Is je laminaat dunner dan je plinten? Wat voor plinten heb je dan?quote:Op maandag 9 januari 2012 09:17 schreef rooswrites het volgende:
Zijn er ipv. plinten geen dunne laminaatstrookjes als oplossing? (Het is IKEA-laminaat.)
Omdat het de voordeur is die van heel stevig materiaal gemaakt is en ik niet het risico wil lopen dat mijn voordeur niet meer goed sluit.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom is de deur schaven geen oplossing?
Zonder plint zie je helaas de verschillende 'gaten' en verschillen van de laminaatplanken bij de deurpost. Er moet voor de afwerking dus echt nog een plakplint-achtig iets op.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Begrijp ik goed dat het "puntje" van de deur alleen de plint raakt? Laat de plint dan weg! Of schaaf alleen dat hoekje van de deur af.
Laminaat dunner dan mijn plinten? Nee, dat is dikker. Ik heb van die kleine plakplintjes van het GOLV-laminaat.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:19 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Is je laminaat dunner dan je plinten? Wat voor plinten heb je dan?
Omdat je het over strookjes laminaat hebt... maar je bedoelt alleen de bovenlaag neem ik aan oid.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:24 schreef rooswrites het volgende:
[..]
Laminaat dunner dan mijn plinten? Nee, dat is dikker. Ik heb van die kleine plakplintjes van het GOLV-laminaat.
Die oplossing werd ook al aangedragen maar ik vind het erg lelijk, zo'n mat. Heb al eerder een doorloop en afdruipplek, dus die zit sowieso niet daar in huis.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:25 schreef vosss het volgende:
Doe jezelf een lol en frees de eerste 70cm in je gang aan laminaat eruit en mieter daar een droogloopmat in.
Daar gaat die deur zeker overheen en dan heb je ook niet steeds dat je de gang moet dweilen met dit kutweer.
Classicquote:Op maandag 9 januari 2012 09:23 schreef Catch22- het volgende:
daar kan je echt problemen mee krijgen met buren, dus ik zou er gauw wat aan doen!
1. Laminaat is stug, het gaat opveren en mogelijk afbreken op de veer/messing overgang.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:55 schreef rooswrites het volgende:
1. Vanavond even testen met het isolatiemateriaal weg. Op hoop van zegen
2. Klussen voor m'n eigen huis, echt, ik krijg er nog maagzweren van. :|
Denk je dat 70cm genoeg is? Deurbreedte +5cm aanhouden lijkt me verstandiger.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:25 schreef vosss het volgende:
Doe jezelf een lol en frees de eerste 70cm in je gang aan laminaat eruit en mieter daar een droogloopmat in.
Daar gaat die deur zeker overheen en dan heb je ook niet steeds dat je de gang moet dweilen met dit kutweer.
Ow een deur is breder dan 70? Geen idee, ik ben net wakker, maar in elk geval wat jij zegt ja, meer dan de deurquote:Op maandag 9 januari 2012 10:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Denk je dat 70cm genoeg is? Deurbreedte +5cm aanhouden lijkt me verstandiger.![]()
En zoals gezegd, de enige goede oplossingen is een mat of schaven. Wil je geen mat, dan maar schaven.
Inderdaad, zo'n droogloopmat is ideaal. Nog makkelijk te vervangen ook als hij stuk/versleten is.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow een deur is breder dan 70? Geen idee, ik ben net wakker, maar in elk geval wat jij zegt ja, meer dan de deur
Mijn voordeur heeft een 3pens veiligheidsslot en luistert zeer nauwkeurig. Als het even boven de 20 graden gaat, zet het (kunststof) kozijn zo uit dat de deur nog amper sluit. Dus met de deur ka ik niets doen. Ik denk dat TS hetzelfde probleem heeft.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:24 schreef tombolafan het volgende:
Heb je ruimte aan de bovenkant van de deur? Heeft ie scharnieren waar je een ringetje in kan doen zodat ie NET iets hoger hangt en niet meer schuift? (geen idee of dat kan bij een voordeur, ik had het bij mijn keukendeur)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |