Het is een bijbaantje. Simpel geld tussendoor bijverdienen. Je moet dus niet teveel noten op je zang hebben. De appie was toch ook niet te min voor je....?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:28 schreef EiPet het volgende:
En kassen, allemaal leuk en aardig, maar met een bachelor op zak moet ik toch onderhand wel eens wat beters kunnen vinden dan kastomaatjes plukken of in een callcenter zitten?
Horeca vind ik opzich nog wel leuk, ben ik daar dan niet te oud voor met mijn 21 jaar?
En daar is de overheid schuldig aan?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:35 schreef Niel_pie het volgende:
Onze regering schept de illusie iedereen aan werk te gaan helpen, ware het niet dat je voor sommige baantjes al snel als te oud wordt bestempeld waardoor je nogal tamelijk misgrijpt.
Je weet dat een baas werkgever je minimaal 3 uur moet uitbetalen ?quote:na 2 uur naar huis werd gestuurd, omdat het te rustig was...
En dit zijn bijbaantjes volgens jou? Die mensen hebben gewoon geleerd voor hun vak.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:19 schreef EiPet het volgende:
Maar niets blijkt minder waar. De mbo' ers kunnen makkelijker aan de bak : Timmerwerkjes, verzorgenden, metselaars, automonteurs, overal staan ze je te smeken om binnen te komen. Maar je moet wel die verdomde voorkennis hebben.
Precies. Het is een beetje onduidelijk of TS het heeft over bijbaantjes of een fulltimebaan. Hij haalt de twee ook steeds door elkaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:45 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En dit zijn bijbaantjes volgens jou? Die mensen hebben gewoon een geleerd voor hun vak.
Je had ook moeten vertellen dat je op school zitquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:40 schreef Clupea het volgende:
Ik heb ook wel eens een bijbaantje niet gehad omdat ik VWO deed en geen VMBO. Ik solliciteerde bij een fietsenmaker, het leek me wel leuk om op zaterdag een beetje aan fietsen te sleutelen. het gesprek ging prima tot ik vertelde dat ik in 4 VWO zat, toen keek die man me echt heel raar aan... Nooit meer wat van gehoord.
Ik ben later een ingenieursopleiding gaan doen, dus qua technisch inzicht en handigheid zat ik wel goed.
Of hij bedoelt 2 uur als in de tijd op de klok, en dat hij eigenlijk tot 6 uur, sluitingstijd, zou werken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Je weet dat een baas werkgever je minimaal 3 uur moet uitbetalen ?
Ja, jij bent beter. Daarom doe jij geen MBO en krijg je geen baan op MBO-niveau. Daar hebben ze de hogere functies voor bedacht. Leiding geven aan MBO-dozen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:44 schreef EiPet het volgende:
Met alle respect, maar mijn ex had die opleiding afgerond, en ook een hoop vriendinnen van die opleiding, maar als ik zag wat die meiden konden qua talen, omgang met computers, en zakelijke instelling, dat was echt om te janken...
En toch gaat een werkgever liever in zee met een MBO'er die dergelijk werk als carričre kiest, in plaats van met een student die denkt dat doe ik wel even als bijbaantje.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:44 schreef EiPet het volgende:
Met alle respect, maar mijn ex had die opleiding afgerond, en ook een hoop vriendinnen van die opleiding, maar als ik zag wat die meiden konden qua talen, omgang met computers, en zakelijke instelling, dat was echt om te janken...
Gewoon simpel werk. Maar zelfs dat is er vaak niet eens meer.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat voor baantje zou je perfect kunnen doen als HBO-er zonder afgeronde opleiding en zonder enige relevante werkervaring?
Een klus van een paar weken of maanden. Bijvoorbeeld opzetten van een nieuw archiefsysteem.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat voor baantje zou je perfect kunnen doen als HBO-er zonder afgeronde opleiding en zonder enige relevante werkervaring?
Wat is simpel werk? Schoonmaken?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon simpel werk. Maar zelfs dat is er vaak niet eens meer.
Ook qua instelling is het voor veel basis administratie werk relaxter om een mbo'r te hebben dan een bijbaanstudent. Natuurlijk kan een student ook verdomd goed Excel sheets maken, maar dat maakt hem niet direct de meest ideale werknemer voor een bepaalde functie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En toch gaat een werkgever liever in zee met een MBO'er die dergelijk werk als carrière kiest, in plaats van met een student die denkt dat doe ik wel even als bijbaantje.
Daar neem je dan toch stagiaires voor aan?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een klus van een paar weken of maanden. Bijvoorbeeld opzetten van een nieuw archiefsysteem.
Maar voor regulier administratief werk gaan we hier ook geen studenten in een bijbaantje aannemen.
Ja dat vind ik dus ook...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:46 schreef Eva4Evah het volgende:
Ben het wel (deels) met je eens TS, het is verdomd lastig om als student een bijbaantje te vinden, terwijl studenten zoveel te bieden hebben. Ik werk nu in de horeca en daar ben ik maar wat blij mee, want veel andere opties zijn er gewoon niet. Twee jaar geleden wel een baantje als secretaresse gehad, maar die vind je nu ook niet meer en je bent idd te oud voor de Kruidvat/Hema whatever. Ik hou altijd advertenties op bijv. de uni in de gaten maar daar komen honderden reacties op, heb het ook al eens geprobeerd, maar dan maak je gewoon geen kans. Of mbo'ers makkelijker een baan krijgen weet ik niet, geen mening over. Maar het slaat eigenlijk nergens op dat je als student niet een beetje een uitdagend bijbaantje kan vinden.
Ik denk dat het hier al mis gaat....quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:19 schreef EiPet het volgende:
Sowiezo dat ik tov. mijn mbo en hbo vrienden al een voorkeur geniet.
Bijvoorbeeld. Of in een magazijn werken, een tijdelijke simpele klus zoals hierboven aangegeven.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat is simpel werk? Schoonmaken?
Je snapt het gewoon echt niet. Welke werkgever zit er nou op een hoogvlieger te wachten die maar voor een half jaar wil komen werken?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:52 schreef EiPet het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus ook...
Een goede vriend van mij is afgestudeerd psychologie, en hij is al 1.5 jaar op zoek naar een baan. Nu weet ik dat er dan reacties zullen komen als, Psychologie :, Maar die jongen is enorm intelligent, cum laude geslaagd voor zn gymnasium, en ook cum laude afgestudeerd, maar werkt nu dus maar een beetje 3 dagen per week bij de supermarkt, omdat er voor ELKE vacature in zijn sector, 70 sollicitanten zijn...
Dat is gewoon de omgedraaide wereld, en hij begint onderhand in een fase te komen dat hij bijna spijt heeft dat hij is gaan studeren en ja, ik snap inderdaad niet, waarom mensen kiezen voor een MBO' er, terwijl een cum laude afgestudeerde, datzelfde werk zou willen doen, al is het maar voor een half jaar..
Ajax zal ook in hun handjes knijpen als ze cristiano ronaldo voor 2 maandjes mochten huren voor hetzelfde salaris als boerrigter
Beter iets dan niets hoor. Ik denk dat een werkgever het meer respecteert als je gewoon hebt gewerkt, dan met je luie kont op de bank bent gaan zitten.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:54 schreef EiPet het volgende:
Inderdaad, callcenters, de hi-kpn-vodafone winkel, voor nuon langs de deuren, dat is werkelijk alles wat er bijvoorbeeld op randstadstudent staat... Noem me arrogant, maar daar ga ik echt niet aan beginnen...
Dat heeft niet te maken met niet snappen, maar met een meningsverschil...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon echt niet. Welke werkgever zit er nou op een hoogvlieger te wachten die maar voor een half jaar wil komen werken?
Oh, bij mij is het niet eens arrogantie. Geld is geld, ik heb zelfs nog een paar weken als vuilnisman gewerkt (was stiekem nog m'n leukste bijbaantje tot nu toequote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:54 schreef EiPet het volgende:
Inderdaad, callcenters, de hi-kpn-vodafone winkel, voor nuon langs de deuren, dat is werkelijk alles wat er bijvoorbeeld op randstadstudent staat... Noem me arrogant, maar daar ga ik echt niet aan beginnen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |