Dit komt ook mede door Messi zijn hele persoon, hij is gewoon ondanks zijn successen een "hele normale jongen" althans zo komt hij over. Altijd vrolijk, weinig negatieve zaken in zijn voorkomen. Daarvoor vallen mensen en dat speelt absoluut mee in het beoordelen van iemands kwaliteiten. Messi is wel de beste speler van dit moment vind ik, al blijf ik erbij dat het hele team van Barcelona daaraan bijdraagt, maar persoonlijk kan ik hem niet de beste speler ooit noemen. Als mensen dat zeggen zijn het ook vaak fans van Barcelona of in ieder geval lieden die er niet helemaal kleurloos naar kunnen kijken.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
Als ik naar Barcelona kijk zie ik wel fraai voetbal (in het algemeen, gisteravond niet echt), maar dan denk ik "is dit nou het beste voetbal.... ooit? Messi is goed, maar de beste... ooit?" Voor het beste voetbal ooit wil ik het gevoel hebben dat mensen hebben die Cruijff hebben zien voetballen, dat je haast met de mond vol tanden zit, te gapen van "hoe doet hij dat?", en dat heb ik niet bij Messi. Ik kan mij tenminste niet voorstellen dat ik over 50 jaar nog eens tegen iemand zeg, "Cruijff, Pele, Maradona etc. waren goed, maar Messi, die was beter." En dat is iets wat Jack van Gelder blijkbaar wel de mensen wil doen laten geloven, en dat vind ik echt misselijkmakend. Het 'wow' gevoel dat hij blijkbaar wel heeft ontbreekt bij mij.
De Barcelona-stijl is het combinatievoetbal, 30 keer passen, en dat de bal dan in het net ligt. Is vaak mooi, maar bijvoorbeeld de goal van Real tegen Ajax, dat in 20 seconden de bal van de ene helft van het veld opeens in het doel van Ajax ligt vind ik dan mooier. Dat dit laatste totaal onderbelicht wordt door de NL media komt op mij als objectieve toeschouwer oneerlijk over. In de Spaanse competitie heeft Real 10 doelpunten meer gemaakt dan Barcelona, maar alsnog hoor ik de analytici alleen maar offers brengen aan Barcelona, en dat jaren lang.
Prachtig positiespel van Villareal, kan ik van genieten.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Luckypenguin het volgende:
Nog even het filmpje van Villareal gisteren, begrijpen jullie waarom we Wow zeiden. Haha.
http://www.sport1.nl/vide(...)barca-dan-barca.html
Iemand van 24 kan naar mijn idee sowieso nooit de beste allertijden zijn.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:32 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit komt ook mede door Messi zijn hele persoon, hij is gewoon ondanks zijn successen een "hele normale jongen" althans zo komt hij over. Altijd vrolijk, weinig negatieve zaken in zijn voorkomen. Daarvoor vallen mensen en dat speelt absoluut mee in het beoordelen van iemands kwaliteiten. Messi is wel de beste speler van dit moment vind ik, al blijf ik erbij dat het hele team van Barcelona daaraan bijdraagt, maar persoonlijk kan ik hem niet de beste speler ooit noemen. Als mensen dat zeggen zijn het ook vaak fans van Barcelona of in ieder geval lieden die er niet helemaal kleurloos naar kunnen kijken.
Het spel van Barcleona vind ik overigens wel schitterend, heel knap gewoon, dus daar geniet ik dan weer wel van. En die counters van Real overigens ook.
quote:Tijdens de derby tussen Espanyol en FC Barcelona hebben de supporters van de thuisclub zich van hun slechte kant laten zien. Het was Braziliaans international Daniel Alves die het vrijwel de gehele wedstrijd moest ontgelden. De apengeluiden waren steeds beter te horen op de tribunes
quote:Arrestatie voorzitter Sevilla gelast
Het Spaans Openbaar Ministerie heeft maandag een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen José Maria del Nido, de voorzitter van voetbalclub FC Sevilla. Die werd in december veroordeeld tot 7,5 jaar celstraf wegens betrokkenheid bij een financieel schandaal. Del Nido ging tegen het vonnis in beroep.
De officier van justitie wilde de uitkomst daarvan niet afwachten en gaf opdracht de preses van Sevilla op te pakken wegens mogelijk vluchtgevaar. De rechter in Malaga achtte bewezen dat Del Nido als advocaat van badplaats Marbella in samenwerking met de toenmalige burgemeester Julian Muñoz miljoenen heeft verduisterd door middel van valse rekeningen. (ANP)
Komt door Busquets. Moest hij maar niet de 'goede' voorbeeld geven.quote:
Beetje kinderlijke reactie, vind je zelf niet ?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:56 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Komt door Busquets. Moest hij maar niet de 'goede' voorbeeld geven.
Mono Mono was het toch?
Ik acht Malaga best in staat om met 1-0 of 2-1 te winnen hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:15 schreef Paul-89 het volgende:
Wel leuk dat het nog enigszins spannend is, maar Real werd vorige week op tijd wakker en ik zie het ze nu niet meer verprutsen, maar een boeiende wedstrijd zou al leuk zijn.
Wie?quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:57 schreef kilozout het volgende:
[..]
Klaar om weer door Barcelona te worden vernederd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |