abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108264507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:30 schreef Jetfly het volgende:
Bij Albert he, moet je dan alleen die grote auto's rijden? Heb maar een rijbewijs B.. ben je dan ook meteen bevoegd om op die te rijden?
De wagen is maximaal 3500kg, dus je mag met rijbewijs B rijden.
Bij welke vestiging wil je gaan solliciteren?
pi_108379713
Hallo,

Ik ben sinds vorig jaar juli bij de AH gaan werken, als vakkenvuller, "medewerkers verkoopklaar" :'). Destijds als vakantiekracht en per eind augustus ben ik vast in dienst. Nu heb ik ondertussen nog steeds mijn MVP nog niet ontvangen. Inmiddels hebben ze hem al minimaal 5 keer aangevraagd (waarvan ik een aantal keer heb gezien dat ze het hebben gedaan). Tevens is er een mailtje naar het hoofdkantoor gegaan. De reactie daarop was dat hij binnen enkele werkdagen opgestuurd zou worden, maar inmiddels zijn we ook alweer 3 of 4 weken verder.

Onze SM zei dat een medewerker eerst een proefperiode krijgt van 6 weken. Aangezien ik had toegezegd een vast contract te willen na mijn vakantieperiode, had hij gezegd dat die 6 weken verminderd konden worden met de periode dat ik als vakantiekracht had gewerkt (= 4 weken).
Later hoorde ik dat het na de aanvraag van de pas nog 4-8 weken zou duren. Inmiddels werk ik al 6 maanden als vaste kracht (volgende week loopt mijn halfjaarcontract af). In het mildste geval loop ik dus al 6 maanden - 8 weken - 6 weken = ongeveer 3 maanden MVP mis. In het ergste geval ben ik al 6 maanden - 2 weken - 4 weken = 4,5 maand MVP misgelopen. Iedere week loopt dit dus op.

Mijn vraag: is dit normaal (natuurlijk niet!) en wat zijn mijn opties? Heb ik recht om met terugwerkende kracht alsnog mijn geld te eisen? (één van) Mijn SM heeft ook al gezegd dat dit belachelijk is en heeft al iemand gevraagd om dit nu eens goed uit te zoeken (zal hem ook nog even benadrukken dat dit echt wel gedaan moet worden).

Ik heb overigens 2 SM. Eentje raakte overspannen en is een paar maanden uit de running geweest, maar zelfs hij wist nog dat hij ergens in november al een paar keer mijn pas (handmatig) had aangevraagd.
pi_108388246
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:42 schreef Kaka93 het volgende:
Hallo,

Ik ben sinds vorig jaar juli bij de AH gaan werken, als vakkenvuller, "medewerkers verkoopklaar" :'). Destijds als vakantiekracht en per eind augustus ben ik vast in dienst. Nu heb ik ondertussen nog steeds mijn MVP nog niet ontvangen. Inmiddels hebben ze hem al minimaal 5 keer aangevraagd (waarvan ik een aantal keer heb gezien dat ze het hebben gedaan). Tevens is er een mailtje naar het hoofdkantoor gegaan. De reactie daarop was dat hij binnen enkele werkdagen opgestuurd zou worden, maar inmiddels zijn we ook alweer 3 of 4 weken verder.

Onze SM zei dat een medewerker eerst een proefperiode krijgt van 6 weken. Aangezien ik had toegezegd een vast contract te willen na mijn vakantieperiode, had hij gezegd dat die 6 weken verminderd konden worden met de periode dat ik als vakantiekracht had gewerkt (= 4 weken).
Later hoorde ik dat het na de aanvraag van de pas nog 4-8 weken zou duren. Inmiddels werk ik al 6 maanden als vaste kracht (volgende week loopt mijn halfjaarcontract af). In het mildste geval loop ik dus al 6 maanden - 8 weken - 6 weken = ongeveer 3 maanden MVP mis. In het ergste geval ben ik al 6 maanden - 2 weken - 4 weken = 4,5 maand MVP misgelopen. Iedere week loopt dit dus op.

Mijn vraag: is dit normaal (natuurlijk niet!) en wat zijn mijn opties? Heb ik recht om met terugwerkende kracht alsnog mijn geld te eisen? (één van) Mijn SM heeft ook al gezegd dat dit belachelijk is en heeft al iemand gevraagd om dit nu eens goed uit te zoeken (zal hem ook nog even benadrukken dat dit echt wel gedaan moet worden).

Ik heb overigens 2 SM. Eentje raakte overspannen en is een paar maanden uit de running geweest, maar zelfs hij wist nog dat hij ergens in november al een paar keer mijn pas (handmatig) had aangevraagd.
Op basis waarvan wil je geld terugeisen? Ga je duizend bonnetjes indienden waarvan 10% moet worden apartgenomen?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 21:51:34 #279
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_108397176
Waarom iets van je werkgever eisen. Als hij het jou niet eens hoeft te geven ik denk dat je geen schijn van kans maakt.
BAM dit is 3KB
pi_108397259
Een vaste klant van ons is van de week overleden, een heel lief omaatje met wie ik altijd een praatje maakte, best gek om zo te horen. Je kent ze niet en toch ook weer wel, als dat een beetje logisch is :P
pi_108397393
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:53 schreef Sooph het volgende:
Een vaste klant van ons is van de week overleden, een heel lief omaatje met wie ik altijd een praatje maakte, best gek om zo te horen. Je kent ze niet en toch ook weer wel, als dat een beetje logisch is :P
Ik zat ook pas te denken aan een paar oude mensen die ik al heel lang niet meer gezien heb. Misschien leven die ook niet meer, dat is echt zo bizar.... Je kent ze idd en toch ook weer niet.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:02:54 #282
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108397526
Met sommige mensen krijg je nu eenmaal echt een band omdat je ze wel 4 á 5 keer per week ziet :)

Ik merk het zelf ook met mensen. Ik had ook een ouder echtpaar op m'n vorige werk, die toevallig nu ook bij AH komen. Kan ik ze lekker blijven 'volgen' met hun lief en leed.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_108397635
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:02 schreef Purdey het volgende:
Met sommige mensen krijg je nu eenmaal echt een band omdat je ze wel 4 á 5 keer per week ziet :)

Ik merk het zelf ook met mensen. Ik had ook een ouder echtpaar op m'n vorige werk, die toevallig nu ook bij AH komen. Kan ik ze lekker blijven 'volgen' met hun lief en leed.
Ja precies, helemaal toen ik nog fulltime bij de appie werkte, dan zie je mensen echt vaak en maak je ook steeds vaker een praatje :)
pi_108403606
quote:
Ga je duizend bonnetjes indienden waarvan 10% moet worden apartgenomen?
Duizenden? Eén maal per week de grote boodschappen, dus een stuk of 12 bonnetjes. Simpel aan te tonen dat er in die afgelopen maanden inderdaad voor ¤750,- aan boodschappen is gedaan de afgelopen 3 maanden.

quote:
Waarom iets van je werkgever eisen. Als hij het jou niet eens hoeft te geven ik denk dat je geen schijn van kans maakt.
Waarom zou hij niet verplicht zijn mij een MVP te geven? Is gewoon onderdeel van het AH-beleid.

Ik heb vandaag overigens gesproken met iemand die er over gaat en die zegt dat het verkeerd is aangevraagd en dat ik volgende week mijn pas zal krijgen. Nog altijd 100 euro misgelopen, maar ja..
pi_108403965
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:53 schreef Sooph het volgende:
Over vaste klanten en oma'tjes: afgelopen vrijdag hadden wij zo eentje aangehouden wegens winkeldiefstal. :P

Kwam sowieso al 5 jaar bij ons. :')
  zondag 26 februari 2012 @ 10:41:16 #286
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108407857
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:21 schreef einschtein het volgende:

[..]

Over vaste klanten en oma'tjes: afgelopen vrijdag hadden wij zo eentje aangehouden wegens winkeldiefstal. :P

Kwam sowieso al 5 jaar bij ons. :')
Ahh ja, dat hadden wij ook laatst. Wij hebben een enorme trap (32 treden) om naar de kantine en kantoren te komen van TL'ers en SM. Maar zij werd met haar rollator en al via de dienstlift naar boven gebracht en in het kantoor van de SM gezet voor de politie kwam. Was al de derde keer in een maand tijd dat ze dit flikte. Was wel een gek gezicht, zo'n oud wijffie die weer werd weggehaald. Ze had aardig wat boodschappen kunnen doen voor de 151,- die ze al 3 keer heeft kunnen betalen..
pi_108451161
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:41 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ahh ja, dat hadden wij ook laatst. Wij hebben een enorme trap (32 treden) om naar de kantine en kantoren te komen van TL'ers en SM. Maar zij werd met haar rollator en al via de dienstlift naar boven gebracht en in het kantoor van de SM gezet voor de politie kwam. Was al de derde keer in een maand tijd dat ze dit flikte. Was wel een gek gezicht, zo'n oud wijffie die weer werd weggehaald. Ze had aardig wat boodschappen kunnen doen voor de 151,- die ze al 3 keer heeft kunnen betalen..
Dan zou ze toch wel eens een winkelverbod hebben moeten krijgen lijkt mij ?
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:34:22 #288
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108456566
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 04:04 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Dan zou ze toch wel eens een winkelverbod hebben moeten krijgen lijkt mij ?
Ze mag er nu ook niet meer in. Mocht ze de vorige keren ook niet trouwens, maar ze glipte er weleens tussendoor. Er wordt nu beter op gelet sowieso.

Net afscheid genomen van een collega die er al 10 jaar werkte, was enorm gezellig. Uiteindelijk huilde iedereen :')
  maandag 27 februari 2012 @ 12:21:04 #289
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_108458205
Aha! Cross beta V3 maar eens op de computers gezet! Wat een verademing. T.o.v. De vorige versie weer een hele verbetering... Hulde voor de programmeur ervan!
(verkapte sneer naar de ict'ers die het niet gedaan krijgen/bedacht hebben ;) )
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_108462925
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:21 schreef joey_k het volgende:
Aha! Cross beta V3 maar eens op de computers gezet! Wat een verademing. T.o.v. De vorige versie weer een hele verbetering... Hulde voor de programmeur ervan!
(verkapte sneer naar de ict'ers die het niet gedaan krijgen/bedacht hebben ;) )
Ssssttt, niet over praten. Straks komen ze erachter dat heel veel filialen het gebruiken. oO<
  maandag 27 februari 2012 @ 19:07:18 #291
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_108473419
Goed, ik kan na 2 maanden eindelijk op Plaza. Maar als ik m'n loonstrook goed begrijp moet ik m'n werkuren en m'n tvt-uren bij elkaar optellen om m'n totaal aantal gewerkte uren te krijgen?
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_108473905
Weet iemand al hoe hoog de aanvullende winstuitkering is?
pi_108474037
Is de app voor de Iphone voor medewerkersinfo enz al gereed? :D
pi_108475521
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:07 schreef LDS het volgende:
Goed, ik kan na 2 maanden eindelijk op Plaza. Maar als ik m'n loonstrook goed begrijp moet ik m'n werkuren en m'n tvt-uren bij elkaar optellen om m'n totaal aantal gewerkte uren te krijgen?
klopt
pi_108475555
Hadden ze maar een systeem dat als je de medewerkergegevens invoert, of een einddatum aanpast, er automatisch een (nieuw) contract uit komt rollen.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:19:55 #296
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_108476912
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:55 schreef bigbass het volgende:

[..]

klopt
Okee, bedankt. Dan mis ik meteen 5 uur. Begint al lekker :P
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_108478551
Dat AH Cross kan je toch op de werkcomputers installeren, maar hoe kom je dan aan het installatiebestand?
pi_108479978
Dat moet iemand met je delen via Google Docs
pi_108484503
Hallo menschen!
Weet iemand ook hoeveel procent het restantje van de winstuitkering is?
Wordt dit de derde of vierde periode uitbetaald?
pi_108485975
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:23 schreef Kitlerrr het volgende:
Hallo menschen!
Weet iemand ook hoeveel procent het restantje van de winstuitkering is?
Wordt dit de derde of vierde periode uitbetaald?
Normaliter wordt het begin maart bekend gemaakt en zit het bij je salaris van periode 3 (eind maart dus).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')