abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106546526

Altijd al op eigen houtje door het Star Wars-universum willen zwerven? Planeten als Coruscant, Tatooine en Korriban willen bezoeken? De zwakkeren aan je lightsaber rijgen als Sith Warrior, of ze juist in bescherming nemen als nobele Jedi Knight? Dan is dit je kans. Want je haalt het complete Star Wars-universum in huis met de massively multiplayer online role-playing game Star Wars: The Old Republic.

Duizenden jaren voor de geboorte van Anakin Skywalker verscheurde een oorlog tussen het duistere Sith Empire en de Republic het universum. Na de vernietiging van de Jedi-tempel op Coruscant wordt een wapenstilstand afgekondigd. Maar de vrede hangt aan een zijden draadje. Licht en duister kunnen tenslotte niet vreedzaam naast elkaar bestaan. Kies jouw kant en bepaal het lot van The Old Repubic.

Star Wars: The Old Republic geeft je de mogelijkheid het universum vanuit verschillende perspectieven te verkennen. Kies voor jouw karakter uit één van de 8 beschikbare klassen: van Sith Warrior tot smokkelaar, van Jedi Consolar tot premiejager, alle typische Star Wars oermodellen zijn beschikbaar. Elke klasse heeft zijn eigen wapens en eigenschappen en volgt een unieke verhaallijn.

Ontwikkelaar BioWare heeft een indrukwekkend cv als het op role playing games aankomt, met titels als Baldur's Gate, Mass Effect, Dragon Age: Origins en niet te vergeten Star Wars: Knights of the Old Republic, dat de toon zet voor Star Wars: The Old Republic. Deze eerste MMORPG van BioWare is nu al het duurste project ooit van uitgever Electronic Arts. Dat belooft een flinke disturbance in the Force.

Ruim 3500 jaar vóór de opkomst van Darth Vader handhaafde de Galactic Republic vrijheid en orde in de galaxy. Mede met hulp van de Jedi was de republiek meerdere generaties lang veilig en vreedzaam... Tot nu. Het is driehonderd jaar nadat Revan zijn voormalige apprentice Darth Malak versloeg en zijn reis begon richting de Unknown Regions (Knights of the Old Republic, 2003). Iedereen in de republiek was in de veronderstelling dat de Sith nu eindelijk definitief waren uitgeroeid en de onderdrukking tot het verleden behoorde. Niets bleek minder waar. Na een voorbereiding van maar liefst driehonderd jaar lieten de Sith weer van zich horen toen ze op die bewuste dag, met een enorme vloot aan oorlogsschepen en een leger waar zelfs de Jedi niet tegen opgewassen waren, terugkeerden om hun wraak te uiten en de macht naar zich toe te trekken. Coruscant, hoofdplaneet van de Galactic Republic, werd grotendeels vernietigd (Sacking of Coruscant) en de republiek had geen andere keus dan het tekenen van het Treaty of Coruscant. Dit verdrag hield in dat de republiek al haar troepen (inclusief de Jedi) terug moest trekken en alle bondgenoten moest overgeven aan de Sith.

Classes
Planets
Allegiances
Timeline
Biographies
Inhabitants
Starships

Official Website Star Wars: The Old Republic
http://www.swtor.com/
De MMO-Champion van Star Wars: The Old Republic
http://darthhater.com/

Guilds
We hebben zelf geen guild, maar we doen mee met twee andere grote guilds. Een Republic en een Empire guild.
No Win Scenario
Een internationale guild waar veel mensen van FOK! aan meedoen.
Faction: Galactic Republic
Server: Legions of Lettow - PVP English
Site: http://www.nowinscenario.co.uk/
Crimson Order
Een Nederlandse guild waar veel mensen van FOK! aan meedoen.
Faction: Sith Empire
Server: Lord Calypho - RP-PVP English
Site: www.crimson-order.nl/

Lijst met characters van FOK!kers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pixell op 10-01-2012 12:45:07 ]
pi_106546689
Ok duidelijk
pi_106546723
En daarbij, ik was bezig om Kira in bed te lullen, nou ja dat was gelukt. Met doc heb ik daar weinig behoefte aan :P
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_106547191
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:39 schreef Sjiznit het volgende:
En daarbij, ik was bezig om Kira in bed te lullen, nou ja dat was gelukt. Met doc heb ik daar weinig behoefte aan :P
Mijn character is zelf female, dus dat zit er bij mij niet in, met Doc wel.. maar iets met fictief sex hebben in games staat mij niet helemaal aan :P
pi_106547518
Pixell kan je mijn char in de OP aanpassen van Bacca's Blade naar:
Malfunction - Commando op Legions of Lettow?

Thanks!
pi_106549259
Done
  zondag 8 januari 2012 @ 02:52:55 #7
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_106549575
Te veel companions :') Ik heb er nu 5, kan er helaas maar maximaal 3 op een missie sturen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:01:45 #8
194233 Friday12
Originele kloon
pi_106549682
quote:
9s.gif Op zondag 8 januari 2012 02:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Te veel companions :') Ik heb er nu 5, kan er helaas maar maximaal 3 op een missie sturen.
aantal dat je ken sturen increased to 4 en dan 5
pi_106551866
Ik sinds het begin erg trouw aan Khem Val maar nu ik Xalek heb ontmoet gaat dat denk ik wa minder worden.
In Tyler We Trusted
pi_106552852
quote:
9s.gif Op zondag 8 januari 2012 02:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Same :D gisteren Taris afgerond dus weer een companion erbij.

De balans in die space missions is trouwens wel vreemd. Missies waarbij ze lvl 3 upgrades adviseren als je lvl 40 bent, moet je toch echt lvl 5 upgrades hebben. Anders word je gruwelijk makkelijk afgemaakt.

VOOR OP: Morthill - Dragus - Sith Juggernaut op Lord Calypho
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zondag 8 januari 2012 @ 10:54:17 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_106552931
lvl 25 eindelijk , zit op de helft.
Helaas niet zo veel tijd om te spelen , maar bevalt me tot nu toe nog steeds
Ik ben inmiddels overleden
pi_106553331
Kira vind ik echt een leuke companion met een interessant verhaal! :)
pi_106555074
Verhaal van de Bounty Hunter is best tof.

Mijn eerste character was een Sith Warrior, tot een level of 30 gespeeld en toen ging ik mij vervelen, zelfs een aantal dagen niet gespeeld.

Nu met de Bounty Hunter bezig en ben zeer onder de indruk, vooral de interactie met mijn companion, dat was met Sith Warrior helemaal niet zo.
  zondag 8 januari 2012 @ 12:37:28 #14
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_106555095
kun je master shatele shan romancen :@ :@ :@
Op elke fokker past een bril.
pi_106555809
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:36 schreef kilozout het volgende:

Mijn eerste character was een Sith Warrior, tot een level of 30 gespeeld en toen ging ik mij vervelen, zelfs een aantal dagen niet gespeeld.

Nu met de Bounty Hunter bezig en ben zeer onder de indruk, vooral de interactie met mijn companion, dat was met Sith Warrior helemaal niet zo.
Dat is met Sith Warrior wel zo :{w :P
pi_106556370
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:37 schreef Catch_me het volgende:
kun je master shatele shan romancen :@ :@ :@
Nee denk het niet helaas :P
pi_106556428
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:01 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat is met Sith Warrior wel zo :{w :P
Misschien dat ik de verkeerde companion heb gebruikt? Want ik had alleen maar Vette naast mij. De 3e companion had ik echt helemaal niks aan.
pi_106556587
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:22 schreef kilozout het volgende:

[..]

Misschien dat ik de verkeerde companion heb gebruikt? Want ik had alleen maar Vette naast mij. De 3e companion had ik echt helemaal niks aan.
Niet? Ik vond hem bijzonder fijn als ik even elite quests ging soloën. De 4e gebruikte ik ook regelmatig voor DPS.
pi_106556867
Ik ben de game alweer zat :P Ik ben de lol in MMO's blijkbaar helemaal kwijt. Een jaar geleden gestopt met WoW, daarna wist het mij niet meer te boeien, en nu krijg ik met Star Wars alweer hetzelfde gevoel.. Zal ook wel aan games in het algemeen liggen maar andere soorten games speel ik toch liever 'effe' een kwartiertje als ik tijd heb, voor een MMO moet je eigenlijk echt goed gaan zitten als je iets klaar wilt spelen.
pi_106565595
Vandaag even dagje rust genomen van TOR :D na die marathonsessie van gisteren was dat wel nodig :X
pi_106566899
Ben net gearriveerd op Quesh, wat een grafplaneet :') Gelukkig wel kort zodat ik daarna doorkan naar Hoth :D
  zondag 8 januari 2012 @ 17:36:54 #22
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_106567043
Mijn char:

Server: Niman
Naam: Isidoor
Class: Jedi Guardian
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
pi_106567076
Ik net een quest maar even overgeslagen, kreeg em niet voor elkaar. Dikke faalbeurt dat. Ben 45 en moest 2 zilveren 46s doodmaken maar Doc kon het niet bijhealen :'(
pi_106567545
Wie is beter als companion? Doc of Kira?
  zondag 8 januari 2012 @ 17:50:53 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106567618
Is de halve playerbase Jedi Knight of Sith (whatever de naam is van de mirror)?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_106567626
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:49 schreef LeaderRoel het volgende:
Wie is beter als companion? Doc of Kira?
Questen met Doc vind ik lekkerder gaan. Kira is alleen toffer :P
pi_106567685
quote:
11s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
Sith Inquisitor, lightning is toffer :P Maar zo ongeveer wel ja, niet heel vreemd ook aangezien iedereen zo ongeveer altijd al Jedi of Sith wilde zijn.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:56:19 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106567841
Ik ben Shadow.

Maar mijn alt is bounty hunter en die vind ik eigenlijk leuker :@.
pi_106567962
Mjuh, speel nu Guardian. Als deze 50 is ga ik mijn Sith warrior levelen. Maar ik ben niet van plan te gaan raiden dus zal vooral voor het levelen gaan en daar heb ik er nog wel wat te gaan. Wil ze uit eindelijk alle 8 op max level hebben.
pi_106568579
Vrijdagavond een 8 man raid gedaan in de EV. We kwamen tot de laatste boss, maar na een aantal wipes zijn we gestopt. Gevechten zijn leuk en uitdagend :)
pi_106568613
Ben nu op Voss aan het questen, maar dat zijn ook wel coole mannetjes. Zou er wel een willen als trooper.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:15:34 #32
126783 pjats
The Pjatser
pi_106568630
quote:
Tegenhanger is Sith Warrior. En volgens mij is de Sith Inquisitor het hoogste in percentage van alle classes. Tenminste als ik de forums zo lees.
pi_106569833
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:51 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Questen met Doc vind ik lekkerder gaan. Kira is alleen toffer :P
Ja want ik ben nu 36 en al die quests op Quesh zijn 37 dus ik vroeg het me zo af welke ik dan beter kan gebruiken :P
pi_106569968
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:47 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Ja want ik ben nu 36 en al die quests op Quesh zijn 37 dus ik vroeg het me zo af welke ik dan beter kan gebruiken :P
Een healer geeft wat meer rust dan een dps companion.
pi_106570445
quote:
Nee want Sith Marauders zijn ongelofelijk kut, omdat ze veel slechter zijn dan andere DPS-classes.
pi_106570496
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:14 schreef S1gnum het volgende:
Vrijdagavond een 8 man raid gedaan in de EV. We kwamen tot de laatste boss, maar na een aantal wipes zijn we gestopt. Gevechten zijn leuk en uitdagend :)
Ik werd gisteravond keer op keer gewiped in de Foundry door onze robotvriend :') terwijl de echte boss we in 1 keer neer kregen (naja, 2 keer, maar de eerste keer bugte dat kreng en was hij oneindig lang immortal)
  zondag 8 januari 2012 @ 19:21:06 #37
256666 leeell
I know you're lonely
pi_106571063
Jedi :')
Sith :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:24:17 #38
194233 Friday12
Originele kloon
pi_106571219
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:21 schreef leeell het volgende:
leeell :')
pi_106572557
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:21 schreef leeell het volgende:
FOK :')
Talpa :')
Smileys :')
  zondag 8 januari 2012 @ 19:58:50 #40
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106572945
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:15 schreef Sjiznit het volgende:
Ben nu op Voss aan het questen, maar dat zijn ook wel coole mannetjes. Zou er wel een willen als trooper.
Misschien unlock je die wel met je legacy!?!? Zou vet zijn :D
pi_106573592
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:58 schreef Pixell het volgende:

[..]

Misschien unlock je die wel met je legacy!?!? Zou vet zijn :D
Inderdaad :D Ze kunnen wel vette dingen doen met die Legacy idd, hoop dat ze dat ook gaan doen. Zou alleen nog graag zien dat het game en niet server wide wordt. Aangezien ik op 2 servers speel. Maar ach, we merken het wel.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:32:41 #42
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106574844
namen zijn weer geupdate :)
pi_106576130
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:10 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Inderdaad :D Ze kunnen wel vette dingen doen met die Legacy idd, hoop dat ze dat ook gaan doen. Zou alleen nog graag zien dat het game en niet server wide wordt. Aangezien ik op 2 servers speel. Maar ach, we merken het wel.
Zal vast server worden, te veel werk anders.
pi_106576466
Is dit spel de moeite waard tov WoW? Ik heb wat videos gezien maar het trekt me niet echt, allemaal iets te cartoony en saai. :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_106576549
quote:
11s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:58 schreef drumstickNL het volgende:
Is dit spel de moeite waard tov WoW? Ik heb wat videos gezien maar het trekt me niet echt, allemaal iets te cartoony en saai. :@
Ik was al jaren klaar met WoW en ben verslaafd, maar ik ben Star Wars-fan dus misschien moet je het niet aan mij vragen.
pi_106576743
quote:
Als je van Star Wars houdt en de Knights of the Old Republic serie hebt gespeeld, is dit spel zeker een aanrader!
En het is sowieso beter dan WoW ;)
pi_106577735
quote:
Wat mij betreft wel, videos doen dit spel geen recht aan. Geen idee waarom eigenlijk maar het is veel vetter als je het speelt.

Wat ik vet vind ten opzichte van wow is dat vanaf het eerste begin je behandeld wordt als iemand met toffe skills. In tegenstelling tot wow waar het questen wat mij betreft niet echt belangrijke voelde. Hier heb ik dat wel.

Maar het is moeilijk objectief een mening te geven (nou is dat sowieso een flinke tegenstelling maar toch). Voor mij kwam swtor op een goed moment. Had alles wel gezien in wow, zat boven de 11k achievepoints en had gewoon niet echt meer wat te doen. swtor voelt kwa besturing heel vertrouwd en dat vind ik fijn. Daarbij heb ik altijd al met lightsabers willen knokken en is het gewoon een erg goede quest ervaring. End game valt weinig over te zeggen, dat is nog vrijwel niet bestaand aangezien het grootste deel van de community nog niet op de level cap zit.

Enige wat ik kan zeggen is om het gewoon te proberen, bevalt het niet dan weer lekker terug naar wow. Bevalt het wel speel je ze lekker beide, dat kan makkelijk.
pi_106579997
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:05 schreef Morthill het volgende:

[..]

Nee want Sith Marauders zijn ongelofelijk kut, omdat ze veel slechter zijn dan andere DPS-classes.
Is dat echt zo? Ik sta altijd hoog in de PvP-matches en in PvE kan ik eigenlijk alles wel aan, mits ik geheald wordt door companion en niet nonstop strong units aanval en doe alsof ze easy zijn... :P
pi_106580609
Zo, kom net aan op Corellia. Dat is me toch een partij mooi.
pi_106582243
afgelopen 4 uur bezig geweest met Flashpoints met 3 vrienden... HEERLIJK!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 8 januari 2012 @ 22:40:20 #51
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106582893
Ik ben nu lvl 46 Jedi Guardian (tank spec) en begin echt moeite te krijgen met elites etc... :(
pi_106583233
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:40 schreef Pixell het volgende:
Ik ben nu lvl 46 Jedi Guardian (tank spec) en begin echt moeite te krijgen met elites etc... :(
Hmm, dat is weird, ik hak elites neer alsof het niets is. Maar ben pas lvl 40 en Juggernaut Tank.

Geprobeerd om healing companion neer te zetten? Aggro houd je toch wel als het een op een is.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:23:24 #53
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106585215
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:46 schreef Morthill het volgende:

[..]

Hmm, dat is weird, ik hak elites neer alsof het niets is. Maar ben pas lvl 40 en Juggernaut Tank.

Geprobeerd om healing companion neer te zetten? Aggro houd je toch wel als het een op een is.
Jep, heb doc de hele tijd bij me, het valt me soms gewoon op dat ik best wel eens moeite heb en cooldowns moet gebruiken :P
pi_106585901
Wanneer wordt het eens tijd dat ze dat graftakken dismount feature een keer eruit flikkeren. Moet ik ergens naartoe kan er niet omheen rijden met de mount; aggro ik een groepje bam eerste schot mount kapot. En het zal ook niet de eerste keer zijn, ze willen zeker dat je 15 min lang zinloos groepjes gaat vermoorden voordat je pas bij je doel bent. :')

/rage
Putin for President _O_
  maandag 9 januari 2012 @ 02:10:50 #55
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_106589916
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:35 schreef Prullenbak6 het volgende:
Wanneer wordt het eens tijd dat ze dat graftakken dismount feature een keer eruit flikkeren. Moet ik ergens naartoe kan er niet omheen rijden met de mount; aggro ik een groepje bam eerste schot mount kapot. En het zal ook niet de eerste keer zijn, ze willen zeker dat je 15 min lang zinloos groepjes gaat vermoorden voordat je pas bij je doel bent. :')

/rage
Hogere mountskill = meer nodig voordat je knocked down wordt.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_106593085
Dit weekend mn nieuwe pc gekocht en nu kan ik eindelijk SW spelen :) Ik ben begonnen als een Imperial Agent op een pvp server, zit nu op lvl 9 en tot nu toe bevalt de game prima :)
Ik ben benieuwd wanneer ik ook daadwerkelijk world pvp ga tegenkomen en hoe de class opbouw qua talents in elkaar zit.

Als iemand tips heeft over pvp Imperial Agent (Sniper) dan hoor ik het graag :)

Ingame name: Rock'Nah
pi_106593318
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:36 schreef kilozout het volgende:

Dit blijft t/m level 50 zo met de BH :)
Heb me er erg goed mee vermaakt die class-questjes.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_106594909
Wat een game :D

Ik had geen beta-test/pre-release, Ik heb me ook niet verdiept in het spel. Zaterdag (26 dec) begonnen. En nu 2 weken later een playtime van 5days20hours :')

Ik heb in andere MMO's meestal de rol van tank gespeeld, nu maar eens heavy dps doen.
Ik speel een Sith Sorcerer lvl50 zwaar op de madness skilltree gefocussed, man wat een genot :D Wat een dps gekkenhuis

Gisteren de eerste 2 hardmode flashpoints gedaan waar ik een leuke shiny lightsaber vond Temptation

Ik ben normaal niet echt een PvP fan, maar ik vind de minigames erg tof. Ook de rewards zijn goed te doen. Heb nu al 2 PvP-implants en ga vandaag een dikke PvP offhand halen. met onder andere weer ruim 200 force power erbij :P

KAMEAEAEAEAEA
pi_106596688
Lol bijna 6 dagen in 2 weken?!
Geen idee wat mijn /played is, vanavond maar s kijken. Zit op lvl 30.

Zit wel te twijfelen om m'n trooper te respeccen naar DPS. Ben Combat Medic commando nu, maar heb nu al moeite met een elite solo :{ dan neem ik Elara erbij als healer. Ff kijken wat guild ervan vindt :)
  maandag 9 januari 2012 @ 12:54:26 #60
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_106597905
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:10 schreef DaFan het volgende:
Lol bijna 6 dagen in 2 weken?!
Geen idee wat mijn /played is, vanavond maar s kijken. Zit op lvl 30.

Zit wel te twijfelen om m'n trooper te respeccen naar DPS. Ben Combat Medic commando nu, maar heb nu al moeite met een elite solo :{ dan neem ik Elara erbij als healer. Ff kijken wat guild ervan vindt :)
Als het goed is krijg je in de level 30 een tank companion. Het schijnt dat je daarmee champions kan killen als healer zijnde
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:21:28 #61
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106598724
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:10 schreef DaFan het volgende:
Ff kijken wat guild ervan vindt :)
Gewoon doen wat je wilt, op dit moment maakt het nog niet veel uit!
pi_106598871
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:04 schreef Roellie80 het volgende:
Wat een game :D

Ik had geen beta-test/pre-release, Ik heb me ook niet verdiept in het spel. Zaterdag (26 dec) begonnen. En nu 2 weken later een playtime van 5days20hours :')

Ik heb in andere MMO's meestal de rol van tank gespeeld, nu maar eens heavy dps doen.
Ik speel een Sith Sorcerer lvl50 zwaar op de madness skilltree gefocussed, man wat een genot :D Wat een dps gekkenhuis

Gisteren de eerste 2 hardmode flashpoints gedaan waar ik een leuke shiny lightsaber vond Temptation

Ik ben normaal niet echt een PvP fan, maar ik vind de minigames erg tof. Ook de rewards zijn goed te doen. Heb nu al 2 PvP-implants en ga vandaag een dikke PvP offhand halen. met onder andere weer ruim 200 force power erbij :P

KAMEAEAEAEAEA
[ afbeelding ]
Lol , heb er ongeveer ook zoveel tijd al inzitten :)
Had wel early game acces.

Vermaak me ook erg goed met deze game , het pvp gedeelte vind ik ook tof.
Maar ik moet zeggen dat ik als arsenal spec(dps) veel meer fun had in pvp dan als bodyguard spec ( healer )

Sorcerers zijn de veel betere healers in pvp + dat ze ook nog eens een shitload dps kunnen doen.
Dit werkt gewoon niet als BH. ( heb al champions gear , dus daar ligt het niet aan )
- Djehoetie / Jehuty -
pi_106599012
Ik heb een Guardian, maar ben na een flink aantal uren denk toch meer van de DPS dan de tank.
Zou het veel schelen als ik als Sentinel opnieuw begin of mijn Guardian toch meer DPS gericht maakt?
  maandag 9 januari 2012 @ 13:32:56 #64
279054 WARE_HEIDEN
pi_106599075
respeccen is gratis volgens mij zolang je het niet meer dan 1x per week doet dus je hebt weinig te verliezen om het eens te proberen

edit: ik lees nu allemaal tegenstrijdige berichten op de officiële forums dus misschien moet je even uit zoeken hoe het echt zit ipv mij te geloven :D
pi_106599188
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:32 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
respeccen is gratis volgens mij zolang je het niet meer dan 1x per week doet dus je hebt weinig te verliezen om het eens te proberen
Of is het toch beter om Sentinel te spelen?
Vind het wel een voordeel dat de Guardian Heavy Armor heeft.
Misschien toch nog maar even een paar uurtjes doorspelen.
Maar ben meer van de DPS :)
pi_106599213
Eerste keer is wel gratis, 2e keer volgens mij 700 credits. Daarna wordt het snel duurder (wat ik gehoord en gelezen heb).

Tank kan wel maar dan kill ik alles nog langzamer. Ga wel ff spelen met companions.
pi_106599512
Denk dat ik m heb;
http://www.torhead.com/skill-calc#8000cZMIkrRrdRkczZsz.1

Kiek vanavond wel even :D Elara kan wel goed healen dus moet dan wel zo kunnen.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:48:35 #68
279054 WARE_HEIDEN
pi_106599584
Ik gebruik Elara echt nooit eigenlijk ik vond haar healing erg tegenvallen :P gebruik altijd aric jorgan die doet best veel dmg. Toch maar eens kijken naar die andere companions
pi_106599621
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:48 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Ik gebruik Elara echt nooit eigenlijk ik vond haar healing erg tegenvallen :P gebruik altijd aric jorgan die doet best veel dmg. Toch maar eens kijken naar die andere companions
Je kan ook de droid gebruiken als je je geluid uit zet :')

Ze hebben ook stances, dus je moet opletten dat je haar op healing stance zet ipv Damage.
pi_106599751
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:32 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

edit: ik lees nu allemaal tegenstrijdige berichten op de officiële forums dus misschien moet je even uit zoeken hoe het echt zit ipv mij te geloven :D
1ste keer is het gratis , daarna wordt het steeds duurder.
Dit kan al snel oplopen naar 30/40k per respec.

quote van BioWare , hoe hun er nu over denken :

quote:
Originally Posted by GeorgZoeller
Hey,

Been a while since I posted, as you can imagine, we're a bit busy right now.

However, we're still actively monitoring the forums and venues of player feedback, collecting information helpful to prioritize the feature development, issues, etc.

On the topic of skill respecs, we are aware that it is a popular request to have more versatility in how and when to respec (which includes questions of cost) and we've already decided to pursue the idea of more readily available respecs for players. Pricing changes are also very much under consideration.

Just so you understand my position on the topic: I don't think skill respec should be rare or handled very restrictively. I'm actually all for players experimenting with different skill sets once they have a good grip of their character.

I don't want people to respec in the middle of combat or in between defeats in a Warzone or Operation, but other than that, I think respec is a positive thing for the game. If we find that the current pricing is too prohibitive for somewhat experienced players, we'll make adjustments.
Hoop dat er iets van een duel spec komt net als in WoW , zodat ik kan healen in pve , en dps'n in pvp als ik zou willen.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 9 januari 2012 @ 13:58:08 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106599846
Ik hoop het juist niet. Respeccen moet duur zijn, in ieder geval op level 50. Daar beneden kan het misschien wat goedkoper.

De developers moeten gewoon niet naar WOW kijken en hun eigen ding doen.
  maandag 9 januari 2012 @ 14:07:24 #72
126783 pjats
The Pjatser
pi_106600153
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:48 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Ik vind Elara juist heel handig. Heeft namelijk ook een interupt en nu volgens mij zelfs een cryo grenade. Dankzij haar versla ik elites zelfs soms met beide boven de 75% health, terwijl met anderen dit altijd lager ligt. Natuurlijk duurt het wel een beetje langer. Maar goed, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik ze versla :P

Daarnaast probeer ik mijn affection met haar te verhogen. Zit sinds gisteren net boven de 6000 bij haar. Even kijken of wanneer het wat gaat opleveren.
  maandag 9 januari 2012 @ 14:16:27 #73
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106600430
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:58 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop het juist niet. Respeccen moet duur zijn, in ieder geval op level 50. Daar beneden kan het misschien wat goedkoper.

En waarom? Kom dan ook met een goed argument :P

Ik zou het niet erg vinden als ze het goedkoper maken, zelf ben ik nog niet aan het experimenteren, maar als ik eenmaal lvl 50 ben wil ik alle specs wel uitproberen. Ik zie niet in waarom je dat moet limiteren.
pi_106600463
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:58 schreef Fir3fly het volgende:

Achja , dat kan jij vinden , ik ben het daar niet mee eens.
Op het moment is de balans nog ver te zoeken , en vooral in pvp.

Ik heal graag in pve als BH zijnde.
In pvp gaat dit echt helemaal nergens over , en dan speel ik toch echt liever als DPS.

Om nou elke keer te moeten respeccen voor 30/40k , sja... waar is dat goed voor ?

[edit]
En kom niet met het argument ''dan roll je maar een alt''.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 9 januari 2012 @ 14:37:41 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106601054
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:17 schreef Altron het volgende:

[..]

Achja , dat kan jij vinden , ik ben het daar niet mee eens.
Op het moment is de balans nog ver te zoeken , en vooral in pvp.

Ik heal graag in pve als BH zijnde.
In pvp gaat dit echt helemaal nergens over , en dan speel ik toch echt liever als DPS.

Om nou elke keer te moeten respeccen voor 30/40k , sja... waar is dat goed voor ?
Ten eerste als moneysink. Dat houdt de economie draaiende.

Ten tweede maakt het dat mensen beter over hun spec gaan nadenken voordat ze kiezen. Anders krijg je veel te veel vrijwel willekeurige specs en daar heeft niemand wat aan in een flashpoint of op, of warzone als dat je ding is.

Ten derde prompt het Bioware om te zorgen dat de balans goed is zodat elke tree op z'n minst een keus kan zijn. Als iedereen constant gratis kan respeccen zou dat niet hoeven. Je kunt dan gewoon overstappen op datgene dat wel werkt. Het houdt dus 'developer lazyness' tegen.

Bovendien is het echt niet zo veel geld, 30k op level 50 heb je zo weer terug. Op lagere levels zijn de skills en crew skills wel duur genoeg, wat mij betreft mogen de kosten voor respeccen daar wel omlaag.

En dat 'dan maak je maar een alt' is natuurlijk wel een beetje waar. Het is goed voor het spel als mensen alts maken.
pi_106601058
Dual spec lijkt me wel wat, want ik vind healen in FP er leuk, maar in PVP echt niet (en solo PvE eigenlijk ook niet, alleen in group). Ik kan niet tegen de dmg op healen in WZ of world PVP helaas.
pi_106601138
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:37 schreef DaFan het volgende:
Eerste keer is wel gratis, 2e keer volgens mij 700 credits. Daarna wordt het snel duurder (wat ik gehoord en gelezen heb).

Tank kan wel maar dan kill ik alles nog langzamer. Ga wel ff spelen met companions.
0, daarna 800, daarna iets van 8000, afgelopen weekend heb ik gerespect voor ruim 24k, de volgende stap weet ik (nog) niet :P
pi_106601298
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:26 schreef Altron het volgende:
Lol , heb er ongeveer ook zoveel tijd al inzitten :)
Had wel early game acces.

Vermaak me ook erg goed met deze game , het pvp gedeelte vind ik ook tof.
Maar ik moet zeggen dat ik als arsenal spec(dps) veel meer fun had in pvp dan als bodyguard spec ( healer )

Sorcerers zijn de veel betere healers in pvp + dat ze ook nog eens een shitload dps kunnen doen.
Dit werkt gewoon niet als BH. ( heb al champions gear , dus daar ligt het niet aan )
Hoeveel van die kistjes heb je moeten openmaken voor de championsgear? ik heb er zo'n 20 gehad en tot nu toe maar 1 coin ontvangen voor een implant.

Healen trekt me nog niet zo, en ik heb juist het gevoel alsof die Bounty Huntards echt niet te slopen zijn. Heavy PvP armor is niet stuk te krijgen. Ik verspreid m'n DoT's liever over veel targets. Verder flink wat CC-en. Zo had ik gisteren na een potje Hutball 9 medals :)
  maandag 9 januari 2012 @ 14:49:04 #79
279054 WARE_HEIDEN
pi_106601410
met patch 1.1 geen random champion gear meer maar champion commendations uit de bags ;)
heb er zelf geen ervaring mee ik heb wel een bag maar ben 42 dus kan hem niet openen
9 medals is wel heel nice :D

de kosten van het respeccen schijnt trouwens ook lvl afhankelijk te zijn
pi_106601653
hoe kom je dan aan champions-gear?
en met die medals, is heb nog niet exact door waar je nu altijd die medals voor krijgt, maar beetje AoE's spammen schijnt aardig te werken

op het juiste moment op de juiste plaats zijn, ook erg belangrijk. Maar wanneer ik zie dat 2/3 teamgenoten zich zitten stuk te bijten op een heavy armored tegenstander dan loop ik over het algemeen snel door. Het levert niks op, duur veulste lang voor die gaan liggen, en die tijd kan je beter gebruiken ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2012 14:58:36 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 15:00:50 #81
279054 WARE_HEIDEN
pi_106601799
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:55 schreef Roellie80 het volgende:
en met die medals, is heb nog niet exact door waar je nu altijd die medals voor krijgt, maar beetje AoE's spammen schijnt aardig te werken

op het juiste moment op de juiste plaats zijn, ook erg belangrijk. Maar wanneer ik zie dat 2/3 teamgenoten zich zitten stuk te bijten op een heavy armored tegenstander dan loop ik over het algemeen snel door. Het levert niks op, duur veulste lang voor die gaan liggen, en die tijd kan je beter gebruiken ;)
voor 200 mercenary + 200 warzone commendations kan je een champion zakje kopen volgens mij zitten daar commendations in voor centurion gear en random kans op coins voor bepaalde champions gear delen maar heb er zelf geen ervaring mee. Alleen hebben sommige veel pech en krijgen nooit of altijd dezelfde drops uit de zak en anderen hebben zo hun set compleet. Vandaar dat ze het gaan veranderen.

je kan mouseover doen bij de medals aan het eind dan zie je welke er allemaal zijn ;)
pi_106601905
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:55 schreef Roellie80 het volgende:

Je teamgenoten in de steek laten.... shame on you! ;)
pi_106602080
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:45 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Hoeveel van die kistjes heb je moeten openmaken voor de championsgear? ik heb er zo'n 20 gehad en tot nu toe maar 1 coin ontvangen voor een implant.

Healen trekt me nog niet zo, en ik heb juist het gevoel alsof die Bounty Huntards echt niet te slopen zijn. Heavy PvP armor is niet stuk te krijgen. Ik verspreid m'n DoT's liever over veel targets. Verder flink wat CC-en. Zo had ik gisteren na een potje Hutball 9 medals :)
Damn , dan heb je wel erg veel pech hoor... of ik gewoon erg veel geluk :x

Heb er nu 8~ opengemaakt , en heb 2 set-items.
Gloves + Chest.

Healen in pve vind ik wel leuk , healen in pvp vind ikzelf stukken minder.
Maar dit komt ook omdat het nog niet goed gebalanceerd is imo.
+ de rewards/medals die je kan krijgen als healer staan totaal niet in verhouding met iemand die dps is , dit moeten ze echt veranderen.

Sowieso een potje huttbal klopt niet helemaal als je naar de rewards kijkt.
Je wordt veel beter beloond als je gewoon lekker in het midden iedereen aan het killen bent en voor de medals gaat , dan als iemand die puur gaat voor het winnen van een potje huttball door punten te scoren.

Ik hoop dat ze dit nog een beetje tweaken.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_106602117
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:00 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Voor 200 mercenary + 200 warzone commendations kan je een champion zakje kopen volgens mij zitten daar commendations in voor centurion gear en random kans op coins voor bepaalde champions gear delen maar heb er zelf geen ervaring mee. Alleen hebben sommige veel pech en krijgen nooit of altijd dezelfde drops uit de zak en anderen hebben zo hun set compleet. Vandaar dat ze het gaan veranderen.
Ja, duidelijk, misverstand :P Ik heb zo'n 20 van die tasjes open gemaakt. 1x een coin voor een implant gekregen, in alle andere tasjes zat een klein geldbedrag en 3 centurion coins. Maar zoals ik je goed begrijp gaan ze dat dus veranderen
  maandag 9 januari 2012 @ 15:13:48 #85
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106602246
Maar dan moet je dus eerst warzone commendations omzetten naar mercenary en dan die bags kopen? Ik ben al heel lang gecapped en wist al niet wat ik moest doen :?
pi_106602291
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:00 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

voor 200 mercenary + 200 warzone commendations kan je een champion zakje kopen volgens mij zitten daar commendations in voor centurion gear en random kans op coins voor bepaalde champions gear delen maar heb er zelf geen ervaring mee. Alleen hebben sommige veel pech en krijgen nooit of altijd dezelfde drops uit de zak en anderen hebben zo hun set compleet. Vandaar dat ze het gaan veranderen.

je kan mouseover doen bij de medals aan het eind dan zie je welke er allemaal zijn ;)
Voor 200+200 idd.

Voor 30 warzone commendations kan je weer 10 mercenary commendations halen.
Dus kortom , 800 warzone commendations voor 1 bag.

In deze bag kunnen random set items zitten ( een champion token die je kan inleveren ).
En/of Centurion commendations , hier kan je ook weer pvp items voor halen.
Maar deze zijn wel minder dan de tokens die je kan krijgen uit zo'n bag.

Het is allemaal wel aardig ingewikkeld idd.
Het is ook een beetje raar dat je echt puur geluk moet hebben om die gear bij elkaar te krijgen.
De 1 heeft een setje compleet binnen 6 bags , de ander binnen 30 bijvoorbeeld.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 9 januari 2012 @ 15:16:30 #87
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106602322
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:15 schreef Altron het volgende:

[..]

Voor 200+200 idd.

Voor 30 warzone commendations kan je weer 10 mercenary commendations halen.
Dus kortom , 800 warzone commendations voor 1 bag.

In deze bag kunnen random set items zitten ( een champion token die je kan inleveren ).
En/of Centurion commendations , hier kan je ook weer pvp items voor halen.
Maar deze zijn wel minder dan de tokens die je kan verkrijgen.

Het is allemaal wel aardig ingewikkeld idd.
Het is ook een beetje raar dat je echt puur geluk moet hebben om die gear bij elkaar te krijgen.
De 1 heeft een setje compleet binnen 6 bags , de ander binnen 30 bijvoorbeeld.
Erg ingewikkeld :P Beter geven ze gewoon aan hoe je die punten kan krijgen of laat ons gewoon voor warzone commendations die punten omzetten :{
pi_106602327
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:04 schreef Questular het volgende:
Je teamgenoten in de steek laten.... shame on you! ;)
die teamgenoten kunnen ook even bij zichzelf afvragen of het handig is hun eigen oorlogje te voeren tegen een zwaar gepanserde tegenstander. Ik ga in de tussentijd wel opzoek naar de healer welke meestal ergens om een hoekje staat ;)

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:09 schreef Altron het volgende:

Damn , dan heb je wel erg veel pech hoor... of ik gewoon erg veel geluk :x

Heb er nu 8~ opengemaakt , en heb 2 set-items.
Gloves + Chest.

Healen in pve vind ik wel leuk , healen in pvp vind ikzelf stukken minder.
Maar dit komt ook omdat het nog niet goed gebalanceerd is imo.
+ de rewards/medals die je kan krijgen als healer staan totaal niet in verhouding met iemand die dps is , dit moeten ze echt veranderen.

Sowieso een potje huttbal klopt niet helemaal als je naar de rewards kijkt.
Je wordt veel beter beloond als je gewoon lekker in het midden iedereen aan het killen bent en voor de medals gaat , dan als iemand die puur gaat voor het winnen van een potje huttball door punten te scoren.

Ik hoop dat ze dit nog een beetje tweaken.
Heb ik dan pech ja? Ik kom uit het LOTRO camp. In deze MMO ben je echt maanden bezig om PvP spullen te krijgen. Mij hoor je niet klagen dat ik nog geen items heb gewonnen uit deze tasjes. komt vanzelf wel :)

Bij Hutball kan je inderdaad beter focussen op het behalen van medals dan daadwerkelijk te scoren.. maar ik wil wel de dagelijkse victory's halen, gisteren niet gehaald, ik geloof wel 10x op rij verloren. Wel weer goed voor al die warzone coins :P
  maandag 9 januari 2012 @ 15:20:01 #89
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106602441
Net ook in hutball, ik krijg die bal en ga natuurlijk voor de eindstreep, begint zo'n kerel te zeiken dat ik moest passen, want hij was lvl 50 en ik nog niet (47), maar ben wel een tank. Ik had zoiets van stik er maar in, ik ga scoren :P En scoor ik als enige in de game :')

Daarna moest ik hem wel ff whisperen, want hij was ook nog onderaan geëindigd en ik was 2e geworden, toen had hij niks meer te melden... })
pi_106602460
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:16 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

die teamgenoten kunnen ook even bij zichzelf afvragen of het handig is hun eigen oorlogje te voeren tegen een zwaar gepanserde tegenstander. Ik ga in de tussentijd wel opzoek naar de healer welke meestal ergens om een hoekje staat ;)

[..]

Heb ik dan pech ja? Ik kom uit het LOTRO camp. In deze MMO ben je echt maanden bezig om PvP spullen te krijgen. Mij hoor je niet klagen dat ik nog geen items heb gewonnen uit deze tasjes. komt vanzelf wel :)

Bij Hutball kan je inderdaad beter focussen op het behalen van medals dan daadwerkelijk te scoren.. maar ik wil wel de dagelijkse victory's halen, gisteren niet gehaald, ik geloof wel 10x op rij verloren. Wel weer goed voor al die warzone coins :P
Sja ik weet niet of je pech hebt , het kan ook zijn dat ik puur geluk heb dit keer.
Al weet ik niet hoe het me vergaat met de volgende 10 bags :D

En inderdaad , daarom krijg je vaak van die lange gevechten in het midden van de warzone.
Iedereen is alleen maar bezig die medals te halen , en niet met het potje huttbal te winnen :D
Heb gisteren ook weet ik hoeveel verloren met m'n team lol , moet m'n weekly quest van 9 wins idd nog afmaken :)
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 9 januari 2012 @ 15:24:09 #91
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_106602556
Ik betrap me er op dat ik stiekem continu alts aan het levellen ben :') :D
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 9 januari 2012 @ 16:02:58 #92
279335 Pixell
Natte Doos
pi_106603957
Ik ben er nog steeds niet uit of ik nou defense rating nodig heb of absorption rating als guardian tank
  maandag 9 januari 2012 @ 16:28:42 #93
126783 pjats
The Pjatser
pi_106604932
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:24 schreef Salamando het volgende:
Ik betrap me er op dat ik stiekem continu alts aan het levellen ben :') :D
Ik ook. Ik heb me nu voorgenomen om eerst met mijn commando verder te gaan totdat ik een legacy krijg. Dan geldt de exp die ik met alts op dezelfde server heb ook voor die legacy.
  maandag 9 januari 2012 @ 16:31:06 #94
256666 leeell
I know you're lonely
pi_106605021
aangekomen op hoth :D
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_106606272
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:31 schreef leeell het volgende:
Erg toffe planeet imo :)
- Djehoetie / Jehuty -
pi_106608856
Vet, kom allemaal characters tegen waar ik een "geschiedenis" mee heb.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106610620
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:31 schreef leeell het volgende:
same :D

al ben ik wat te hoog level :X ben nu 42
  maandag 9 januari 2012 @ 19:38:10 #98
279054 WARE_HEIDEN
pi_106612287
lvl 43 elite gevonden met een 3 minute timer hij dropt nu al 3 blues achter elkaar :D ben lvl 42 maar hij is echt snel neer ondanks dat het een "warrior" is

Edit: Daarna 3x niks (letterlijk) fail :')

[ Bericht 22% gewijzigd door WARE_HEIDEN op 09-01-2012 19:48:14 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 20:33:36 #99
279054 WARE_HEIDEN
pi_106615603
nu een probleem waarbij het onmogelijk is om in dezelfde instance te komen omdat resetten niet werkt :(
  maandag 9 januari 2012 @ 20:56:06 #100
194233 Friday12
Originele kloon
pi_106616889
level 50 jedi sage *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')