http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/Frits.aspxquote:BIOGRAFIE FRITS
Frits Huffnagel (1968) is VVD-politicus, TV-commentator en radio-presentator.
Frits begon in 1987 de studie politicologie aan de Vrije Universiteit met als afstudeerrichting politieke communicatie en informatie. Tijdens zijn studie werkte hij bij de jongerenafdeling van Veronica, waar hij rapportages maakte voor het radioprogramma: 'Club Veronica Trend'. Later werkte hij als redacteur voor Nieuwsradio Veronica. Ook liep hij stage bij de Teldersstichting, het wetenschappelijk bureau van de VVD.
Na zijn studie te hebben afgerond vervulde hij zijn dienstplicht in Den Helder als docent Fundamentele Voorlichting bij de Koninklijke Marine met als rang luitenant-ter-zee.
In 1997 kreeg Huffnagel landelijke bekendheid als panellid van het VARA debatprogramma Het Lagerhuis. In 1998 werd hij lid van de Amsterdamse gemeenteraad voor de VVD.
In maart 2002 werd hij door de VVD-fractie unaniem gekozen tot fractievoorzitter en daarmee woordvoerder Openbare Orde en Veiligheid. Later werd hij wethouder.
Frits behoorde ook tot het VVD-campagneteam voor de Tweede Kamerverkiezingen van januari 2003. Hij schreef speeches voor Gerrit Zalm en bereidde hem voor op televisieoptredens.
Belangrijkste wapenfeit van Huffnagel als wethouder was de introductie van de nieuwe citymarketingstrategie onder het motto I amsterdam.
In het voorjaar van 2006 was hij campagneleider van Mark Rutte, tijdens de interne strijd om het lijsttrekkerschap van de VVD. Rutte versloeg in die campagne Rita Verdonk.
Op 20 april 2006 werd hij benoemd tot wethouder Citymarketing, Internationale Zaken, ICT en Organisatie in de gemeente Den Haag.
In 2010 werd Den Haag uitgeroepen tot evenementenstad van het jaar. Ook de prijs voor de beste Citymarketing van Nederland ging naar Den Haag. Huffnagel vertelde de prijzen te zien als een kroon op zijn werk.
Bij de collegevorming in 2010, waarbij de VVD een zetel moest inleveren, viel Huffnagel buiten de boot. Op 1 mei 2011 maakte hij bekend dat hij per 18 mei 2011 opstapt als gemeenteraadslid om zich te concentreren op zijn eigen bedrijf. Sinds enige tijd is Frits te horen als presentator op radio en TV.
Geen ideequote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:46 schreef Guanabana het volgende:
Waarom heeft Frits als enige een achternaam gekregen?
Ik vind dat een beetje een zwakke theorie. ik bedoel, die vrijstellingen zouden ook best op een andere manier nog het spel ingebracht kunnen worden. Lijkt me sterk dat ze niet ook een plan B voor het tweede spel hadden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:49 schreef jcdragon het volgende:
Marion Pauw had hem toch ook in het vizier. Als hij de vrijstellingen niet zou vinden, zou de paintball opdracht niet doorgaan. Maar ja, Marion is er uit.
Nu hebben ze er allemaal een.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:46 schreef Guanabana het volgende:
Waarom heeft Frits als enige een achternaam gekregen?
Had van Frits ook niet verwacht dat ie goed mee deed met de spel..Dus een leuke kandidaat.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 'm ook nog niet verdacht, maar wel onverwacht een leuke kandidaat. Eigenlijk had ik gedacht dat ie suf zou zijn, maar hij is tot nu toe wel een van de meer uitgesproken kandidaten.
Hij is niet dom hé.. is Politicus geweest.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:24 schreef Tegan het volgende:
He, Frits gaat meedoen aan de nationale IQtest. Die ziet zeker het geld nu binnenstromen. Plus, als hij hoog scoort en zich dom voordoet is hij zeker de mol!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |