abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106633391
Jaren lang heb ik met veel plezier bij de Albert Heijn gewerkt. Leuke collega' s, tussen de mensen, op mijn eigen dorp, dus vrijwel iedereen zie je regelmatig. Het beste was nog dat ik eigenlijk altijd terecht kon, als ik zin had om te werken. En als ik het een keer was vergeten, dan werd er niemand boos oid...

De ene week kon ik zeggen dat ik weinig tijd had, en dan hoefde ik 5 uurtjes te werken, en als ik vertelde dat ik de volgende week wel wilde helpen, dan stond ik er zo 40 + uur te werken...

Maar de mooie tijden zijn veranderd. Ik ben nu 21, en opzich is dat nog niet eens het probleem, maar de nieuwe manager let enorm op de uren. Kan nu alleen op de zaterdag een paar uurtjes terecht, en verder kan ik praten als een brugman, maar heb in de afgelopen 5 weken 1 extra werkdagje erbij weten te sprokkelen, waarop ik ook nog eens na 2 uur naar huis werd gestuurd, omdat het te rustig was...

Vrije tijd in overvloed, en een bankrekening die nodig gespekt moet worden dacht ik ; Hoe moeilijk kan het zijn om een ander bijbaantje te vinden. Ik zit op de universiteit, en ben toch alsnog relatief jong met mijn 22 jaar. Moet toch zo ergens aan de bak kunnen? Sowiezo dat ik tov. mijn mbo en hbo vrienden al een voorkeur geniet.

Maar niets blijkt minder waar. De mbo' ers kunnen makkelijker aan de bak : Timmerwerkjes, verzorgenden, metselaars, automonteurs, overal staan ze je te smeken om binnen te komen. Maar je moet wel die verdomde voorkennis hebben.

En tussen universiteit en HBO lijkt geen verschil meer te zitten, geeneen advertentie die het onderscheid nog maakt.
Lekker dan, denk je je hele leven goed bezig te zijn, word je al vanaf de kleuterschool aangespoord om toch vooral goed je best te doen. Maar dan heb je eindelijk dat vwo diploma, en ja bachelor en ben je bezig aan je master, en dan komt iedereen zonder enige problemen aan een baan, behalve jij en je mede studerende vrienden..

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden, de omgedraaide wereld? Afgestudeerde vrienden van mij zitten al maanden thuis omdat ze geen baan kunnen krijgen, terwijl ursula met haar mbo managementassistente maar hoeft te knippen, en ze heeft een baan.

Zelfs is het zo erg, dat vrienden van mij ook best als managementassistent aan het werk willen, maar ze hebben niet het juiste papiertje. Bedrijven zullen toch juist in hun handjes moeten knijpen dat een afgestudeerde bedrijfseconoom hun administratief werk wil doen ipv een of andere mbo doos? Maar nee, ze nemen de mbo doos aan, want die heeft al vanaf haar 16e ervaring...

Wat zijn nu als 21/22 jarige student nog plekken waar je terecht kunt om een zakcentje te verdienen eigenlijk? Ben inmiddels 3 afwijzingen verder, zowel door leeftijd als door gebrek aan (praktijk) ervaring. Maar je moet toch ergens beginnen?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:22:27 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106633452
De mbo-banen die je noemt, zijn geen bijbaantjes. Dat is wel een essentieel verschil.
Daarnaast snap ik de bedrijfsleider van Appie wel; je bent in verhouding veel te duur geworden. Voor jou kan hij ook 2 jonkies neerzetten.

Maar goed, het blijft wel een vervelend iets. Kun je niet in de horeca gaan werken? Daar is het vaak flexibel qua uren en tijden en zoeken ze vaak ook iets oudere jongeren, omdat die het werk beter aankunnen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_106633465
Je hebt gelijk dat je ergens moet beginnen maar de praktijk is belangrijker dan hoe het allemaal in het boekje staat.
pi_106633549
Ga eens langs bij wat kassen als die bij je in de buurt te vinden zijn
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:28:21 #5
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_106633608
Heb je een rijbewijs? Ga werken als koerier / chauffeur of bij een autoverhuur. je leeftijd is dan een voordeel, je bent verantwoordelijker dan een broekie van 19.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_106633615
MediaMarkt! Heb ik ook een flexibel baantje gehad en prima werkomstandigheden!
pi_106633622
Nou ook wel vaak bijbaantjes hoor..

Zit de laatste tijd veel te zoeken op studentwerk, asa student, randstadstudent etc. Er worden daar bijvoorbeeld veel verzorgenden gevraagd, maar dat kan ik natuurlijk niet..

Na weken lang zoeken werd ik eigenlijk best wel eventjes boos. Hoe is het nou verdomme mogelijk, jaren lang heb je je best gedaan op school, Ricardo en Toni zaten te blowen op het schoolplein elke dag. Maar Ricardo en Toni komen nu wel gemakkelijk aan de bak, terwijl een vriend die cum laude afgestudeerd is al bijna een jaar opzoek is naar een baan... Het is toch eigenlijk te gek voor woorden, je krijgt gewoon bijna spijt dat je bent gaan studeren.

Je hoort het ook steeds om je heen, allerlei negatieve berichten over studeren en studenten in het algemeen. Je gaat je bijna slecht voelen omdat je vroeger je best hebt gedaan op school. Het betaalt zich in ieder geval totaal niet terug momenteel...

En kassen, allemaal leuk en aardig, maar met een bachelor op zak moet ik toch onderhand wel eens wat beters kunnen vinden dan kastomaatjes plukken of in een callcenter zitten?
Horeca vind ik opzich nog wel leuk, ben ik daar dan niet te oud voor met mijn 21 jaar?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:30:33 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106633655
Het is maar een bijbaan, zoveel eisen zou ik niet hebben.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_106633699
Je moet is wat minder naar anderen kijken en meer naar jezelf. Ik dacht vroeger precies hetzelfde; ik was 21 en studeerde terwijl al m'n 'vrienden' al een auto hadden en een goed betaalde baan. Nu zijn we aardig wat jaren later en ik verdien nu driedubbel zoveel geld als hun doen.

Maak een profiel aan op Monsterboard, Jobbird enz. enz. Stel een lijst op van wat je wilt hebben qua salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden en ga ervoor. Accepteer niet minder dan dat. Afwijzingen horen erbij, maar je moet jezelf met kop en schouders boven de rest uitsteken.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:32:58 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106633719
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:28 schreef EiPet het volgende:
En kassen, allemaal leuk en aardig, maar met een bachelor op zak moet ik toch onderhand wel eens wat beters kunnen vinden dan kastomaatjes plukken of in een callcenter zitten?
Horeca vind ik opzich nog wel leuk, ben ik daar dan niet te oud voor met mijn 21 jaar?
Het is een bijbaantje. Simpel geld tussendoor bijverdienen. Je moet dus niet teveel noten op je zang hebben. De appie was toch ook niet te min voor je....?
pi_106633730
Respect voor mensen met een lagere opleiding is ver te zoeken bij TS zeg. Jouw stront stinkt ook gewoon hoor.
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:34:04 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_106633740
Praktisch alle studenten lukt het ook wel om een relaxt bijbaantje te vinden. Ken er weinig/helemaal niemand die nog tot zijn 21ste ( :') ) bij de Albert Heijn in zijn dorp doorwerkt.

Vervolgens is het geen slim idee om op timmerman of automonteur etc te gaan solliciteren. Geen wonder dat je dan zonder de juiste praktijk diploma's niet wordt aangenomen.

Als je al een bachelor op zak hebt dan kan jij binnen je eigen vakgebied natuurlijk op zoek gaan naar een part time baantje. Je verdient dan geld en je doet dan werkervaring op. Binnen de grote universiteitssteden is er trouwens ook buiten de kassen (die staan er niet eens) en callcenters een heleboel werk te vinden. Soms moet je verder kijken dan je neus lang is en eens aan je medestudenten vragen waar zij allemaal werken. Gaat een wereld voor je open. De beste bijbaantjes vind jij sowieso niet via een randstad.nl advertentie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_106633788
Onze regering schept de illusie iedereen aan werk te gaan helpen, ware het niet dat je voor sommige baantjes al snel als te oud wordt bestempeld waardoor je nogal tamelijk misgrijpt.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:40:15 #14
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_106633896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:35 schreef Niel_pie het volgende:
Onze regering schept de illusie iedereen aan werk te gaan helpen, ware het niet dat je voor sommige baantjes al snel als te oud wordt bestempeld waardoor je nogal tamelijk misgrijpt.
En daar is de overheid schuldig aan?

Ga werken in de horeca, daar mogen jongeren <18 niet tot laat werken en officieel niet eens met sterke drank in aanraking komen. Genoeg restaurantjes danwel cafes waar je aan de gang kan denk ik.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:40:42 #15
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_106633909
Ik heb ook wel eens een bijbaantje niet gehad omdat ik VWO deed en geen VMBO. Ik solliciteerde bij een fietsenmaker, het leek me wel leuk om op zaterdag een beetje aan fietsen te sleutelen. het gesprek ging prima tot ik vertelde dat ik in 4 VWO zat, toen keek die man me echt heel raar aan... Nooit meer wat van gehoord.

Ik ben later een ingenieursopleiding gaan doen, dus qua technisch inzicht en handigheid zat ik wel goed.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:43:42 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_106633976
niet al te hogen eisen stellen aan een bijbaantje zou misschien helpen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_106634005
quote:
na 2 uur naar huis werd gestuurd, omdat het te rustig was...
Je weet dat een baas werkgever je minimaal 3 uur moet uitbetalen ? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Prof_Hoax op 10-01-2012 10:45:24 (spelvout) ]
pi_106634015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:19 schreef EiPet het volgende:
Maar niets blijkt minder waar. De mbo' ers kunnen makkelijker aan de bak : Timmerwerkjes, verzorgenden, metselaars, automonteurs, overal staan ze je te smeken om binnen te komen. Maar je moet wel die verdomde voorkennis hebben.
En dit zijn bijbaantjes volgens jou? Die mensen hebben gewoon geleerd voor hun vak.
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:46:05 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_106634031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:45 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

En dit zijn bijbaantjes volgens jou? Die mensen hebben gewoon een geleerd voor hun vak.
Precies. Het is een beetje onduidelijk of TS het heeft over bijbaantjes of een fulltimebaan. Hij haalt de twee ook steeds door elkaar :?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:48:00 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106634082
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:40 schreef Clupea het volgende:
Ik heb ook wel eens een bijbaantje niet gehad omdat ik VWO deed en geen VMBO. Ik solliciteerde bij een fietsenmaker, het leek me wel leuk om op zaterdag een beetje aan fietsen te sleutelen. het gesprek ging prima tot ik vertelde dat ik in 4 VWO zat, toen keek die man me echt heel raar aan... Nooit meer wat van gehoord.

Ik ben later een ingenieursopleiding gaan doen, dus qua technisch inzicht en handigheid zat ik wel goed.
Je had ook moeten vertellen dat je op school zit ;)
pi_106634111
Postnl zoekt nog medewerkers. :Y
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_106634116
Nachtportier
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:53:09 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_106634188
Ik merk trouwens wel dat het inderdaad steeds moeilijker wordt om een bijbaantje te vinden, of zelfs dagjeswerk als student. Waar ik 3-4 jaar geleden nog gewoon op de dinsdag een studentenuitzendbureau kon binnenlopen om woensdag al ergens aan de slag te kunnen is dat er totaal niet meer bij.

Heeft me zelfs een jaar geduurd voordat ik een beetje een relaxed vast bijbaantje had waar ik mijn uren zelf kon indelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_106634314
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:44 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Je weet dat een baas werkgever je minimaal 3 uur moet uitbetalen ? :)
Of hij bedoelt 2 uur als in de tijd op de klok, en dat hij eigenlijk tot 6 uur, sluitingstijd, zou werken.
5 Ferrari's op videoband!
pi_106634917
Je hebt uitzendbureaus voor studenten, wij doen er regelmatig zaken mee. Het is prettig om met studenten te werken omdat ze zaken vaak in 1 keer begrijpen. En complexere taken aankunnen. Mijn advies: inschrijven bij een uitzendbureau! De werknemers die jij zoekt gaan echt niet "op straat" werven.
pi_106635309
Ik bedoel absoluut niet elitair over te komen oid, excuus daarvoor mijn verhaaltje komt inderdaad een beetje over alsof ik me te goed voel voor MBO'ers oid, dit is niet waar.

Wel kan ik me eraan ergeren dat gasten die op de middelbare school alleen maar bezig waren met blowen etc, daar nu eigenlijk voor beloond worden. Zij hebben inmiddels namelijk al een fulltime baan, huis, auto etc...

Natuurlijk is de kans groot dat ik later een beter betaalde baan krijg, althans, dat hoop ik dan maar, maar op het moment is het voordeel nog ver te zoeken...

Ik heb het trouwens over een bijbaan, maar ik vind het toch wel belangrijk dat je er een beetje met plezier rondloopt...

Mijn gedachtegang is gewoon : Ik ben 21, en een leeftijdsgenoot van het mbo is ook 21. Ik heb een stuk meer scholing gehad, toch kan hij/zij als managementassistente aan de slag ( ook parttime ) terwijl ik bij wijze van spreke in een kas tomaten moet gaan plukken. Dat vind ik scheef.

Horeca is misschien wel een uitkomst, maar laat het nu dat ik eigenlijk vooral doordeweeks, overdag mijn tijd op wil vullen. Op de normale werkdaguren zit ik namelijk een beetje achter de laptop.. Wil eigenlijk gewoon 9 tot 5 dagen maken, nuttig bezig zijn. En bij de AH, kijk erop neer als je wilt, ging dat gewoon prima, en met een goed salaris ook nog eens... Desnoods ga ik aan de slag voor een salaris van een 19-jarige, prima, maar dat mag helaas niet..

En als ik nu op vacaturesites kijk, zijn er weinig vacatures die dat bieden aan studenten. Veel avond-nacht werk, terwijl studenten toch genoeg te bieden hebben lijkt me zo...
pi_106635357
Woon je wel op kamers, TS? Je komt over als een thuiswonende student die zijn hele leven in het dorp heeft gehouden (inclusief bijbaan). Logisch dat niemand je wil hebben, je hebt namelijk geen extra werkervaring.

Ik zat in praktisch dezelfde situatie (23, geen bijbaan, masterstudent) en kon overal aan de bak omdat ik veel dingen naast mijn studie heb gedaan. Braaf studeren vraagt niemand van je, tijdens je studententijd ben je zelf verantwoordelijk om je te verbreden. Alleen studeren is zeker niet genoeg.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:36:29 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106635390
Nee, dat volg ik niet. Die MBO'er heeft een gerichte opleiding voor een administratieve functie gedaan. Jij zegt dat je een stuk meer scholing hebt gedaan, maar wat is die nou waard voor een administratieve functie?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:36:56 #29
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_106635410
Wat voor een opleiding heeft TS?
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:38:00 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_106635447
Jij hebt niet zo zeer meer opleiding gehad maar met name een ander soort opleiding. Waarmee jij op ander soort banen kan solliciteren. Als je zo snel mogelijk aan het werk wilt dan had je lekker hbo moeten doen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_106635479
Ik woon op kamers, zit ook bij een studentenvereniging in commissies, en heb ook nog bijbaantjes gehad in de horeca... Maar dingen als dit:

Eisen:
- Afgeronde MBO-diploma en min. 3 jaar ervaring als Management Assistent;
- Beheersing Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
- Kennis van Lotus Notes, Windows, MS Office, SAP en databasemanagement;
- Cijfermatig inzicht;
- Proactieve houding, planmatig, dienstverlenend, accuraat, zelfstandig, flexibel, oplossingsgericht.

Daar kom ik dus niet aan de bak. Omdat ik geen afgeronde mbo opleiding heb. Terwijl mijn ex vriendin wel die opleiding af heeft gemaakt bijvoorbeeld. Maar als ik zie wat zij met computers, talen, cijfermatig inzicht kan, niet lullig bedoeld, maar dat kan ik een stuk beter... Daar baal ik echt van ..
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 januari 2012 @ 11:41:33 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106635574
Gelukkig krijgen HBO-ers niet de banen waar MBO-ers 3 of 4 jaar voor naar school gaan... Moet niet gekker worden. :D Had je maar een vak moeten leren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_106635671
Met alle respect, maar mijn ex had die opleiding afgerond, en ook een hoop vriendinnen van die opleiding, maar als ik zag wat die meiden konden qua talen, omgang met computers, en zakelijke instelling, dat was echt om te janken...
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 januari 2012 @ 11:45:36 #34
Toezicht is gezond!
pi_106635712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:44 schreef EiPet het volgende:
Met alle respect, maar mijn ex had die opleiding afgerond, en ook een hoop vriendinnen van die opleiding, maar als ik zag wat die meiden konden qua talen, omgang met computers, en zakelijke instelling, dat was echt om te janken...
Ja, jij bent beter. Daarom doe jij geen MBO en krijg je geen baan op MBO-niveau. Daar hebben ze de hogere functies voor bedacht. Leiding geven aan MBO-dozen. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:45:37 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106635714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:44 schreef EiPet het volgende:
En toch gaat een werkgever liever in zee met een MBO'er die dergelijk werk als carričre kiest, in plaats van met een student die denkt dat doe ik wel even als bijbaantje.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:46:44 #36
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_106635748
Ben het wel (deels) met je eens TS, het is verdomd lastig om als student een bijbaantje te vinden, terwijl studenten zoveel te bieden hebben. Ik werk nu in de horeca en daar ben ik maar wat blij mee, want veel andere opties zijn er gewoon niet. Twee jaar geleden wel een baantje als secretaresse gehad, maar die vind je nu ook niet meer en je bent idd te oud voor de Kruidvat/Hema whatever. Ik hou altijd advertenties op bijv. de uni in de gaten maar daar komen honderden reacties op, heb het ook al eens geprobeerd, maar dan maak je gewoon geen kans. Of mbo'ers makkelijker een baan krijgen weet ik niet, geen mening over. Maar het slaat eigenlijk nergens op dat je als student niet een beetje een uitdagend bijbaantje kan vinden.
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 januari 2012 @ 11:48:48 #37
Toezicht is gezond!
pi_106635819
Wat voor baantje zou je perfect kunnen doen als HBO-er zonder afgeronde opleiding en zonder enige relevante werkervaring?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:49:32 #38
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_106635835
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat voor baantje zou je perfect kunnen doen als HBO-er zonder afgeronde opleiding en zonder enige relevante werkervaring?
Gewoon simpel werk. Maar zelfs dat is er vaak niet eens meer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:50:32 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106635870
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een klus van een paar weken of maanden. Bijvoorbeeld opzetten van een nieuw archiefsysteem.

Maar voor regulier administratief werk gaan we hier ook geen studenten in een bijbaantje aannemen.
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 januari 2012 @ 11:50:39 #40
Toezicht is gezond!
pi_106635873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Gewoon simpel werk. Maar zelfs dat is er vaak niet eens meer.
Wat is simpel werk? Schoonmaken?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:51:47 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_106635904
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En toch gaat een werkgever liever in zee met een MBO'er die dergelijk werk als carrière kiest, in plaats van met een student die denkt dat doe ik wel even als bijbaantje.
Ook qua instelling is het voor veel basis administratie werk relaxter om een mbo'r te hebben dan een bijbaanstudent. Natuurlijk kan een student ook verdomd goed Excel sheets maken, maar dat maakt hem niet direct de meest ideale werknemer voor een bepaalde functie.

Soms werkt het ook omgekeerd. Elke werkloze idioot kan in een coca cola pak rondlopen en cola testers uitdelen. Reclamebureaus werken dan toch liever met studenten omdat ze denken dat die meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben/ zelfstandiger kunnen werken.
--
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 januari 2012 @ 11:52:00 #42
Toezicht is gezond!
pi_106635912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een klus van een paar weken of maanden. Bijvoorbeeld opzetten van een nieuw archiefsysteem.

Maar voor regulier administratief werk gaan we hier ook geen studenten in een bijbaantje aannemen.
Daar neem je dan toch stagiaires voor aan?
pi_106635921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:46 schreef Eva4Evah het volgende:
Ben het wel (deels) met je eens TS, het is verdomd lastig om als student een bijbaantje te vinden, terwijl studenten zoveel te bieden hebben. Ik werk nu in de horeca en daar ben ik maar wat blij mee, want veel andere opties zijn er gewoon niet. Twee jaar geleden wel een baantje als secretaresse gehad, maar die vind je nu ook niet meer en je bent idd te oud voor de Kruidvat/Hema whatever. Ik hou altijd advertenties op bijv. de uni in de gaten maar daar komen honderden reacties op, heb het ook al eens geprobeerd, maar dan maak je gewoon geen kans. Of mbo'ers makkelijker een baan krijgen weet ik niet, geen mening over. Maar het slaat eigenlijk nergens op dat je als student niet een beetje een uitdagend bijbaantje kan vinden.
Ja dat vind ik dus ook...

Een goede vriend van mij is afgestudeerd psychologie, en hij is al 1.5 jaar op zoek naar een baan. Nu weet ik dat er dan reacties zullen komen als, Psychologie : :') , Maar die jongen is enorm intelligent, cum laude geslaagd voor zn gymnasium, en ook cum laude afgestudeerd, maar werkt nu dus maar een beetje 3 dagen per week bij de supermarkt, omdat er voor ELKE vacature in zijn sector, 70 sollicitanten zijn...

Dat is gewoon de omgedraaide wereld, en hij begint onderhand in een fase te komen dat hij bijna spijt heeft dat hij is gaan studeren en ja, ik snap inderdaad niet, waarom mensen kiezen voor een MBO' er, terwijl een cum laude afgestudeerde, datzelfde werk zou willen doen, al is het maar voor een half jaar..

Ajax zal ook in hun handjes knijpen als ze cristiano ronaldo voor 2 maandjes mochten huren voor hetzelfde salaris als boerrigter :*
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:52:35 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_106635932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:19 schreef EiPet het volgende:
Sowiezo dat ik tov. mijn mbo en hbo vrienden al een voorkeur geniet.
Ik denk dat het hier al mis gaat....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:52:54 #45
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_106635943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat is simpel werk? Schoonmaken?
Bijvoorbeeld. Of in een magazijn werken, een tijdelijke simpele klus zoals hierboven aangegeven.

Zoals ik al aangaf, jaren geleden kon je tot een dag van tevoren nog een studentenuitzendbureau binnenlopen, altijd werk. nu zijn ze je serieus raar aan het aankijken als je dat doet :')

Zal wel te maken hebben met de crisis, enzulks.

Eigenlijk kan je alleen nog in callcenters aan de slag, maar daar pas ik persoonlijk voor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_106635993
Inderdaad, callcenters, de hi-kpn-vodafone winkel, voor nuon langs de deuren, dat is werkelijk alles wat er bijvoorbeeld op randstadstudent staat... Noem me arrogant, maar daar ga ik echt niet aan beginnen...
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:55:17 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106636027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:52 schreef EiPet het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook...

Een goede vriend van mij is afgestudeerd psychologie, en hij is al 1.5 jaar op zoek naar een baan. Nu weet ik dat er dan reacties zullen komen als, Psychologie : :') , Maar die jongen is enorm intelligent, cum laude geslaagd voor zn gymnasium, en ook cum laude afgestudeerd, maar werkt nu dus maar een beetje 3 dagen per week bij de supermarkt, omdat er voor ELKE vacature in zijn sector, 70 sollicitanten zijn...

Dat is gewoon de omgedraaide wereld, en hij begint onderhand in een fase te komen dat hij bijna spijt heeft dat hij is gaan studeren en ja, ik snap inderdaad niet, waarom mensen kiezen voor een MBO' er, terwijl een cum laude afgestudeerde, datzelfde werk zou willen doen, al is het maar voor een half jaar..

Ajax zal ook in hun handjes knijpen als ze cristiano ronaldo voor 2 maandjes mochten huren voor hetzelfde salaris als boerrigter :*
Je snapt het gewoon echt niet. Welke werkgever zit er nou op een hoogvlieger te wachten die maar voor een half jaar wil komen werken?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:56:17 #48
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_106636060
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:54 schreef EiPet het volgende:
Inderdaad, callcenters, de hi-kpn-vodafone winkel, voor nuon langs de deuren, dat is werkelijk alles wat er bijvoorbeeld op randstadstudent staat... Noem me arrogant, maar daar ga ik echt niet aan beginnen...
Beter iets dan niets hoor. Ik denk dat een werkgever het meer respecteert als je gewoon hebt gewerkt, dan met je luie kont op de bank bent gaan zitten.
pi_106636068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je snapt het gewoon echt niet. Welke werkgever zit er nou op een hoogvlieger te wachten die maar voor een half jaar wil komen werken?
Dat heeft niet te maken met niet snappen, maar met een meningsverschil...

Zo iemand kan nog komen met ideeen, denkt verder dan zijn neus lang is, kan misschien ook nog innovatief wat brengen. En gaat diegene weg, dan kun je alsnog een MBO' er uit die enorme grabbelton trekken toch?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:56:47 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_106636073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:54 schreef EiPet het volgende:
Oh, bij mij is het niet eens arrogantie. Geld is geld, ik heb zelfs nog een paar weken als vuilnisman gewerkt (was stiekem nog m'n leukste bijbaantje tot nu toe _O- )

Maar ik ga gewoon geen oude vrouwtjes oplichten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')