Ik denk dat dat wel meevalt, alhoewel de dingen waarop men richt anders kunnen zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen er compleet aan voorbij gaan, wat ook prima is natuurlijk.
'I am one of the cells in this brain that I can't understand . I don't feel that I'm a foreighner or a stranger in the world'quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is misschien wel de beste omschrijving ja. Niemand heeft ooit kunnen wijzen naar een object en kunnen zeggen: dat is liefde! Of: dat is het ego! We kunnen er tekenen van aanwijzen, maar nooit het geheel.
Wat dat betreft is onze taal ook maar een beperkt middel, dat voortkomt uit een beperkt 'instrument': ons brein.
Vind de woorden van Alan Watts ook zo sterk, waar hij vertelt hoe een boom niet alleen een boom is, maar ook zijn bladeren, zijn water, zijn energie uit het zonlicht:
quote:If you really had deep love and affection for them, your children... you'd prevent all wars.
Dat bedoelde ik te zeggen. Alleen door proberen zuiver te denken onstaat inzicht. Imoquote:Op donderdag 19 januari 2012 00:08 schreef sientelo het volgende:
commentaar op het filmpje..
Wow, I'm glad Adya is out there speaking. However, the talk feels very Buddhist and psychological. I hope in other talks he helps people get beyond their mind by getting out of the wordsy approach. Maybe more mystical insights and exercises to help aspirants experience their inner essence rather than just talking about it in a very mental way.
ja zo zie ik het ook een beetje... wat hij zegt zo zie ik het, hij zegt het wel op een mentale manier.. waardoor je eerder in je mind gaat zitten...
ergens over praten en iets realiseren is iets anders
Hoe heet deze man eigenlijk? komt mij van gezicht niet bekend voor..quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:34 schreef sientelo het volgende:
deze komt beetje in de buurt van wat ik bedoel...
Niet eens alleen zuiver denken, maar vooral ook doen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 07:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik te zeggen. Alleen door proberen zuiver te denken onstaat inzicht. Imo
Denk dat je dat helemaal goed hebt. Practice what you preach. Denk dat iedereen daar het meeste moeite mee heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet eens alleen zuiver denken, maar vooral ook doen.
Want daar zit de angel, ik kan prima beredeneren hoe ik moet zijn, waar bv boosheid vandaan komt op een bepaald moment en waarom ik reageer zoals ik reageer. Maar dat reactiepatroon werkelijk veranderen, dat is moeilijk.
De enige regel in mijn visie is berokken geen kwaad, toen ik die visie aannam wist ik niet hoe moeilijk het zou zijn om dat werkelijk in praktijk te brengen.
Groot kwaad is makkelijk te vermijden, ik ga niemand slaan of erger, dat is makkelijk in bedwang te houden.
Maar het kleine kwaad, waar je toch even wat te fel reageerd en iemand toch een beetje kwetst, waar je toch even onachtzaam bent, even jezelf voorbij loopt, dat glipt er maar zo tussendoor soms.
Achteraf kan je dan prima beredeneren wat fout is gegaan, maar het echt verkomen, dat is een hele kunst en mijn doel is die kunst meester te worden.
Altijd verantwoordelijk voor wat er uit mijn mond komt, wat er uit mijn handen komt, voor hoe ik overkom voor welk persoon dan ook, het gaat me lukken, maar het is een stevige leerschool waar tijd voor nodig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |