abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107025460
Zelf, Zijn, Essentie.. dat wat werkelijk is als alle concepten zijn losgelaten..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_107025561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:58 schreef Boswachtertje het volgende:
Zelf, Zijn, Essentie.. dat wat werkelijk is als alle concepten zijn losgelaten..
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107027892
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:12 schreef Gray het volgende:

Overigens is het interessant wat Adyshanti opmerkt in dit fragment: iedereen is al verlicht! Alleen kunnen sommigen het niet zien, anderen het niet herkennen, en weer anderen het niet in hun doen en denken incorporeren. Wie een sartori-moment heeft ervaren, heeft al een moment van verlichting meegemaakt. Wat verschilt met een 'verlicht' persoon, is niet dat diegene het niet vasthoudt, maar dat diegene de 8 paden van Boeddha niet bewandelt, als onderdeel van de 4 nobele waarheden. En dus blijft hij gekweld door het ego...
Ik denk dat dergelijke lijstjes (die je trouwens ook in de bijbel of andere vergelijkbare boeken vindt) soms kunnen helpen in de richting waar je moet zoeken, maar het wordt al snel weer een pak theoretisch gepraat - waarmee je dan weer kan 'bewijzen' het allemaal niet wat beter te snappen dan een ander ~O>

Het zal verder ook met loslaten, vertrouwen en ruimte geven voor wat er al is te maken hebben, en inderdaad met de 'goede dingen doen' zoals in de lijstjes omschreven.

Of het ego dan dood moet.. ? Misschien is het ook wel een handig hulpmiddel in deze wereld...

En ik zou ook niet weten of 'verlichting' een einddoel op zich is. Het gaat er wellicht ook om wat je dan uiteindelijk doet?
pi_107028018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:08 schreef sientelo het volgende:

ja zo zie ik het ook een beetje... wat hij zegt zo zie ik het, hij zegt het wel op een mentale manier.. waardoor je eerder in je mind gaat zitten...
Dat gebeurt denk ik ook met al die geboden als je niet oplet...
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 14:25:09 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_107028357
Hoe verder het topic komt, hoe ingewikkelder het wordt (voor mij dan) :{
pi_107032433
Wat vind je ingewikkeld dan ?
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 16:39:10 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_107033717
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat vind je ingewikkeld dan ?
Het hele ego-gebeuren. Zoveel zienswijzen en verschillende gedachtes.
pi_107034518
En dan nog de goede vinden! Niet te doen 8)7 Heb je al wel een idee ?
pi_107034683
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
En dan nog de goede vinden! Niet te doen 8)7 Heb je al wel een idee ?
Alsof je even moet shoppen voor het juiste theoretische pakketje ('zienswijze') en de rest dan wel volgt...

Zo consumentistisch is het volgens mij niet, en die 'zienswijze' ga je toch grotendeels uit jezelf moeten halen denk ik.

Daar kan je natuurlijk wel op allerhande manieren hulp bij krijgen.
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 17:09:43 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_107034735
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:07 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Alsof je even moet shoppen voor het juiste theoretische pakketje ('zienswijze') en de rest dan wel volgt...

Zo consumentistisch is het volgens mij niet, en die 'zienswijze' ga je toch grotendeels uit jezelf moeten halen denk ik.

Daar kan je natuurlijk wel op allerhande manieren hulp bij krijgen.
Daar ben ik het wel mee eens.
pi_107035422
Dan hoef je dus niet meer te snappen ? maar gewoon blijven nadenken en leren. :s)
pi_107037044
ja... ingewikkeld is iets van het ego volgens mij... het is heel simpel...

ik denk dat lavender er naar wees toen ze zei dat voel je...

dat is het denk ik voel je vrede of niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Leg eens uit ? :)
ehhh als ik naar mezelf kijk... dan weet ik dat ik eenzelfde paar zinnen op verschillende momenten heel anders kan interpreteren... en ook dat het beeld wat ik van de wereld heb verandert..
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_107037161
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:14 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat gebeurt denk ik ook met al die geboden als je niet oplet...
wat bedoel je hier?
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_107037214
Als er iets fout loopt in jouw leven, nooit de schuld bij een ander leggen.
pi_107037404
quote:
ehhh als ik naar mezelf kijk... dan weet ik dat ik eenzelfde paar zinnen op verschillende momenten heel anders kan interpreteren... en ook dat het beeld wat ik van de wereld heb verandert..
Bedoel je daarmee dat je steeds meer gaat zien en beseffen ? en daardoor je wereldbeeld veranderd.
pi_107037515
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:33 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee dat je steeds meer gaat zien en beseffen ? en daardoor je wereldbeeld veranderd.
soms... maar heb een enorme terugval gehad... waardoor ik juist minder ben gaan zien... of zie op bepaalde momenten.. dus dan ben ik mn innerlijke compas helemaal kwijt zeg maar...
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:38:04 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107037547
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:58 schreef Boswachtertje het volgende:
Dat is wat ik de ziel noem. "de waarnemer"
The truth was in here.
pi_107037580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:37 schreef sientelo het volgende:

[..]

soms... maar heb een enorme terugval gehad... waardoor ik juist minder ben gaan zien... of zie op bepaalde momenten.. dus dan ben ik mn innerlijke compas helemaal kwijt zeg maar...
Ow jee, dan wordt het hoog tijd om weer eens bij te stellen :) Waar ging het mis ?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:40:26 #169
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107037615
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:27 schreef Loppe het volgende:
Als er iets fout loopt in jouw leven, nooit de schuld bij een ander leggen.
Kun je uitleggen waarom je die stelling hebt?
The truth was in here.
pi_107037640
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ow jee, dan wordt het hoog tijd om weer eens bij te stellen :) Waar ging het mis ?
ja sinds ik een groepje zwarte magiërs ontmoette.. is het heel erg geworden...
pi_107037681
Tijd voor de witte versie wellicht ?
pi_107037755
ja de ziel is licht... zoals er wolken voor de zon zitten... maar de zon erachter schijnt altijd...
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:53:27 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107037978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 07:21 schreef Boswachtertje het volgende:
@To Kill the Ego or Not Kill the Ego, That is the Question. :
Bastard kijkt voorbij zijn ego naar zijn ego. Maar als hij voorbij zijn ego kijkt, wie/wat kijkt er dan? Wie/wat herkent de spelletjes die het ego speelt? Wie/wat heeft door hoe er continue naar de omgeving wordt gekeken voor terugkoppeling en hoe het gedrag wordt overgenomen uit diezelfde omgeving?

Wie/wat anders dan zelf?
Het is eigenlijk continu bewust zijn van jou rol in de samenloop van omstandigheden. Als het ware als toeschouwer je eigen handelen kunnen inzien.
We zijn hier allemaal met verschillende bagage aangekomen, een andere afkomst een andere richting ingezonden. We verschillen allemaal van visie op een zelfde project omdat we er allemaal op een andere richting er tegenaan kijken. Dit word gevoed door ervaringen en indrukken die je met elkaar op hebt gedaan.
Want stel, we filmen een spelende hond met 2 camera's, we zouden die beelden naast elkaar op een tv zien dan is het net alsof je naar 2 verschillende honden kijkt, terwijl het hetzelfde dier is.

We hebben allemaal bij andere graven getreurd, we hebben bij verschillende altaren gebeden maar 1 ding delen we allemaal; we willen allemaal liefde kennen en geluk hebben, dat delen we als gezamelijk doel maar we lopen alleen wel allemaal een andere weg naar dat doel.
Een ander doet niet verkeerd, een ander heeft een andere manier nodig om dat einde te halen.
The truth was in here.
pi_107038598
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:40 schreef Bastard het volgende:
Kun je uitleggen waarom je die stelling hebt?
Mja, zaken gebeuren nu eenmaal om een reden, denk ik.
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 19:14:36 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_107038686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het is eigenlijk continu bewust zijn van jou rol in de samenloop van omstandigheden. Als het ware als toeschouwer je eigen handelen kunnen inzien.
We zijn hier allemaal met verschillende bagage aangekomen, een andere afkomst een andere richting ingezonden. We verschillen allemaal van visie op een zelfde project omdat we er allemaal op een andere richting er tegenaan kijken. Dit word gevoed door ervaringen en indrukken die je met elkaar op hebt gedaan.
Want stel, we filmen een spelende hond met 2 camera's, we zouden die beelden naast elkaar op een tv zien dan is het net alsof je naar 2 verschillende honden kijkt, terwijl het hetzelfde dier is.

We hebben allemaal bij andere graven getreurd, we hebben bij verschillende altaren gebeden maar 1 ding delen we allemaal; we willen allemaal liefde kennen en geluk hebben, dat delen we als gezamelijk doel maar we lopen alleen wel allemaal een andere weg naar dat doel.
Een ander doet niet verkeerd, een ander heeft een andere manier nodig om dat einde te halen.

Mooi .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')