Wat raar ,iemands recht op een Wajong uitkering verbinden aan iemands criminele inslag, wat doe je dan met iemand die bijna geheel verlamd, iemand berooft of afperst?quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat bij zulke zaken idd wel onderscheid gemaakt mag worden tussen iemand die werkelijk niets kan omdat zijn fysieke situatie dat met zich meebrengt, dus bijvoorbeeld iemand die (grotendeels) verlamd is, of iemand met het IQ van een woelmuis die ook echt niet kan werken, en opgeschoten huftertjes die ADHD hebben, dyslectisch zijn en niet met autoriteit kunnen omgaan.
Die laatste categorie (zeker als ze van het type grote bek zijn) kun je wat mij betreft prima een pittige heropvoeding geven zodat ze iig verlost zijn van hun niet met autoriteit om kunnen gaan "handicap".
En wat mij betreft een 3 strikes and you're out systeem door dit soort uitkeringen te koppelen aan een strafblad, want als je er niet genoeg aan hebt en je gaat het dmv berovingen, diefstal en geweld aanvullen dan "verdien" je je uitkering sowieso niet.
En dan verwacht je dat die probleemgroepmensen zich goed gaan gedragen omdat ze anders hun uitkering verliezen? Ik denk dat je het tegenovergestelde bereikt, je werkt die mensen dan de goot in, marginaliseert ze helemaal. Al zul jij dan waarschijnlijk beweren dat ze dat dan aan zichzelf te wijten hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat bij zulke zaken idd wel onderscheid gemaakt mag worden tussen iemand die werkelijk niets kan omdat zijn fysieke situatie dat met zich meebrengt, dus bijvoorbeeld iemand die (grotendeels) verlamd is, of iemand met het IQ van een woelmuis die ook echt niet kan werken, en opgeschoten huftertjes die ADHD hebben, dyslectisch zijn en niet met autoriteit kunnen omgaan.
Die laatste categorie (zeker als ze van het type grote bek zijn) kun je wat mij betreft prima een pittige heropvoeding geven zodat ze iig verlost zijn van hun niet met autoriteit om kunnen gaan "handicap".
En wat mij betreft een 3 strikes and you're out systeem door dit soort uitkeringen te koppelen aan een strafblad, want als je er niet genoeg aan hebt en je gaat het dmv berovingen, diefstal en geweld aanvullen dan "verdien" je je uitkering sowieso niet.
Jij legt een direct verband tussen uitkering en gedrag, ik niet. Mensen die niet goed in staat kunnen worden geacht om zelf in hun onderhoud te voorzien, die krijgen een uitkering.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:55 schreef Leandra het volgende:
Dus probleemjongeren een uitkering geven zou hen van crimineel gedrag moeten weerhouden?
Het lijkt me overigens sterk dat iemand met een dwarslaesie een overval gaat plegen, maar wellicht schat ik dat verkeerd in, ik wacht op de eerste rolstoel bij Opsporing verzocht.
Nee, ik bedoelde dat eigenlijk vooral in combinatie met de Wajongers die in de Wajong zitten omdat ze "moeite hebben met autoriteit".quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij legt een direct verband tussen uitkering en gedrag, ik niet. Mensen die niet goed in staat kunnen worden geacht om zelf in hun onderhoud te voorzien, die krijgen een uitkering.
Bronquote:(Weer) Wajong als mijn situatie verandert
Is uw Wajong-uitkering om een bijzondere reden gestopt? Bijvoorbeeld omdat u in detentie zat? Of omdat u in het buitenland woonde? Dan kunnen wij uw uitkering voortzetten als u weer in Nederland woont of als u weer uit detentie bent.
Dat gaat getuigt van naastenliefde en dat is een deugd. Het is een deugd, omdat het een eigenschap is die niet iedereen bezit en die moeite kost. Zij verdienen ook recht op een leven. Wil je naast de wajong ook meteen de AOW beperken voor mensen die al gepensioneerd zijn?quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:22 schreef starla het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waarom zou je juist die mensen in de watten leggen die niet productief zijn en niets bijdragen aan de maatschappij? .
quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:36 schreef sweetdancegirl het volgende:
Ik heb zelf een wajong uitkering, maar hoop als ik mijn studie receptioniste/telefoniste heb afgerond een parttime baan te kunnen vinden. Voor mezelf heb ik al besloten dat ik na het behalen van mijn diploma door wil gaan leren. In 2006/2007 ben ik lichamelijk zeer achteruit gegaan waardoor ik voor 80 tot 100% ben afgekeurd.Toch geloof ik wel dat ik iig weer parttime kan gaan werken en dat het salaris wordt verrekend met de wajong. Op dit moment werk ik trouwens 3 halve dagen op vrijwillige basis, ik vind het belangrijk om onder de mensen te zijn. Ik ben ook gedreven om te gaan werken en ik denk dat dat een heel groot pluspunt is.
En je komt na je derde streepje uit de bak en je hebt geen stuiver meer op je rekening (het is niet dat werken in een gevangenis veel betaalt) en je hebt niet meteen een baan, mede omdat je nergens een bewijs van goed gedrag kan overleggen, je geen verder geen beroep op bijstand hebt, wat moet je dan doen om aan geld te komen? Terug de criminaliteit in. Wat krijgen criminelen die weer betrapt worden? Gratis kost en inwoning.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef Leandra het volgende:
En wat wilde je precies vragen of weten?? Want veel meer dan een zeikerige one-liner is de post waarmee je het topic kickte niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:13 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Beter dan het openen van een nieuw topic
Wilt u nueken?quote:Op donderdag 5 april 2012 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat wilde je precies vragen of weten?? Want veel meer dan een zeikerige one-liner is de post waarmee je het topic kickte niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |