abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_106592781
Laminaat gelegd in mijn nieuwbouwhuis, maar ik heb een probleem bij de voordeur. Daar komt de ondervloer + laminaat dermate hoog uit, dat de deur niet meer normaal open kan. Die 'schaaft' als het ware de vloer als er een plint op de rand zit.

Wat kan ik hier eens als oplossing voor bedenken? De voordeur kan niet hoger gehangen worden of afgeschaafd.

Zijn er ipv. plinten geen dunne laminaatstrookjes als oplossing? (Het is IKEA-laminaat.)
pi_106592810
Waarom is de deur schaven geen oplossing?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_106592824
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:17 schreef rooswrites het volgende:
Zijn er ipv. plinten geen dunne laminaatstrookjes als oplossing? (Het is IKEA-laminaat.)
Is je laminaat dunner dan je plinten? Wat voor plinten heb je dan?
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 9 januari 2012 @ 09:22:09 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_106592863
Begrijp ik goed dat het "puntje" van de deur alleen de plint raakt? Laat de plint dan weg! Of schaaf alleen dat hoekje van de deur af.
censuur :O
pi_106592869
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom is de deur schaven geen oplossing?
Omdat het de voordeur is die van heel stevig materiaal gemaakt is en ik niet het risico wil lopen dat mijn voordeur niet meer goed sluit.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:23:15 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106592882

daar kan je echt problemen mee krijgen met buren, dus ik zou er gauw wat aan doen!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106592887
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Begrijp ik goed dat het "puntje" van de deur alleen de plint raakt? Laat de plint dan weg! Of schaaf alleen dat hoekje van de deur af.
Zonder plint zie je helaas de verschillende 'gaten' en verschillen van de laminaatplanken bij de deurpost. Er moet voor de afwerking dus echt nog een plakplint-achtig iets op.
pi_106592903
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:19 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Is je laminaat dunner dan je plinten? Wat voor plinten heb je dan?
Laminaat dunner dan mijn plinten? Nee, dat is dikker. Ik heb van die kleine plakplintjes van het GOLV-laminaat.
pi_106592911
Plakplint? Of een dunne houten plint?

Ik heb eens een beuken lat zo dun laten schaven, dat de deru er wel overheen kon. Maar ik hat dan beuken lamelparket. Dus zoek iets wat er bij past en laat het dun zagen/schaven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_106592913
Doe jezelf een lol en frees de eerste 70cm in je gang aan laminaat eruit en mieter daar een droogloopmat in.

Daar gaat die deur zeker overheen en dan heb je ook niet steeds dat je de gang moet dweilen met dit kutweer.

:Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106592921
En tussen laminaat en mat heb je wel van die strips voor zegmaar :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106592929
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:24 schreef rooswrites het volgende:

[..]

Laminaat dunner dan mijn plinten? Nee, dat is dikker. Ik heb van die kleine plakplintjes van het GOLV-laminaat.
Omdat je het over strookjes laminaat hebt... maar je bedoelt alleen de bovenlaag neem ik aan oid.

Je hebt ook van die overgansprofielen om 2 vloerdelen met elkaar te verbinden, kun je daar misschien iets mee? Die zijn vaak vrij vlak.
Oh, and that's a bad miss!
pi_106592951
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:25 schreef vosss het volgende:
Doe jezelf een lol en frees de eerste 70cm in je gang aan laminaat eruit en mieter daar een droogloopmat in.

Daar gaat die deur zeker overheen en dan heb je ook niet steeds dat je de gang moet dweilen met dit kutweer.

:Y
Die oplossing werd ook al aangedragen maar ik vind het erg lelijk, zo'n mat. Heb al eerder een doorloop en afdruipplek, dus die zit sowieso niet daar in huis.
pi_106593000
En toch zou ik het doen. Dan hoef je niet aan je deur te schaven want dat wil je klaarblijkelijk niet.

Andere oplossingen zijn er niet imo. Deur schaven of laminaat eruit. Dat zijn de enige 2 plekken waar je extra ruimte kan winnen, dus je zult er toch 1 moeten kiezen.

Eventuele 3de optie is om een stuk laminaat in de gang eruit te halen en dat dempingsmateriaal wat eronder ligt een meter of anderhalf voor je deur weg te halen en je laminaat weer terug leggen.

Dan loopt het ietsje af, maar wellicht dat dat net genoeg is dat je deur wel open kan.

Meer opties zijn er toch echt niet :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106593046
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:23 schreef Catch22- het volgende:

daar kan je echt problemen mee krijgen met buren, dus ik zou er gauw wat aan doen!
Classic
pi_106593048
Of gewoon plintje plakken en lekker laten schaven. Beschadiging onderkant deur maakt niet uit, zie je niks van, plintje vervang je na bepaalde tijd en met een beetje mazzel houdt het schaven vanzelf op. Plak wat schuurpapier op je plint om het proces wat te versnellen :)
pi_106593103
Nee dat schiet op :')

• Deur afschaven
• Stuk laminaat eruit en mat erin
• Stuk dempingsmateriaal weghalen en laminaat terug erin

Dat zijn echt de 3 opties die je hebt :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106593356
Vanavond even testen met het isolatiemateriaal weg. Op hoop van zegen ;)

Klussen voor m'n eigen huis, echt, ik krijg er nog maagzweren van. :|
pi_106593399
Hier heeft het in elk geval geholpen bij de deur van de gang naar de kamer. Het betonnen dek bleek niet helemaal waterpas zegmaar en ik had ik geen flikker zin om mn deur er weer uit te halen.

Je merkt het overigens wel met lopen naar de gang dat het daar net iets lager ligt. Je loopt als het ware bergaf en feitelijk is dat natuurlijk ook zo.

Succes en laat ff weten of het gelukt is :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106593410
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:55 schreef rooswrites het volgende:
1. Vanavond even testen met het isolatiemateriaal weg. Op hoop van zegen ;)

2. Klussen voor m'n eigen huis, echt, ik krijg er nog maagzweren van. :|
1. Laminaat is stug, het gaat opveren en mogelijk afbreken op de veer/messing overgang.
2. Nou, bij een eigen huis komt wel meer kijken dan dit soort futiliteiten. Ga maar alvast aan de Losec.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:07:23 #21
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_106593604
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:25 schreef vosss het volgende:
Doe jezelf een lol en frees de eerste 70cm in je gang aan laminaat eruit en mieter daar een droogloopmat in.

Daar gaat die deur zeker overheen en dan heb je ook niet steeds dat je de gang moet dweilen met dit kutweer.

:Y
Denk je dat 70cm genoeg is? Deurbreedte +5cm aanhouden lijkt me verstandiger. :P
En zoals gezegd, de enige goede oplossingen is een mat of schaven. Wil je geen mat, dan maar schaven.
pi_106593854
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:07 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Denk je dat 70cm genoeg is? Deurbreedte +5cm aanhouden lijkt me verstandiger. :P
En zoals gezegd, de enige goede oplossingen is een mat of schaven. Wil je geen mat, dan maar schaven.
Ow een deur is breder dan 70? Geen idee, ik ben net wakker, maar in elk geval wat jij zegt ja, meer dan de deur :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 9 januari 2012 @ 18:17:09 #23
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106609020
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow een deur is breder dan 70? Geen idee, ik ben net wakker, maar in elk geval wat jij zegt ja, meer dan de deur :)
Inderdaad, zo'n droogloopmat is ideaal. Nog makkelijk te vervangen ook als hij stuk/versleten is.
De keuze van Ikea laminaat, in een ruimte waar veel gelopen wordt lijkt me niet echt slim, had je niet beter voor een duurder en beter merk kunnen kiezen zoals quick-step?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_106611346
Een droogloopmat helpt ook niet in alle gevallen. Ik heb exact hetzelfde probleem als TS, Bij mij zit de "kuil" voor die mat standaard i.v.m. kruipruimte. Daarlangs dus ook die plakplint helegd die ook schaafde. Na een maand lag hij op de hoek waar de deur raakte al los. Een paar weken geleden was mijn zoon zo enthousiast om de deur open te gooien. Het gevolg is dat er nu een stukje van een centimeter of 25 is afgebroken :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Gravedigger op 09-01-2012 19:37:09 ]
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_106611513
Heb je ruimte aan de bovenkant van de deur? Heeft ie scharnieren waar je een ringetje in kan doen zodat ie NET iets hoger hangt en niet meer schuift? (geen idee of dat kan bij een voordeur, ik had het bij mijn keukendeur :+ )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')