 schreef mcbadass het volgende:
vergeet dan vooral ook "broken" niet te halen, IMHO hun beste.Die al that could have been ken ik nog niet , ik kijk al wel uit naar tapeworm
een project van trent reznor, maynard keenan van tool en jawel, voor zover ik weet de drummer van guns and roses
drummer = Brian 'Brain' Mant(i)a geloof ik..
Uitermate verslavend album , dus je bent bij deze gewaarschuwd
quote:Het is ook niet zozeer een vergelijking dat het dezelde muziek is, maar gewoon een vergelijking van wat ik goede muziek vind, persoonlijke smaak dus. Ik was eerst best erg fan van Guns N' Roses, maar dat is ineens een stuk minder geworden sinds ik Nine Inch Nails heb ontdekt. jaaj begraajp?
Op dinsdag 16 juli 2002 01:15 schreef beerke het volgende:
Euhm, voor zover ik weet is het "Tapeworm"-project stil gelegd of zelfs afgeblazen, omdat Maynard tijdens optredens van "A Perfect Circle" al nummers van Tapworm aan het spelen was. En ja, we kennen Trent allemaal wel een beetje en die was daar dus niet zo blij mee.
Maar NIN is zeker geweldige muziek. Reznor is gewoon een genie in zijn genre en wordt door niemand benaderd. Alleen die vergelijking met Guns 'n Roses begrijp ik echt helemaal niet.
quote:Nope, Chris Vrenna en Martin Atkins.
Op dinsdag 16 juli 2002 00:11 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Broken moet ik dan ook binnenkort maar eens ergens vandaan toveren dan
drummer = Brian 'Brain' Mant(i)a geloof ik..
De link naar Guns N Roses is overigens heel makkelijk te leggen, want Axl heeft NIN achter de schermen gelanceerd... Overigens speelden ex-NIN leden Chris Vrenna en (ik dacht) gitarist Dave Navarro een korte tijd bij Guns N' Roses.
quote:Oh, kan ook best dat het tegenwoordig een andere drummer is, drummer is al zo vaak veranderd in de laatste paar jaar. En overigens zijn de meeste GNR bandleden 'ontslagen' omdat ze het niet met Axl's beslissing eens waren om een meer electronische muziek te maken, ala NIN. Vandaar dat de link ook wel klopt.
Op dinsdag 16 juli 2002 08:14 schreef MrTorture het volgende:[..]
Nope, Chris Vrenna en Martin Atkins.
De link naar Guns N Roses is overigens heel makkelijk te leggen, want Axl heeft NIN achter de schermen gelanceerd... Overigens speelden ex-NIN leden Chris Vrenna en (ik dacht) gitarist Dave Navarro een korte tijd bij Guns N' Roses.
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 07:30 schreef Radost_FX het volgende:
Guns 'n Roses en NIN zijn niet te vergelijken.
quote:
Het is ook niet zozeer een vergelijking dat het dezelde muziek is, maar gewoon een vergelijking van wat ik goede muziek vind, persoonlijke smaak dus. Ik was eerst best erg fan van Guns N' Roses, maar dat is ineens een stuk minder geworden sinds ik Nine Inch Nails heb ontdekt. jaaj begraajp?
quote:Brain heeft nooit bij NIN gespeeld, wel bij Primus.
Op dinsdag 16 juli 2002 11:32 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Oh, kan ook best dat het tegenwoordig een andere drummer is, drummer is al zo vaak veranderd in de laatste paar jaar. En overigens zijn de meeste GNR bandleden 'ontslagen' omdat ze het niet met Axl's beslissing eens waren om een meer electronische muziek te maken, ala NIN. Vandaar dat de link ook wel klopt.
Op Fragile (geniaal album IMHO) Jerome Dillon en William Rieflin op drums. Geen Vrenna hier.
Things Falling Apart is een Fragile-remix. Alleen gesample, geen instrumenten hier.
En ook op And All that Could Have Been geen artiesten, slechts knoppendraaiers...
Overigens bedoelde ik zostraks Robin Finck (de omstreden dragqueen/crossdresser) die gitaar speelde bij Guns. Maar ook Navarro is een tijdje betrokken geweest bij GnR.
Bij Guns zijn ze overigens niet echt om die reden ontslagen:
Steven Adler: drugsprobleem
Izzy Stradlin: wilde niet meer de drukte van het elke avond optreden enzo
Slash: wilde terug naar blues, was met GnR toch niet meer haalbaar
Duff: ging verder met z'n punk gebeuren.
Gilby en Matt: omdat hun contract afliep
Darren Reed en Paul Huge zijn nog steeds best nauw betrokken bij GnR. Maar wat ik wilde zeggen met bovenstaand is dat ze muzikaal gewoon uitmekaar waren gegroeid. Kun je niet Axl alleen de schuld van geven. Je stijl verandert nou eenmaal en op een gegeven moment heeft et weinig zin om nog verder te gaan in één band.
quote:Er staat toch echt "All tracks written, performed and produced by Trent Reznor."
Op dinsdag 16 juli 2002 11:54 schreef MrTorture het volgende:
Op Broken speelden Martin Atkin en Chris Vrenna drums, Trent de keyboards. Kennelijk geen gitaren verder. Alles gesampled.
quote:Jij wil dus zeggen dat ze tijdens een concert staan te playbacken en maar wat staan te raggen en slaan op de drums?
En ook op And All that Could Have Been geen artiesten, slechts knoppendraaiers...
quote:Dat wel, maar het zijn mixes van samples. Geen instrumenten.
Op dinsdag 16 juli 2002 12:01 schreef FLIPNEUS het volgende:[quote]
Er staat toch echt "All tracks written, performed and produced by Trent Reznor."
quote:Het gaat om de albums, niet om de live uitvoering...
Jij wil dus zeggen dat ze tijdens een concert staan te playbacken en maar wat staan te raggen en slaan op de drums?
quote:And All That Could Have Been IS het livealbum.
Op dinsdag 16 juli 2002 12:03 schreef MrTorture het volgende:[..]
Het gaat om de albums, niet om de live uitvoering...
Still is de extra disc die erbij zit en dat zijn weer remixen van andere Nine Inch Nails nummer.
Maar NIN is Trent Reznor beste mensen. Hij maakt, schrijft en speelt alle nummers zelf en helemaal alleen in. De rest van "de band" wordt alleen maar ingehuurd voor live optredens. Die hebben geen enkele invloed oo het schrijven van nummers. Eigenlijk net zoals Liam Howlett van Prodigy te werk gaat...
quote:ik dacht dat je iets anders met die drummers bedoelde, maar maakt niet uit.
Op dinsdag 16 juli 2002 11:54 schreef MrTorture het volgende:[..]
Brain heeft nooit bij NIN gespeeld, wel bij Primus.
Chris Vrenna is vanaf het begin af aan al bij NiN, op Pretty Hate Machine werd overigens alles nog met samples gedaan als ik me niet vergis, was alleen een gitarist (Richard Patrick) en een team knoppendraaiers.
Op Broken speelden Martin Atkin en Chris Vrenna drums, Trent de keyboards. Kennelijk geen gitaren verder. Alles gesampled.
Flood, Steven Perkins, Trent en Chris deden de drums op Downward Spiral. Op Further down... alleen Chris Vrenna.Op Fragile (geniaal album IMHO) Jerome Dillon en William Rieflin op drums. Geen Vrenna hier.
Things Falling Apart is een Fragile-remix. Alleen gesample, geen instrumenten hier.
Overigens bedoelde ik zostraks Robin Finck (de omstreden dragqueen/crossdresser) die gitaar speelde bij Guns. Maar ook Navarro is een tijdje betrokken geweest bij GnR.
Bij Guns zijn ze overigens niet echt om die reden ontslagen:
Steven Adler: drugsprobleemIzzy Stradlin: wilde niet meer de drukte van het elke avond optreden enzo
Slash: wilde terug naar blues, was met GnR toch niet meer haalbaar
Duff: ging verder met z'n punk gebeuren.
Gilby en Matt: omdat hun contract afliep
Darren Reed en Paul Huge zijn nog steeds best nauw betrokken bij GnR. Maar wat ik wilde zeggen met bovenstaand is dat ze muzikaal gewoon uitmekaar waren gegroeid. Kun je niet Axl alleen de schuld van geven. Je stijl verandert nou eenmaal en op een gegeven moment heeft et weinig zin om nog verder te gaan in één band.
Ik wou er nog bijzetten dat Slash daarvoor weg was gegaan, maar ik dacht dat toch niemand het allemaal precies zou weten.... had ik het er nu maar bij gezet
maakt verder ook niet uit, beide bands maken goede muziek (ook GNR nog steeds, heb al een tijdje geleden een aantal nieuwe nummers gehoord) alleen NIN is nieuw voor mij.. dus die vind ik in ieder geval NU even iets beter
Hier mijn favo nummers, het begon voor mij allemaal met Starfuckers Inc.
Closer
The Perfect Drug
Deep
The Becoming (Soundtrack van Akira ofzo?)
The Wretched
March of the Pigs
Ik begon ook met And All That Could Have Been en kocht vervolgens Pretty Hate Machine, Broken, The Downward Spiral en The Fragile.
Ik moest compleet "opnieuw" leren luisteren naar de normale versies van de nummers, omdat het live allemaal wat voller en heftiger klinkt dan op de CD, maar als eenmaal aan de albumversies "gewend" bent klinkt het allemaal zoooo ongelofelijk perfect.
Ik ben nu aan het sparen om alle Halo's te kunnen gaan kopen, want op die remixalbums staan ook heeeeele goeie nummers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |