abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106572323

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2011 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2011 Patch 3

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Te vinden door op de TT te klikken ^O^

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.
© donroyco

Handige linkjes voor graphics enzulks
https://remote.utorrent.c(...)ga-Facepack&message=
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=43193
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=41980
http://localhostr.com/download/UveStsi/Logos.rar
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=42915
http://www.4shared.com/file/lkaZy0k6/SS11-12_Megapack.html
http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-v1-t16973.html

Met zonder. :')
Feyenoord-
  zondag 8 januari 2012 @ 19:49:11 #2
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106572419
En na 11min scoort m'n nieuwe aanwinst al tegen ADO :)
I love my mispoken words.
pi_106572489
Kom nog niet echt toe aan actief regenzoeken met mn MVV :P. Eerst maar rustig tot subtopper uitgroeien haha. Moet het vooral van transfervrije spelers hebben op het moment.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:51:45 #4
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106572563
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:50 schreef VelitoX het volgende:
Kom nog niet echt toe aan actief regenzoeken met mn MVV :P. Eerst maar rustig tot subtopper uitgroeien haha. Moet het vooral van transfervrije spelers hebben op het moment.
Ook daar kunnen pareltjes tussenzitten :) Als je in december gaat zoeken en scouten naar spelers met aflopende contracten de volgende zomer, kun je op 1 januari er als de kippen bij zijn!
pi_106572625
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:50 schreef VelitoX het volgende:
In dat geval loont het om de U19 ploegen (in Europa) ook te checken op 1 juli. Daar wil af en toe nog wel een mooi talentje bij zitten die dan net zonder contract zit.
pi_106572926
Aan het begin van het derde seizoen tot nu toe alleen Dusan Tadic, Babacar (mocht weg bij Man Utd) en Fierro aangeschaft voor mijn FC Twente. Natuurlijk komt Welbeck weer op huurbasis, maar eigenlijk wil ik die eens niet in mijn selectie hebben. Wel 34 goals in 44 wedstrijden voor mijn Twente, maar toch. Wil Fierro en Babacar naar Wilfried en De Jong een kans geven.

Voor de rest laat ik wat jong Nederlands talent doorbreken. Heb een paar leuke talentjes uit eigen opleiding, met name Wijdenbosch:

Rest ook best oke:

pi_106573119
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Aan het begin van het derde seizoen tot nu toe alleen Dusan Tadic, Babacar (mocht weg bij Man Utd) en Fierro aangeschaft voor mijn FC Twente. Natuurlijk komt Welbeck weer op huurbasis, maar eigenlijk wil ik die eens niet in mijn selectie hebben. Wel 34 goals in 44 wedstrijden voor mijn Twente, maar toch. Wil Fierro en Babacar naar Wilfried en De Jong een kans geven.

Voor de rest laat ik wat jong Nederlands talent doorbreken. Heb een paar leuke talentjes uit eigen opleiding, met name Wijdenbosch:
[ afbeelding ]

Rest ook best oke:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een oefenwedstrijd tegen Karpaty Lviv zie ik. :D Pas maar op, daar heb ik 3-3 tegen gespeeld, hun zijn sterk in de counter. Vooral oppassen voor Igor Khudobyak, als ze die tenminste nog hebben. :P
Feyenoord-
pi_106573242

Mijn aanvoerder is gewild! :D
Feyenoord-
pi_106573254
Ja wil in oefenwedstrijden even wat jong talent uittesten :) Heb een ruime selectie, dus dat kan wel ff :)
pi_106574611
Was met de PSV manager direct na de groepsfase WK kwalificatie bij België aangenomen. Wat oefenduels geregeld tegen kleine landen. In november de eerste met 8-0 tegen Amerikaanse Samoa gewonnen. Op dezelfde dag speelde Nederland zijn 1e duel in de play-off tegen Portugal, 4-1 voor Portugal en Van Marwijk wordt direct ontslagen.
Nog voor de return was ik weg bij België en bondscoach van Nederland. Tweede duel met 1-0 gewonnen. Te weinig maar nu maar richten op EK 2016.
Overigens had van Marwijk en ik geen beschikking over Huntelaar, Van Persie en Sneijder. Daarvoor zaten bijvoorbeeld Ronnie Stam, Ruud Boymans en Marvin Emnes bij de selectie.. :P

Net met PSV uit tegen Groningen. Sta bij rust 1-2 voor, mijn rechtsback was vermoeid, dus besloot ik hem te wisselen en Derijck erin te zetten. 1 minuut 40 in de 2e helft: rood Derijck :P
Wel op 1-2 weten te houden :)
pi_106575136
Het seizoen 2028-2029 is schitterend begonnen met Altay SK(vorig jaar helaas gedegradeerd van de 2de niv. van Turkije, maar bij mij in het spel was ie terug in de Eredivisie).

Eerst een middenmoter die vaak Europees speelt 1-3 verslagen(Çaykur Rizespor, in het echt ook in het 2de niv dacht ik). Mijn nieuwe spits(26) die ik toen hij nog 16 was had genoteerd als talent heeft meteen een hattrick gemaakt :D
Vervolgens mochten we Fenerbahçe verwelkommen in onze 15.000 plaatsen tellende Alsancak Stadion. Ik had het niet verwacht maar we kwamen op 3-0 voorsprong. Ze maakten nog de laatste minuut 3-2 maar het doet er niet toe, in mijn 7de wedstrijd heb ik Fenerbahçe voor de 2de maal verslagen :D

Heb trouwens stuk of 6/7 spelers gehaald(1 120k betaald, de rest transfervrij), had een zeer brede selectie, meeste waren onnodig dus op transferlijst of vrij laten gaan. Buitenlandse speler heb ik ook laten gaan of op lijst gezet, ik wil met binnenlandse spelers gaan presteren.

Maar ik had een opmerking, ik was gestart met een grote database en extra spelers van landen zoals Azerbeidzjan, Kazachstan, Mongolië en nog een aantal Centraal Aziatische landen, alleen ik kan absoluut geen enkel goede speler vinden uit deze landen. De echte spelers waren zelfs vele malen beter dan deze regens. Spelers zoals Djavadov waren nog van goede kwaliteit maar ik kan de helft hiervan niet eens meer vinden :( Hoe zou het wel niet zijn als ik geen extra spelers had gekozen :D
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_106580377
Ik weet niet of het lang duurt (drukke werkweek voor de boeg), maar ik zit weer even helemaal in die FM-flow, heerlijk! De hele wereld afstruinen naar talentvolle regens. Het liefst uit de vreemdst mogelijke oorden. Afrika is wel mijn favoriete regio. Je moet er goed zoeken, maar de talenten die je vindt zijn spotgoedkoop (de Egyptische keeper die ik net heb vastgelegd verdiende ¤6,- per week).

Als je eenmaal wat meer financiële mogelijkheden hebt, kun je met een club als Feyenoord jaarlijks een stuk of twee, drie van zulke talenten vinden en vastleggen. Met een beetje geluk kun je ze direct bij de selectie halen, groeien ze uit tot een topper en kun je winst maken.

Manieren van zoeken:
- Scouts naar verre oorden sturen met de restrictie: leeftijd maximaal 18
- Player search: leeftijd maximaal 18, based in [insert: regio].
- Alle nationale jeugdselecties bekijken.

Op de laatste manier vind ik de meeste pareltjes. Het is wel tijdrovend, maar tegelijkertijd hetgeen dat FM zo leuk maakt. Om het toch wat minder langdradig te maken heb ik een custom view gemaakt met alle belangrijke stats van verdedigers/middenvelders/aanvallers. Als ik een spelerselectie voor me krijg, zie ik hiermee in één opslag of een speler er bovenuit steekt.
pi_106584766
Ben al weer een tijdje bezig met een save met Chester City. Op de één of andere manier gaat het allemaal erg gemakkelijk en zit ik ondertussen al in de Premier League. Net met 4-1 van Man City gewonnen. Het domme is dat ik nog steeds spelers in mijn elftal heb zitten die ik in de League 2 heb aangetrokken :D

Sterspeler van het moment:

pi_106585989
Mijn 1e plek niet vast kunnen houden. Te veel wedstrijden in te weinig dagen en dee fitheid breekt me een beetje op. Vaak aan het eind van de wedstrijd toch nog punten laten liggen. Maar met nog 12 wedstrijden te gaan is de voorsprong op plek 3 16 punten, dus het doel is nu gewoon promotie.

En ook in de finale van de Paint Trophy, hopen dat ik die binnenhaal. Koploper van de L1 (Bolton) heb ik daarin zelf al uitgeschakeld dus het moet kunnen.

Die media prediction klopt echt al seizoenen geen hol van. Volgens de media moet ik 24e worden...
pi_106592652
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:59 schreef Kevillac het volgende:
Manieren van zoeken:
- Scouts naar verre oorden sturen met de restrictie: leeftijd maximaal 18
- Player search: leeftijd maximaal 18, based in [insert: regio].
- Alle nationale jeugdselecties bekijken.

Op de laatste manier vind ik de meeste pareltjes.
Dat komt omdat bij ‘’player search’’ alleen spelers te zien zijn die bekend zijn bij je scouting-netwerk.

Bij het zelf zoeken kom je dus inderdaad veel meer spelers tegen, en ik vind dat zelf ook het leukste, kan er zo een hele avond aan besteden. :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:21:15 #16
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106592851
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:09 schreef PBateman1978 het volgende:

Bij het zelf zoeken kom je dus inderdaad veel meer spelers tegen, en ik vind dat zelf ook het leukste, kan er zo een hele avond aan besteden. :D
Same here! Alleen nu in 2016 moet ik het even rustig aan doen qua talenten. Ik heb voor elke positie één of meer talenten rondlopen in de jeugd of verhuurd. Vooral de talenten uit eigen jeugd wil ik uiteindelijk in het 1e laten spelen; moet ook wel voor de HomeGrown status.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik Van Persie heb gehaald, voor de "trained by club" status :)
pi_106593446
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:36 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Mijn 1e plek niet vast kunnen houden. Te veel wedstrijden in te weinig dagen en dee fitheid breekt me een beetje op. Vaak aan het eind van de wedstrijd toch nog punten laten liggen. Maar met nog 12 wedstrijden te gaan is de voorsprong op plek 3 16 punten, dus het doel is nu gewoon promotie.

En ook in de finale van de Paint Trophy, hopen dat ik die binnenhaal. Koploper van de L1 (Bolton) heb ik daarin zelf al uitgeschakeld dus het moet kunnen.

Die media prediction klopt echt al seizoenen geen hol van. Volgens de media moet ik 24e worden...
De media prediction slaat vaak nergens op. Bij mij staat ie ook op 2e4 maar sta vrij makkelijk 10e in de BSP. Qua budget sta ik wel 24e trouwens, ik heb geld zat maar dat armetierige bestuur geeft geen cent vrij. Bijna 2 miljoen in kas en een wage budget van 170.000 euro, wat ik al tot over de rand gevuld heb.

Ik hoop dat ze volgens jaar gewoon lekker 4 ton vrijgeven ofzo, dan kom ik een beetje in de buurt van de normale ploegen hier. Denk dat ik dan wel een gooi voor promotie kan gaan doen. De top zes heeft een budget van minstens 1.2 miljoen :P.
pi_106593726
Pfft.. Inmiddels 13 punten achter Ajax.. Mijn spitsen falen de laatste tijd hopeloos..Net met 0-2 van Utrecht verloren, terwijl ik 10 schoten meer had..
Waar ze begin van het seizoen scoorden aan de lopende band, heeft Sanogo in de laatste 20 officiele duels 14x gescoord, terwijl Toivonen slechts 7 goals heeft..
pi_106601061
Ik speel al een tijd geen FM meer, maar wil nu wel weer beginnen. Hoorde alleen van vrienden dat de 2012 versie veel minder is dan die van 2011. Zijn jullie het daarmee eens? De menu's schijnen ingewikkeld te zijn, je kan niet tijdens een wedstrijd op vakantie, en wedstrijden duren veel langer dan voorheen.

Is 2012 de moeite om te kopen, of kan ik beter een transferupdate op 11 gooien?
pi_106601198
Ik denk dat ik hem wel minder vind.
Menu's zijn wel veranderd, en ik vond het heel erg wennen in het begin, op een negatieve manier. Nog steeds een beetje, maar het went dus wel. Wedstrijden zijn hetzelfde bij mij.

Het grootste pluspunt vind ik dat je leagues kan toevoegen tijdens het spel. Ik zit nu in 2013 en ben net bij Real Madrid begonnen, wat dus al best een ander team heeft. Helemaal opnieuw beginnen heb ik niet zoveel zin in, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik deze game zat ben ik het spel ook maar laat voor wat het is.
pi_106601260
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:37 schreef zlakto het volgende:
Ik speel al een tijd geen FM meer, maar wil nu wel weer beginnen. Hoorde alleen van vrienden dat de 2012 versie veel minder is dan die van 2011. Zijn jullie het daarmee eens? De menu's schijnen ingewikkeld te zijn, je kan niet tijdens een wedstrijd op vakantie, en wedstrijden duren veel langer dan voorheen.

Is 2012 de moeite om te kopen, of kan ik beter een transferupdate op 11 gooien?
Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan is zowieso bullshit. Menu's zijn even wennen, maar kon gelukkig in de settings een paar dingen veranderen zodat het voor mij wat handiger is. Ik hou nooit bij hoe lang wedstrijden duren, als het te lang duurt kan je altijd de snelheid omhoog gooien (en op commentary only zetten, gaat snel zat).
pi_106601268
Ik vind m juist beter over het algemeen.

Alleen de moeilijkheidsgraad ligt iets lager, wat ik jammer vind.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_106601421
Ik vind overigens wel dat het met een topclub heel moeilijk is topspelers erbij te kopen. Elke speler die meer dan 3 sterren heeft kost een miljoen of 60/70.
pi_106601507
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vind m juist beter over het algemeen.

Alleen de moeilijkheidsgraad ligt iets lager, wat ik jammer vind.
Ze hebben met de laatste patch wel wat dingen aangepast. Het is nu bijvoorbeeld moeilijker om als Sunday League Footballer qua reputatie te starten :) (teamtalks e.d. zijn dan moeilijker).
pi_106601528
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:49 schreef Zocalo het volgende:
Ik vind overigens wel dat het met een topclub heel moeilijk is topspelers erbij te kopen. Elke speler die meer dan 3 sterren heeft kost een miljoen of 60/70.
Dat zijn dan ook spelers die beter zijn dan je huidige materiaal... en als dat al goed is... (Sterrensysteem werkt op basis van je eigen selectie).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')