Overdrijven is ook een vakquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:41 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik heb ook zo een kast gehad aan de muur maar dan met 1 lade ipv 2.
Ik had er alleen mijn Ps3/Wii/wat dvd's in leggen en de kast verankerd met 7cm dikke bouten.
Het is een woning in Amsterdam, appartement van 3 - 4 verdiepingen hoog, houten vloeren, muren van of gasbetonblokken of gemetselde tussenmuurtjes.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:44 schreef error_404 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak
Anyway, wat is het voor muur eigenlijk? Lijkt me handig dat eerste te weten.
Zou je wat foto's kunnen plaatsen van jou opstelling, voornamelijk van jouw bevestiging.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:47 schreef Its_Muppet het volgende:
Achterwand uit het kastje halen, ter hoogte van de bovenste 2 vakken 2 balken (5cm bij 5cm)met slagpluggen (12cm minimaal) in de muur slaan en bovenop, achterop het kastje een aantal schroeven tot diep in het dwarsbalkje schroeven.
Ik heb eenzelfde opstelling met een IKEA kast met vierkante vakken en ik kan er aan hangen (107Kg)
Ja....dat zijn toch een soort van templates niet?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:51 schreef blup het volgende:
Heb je bij die besta niet die 2 gekke witte plastic dingen gekregen?
Met behulp van je tekeningetje snap ik wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:47 schreef Its_Muppet het volgende:
Achterwand uit het kastje halen, ter hoogte van de bovenste 2 vakken 2 balken (5cm bij 5cm)met slagpluggen (12cm minimaal) in de muur slaan en bovenop, achterop het kastje een aantal schroeven tot diep in het dwarsbalkje schroeven.
Ik heb eenzelfde opstelling met een IKEA kast met vierkante vakken en ik kan er aan hangen (107Kg)
Heb het idee dat die "dikke" planken die Ikea vaak heeft voor z'n meubels net zo opgebouwd zijn als die Lack tafeltjes van binnen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:34 schreef Its_Muppet het volgende:
Voorboren doet wonderen. Ik snap wel wat je bedoeld. Mijn kastje heeft massief hout, hoe dat met het kastje van je zus zit weet ik niet.
waar het huis staat, is niet zo interessant, maar er is natuurlijk wel een wereld van verschil tussen gasbeton of kalkzandsteen. Met de eerste heb je een groot probleem, bij de tweede is het een stuk eenvoudiger.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:47 schreef ToxicT het volgende:
Het is een woning in Amsterdam, appartement van 3 - 4 verdiepingen hoog, houten vloeren, muren van of gasbetonblokken of gemetselde tussenmuurtjes.
tering zeg.... daar worden bruggen in hun fundering mee verankerd !!!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:41 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik heb ook zo een kast gehad aan de muur maar dan met 1 lade ipv 2.
Ik had er alleen mijn Ps3/Wii/wat dvd's in leggen en de kast verankerd met 7cm dikke bouten.
Na een tijdje begon het alsnog scheef te hangen / kwam het los van de muur aan de achterkant en dat was zonder zware TV.
Inmiddels is het kastje van de muur en staat er een andere gewoon op de grond.
Mijn advies is het vooral niet ophangen, of in ieder geval niet ophangen en de TV er nog op zetten.
Als je mij kan vertellen hoe jij 'm zou ophangen, dan ben ik ook al geholpen hoor ;-)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:12 schreef cracktor het volgende:
Dat soort kasten worden helemaal verkracht als je erin gaat boren.. Cheap ass zooi. Maar ik heb die kast ook staan. Eventueel kan ik het wel voor je ophangen, PM maar als je daar interesse in hebt!
Heb die plastic dingen gebruikt om ze hier op te hangen, ook het model wat verticaal is hangt gewoon aan die twee plasticjes. Trouwens ook de kast die jij hebt ermee opgehangen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:53 schreef ToxicT het volgende:
[..]
Ja....dat zijn toch een soort van templates niet?
Heb ze wel eens vaker bij kasten gezien, maar nooit gebruikt
Merk geen verschil kwa warmte in de kamer hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:53 schreef _VoiD_ het volgende:
Die radiator doet ook geen mallemoer meer zo
Ja, zo zou ik het ook gedaan hebben als de lat niet zichtbaar zou zijn. Anders vind ik een stalen profiel ook een prima oplossing als steun onder het kastje.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:15 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik zou trouwens aan de onderzijde van het kastje een houten lat doen die je over de hele breedte doet. Dan gaat het gros van de krachten gewoon direct via die lat. Buiging (door het niet centrisch aangrijpen) wordt dan door de bouten opgenomen (die je zo hoog mogelijk plaatst).
Alleen ik vraag me af of dit soort kastjes fatsoenlijk vast te schroeven zijn. Is dit niet van dat pulpkartonplaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |