abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106719231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat bij zulke zaken idd wel onderscheid gemaakt mag worden tussen iemand die werkelijk niets kan omdat zijn fysieke situatie dat met zich meebrengt, dus bijvoorbeeld iemand die (grotendeels) verlamd is, of iemand met het IQ van een woelmuis die ook echt niet kan werken, en opgeschoten huftertjes die ADHD hebben, dyslectisch zijn en niet met autoriteit kunnen omgaan.

Die laatste categorie (zeker als ze van het type grote bek zijn) kun je wat mij betreft prima een pittige heropvoeding geven zodat ze iig verlost zijn van hun niet met autoriteit om kunnen gaan "handicap".

En wat mij betreft een 3 strikes and you're out systeem door dit soort uitkeringen te koppelen aan een strafblad, want als je er niet genoeg aan hebt en je gaat het dmv berovingen, diefstal en geweld aanvullen dan "verdien" je je uitkering sowieso niet.
Wat raar ,iemands recht op een Wajong uitkering verbinden aan iemands criminele inslag, wat doe je dan met iemand die bijna geheel verlamd, iemand berooft of afperst?
Een uitkering 'verdienen"?
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:50:54 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106719397
quote:
Ik vind dat bij zulke zaken idd wel onderscheid gemaakt mag worden tussen iemand die werkelijk niets kan omdat zijn fysieke situatie dat met zich meebrengt, dus bijvoorbeeld iemand die (grotendeels) verlamd is, of iemand met het IQ van een woelmuis die ook echt niet kan werken, en opgeschoten huftertjes die ADHD hebben, dyslectisch zijn en niet met autoriteit kunnen omgaan.

Die laatste categorie (zeker als ze van het type grote bek zijn) kun je wat mij betreft prima een pittige heropvoeding geven zodat ze iig verlost zijn van hun niet met autoriteit om kunnen gaan "handicap".

En wat mij betreft een 3 strikes and you're out systeem door dit soort uitkeringen te koppelen aan een strafblad, want als je er niet genoeg aan hebt en je gaat het dmv berovingen, diefstal en geweld aanvullen dan "verdien" je je uitkering sowieso niet.
En dan verwacht je dat die probleemgroepmensen zich goed gaan gedragen omdat ze anders hun uitkering verliezen? Ik denk dat je het tegenovergestelde bereikt, je werkt die mensen dan de goot in, marginaliseert ze helemaal. Al zul jij dan waarschijnlijk beweren dat ze dat dan aan zichzelf te wijten hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:55:54 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106719580
Dus probleemjongeren een uitkering geven zou hen van crimineel gedrag moeten weerhouden?
Het lijkt me overigens sterk dat iemand met een dwarslaesie een overval gaat plegen, maar wellicht schat ik dat verkeerd in, ik wacht op de eerste rolstoel bij Opsporing verzocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:58:27 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106719667
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:55 schreef Leandra het volgende:
Dus probleemjongeren een uitkering geven zou hen van crimineel gedrag moeten weerhouden?
Het lijkt me overigens sterk dat iemand met een dwarslaesie een overval gaat plegen, maar wellicht schat ik dat verkeerd in, ik wacht op de eerste rolstoel bij Opsporing verzocht.
Jij legt een direct verband tussen uitkering en gedrag, ik niet. Mensen die niet goed in staat kunnen worden geacht om zelf in hun onderhoud te voorzien, die krijgen een uitkering.
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:03:06 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106719816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij legt een direct verband tussen uitkering en gedrag, ik niet. Mensen die niet goed in staat kunnen worden geacht om zelf in hun onderhoud te voorzien, die krijgen een uitkering.
Nee, ik bedoelde dat eigenlijk vooral in combinatie met de Wajongers die in de Wajong zitten omdat ze "moeite hebben met autoriteit".
Want dat zijn nogal eens huftertjes die sowieso al geen aanwinst zijn voor de maatschappij, en na 3 zware misdrijven mag daar wat mij betreft best een gevolg zijn.

Het hoeft wat mij betreft iig niet zo te zijn dat iemand die een aantal maal veroordeeld is voor een misdrijf tussen de misdrijven door weer fijn een uitkering kan vangen, en gelukkig hebben ze de uitkeringen tijdens detentie al stopgezet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:05:53 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106719906
quote:
(Weer) Wajong als mijn situatie verandert

Is uw Wajong-uitkering om een bijzondere reden gestopt? Bijvoorbeeld omdat u in detentie zat? Of omdat u in het buitenland woonde? Dan kunnen wij uw uitkering voortzetten als u weer in Nederland woont of als u weer uit detentie bent.
Bron

In zulke gevallen mag men wat mij betreft iig beginnen met een nieuwe keuring, ipv gewoon de uitkering hervatten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:07:29 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106719963
Dat wordt dan waarschijnlijk toch wel een bijstandsuitkering.
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:14:17 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106720207
Dat kan, maar aan een bijstandsuitkering zitten andere regels vast, dus dat is dan sowieso een nadeel voor ze.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 13:57:19 #109
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106721596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:22 schreef starla het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar waarom zou je juist die mensen in de watten leggen die niet productief zijn en niets bijdragen aan de maatschappij? .
Dat gaat getuigt van naastenliefde en dat is een deugd. Het is een deugd, omdat het een eigenschap is die niet iedereen bezit en die moeite kost. Zij verdienen ook recht op een leven. Wil je naast de wajong ook meteen de AOW beperken voor mensen die al gepensioneerd zijn?

Koud ben je Starla, ijskoud.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:36 schreef sweetdancegirl het volgende:
Ik heb zelf een wajong uitkering, maar hoop als ik mijn studie receptioniste/telefoniste heb afgerond een parttime baan te kunnen vinden. Voor mezelf heb ik al besloten dat ik na het behalen van mijn diploma door wil gaan leren. In 2006/2007 ben ik lichamelijk zeer achteruit gegaan waardoor ik voor 80 tot 100% ben afgekeurd.Toch geloof ik wel dat ik iig weer parttime kan gaan werken en dat het salaris wordt verrekend met de wajong. Op dit moment werk ik trouwens 3 halve dagen op vrijwillige basis, ik vind het belangrijk om onder de mensen te zijn. Ik ben ook gedreven om te gaan werken en ik denk dat dat een heel groot pluspunt is.
^O^

quote:
En je komt na je derde streepje uit de bak en je hebt geen stuiver meer op je rekening (het is niet dat werken in een gevangenis veel betaalt) en je hebt niet meteen een baan, mede omdat je nergens een bewijs van goed gedrag kan overleggen, je geen verder geen beroep op bijstand hebt, wat moet je dan doen om aan geld te komen? Terug de criminaliteit in. Wat krijgen criminelen die weer betrapt worden? Gratis kost en inwoning. ^O^
pi_107236918
Wajong aanvragen alleen als vangnet, terwijl je in principe nog wel zou kunnen werken en dat ook graag wil? Ik zou zeggen: niet verstandig. Ten eerste is dat waarschijnlijk weggegooide tijd (al die keuringen zijn best streng, er gaat flink veel tijd inzitten en zoals ik het zo hoor heb je er waarschijnlijk toch geen recht op) en inderdaad zet je jezelf een flinke stempel op je voorhoofd. Als het nodig is bij bijvoorbeeld stufi-aangelegenheden (verlenging/omzetting prestatiebeurs e.d.), is je diagnose zelf al een vangnet.

Ik heb zelf ook Asperger, waarbij anderen vaak niet eens doorhebben dat ik "anders" ben, omdat ik redelijk geleerd heb hoe ik sociaal over moet komen. Wel ben ik snel overprikkeld en daardoor heel vaak migraine en elke dag heel erg moe, waardoor alles in mijn leven dus een stuk moeizamer verloopt (huishouden schiet er vaak bij in, omdat ik heel veel slaap nodig heb om de overprikkeling een beetje te compenseren) . Ondertussen ben ik ook langstudeerder, maar ik wil mijn studie rechten toch afronden, zodat ik straks hopelijk met een parttime baan toch mijn eigen zakcentje kan verdienen, wat natuurlijk met een lager niveau niet kan. Met deze studie zou ik in de toekomst bijvoorbeeld 3 dagen in de week kunnen werken, om de rest van de week bij te kunnen komen. Maar hoe verder ik kom, des te meer ik vrees voor de meningen van werkgevers. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die mij straks willen aannemen, met al die negatieve verhalen in de pers over autisten die zogenaamd misbruik maken van een wajong-uitkering.
Inderdaad ben je verplicht om dingen die van invloed kunnen zijn op je prestaties te vermelden, omdat je anders de kans loopt dat je contract ontbonden wordt.
Als jij een wajong-uitkering aanvraagt, zeg je dus eigenlijk ook over jezelf dat je vindt dat je minder kan dan anderen. Niet echt een pluspunt op je sollicitatie-gesprek natuurlijk.
En ja: er zijn wel allerlei subsidie-regeltjes om werkgevers over de streep te halen, maar er zijn maar weinig werkgevers die daar echt happig op zijn. En als ze dat dan wel zijn, vraag ik me af of je daar een vast contract mee binnen kan halen, aangezien je veel verhalen hoort over mensen die eerst worden uitgebuit en weer op straat worden gezet wanneer de regeling opgebruikt is.

En verder, niet geheel onbelangrijk, kan het in de toekomst ook een flinke impact hebben qua hypotheek- en verzekeringskwesties, omdat je dan als een groter risico gezien kan worden. Het is dus echt geen pretje en er kleven een boel gevolgen aan, waar je heel goed over na moet denken.

Bovendien moet je er rekening mee houden dat je dag in, dag uit wordt aangekeken alsof je uitschot bent dat misbruik maakt van allerlei regelingen en de hele dag op de bank hangt, aangezien niemand echt ziet wat er aan de hand is (want uitzieken van de overprikkeldheid doe je pas thuis achter gesloten deuren).
Helemaal in het juristen-wereldje natuurlijk, waar je al snel "pleb" of "pauper" bent.
pi_109920650
Je kan prima werken, maar krijgt alsnog een Wajong :? Is dit een soort bijstand voor jongeren geworden?
  woensdag 4 april 2012 @ 23:20:18 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109920881
Wat een waardeloze topickick.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109941446
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een waardeloze topickick.
Beter dan het openen van een nieuw topic :{w
  donderdag 5 april 2012 @ 15:15:42 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109941520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:13 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Beter dan het openen van een nieuw topic :{w
En wat wilde je precies vragen of weten?? Want veel meer dan een zeikerige one-liner is de post waarmee je het topic kickte niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109941722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat wilde je precies vragen of weten?? Want veel meer dan een zeikerige one-liner is de post waarmee je het topic kickte niet.
Wilt u nueken? :@
  donderdag 5 april 2012 @ 15:27:36 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109941998
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Wilt u nueken? :@
Getverdamme nee, daar ben ik veel te oud voor :{w
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')