abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106967346
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen er compleet aan voorbij gaan, wat ook prima is natuurlijk.
Ik denk dat dat wel meevalt, alhoewel de dingen waarop men richt anders kunnen zijn.
De meeste mensen houden van leren, dat zit in onze natuur, hoe dat plaatsvind en op welk vlak varieerd, maar leer je, dan groei je, dan ben je bezig met self-improvement ;)

Ook al noem je het geen zelfverbetering, ook al ben je niet bewust bezig met persoonlijke groei, het gebeurd toch, het is onvermijdelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_106967506
Innerlijke balans en rust is belangrijk denk ik. Dan volgt de rest automatisch op zijn plaats meen ik.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_106967563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is misschien wel de beste omschrijving ja. Niemand heeft ooit kunnen wijzen naar een object en kunnen zeggen: dat is liefde! Of: dat is het ego! We kunnen er tekenen van aanwijzen, maar nooit het geheel.

Wat dat betreft is onze taal ook maar een beperkt middel, dat voortkomt uit een beperkt 'instrument': ons brein.

Vind de woorden van Alan Watts ook zo sterk, waar hij vertelt hoe een boom niet alleen een boom is, maar ook zijn bladeren, zijn water, zijn energie uit het zonlicht:
'I am one of the cells in this brain that I can't understand . I don't feel that I'm a foreighner or a stranger in the world'
Ja, hij verwoordt het heel mooi en de natuur is natuurlijk ook overweldigend .
pi_106969870
deze komt beetje in de buurt van wat ik bedoel...

Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_106970105
Wat bedoelde je sientelo ?
pi_106970330
hmm ja.. ook dit kan je natuurlijk op 100 manieren beluisteren..

iniedergeval wat hij aan het einde zegt...de laaste paar zinnen.. das de clue denk ik..
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_106970606
oke, effe luisteren dan :)

Haha Got it!
pi_106970739
begin trouwens ook... dat het geen concept is zeg maar...
pi_106971130
Nee dat is het zeker niet, maar het is ook niet makkelijk wat hij beweert dat het is. Vind ik.
pi_106971381
hmm ja nog steeds zijn het woorden die je op allerlei manieren kan interpreteren.. en je hebt zijn eigen interpretatie er ook bij zitten...

wat is niet makkelijk?
pi_106971602
Om tot inzicht te komen is niet makkelijk, zoveel informatie en zienswijzen zien, in mijn geval dan. Daar bedoel ik mee het zijn. Ik spreek zoveel mensen die ik dingen uitleg, maar die werkelijk geen idee hebben waar ik het dan over heb. Moeilijk uit te leggen. :)
pi_106971697
lol :) ik geloof dat ik het een beetje begrijp :)
pi_106971787
:) Fijn dat ik niet de enige ben dan
pi_106971844
Weltrusten :)
pi_106974862
commentaar op het filmpje..

Wow, I'm glad Adya is out there speaking. However, the talk feels very Buddhist and psychological. I hope in other talks he helps people get beyond their mind by getting out of the wordsy approach. Maybe more mystical insights and exercises to help aspirants experience their inner essence rather than just talking about it in a very mental way.

ja zo zie ik het ook een beetje... wat hij zegt zo zie ik het, hij zegt het wel op een mentale manier.. waardoor je eerder in je mind gaat zitten...

ergens over praten en iets realiseren is iets anders
pi_106975652
Krishnamurti bedoelde ik eerder:

quote:
If you really had deep love and affection for them, your children... you'd prevent all wars.
O+
pi_106978814
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:08 schreef sientelo het volgende:
commentaar op het filmpje..

Wow, I'm glad Adya is out there speaking. However, the talk feels very Buddhist and psychological. I hope in other talks he helps people get beyond their mind by getting out of the wordsy approach. Maybe more mystical insights and exercises to help aspirants experience their inner essence rather than just talking about it in a very mental way.

ja zo zie ik het ook een beetje... wat hij zegt zo zie ik het, hij zegt het wel op een mentale manier.. waardoor je eerder in je mind gaat zitten...

ergens over praten en iets realiseren is iets anders
Dat bedoelde ik te zeggen. Alleen door proberen zuiver te denken onstaat inzicht. Imo
  donderdag 19 januari 2012 @ 08:08:49 #118
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106978978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:34 schreef sientelo het volgende:
deze komt beetje in de buurt van wat ik bedoel...

Hoe heet deze man eigenlijk? komt mij van gezicht niet bekend voor..
Vanaaf even het filmpje checken.
The truth was in here.
pi_106979007
Adyashanti volgens mij.
  donderdag 19 januari 2012 @ 08:25:26 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106979117
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 08:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Adyashanti volgens mij.
Thanks, Google zegt yes ;)
Even wat lezen.
The truth was in here.
pi_106983057
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 07:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik te zeggen. Alleen door proberen zuiver te denken onstaat inzicht. Imo
Niet eens alleen zuiver denken, maar vooral ook doen.
Want daar zit de angel, ik kan prima beredeneren hoe ik moet zijn, waar bv boosheid vandaan komt op een bepaald moment en waarom ik reageer zoals ik reageer. Maar dat reactiepatroon werkelijk veranderen, dat is moeilijk.

De enige regel in mijn visie is berokken geen kwaad, toen ik die visie aannam wist ik niet hoe moeilijk het zou zijn om dat werkelijk in praktijk te brengen.
Groot kwaad is makkelijk te vermijden, ik ga niemand slaan of erger, dat is makkelijk in bedwang te houden.
Maar het kleine kwaad, waar je toch even wat te fel reageerd en iemand toch een beetje kwetst, waar je toch even onachtzaam bent, even jezelf voorbij loopt, dat glipt er maar zo tussendoor soms.
Achteraf kan je dan prima beredeneren wat fout is gegaan, maar het echt verkomen, dat is een hele kunst en mijn doel is die kunst meester te worden.
Altijd verantwoordelijk voor wat er uit mijn mond komt, wat er uit mijn handen komt, voor hoe ik overkom voor welk persoon dan ook, het gaat me lukken, maar het is een stevige leerschool waar tijd voor nodig is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_106983110
Je hebt helemaal gelijk vind ik. Maar niemand vraagt om perfectie toch ?
pi_106983224
Niemand vraagt om perfectie over mezelf behalve ik ;)
Maar dat is ook iets wat ik onder bedwang moet krijgen, beter gezegd, los moet laten.
pi_106983271
Je hebt het de hele tijd over controle ? Dat is niet het punt, het is geen kunst. Iets leren doe je op school, iets worden doe je zelf.

Loslaten is daarbij de sleutel vrees ik.
pi_106983476
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet eens alleen zuiver denken, maar vooral ook doen.
Want daar zit de angel, ik kan prima beredeneren hoe ik moet zijn, waar bv boosheid vandaan komt op een bepaald moment en waarom ik reageer zoals ik reageer. Maar dat reactiepatroon werkelijk veranderen, dat is moeilijk.

De enige regel in mijn visie is berokken geen kwaad, toen ik die visie aannam wist ik niet hoe moeilijk het zou zijn om dat werkelijk in praktijk te brengen.
Groot kwaad is makkelijk te vermijden, ik ga niemand slaan of erger, dat is makkelijk in bedwang te houden.
Maar het kleine kwaad, waar je toch even wat te fel reageerd en iemand toch een beetje kwetst, waar je toch even onachtzaam bent, even jezelf voorbij loopt, dat glipt er maar zo tussendoor soms.
Achteraf kan je dan prima beredeneren wat fout is gegaan, maar het echt verkomen, dat is een hele kunst en mijn doel is die kunst meester te worden.
Altijd verantwoordelijk voor wat er uit mijn mond komt, wat er uit mijn handen komt, voor hoe ik overkom voor welk persoon dan ook, het gaat me lukken, maar het is een stevige leerschool waar tijd voor nodig is.
Denk dat je dat helemaal goed hebt. Practice what you preach. Denk dat iedereen daar het meeste moeite mee heeft.
Leerschool indeed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')