abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106640534
Hier verder!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
XO till we overdose
pi_106640582
Tis weer wat drukker hier mensen toch wat meer steun nodig in de donkere maanden.. :P
pi_106640588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:05 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Vrouwen gaan mannen ook nooit snappen...
Mannen zijn niet zo lastig joh. Ik ben best makkelijk te begrijpen. :o
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_106640622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Mannen zijn niet zo lastig joh. Ik ben best makkelijk te begrijpen. :o
Mannen zijn heel lastig :{ (meeste dan)
XO till we overdose
pi_106640640
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:06 schreef Bombshell het volgende:
Tis weer wat drukker hier mensen toch wat meer steun nodig in de donkere maanden.. :P
Ik had gehoopt dat ik hier nooit hoefde te reageren :')
XO till we overdose
pi_106640683
Och ik reageer omdat ik het wel leuk vind. :P Van de rest gaat het prima met me. Op soms na dan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_106640873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:08 schreef over_hedge het volgende:
Och ik reageer omdat ik het wel leuk vind. :P Van de rest gaat het prima met me. Op soms na dan.
Als dit topic wordt gesloten, stop ik met reageren hier :P
XO till we overdose
pi_106640900
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik kreeg trouwens een kerstkaart van mijn ex. En vandaag een verjaardagskaart.

Ik heb haar met haar verjaardag genegeerd, met kerst en met oud&nieuw.

Wat is deze?
Dat ze geen relatie meer wilde, wil niet zeggen dat ze jou als mens ook volledig afschrijft. Ze kan het ook gewoon goed bedoelen omdat ze wel om je geeft, maar dat staat los van dat ze je mist of je terug zou willen. Wel kut dat het waarschijnlijk gelijk weer tig vragen oproept en je toch hoop geeft.

Gefeliciteerd trouwens, dat dit jaar mooier voor je mag worden dan afgelopen jaar :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:52 schreef grrrbeer het volgende:
Nou... Alle vurige wensen in de wereld maken niet dat ik terugkrijg wat ik kwijt ben... En het toeval brengt mij vandaag vlak bij een oude werkplek waar van de zomer een heel lief (en heel christelijk :')) italiaans meisje werkte... Ik ga eens kijken of ik daar geen leuke date mee kan regelen. Moet ik 'r wel eerst treffen natuurlijk, dus dat gaan we deze week maar eens proberen te fixen.

Lijkt me nou echt leuk. En onschuldiger kan bijna niet :P

Wish me luck, heb ik straks ook weer een keer een leuke avond.
Klinkt goed zo'n onschuldige uitdaging! Veel succes. Ik hoop dat het je gaat lukken :)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:21:26 #9
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106641209

Jah, gewoon voor de leuk. Ontmoet weinig gebroken-Engels-met-italiaans-accent sprekende meisjes met een christelijke achtergrond. Leuk om dan met zo iemand in contact te komen :)

Verwacht er verder niks van, en moet 'r eerst nog treffen :P
'Cos boys don't cry.
pi_106641685
Ergens is dat altijd irritant hoor, als je zelf gedumpt bent, maar je ex denkt toch aardig te zijn en stuurt je een kaartje/sms' je met oud en nieuw/ je verjaardag...

Zelf vind ik het ergens wel fijn, dat ze op die dagen kennelijk toch nog wel aan me denkt, al is het 10 seconden, maar ik zit daardoor weer helemaal met mn gedachten bij haar :{

Daarnaast komt er natuurlijk ooit een moment dat je geen berichtje meer zult krijgen van je ex met je verjaardag/nieuwjaar, ze zal het geen 20 jaar vol gaan houden denk..

Dit was mijn tweede oud en nieuw sinds gedumpt, en ik merkte dat ik na twaalven toch wel benieuwd was of ik iets van haar zou krijgen... Denk dat het ook een teleurstelling zou zijn geweest als ik niets had gekregen, al stelt het allemaal zo weinig voor, vooral na elkaar 1.5 jaar amper gesproken te hebben...
pi_106642110
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:21 schreef grrrbeer het volgende:

Jah, gewoon voor de leuk. Ontmoet weinig gebroken-Engels-met-italiaans-accent sprekende meisjes met een christelijke achtergrond. Leuk om dan met zo iemand in contact te komen :)

Verwacht er verder niks van, en moet 'r eerst nog treffen :P
Gewoon afdwingen. Desnoods ga elke dag daar zogenaamd naar de wc :') Maar hoe zie je zo'n date voor je met iemand waarmee je amper kunt communiceren en waarbij haar christelijke achtergrond het vast niet toelaat dat ze zich gelijk bruut laat nemen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:34 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ergens is dat altijd irritant hoor, als je zelf gedumpt bent, maar je ex denkt toch aardig te zijn en stuurt je een kaartje/sms' je met oud en nieuw/ je verjaardag...

Zelf vind ik het ergens wel fijn, dat ze op die dagen kennelijk toch nog wel aan me denkt, al is het 10 seconden, maar ik zit daardoor weer helemaal met mn gedachten bij haar :{

Daarnaast komt er natuurlijk ooit een moment dat je geen berichtje meer zult krijgen van je ex met je verjaardag/nieuwjaar, ze zal het geen 20 jaar vol gaan houden denk..

Dit was mijn tweede oud en nieuw sinds gedumpt, en ik merkte dat ik na twaalven toch wel benieuwd was of ik iets van haar zou krijgen... Denk dat het ook een teleurstelling zou zijn geweest als ik niets had gekregen, al stelt het allemaal zo weinig voor, vooral na elkaar 1.5 jaar amper gesproken te hebben...
Ik mag toch hopen dat jij niet nog 20 jaar blijft hopen op een nietszeggend smsje van je ex :')
Ik stuur mijn exen ook soms niks op zulke dagen. Wil niet zeggen dat ik niet aan ze denk. Ofwel, het zegt allemaal geen drol.
pi_106642130
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:34 schreef Mister_Bojangles het volgende:

En je koopt er helemaal niets voor, na die 10 seconden duikt ze weer in de armen van haar vriendje. Dan heb ik liever helemaal geen contact meer, dat medelijden kan me gestolen worden. Het is of 100% wel of 100% niet, die tussenweg is een illusie waar de een alleen maar pijn van ondervindt en waar het bij de ander niet eens echt oprecht is..
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_106642132
Ik zie haar over een uur.. en ben me toch zenuwachtig.. laatste gesprekje.. ergens doet het me wel zeer dat ik haar niet meer zal spreken. kut schommelgevoelens!
pi_106642227
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:51:18 #15
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106642255
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:46 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Gewoon afdwingen. Desnoods ga elke dag daar zogenaamd naar de wc :') Maar hoe zie je zo'n date voor je met iemand waarmee je amper kunt communiceren en waarbij haar christelijke achtergrond het vast niet toelaat dat ze zich gelijk bruut laat nemen :D

Nou communiceren deden we al (het was zo nu en dan m'n directe leidinggevende :')), en dat ze wel wil weet ik ook... Ik kom er elke dag langs voorlopig, dus zou moeten lukken.

Nee, neuken zal het niet worden nee :D maar dit vind ik gewoon grappig en lief. Meer niet.
'Cos boys don't cry.
pi_106642281
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:46 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

[..]

Ik mag toch hopen dat jij niet nog 20 jaar blijft hopen op een nietszeggend smsje van je ex :')
Ik stuur mijn exen ook soms niks op zulke dagen. Wil niet zeggen dat ik niet aan ze denk. Ofwel, het zegt allemaal geen drol.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:47 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

En je koopt er helemaal niets voor, na die 10 seconden duikt ze weer in de armen van haar vriendje. Dan heb ik liever helemaal geen contact meer, dat medelijden kan me gestolen worden. Het is of 100% wel of 100% niet, die tussenweg is een illusie waar de een alleen maar pijn van ondervindt en waar het bij de ander niet eens echt oprecht is..
Tja het heeft 2 kanten. Als je geen gevoelens meer hebt, en je bent op een goeie manier uit elkaar gegaan, dan denk je : Laat ik ex gewoon een gelukkig nieuwjaar/fijne verjaardag wensen! Ergens is het natuurlijk gewoon aardig bedoeld, spontaan..

Maar in mijn geval, heb ondanks de tijd die verstreken is, nog steeds gevoelens voor mijn ex, ga ik er meteen allerlei randzaken bijverzinnen. ''Goh, ze denkt er vandaag dus nog wel aan, dat ik jarig ben''..

Had al in geen 10 maanden sms/telefoon - contact met haar gehad, dus dacht toch we, hey ze heeft mn nummer gewoon nog, ze denkt toch even aan me, voor mij toch nog een soort van bevestiging dat het allemaal heus wel iets heeft voorgesteld. Iets waaraan ik flink heb getwijfeld nadat ze het uitmaakte en me nooit meer aandacht gaf.

Maar het is inderdaad een heel leeg iets, de volgende dag stonden er namelijk foto' s op haar facebook zoenend met haar vriend tijdens oud en nieuw. Je hebt er nix aan...
pi_106642377
Ik ga mijn ex ook een verjaardags kaart sturen denk ik :o
pi_106642407
Dat is herkenbaar bojangles!

Mijn ex en ik zijn ook op een goede manier uit elkaar gegaan (al had zij mij gedumpt) . Daarna is ze volledig haar eigen weg gegaan, en heeft nooit meer echt contact met me gezocht.

Dat deed me eigenlijk nog meer pijn dan dat het uitging. Het gaf me echt zo' n gevoel dat het allemaal niets betekend had. Vooral omdat ik nog gevoelens voor haar had.

Maar met mijn verjaardag en oud en nieuw, krijg ik inderdaad nog altijd een sms' je van haar. Niet diepzinnig ofzo, gewoon Gelukkig Nieuw jaar Jiggy! that' s it..

Toch ben ik nog zo' n oen die dan meteen weer begint te denken : Ze wil kennelijk toch nog het contact houden, waarom, wat is de reden? Terwijl ik ook wel weet dat het eigenlijk gewoon een inhoudsloze boodschap is..
pi_106642465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:52 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

[..]

Tja het heeft 2 kanten. Als je geen gevoelens meer hebt, en je bent op een goeie manier uit elkaar gegaan, dan denk je : Laat ik ex gewoon een gelukkig nieuwjaar/fijne verjaardag wensen! Ergens is het natuurlijk gewoon aardig bedoeld, spontaan..

Maar in mijn geval, heb ondanks de tijd die verstreken is, nog steeds gevoelens voor mijn ex, ga ik er meteen allerlei randzaken bijverzinnen. ''Goh, ze denkt er vandaag dus nog wel aan, dat ik jarig ben''..

Had al in geen 10 maanden sms/telefoon - contact met haar gehad, dus dacht toch we, hey ze heeft mn nummer gewoon nog, ze denkt toch even aan me, voor mij toch nog een soort van bevestiging dat het allemaal heus wel iets heeft voorgesteld. Iets waaraan ik flink heb getwijfeld nadat ze het uitmaakte en me nooit meer aandacht gaf.

Maar het is inderdaad een heel leeg iets, de volgende dag stonden er namelijk foto' s op haar facebook zoenend met haar vriend tijdens oud en nieuw. Je hebt er nix aan...
als er van beide kanten echt geen enkel gevoel meer is kan ik me er nog iets bij voorstellen. Waar ik wel pisnijdig van word is de instelling van 'ja, maar ik geef nog wel heel veel voor die persoon". Echt, je komt niet meer op nummer 1, wat heb je dan nog aan dat soort reacties. Het is zo ontzettend makkelijker om die dingen te roepen als je zelf al verder bent gegaan met je leven (e.g. een nieuwe relatie), hou die toenaderingen maar lekker voor je dan.
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_106642558
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:57 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

als er van beide kanten echt geen enkel gevoel meer is kan ik me er nog iets bij voorstellen. Waar ik wel pisnijdig van word is de instelling van 'ja, maar ik geef nog wel heel veel voor die persoon". Echt, je komt niet meer op nummer 1, wat heb je dan nog aan dat soort reacties. Het is zo ontzettend makkelijker om die dingen te roepen als je zelf al verder bent gegaan met je leven (e.g. een nieuwe relatie), hou die toenaderingen maar lekker voor je dan.
Ik heb ook zelf gekozen om de relatie te verbreken omdat wij elkaar gewoon kapot maakten. Zij was erg jaloers en claimerig.. Ik werd daardoor minder aanhankelijk. Dan kan je wel door blijven gaan maar schiet niet op. Straks heb ik een laatste gesprek met 'r. Ik hou nog steeds van haar en geef nog steeds veel om haar. En nee ik heb geen nieuwe vriendin. Het kan dus wel. Wil niet zeggen dat ik geen relatie met haar wil maar als je elkaar steeds blijft opfokken, uitdagen en ruzie etc werkt het ook niet meer. misschien in de toekomst.
pi_106642568
Ik ben benieuwd of m'n ex wat tegen me gaat zeggen op m'n verjaardag (ookal is dat pas over 3 maanden :') )
XO till we overdose
pi_106642580
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:51 schreef grrrbeer het volgende:

Nou communiceren deden we al (het was zo nu en dan m'n directe leidinggevende :')), en dat ze wel wil weet ik ook... Ik kom er elke dag langs voorlopig, dus zou moeten lukken.

Nee, neuken zal het niet worden nee :D maar dit vind ik gewoon grappig en lief. Meer niet.
Oh, ik dacht dat ze amper een woord Engels sprak :P Ach en als ze wil, dan weet je haar vast ook wel om te turnen voor meer :) Zelfs de paus is minder heilig dan je denkt :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:52 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Je geeft jezelf hoop en daarmee ook de teleurstelling. Ik snap dat het kut is als jij nog steeds zit met gevoelens voor haar. Daarom is geen contact ook zoveel beter :)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:01:11 #23
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_106642591
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:00 schreef ovoxo het volgende:
Ik ben benieuwd of m'n ex wat tegen me gaat zeggen op m'n verjaardag (ookal is dat pas over 3 maanden :') )
Heb je 'm uitgenodigd dan? :{
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_106642643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:55 schreef over_hedge het volgende:
Ik ga mijn ex ook een verjaardags kaart sturen denk ik :o
Waarom? Zodat ze misschien denkt: goh wat attent, hij is toch wel heel leuk, ik mis 'm gewoon..
Dat gaat niet gebeuren namelijk :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:00 schreef ovoxo het volgende:
Ik hoop dat je er tegen die tijd niet meer benieuwd naar bent :)
pi_106642649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:01 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Heb je 'm uitgenodigd dan? :{
Oh haha nee, maar een sms ofzo. Toen we in 2010 niet met elkaar praatten stuurde hij me een mail met 'gefeliciteerd'.
XO till we overdose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')