abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106593878
Ik vroeg me af wat de beste route is om te nemen van Amsterdam naar Middelburg in de ochtendspits. De snelste route is natuurlijk Amsterdam, Den Haag, Dordrecht, Bergen op Zoom... maar in verband met files weet ik niet of het misschien slimmer is om via Utrecht te reizen?

Iemand misschien enig idee hoe het zit met files 's ochtends tussen Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Middelburg?
Facts don't care about your feelings
pi_106594703
ANWB routeplanner geeft aan dat over de Zeeuwse eilanden sneller is.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  Boks-Chick maandag 9 januari 2012 @ 11:01:02 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106594807
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:56 schreef Adfundum het volgende:
ANWB routeplanner geeft aan dat over de Zeeuwse eilanden sneller is.
Dit. Vanuit Den Haag - over de eilanden gaat in de spits het snelst.

Moet regelmatig van Rotterdam naar Middelburg, Rotterdam wil je sowieso meiden in de spits, vooral het stuk vanaf rotterdam is minder.

Terug idem overigens als je in de spits rijdt
lolwut
pi_106609936
Bedankt :)
pi_106611305
Wat is 'in de spits'? Ben je gebonden aan een bepaalde vertrek en/of aankomsttijd? Zo ja, welk tijdstip? Dat kan uitmaken voor de beste route. De ene dagelijkse file is de andere niet.
pi_106611405
Dinsdagochtend, ja gebonden aan een tijd. Zo'n 8 uur vertrekken.
pi_106611723
Ik zou dan via Utrecht gaan. Hooguit wat lichte vertraging rond Gorinchem en Knooppunt Hooipolder.
De hoek Den-Haag / Rotterdam staat nog wel redelijk vast tegen de tijd dat je daar bent. En in kilometers (en te verwachten reistijd zonder files) maakt het allemaal haast niets uit.

Tenzij je vertreklocatie in Amsterdam ongunstig ligt ten opzichte van de A2 en gunstig ten opzichte van de A4. Kan eigenlijk niet, want in dat geval rij je gewoon niet via de Ring naar de A2 (=kruipend langs de Zuid-as), maar via de A4/A9.
  FOK!fotograaf maandag 9 januari 2012 @ 19:32:42 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_106611948
Neem de trein!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_106615687
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:28 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik zou dan via Utrecht gaan. Hooguit wat lichte vertraging rond Gorinchem en Knooppunt Hooipolder.
De hoek Den-Haag / Rotterdam staat nog wel redelijk vast tegen de tijd dat je daar bent. En in kilometers (en te verwachten reistijd zonder files) maakt het allemaal haast niets uit.

Tenzij je vertreklocatie in Amsterdam ongunstig ligt ten opzichte van de A2 en gunstig ten opzichte van de A4. Kan eigenlijk niet, want in dat geval rij je gewoon niet via de Ring naar de A2 (=kruipend langs de Zuid-as), maar via de A4/A9.
Hmm ja dat dacht ik dus ook. Dus jullie adviseren Utrecht of via Den Haag en dan door de eilanden? Maar Den Haag staat dus ook al wat vast. Qua kilometers lijkt Utrecht zo'n omweg...

Het vertrekpunt is eigenlijk iets boven A'dam, dus Utrecht is gunstiger omdat via dat stukje ring minder file staan dan door de coentunnel.

De trein is geen optie (en duurt 3 uur :') )
  maandag 9 januari 2012 @ 20:54:40 #10
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_106616798
..Ik zou rond die tijd echt niet voor Den Haag gaan. Ik zou op Utrecht gokken
zo goed..?
pi_106616969
Je zal je verbazen hoe klein het verschil is in kilometers. Kijk maar eens naar Google Maps. En van boven Amsterdam moet je zeker de A2 pakken.
pi_106617201
Oke bedankt dan wordt dat het.
pi_106617502
quote:
19s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:01 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dit. Vanuit Den Haag - over de eilanden gaat in de spits het snelst.

Moet regelmatig van Rotterdam naar Middelburg, Rotterdam wil je sowieso meiden in de spits, vooral het stuk vanaf rotterdam is minder.

Terug idem overigens als je in de spits rijdt
Nja, je moet toch langs rotterdam voor de eilanden, ofwel via de a15 en brug bij brielle, of bij hellegatsplein richting zierikzee allebei rond de a20/a15, kleredruk met veel ongelukken in de ochtend..... Ik zou gewoon via dordrecht rijden, vanaf de moerdijk heb je geen probleem. Dordrecht en de a13 kan wel druk zijn....

Ik weet niet hoe gorinchem in de ochtend is. In de middag is het de hel op aarde. Erger dan amsterdam, rotterdam en den haag bij elkaar.

De eilanden niet doen, zeker niet vanuit gorinchem, dan kun je beter de a59/a17/a58 doen.
Whatever...
pi_106620160
Bij Gorinchem in de ochtend naar het zuiden gaat wel aardig. Inderdaad, over Utrecht/Gorinchem wel je weg vervolgen via de route A59/A17/A58.

Vanaf Gorinchem wil je in de ochtendspits niet naar Rotterdam
pi_106653865
Geen file tegengekomen, via Utrecht - Breda. Het was ook verdacht rustig voor een dinsdagochtend. Maar bedankt dus voor de route :P
pi_106654169
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Neem de trein!
Prima verbinding vanuit Amsterdam inderdaad. En je kan gewoon werken in de trein.
pi_106654505
Zucht... slotje maar, doe je nog wat nuttigs hier. }:|
pi_106654563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Zucht... slotje maar, doe je nog wat nuttigs hier. }:|
Ik ben geen PTA mod. ;)
pi_106654758
:6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo