abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106558267
quote:
I looked into the mirror. What reflected back to me was my ego. I burst out into laughter at all its funny expressions, the times the ego expressed itself through anger, pride and judgement. Then, I decided to take an even closer look into the mirror to see what else might reveal itself. What I now saw looking back at me was my true authentic, unified self with both the ego and higher self, living as one.

By truly seeing the ego as one with you, it removes the need to “blame” the actions of the ego, for it is you, you are it, you are one. Together you are one unified, perfect you. Hence, it is not death of the ego that is the goal here, for to be human is to have an ego. The ego’s main goal is survival. Without the ego, there would be no self preservation. Learn to thank your ego, for all the times it provided you with protection, helped you survive. However, life is more than mere survival especially if survival means you are living in a state of fear, instead of unconditional love.

How do we bridge that gap? If it is not death of an ego that helps us cross that bridge, what does? It is primarily through learning to live with the ego’s guidance, for the true authentic reason it is even there is to protect you. The ego may be that irritating part that resides in you, however, it is still part of you, you learn to coexist. But does that mean that gives ego the forefront in your life? How do we cope with it when it surpasses survival? When it becomes the nagging voice in your head, that makes you react in fear to others and with yourself? You begin by learning to become observant of yourself. Observant in all your interactions with others, your surroundings and with yourself. How do you behave outwardly? What is really going on internally when the world doesn’t see into the deep, sometimes dark chambers of your mind? How does the ego influence you to act? It is in those times where self observation is crucial.

“Know thyself”, is the sole commandment, the universal law that we all, in our true state abide. For in knowing thyself, one knows the all for we are the all. So to truly “know thyself”, one knows all aspects of itself, the ego and the higher self. Know every angle, every emotion, every fragmented part of yourself, know every connected part of yourself. Feel with all your senses, examine all your raw emotions. Look at all your details; in all your bright composition, and in all your dark structure. Touch all of your lightness and all of your heaviness. Hear all your gentle words of peace, hear all your angry cries of fear. Taste all your savoured flavours of authentic love, taste all you sour gagged flavours of attachment. Smell all your alluring fragrances of oneness, and all your rancid scents of separation. FEEL< EXPERIENCE<BE IT ALL! For in this moment of truth, one sees the true authentic self. With its ego, and its higher self, in a unified whole, no longer separate. When one acknowledges to have ego is to be human, then and only then, can one chose to live from a higher place of existence, from the higher self perspective. That does not mean, death to the ego, for there is nothing to kill. It means not allowing the ego to be in command any longer, to no longer allow it to run a muck in your life and hence affecting the lives of others. Do acknowledge the times the ego did take control. Forgive the ego for those times. Non forgiveness in the sense that there is something wrong with what it did, or a judgement that there is something “wrong” one can do it the first place, but forgiveness in the sense of “For Giving” yourself the peace that comes with viewing that it is all an experience. And “For Giving” you the space to understand that the ego will take the driver’s seat again. For life is a ride, with different roads. At times our higher self is in the driver’s seat, and other times our ego takes the wheel. The key is to be at peace with whomever is driving on the ride of life. Be thankful to both drivers, for they both get you to your destination. However, life is more of a journey, then a destination. Sure, sometimes the ego decides to take the longer more jagged routes, but stop to think of all the intense colourful things you might not have experienced along the way. It truly is all beautiful, in all its simple serene peaceful paths that the higher self takes, and all the dark back alleys the ego takes, it is all perfect. For they both are along on this adventure called life. Let’s learn to thank both drivers for their job ’til now. For those of us that decide to take the more peaceful route, the higher self again takes the wheel, until at times, life causes it to break and the ego can momentarily take the wheel while the higher self realigns its energies.

Therefore, it is not to be free of the ego. It is to be free, to just be. Be with the oneness of it all, with the oneness and integration of both you ego and your higher self. The key is to acknowledge both drivers are on board.

I decided to look at myself again in that mirror. I laughed once more, however this time laughing for what I now saw was my true authentic self reflecting back at me. I saw me, I saw you, I saw us all, I saw us as One.

With all the love of my soul to touch yours in our true unified brilliance.

Much love,

Angie
bron

Erg mooi verwoord wat ik ook mee maak nu in mijn leven. Een meer volledige ervaring van het leven, die rust met zich meebrengt. Ik kan het iedereen aanraden, maar zelf heb ik niet eens een spiegel in huis lol

Kijk eens in de spiegel, kijk eens dieper dan normaal.. :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_106569898
Ik vraag me af wat de schrijver precies met 'ego' en 'hoger zelf' bedoelt.. Maar het gaat dus om een integratie met ons hele wezen, begrijp ik?
pi_106571164
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vraag me af wat de schrijver precies met 'ego' en 'hoger zelf' bedoelt.. Maar het gaat dus om een integratie met ons hele wezen, begrijp ik?
Ego = persoonlijkheid
Hoger zelf = onze verbinding met de bron van alles - eenheidsbewustzijn zou ik het zelf noemen
pi_106571193
Is dit niet de 4e dimensie? Niet gelezen trouwens, te lange engelse teksten blijft niet bij mij hangen.
pi_106571582
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:23 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ego = persoonlijkheid
Hoger zelf = onze verbinding met de bron van alles - eenheidsbewustzijn zou ik het zelf noemen
Ok, dan is het duidelijk. Omdat de schrijver het ook over min of meer geautomatiseerd reacties heeft en die toeschrijft aan het ego, waar je ook uitsluitend het bewuste deel van je wezen mee kunt bedoelen.
pi_106710532
you are not the ego.. its not about killing its about love

the ego is hate your spirit is love

you are not the hate, guilt, fear, anger that the ego tells you you are

its not about killing the ego

its about realising you dont want hate, fear, guilt so you dont want the ego
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:59:09 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106733906
Daar past een mooie tarotkaart bij.

Strength

Met een mooi tarotverhaal er bij

The Fool, victorious over his enemies, is feeling arrogant, powerful, even vengeful. There are hot passions in him, ones he finds himself unable and unwilling to control. It is in this state that he comes across a maiden struggling with a lion. Running to help, he arrives in time to see her gently but firmly shut the lion's mouth! In fact, the beast, which seemed so wild and fierce, is now completely at her command.

Amazed, the Fool asks her, "How did you do that?" One hand on the lion's mane, she answers, "I asked the lion to do it, and it did it."

"But-but-" the Fool stutters, confounded. "Why did it want to obey?" At that moment, the Maiden meets the Fool's eyes; he sees in her warmth, gentleness, a heart so great that its generosity seems as infinite as its willingness to understand. And that is when the Fool understands exactly why the lion did her bidding.

It wanted to connect to that higher energy.

Yet there is still one thing that confuses the Fool. "But," he says, much softer now, "Why would you, fair maiden, want to keep company with a beast?"

"Because he, too, is filled with a wonderful energy," the Maiden says. "It is wild and fierce, but it can be banked, like a fire in a hearth. I knew if he would take direction from me, we could both be warmed."

"So, too," she adds, "are our passions. Let them run wild and they will do damage. But we can, with gentle fortitude, check and direct those passions. In doing so, we can get so much more out of them. And yet, still sate them."

His rage quieted, the enlightened Fool walks away knowing that it wasn't only the lion that was tamed this day by a Maiden's pure and innocent strength.
The truth was in here.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 00:52:22 #8
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106748506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:04 schreef sientelo het volgende:
you are not the ego.. its not about killing its about love

the ego is hate your spirit is love

you are not the hate, guilt, fear, anger that the ego tells you you are

its not about killing the ego

its about realising you dont want hate, fear, guilt so you dont want the ego
Larie.

Je "ego" maakt je mensdier (of wie weet, een plant). Een individu. Met wensen en behoeften. Iets willen = een ego hebben.
& Zonder 'ego' ook geen Ghandi of moeder Theresa.

[ Bericht 2% gewijzigd door R0N1N op 13-01-2012 01:02:04 (We sluiten niemand uit) ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_106748605
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:52 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Larie.

Je "ego" maakt je mens. Een individu. Met wensen en behoeften. Iets willen = een ego hebben.
Dieren hebben geen wensen en behoeften?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  vrijdag 13 januari 2012 @ 01:02:33 #10
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106748792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:55 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Dieren hebben geen wensen en behoeften?
Speciaal voor jou.
Aangepast :P
pi_106749982
Vind het een interessant onderwerp dit, wat overigens heel dicht tegen de psychoanalyse van Freud en Jung aanligt.

Vind alleen de bewoording die hier gebruikt wordt een beetje verwarrend. Bijvoorbeeld de 'hogere zelf': betekent dat niet dat er ook een 'lagere zelf' is? Zo ja, is dat dan het onderbewustzijn, waar de hogere zelf juist het bovenbewuste is, dat zowel bewust is van zijn bewustzijn, alsmede zijn onderbewustzijn? Of is dat de authentieke zelf?

Ik, mezelf en m'n ego. Heel interessant; heel ingewikkeld. >:) O~) (8>
pi_106752507
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:52 schreef R0N1N het volgende:
Larie.

Je "ego" maakt je mensdier (of wie weet, een plant). Een individu. Met wensen en behoeften. Iets willen = een ego hebben.
Zonder ego idd geen Ghandi of moeder Theresa. Het ego hebben we nodig om onderscheid te maken.
Echter is het 'iets willen' van het ego, vaak iets dat tegen de wensen van het hogere zelf in gaat en dus voor innerlijk conflict zorgt. Daar gaat deze tekst over. Hoe krijg ik weer balans tussen het ego en het hogere zelf?

Los daar van is 'iets willen' heel interessant. Want wie of wat is het die iets wil?
Kun je ook zijn zonder iets te willen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 02:08 schreef Gray het volgende:
Vind het een interessant onderwerp dit, wat overigens heel dicht tegen de psychoanalyse van Freud en Jung aanligt.

Vind alleen de bewoording die hier gebruikt wordt een beetje verwarrend. Bijvoorbeeld de 'hogere zelf': betekent dat niet dat er ook een 'lagere zelf' is? Zo ja, is dat dan het onderbewustzijn, waar de hogere zelf juist het bovenbewuste is, dat zowel bewust is van zijn bewustzijn, alsmede zijn onderbewustzijn? Of is dat de authentieke zelf?

Me Myself and I.. De La Soul maakte er ooit al een nummer over.

Qua naamgeving, het blijft lastig omdat verschillende mensen het over verschillende niveaus hebben. Maar in de eerste alinea staat het goed beschreven:
quote:
I looked into the mirror. What reflected back to me was my ego. I burst out into laughter at all its funny expressions, the times the ego expressed itself through anger, pride and judgement. Then, I decided to take an even closer look into the mirror to see what else might reveal itself. What I now saw looking back at me was my true authentic, unified self with both the ego and higher self, living as one.
Zoals ik het iig begrepen heb:
- je hebt je persoonlijkheid/ego gevormd door ouders, opvoeding, scholing, omgeving --> zorgt er voor dat je je staande kunt houden in het dagelijkse leven
- je hebt je hogere zelf, je verbinding met de bron en andere werelden --> zorgt er voor dat je kennis tot je kunt nemen over de geestelijke kant van het bestaan, eenheidsbewustzijn, loslaten van je ego en andere soortgelijke ervaringen
- je hebt je authentieke zelf wat een gezonde en harmonieuze verbinding tussen ego en hogere zelf inhoudt. Hierdoor kun je je dus zowel in de normale als in de 'hogere' wereld verplaatsen, zonder uit de maat te vallen in 1 van beide. Het ego is niet langer een obstakel, het neemt zijn natuurlijke positie weer in en je ervaart jezelf niet langer als ego of hoger zelf. Je ervaart wat Zijn is :)

“The intellect has little to do on the road to discovery. There comes a leap in consciousness, call it Intuition or what you will, the solution comes to you and you don't know how or why."
Albert Einstein
pi_106774764
whatever leugens leugens de mensen die oprecht zoeken zullen vinden
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_106779487
Waarom zouden het leugens zijn?
Blijkbaar zoek jij
Ik zoek niet
Ik heb gevonden
Dat wil niet zeggen dat ik nooit meer ga zoeken. Enkel dat ik nu niet hoef te zoeken.

Uiteindelijk zoeken we allemaal hetzelfde. Dus het heeft geen zin er over te bekvechten :)

For love just is :)
pi_106779640
het zijn leugens... ze verdraaien werkelijk alles met die new age...

ja liefde.. in de kern is.. de leugens erom heen (van het ego) mogen opgeruimd worden
pi_106781860
Ten eerste is new age ook maar een verzamelnaam voor alles dat maar enigzins afwijkt van de gebruikelijke conventies, dus die term zegt me niet zo veel.

Jammer dat jij het leugens vindt. Je ego is niet te vernietigen.. alleen te transformeren.
pi_106785131
ja de new age is verzameling van mensen die opzoek zijn naar spiritualiteit in deze tijd... komt er een iemand met een idee over het ego omarmen; geloof dat het bashar was (channeling door darryl anka) en dan voila is er een hele hype onstaan en hangen opeens een heleboel mensen het aan

zelfde met kryon channelings die ooit over indigo kinderen begon.. en opeens schreef iedereen over indigo en kristalkinderen

zoals ik al eerder zei het gaat niet over vernietigen.. het gaat erover er niet meer in te investeren..
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:28:07 #18
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106789783
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:13 schreef sientelo het volgende:
ja de new age is verzameling van mensen die opzoek zijn naar spiritualiteit in deze tijd... komt er een iemand met een idee over het ego omarmen; geloof dat het bashar was (channeling door darryl anka) en dan voila is er een hele hype onstaan en hangen opeens een heleboel mensen het aan

zelfde met kryon channelings die ooit over indigo kinderen begon.. en opeens schreef iedereen over indigo en kristalkinderen
Mij te zweverig :P
quote:
zoals ik al eerder zei het gaat niet over vernietigen.. het gaat erover er niet meer in te investeren..
In tegendeel.
Dat doe je alleen niet met geld en andere materiële zaken. Evenmin moet je het voorop stellen, of ten koste laten gaan van anderen. Egoïsme en egocentrisch moet je niet verwarren met "je ego".

Zelfontwikkeling, zelfontplooiing, zelfkennis, zelfverbetering, zelfopoffering enz, gaat niet zonder je 'ik' (ego) erbij te betrekken ;)

Zelfverrijking ook niet te vergeten. Het gaat er om of je het positief gebruikt of negatief.
Kennis op doen is evengoed zelfverrijking als het volproppen van je zakken met geld.

Welk soort ego bepaal je (deels*) zelf. Empatisch of egocentrisch ?

* = In hoeverre je zelf invloed hebt op je karakter vorming en welk deel simpelweg zo is door hersenstructuur, hormonen, ervaringen enz. is weer een aparte, best interessante, discussie :P

[ Bericht 0% gewijzigd door R0N1N op 14-01-2012 00:50:28 ]
pi_106790194
zweverig ja maar daar komt dat hele idee vandaan van samenwerken met je ego..

ik heb geen zin om dezelfde zin duizend keer te herhalen

ego is haat spirit is love

bye
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:58:42 #20
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106791139
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 02:08 schreef Gray het volgende:

<snip>
Heb net ook weer even wat fragmenten ervan gelezen en ja, mummies zijn ingewikkeld, maar dat hele "Ik, mezelf en m'n ego" is best een stevige stof :P
pi_106791486
gek word je van die leugenaars hier

weet je hoe je ze kan herkennen? degene die nooit naar een meet komen...
pi_106791992
quote:
zweverig ja maar daar komt dat hele idee vandaan van samenwerken met je ego..

ik heb geen zin om dezelfde zin duizend keer te herhalen

ego is haat spirit is love

bye
Zie je in wat hier dualiteit in is?
pi_106792388
praten over de kern gaat niet..

en ja ik kan hier nog weleens boos worden om de leugens die verspreid worden om mensen weer op het verkeerde pad te zetten..
  zaterdag 14 januari 2012 @ 03:01:25 #24
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106793684
Fear leads to anger, anger leads to hate [and hate ... leads to suffering ]
pi_106794274
ja met termen smijten kan iedereen

die ene gast was er ook zo goed in.. had ie het over wat je doet doe je jezelf aan..

vervolgens is hij zn hele leven bezig het anderen tot een hel te maken en gebruikt hij die zin alleen zodat jij niet kwaad op hem word...

hij heeft echt totaal geen enkel benul wat hij zegt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')