Dat maakt ze geen leugenaars, hooguit onzeker.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:07 schreef sientelo het volgende:
gek word je van die leugenaars hier
weet je hoe je ze kan herkennen? degene die nooit naar een meet komen...
Je hebt zelf toch ook een ego? Zonder ik-besef zou je totaal niet functioneren. Ook mensen die hun leven hebben gewijd aan het verliezen van hun ego, zen-meesters ed, hebben nog steeds een ego. Ze beseffen alleen dat hun wezen meer is dan dat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:36 schreef sientelo het volgende:
zweverig ja maar daar komt dat hele idee vandaan van samenwerken met je ego..
ik heb geen zin om dezelfde zin duizend keer te herhalen
ego is haat spirit is love
bye
Dus jij komt binnenkort ook eens? Leuk!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:07 schreef sientelo het volgende:
gek word je van die leugenaars hier
weet je hoe je ze kan herkennen? degene die nooit naar een meet komen...
Klinkt mooi.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:44 schreef De_kluizenaar het volgende:
Als we zouden kunnen leven vanuit de wetenschap van een ziel, dan zouden we zien dat we allemaal 1 zelfde energie zijn. We zouden wonderen kunnen verrichten want we zouden niet meer belemmerd worden door angst, haat, verlangen, afgunst, twijfels.
Leven vanuit de ziel wil zeggen dieper gaan dan je ego, voorbij de beperkingen die ons binden aan de gebeurtenissen in deze materiele wereld.
Er bestaat dan geen ´ik´ meer die aandacht wilt. Ik ben jij, en jij bent ik.
Zo lang jij het zo ziet, zal het zo blijven. ' We zijn zelf onze enige beperking' - Raymzterquote:Maar ja, dit zal wel onbereikbaar zijn, we blijven tenslotte mens met alle nare en vervelende trekjes die inherent zijn aan het mens-zijn.
Nee, ik vat dat ook niet als flauw doen op hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:20 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Zo lang jij het zo ziet, zal het zo blijven. ' We zijn zelf onze enige beperking' - Raymzter
Die trekjes, daar kun je aan werken. Die kun je verzachten en zelfs stoppen, we blijven tenslotte mens met alle positieve krachten die inherent zijn aan het mens-zijn (om te laten zien dat je het ook kunt omdraaien, niet om flauw te doen met woorden)
Wat kluizenaar beschrijft, dat zie ik als hoe we werkelijk zijn als we niet zo zouden zijn geconditioneerd.
Nu ga je alleen weer voorbij aan het idee: ' We zijn zelf onze enige beperking'quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:54 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, ik vat dat ook niet als flauw doen op hoor![]()
Het gaat om de balans denk ik.
En wat De Kluizenaar beschrijft zou werkelijk mooi zijn, wellicht in een nieuwe wereld.
Ja, daar heb je ook zeker gelijk in, alleen is het soms moeilijk om je ego opzij te zetten, omdat je je gekrenkt voelt of op je hart getrapt. En dan moet je je daar dus overheen zetten en grootmoedig zijn naar de ander. Dat is best moeilijk eerlijk gezegd. Maar men moet natuurlijk zijn/haar best doen om die ruwe kantjes wat bij te schaven.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nu ga je alleen weer voorbij aan het idee: ' We zijn zelf onze enige beperking'
Zolang je denkt te moeten wachten op een nieuwe wereld, zal de oude blijven bestaan. Alleen door actief te werken aan/naar die nieuwe wereld kun je hem verwezenlijken.
Daar kun je je ego weer voor inzetten. "Ik wil het anders, en wel nu!"
Daarmee leg je het als onmogelijk terwijl het eigenlijk een kweste van visie is misschien.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik vat dat ook niet als flauw doen op hoor![]()
Het gaat om de balans denk ik.
En wat De Kluizenaar beschrijft zou werkelijk mooi zijn, wellicht in een nieuwe wereld.
Moeilijk is het zeker. Anders was er al lang wereld vrede en dat soort zakenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:05 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, daar heb je ook zeker gelijk in, alleen is het soms moeilijk om je ego opzij te zetten, omdat je je gekrenkt voelt of op je hart getrapt. En dan moet je je daar dus overheen zetten en grootmoedig zijn naar de ander. Dat is best moeilijk eerlijk gezegd. Maar men moet natuurlijk zijn/haar best doen om die ruwe kantjes wat bij te schaven.
Interessante visie.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Daarmee leg je het als onmogelijk terwijl het eigenlijk een kweste van visie is misschien.
Het is niet verkeerd ofzo om gevoelens te hebben, als je boos bent ben je boos maar als je ziet dat je daarmee eigenlijk ook boos bent op jezelf (ik ben iedereen) is er ook snel begrip en vergeving te krijgen en word het boos zijn ansich nietig. Niet meer dan een gevoel die weer van je afglijdt.
Een ziel houdt geen gevoelens vast, alleen ervaringen en herrineringen. Ze interpreteert en maakt keuzes op basis van karma.
Mmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Soms kan boosheid op een ander terecht zijn en is het niet verkeerd om daar uiting aan te geven -vind ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:07 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Moeilijk is het zeker. Anders was er al lang wereld vrede en dat soort zaken
Het is ook meer een kwestie van inzien dat het je eigen ego is wat het in eerste instantie veroorzaakt. Je ego heeft dat risico "bewust" genomen. Dan ook niet zeuren
Ik bedoel: Een oplichter doet gewoon z'n ding. Het was jij die er in trapt. Op wie moet je dan eigenlijk boos zijn & is die boosheid terecht ? Win of leer je er iets mee ?
Wat die gevoelens betreft heb ik zelf in het verleden al genoeg over me heen gehad
Van begrip & vergeving hoeft in deze ook totaal geen sprake te zijn. Is er bij mij ook niet.
Liegen, bedriegen, stelen enz. zijn juist de verwerpelijke zaken die vanuit het ego komen.
Als iemand daar aan toegeeft heb ik daar geen begrip voor, maar eerder meelij dan haat & als ik er in trap is dat mijn 'les' om te weten hoe het voelt en het een ander niet aan te willen doen.
Dat ben ik dan wel weer met jou eens hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
Mmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Soms kan boosheid op een ander terecht zijn en is het niet verkeerd om daar uiting aan te geven -vind ik.
Dat geloof ik ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat ben ik dan wel weer met jou eens hoor
Maar in diepere zin komt die boosheid uit het ego.
Neemt niet weg dat er ego's rondlopen die het bloed onder je nagels vandaan proberen te zuigen
En dat zijn denk ik de ego's die bevestigd willen worden in hun bestaan, terwijl die niet overeenkomen met de bijbehorende hogere zelf van die persoon. Daar is een onbalans in, die heel pijnlijk is om op te lossen, en die onbalans wordt in stand gehouden door het ego dat zichzelf beschermt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er ego's rondlopen die het bloed onder je nagels vandaan proberen te zuigen
Mooi gezegd.. en nu de praktijk nogquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:07 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Moeilijk is het zeker. Anders was er al lang wereld vrede en dat soort zaken
Het is ook meer een kwestie van inzien dat het je eigen ego is wat het in eerste instantie veroorzaakt. Je ego heeft dat risico "bewust" genomen. Dan ook niet zeuren
Ik bedoel: Een oplichter doet gewoon z'n ding. Het was jij die er in trapt. Op wie moet je dan eigenlijk boos zijn & is die boosheid terecht ? Win of leer je er iets mee ?
Wat die gevoelens betreft heb ik zelf in het verleden al genoeg over me heen gehad*
Van begrip & vergeving hoeft in deze ook totaal geen sprake te zijn. Is er bij mij ook niet.
Liegen, bedriegen, stelen enz. zijn juist de verwerpelijke zaken die vanuit het ego komen.
Als iemand daar aan toegeeft heb ik daar geen begrip voor, maar eerder meelij dan haat & als ik er in trap is dat mijn 'les' om te weten hoe het voelt en het een ander niet aan te willen doen.
edit:
* Heeft overigens wel een paar jaar geduurd om met de emoties en gevoelens die het oproept om te gaan.
Ja dat gaat het denk ik ook.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:34 schreef sientelo het volgende:
hmm gaat gewoon veel dieper dan woorden..
Lukt al aardig, al zeg ik 't zelfquote:Op zondag 15 januari 2012 13:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Mooi gezegd.. en nu de praktijk nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |