quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 00:08 schreef Neo-Mullen het volgende:Ik begrijp dat skrillex niet gewaardeerd wordt in dit topic, maar waarom niet? Ik vind zijn stijl wel vet omdat het vaak zo hard is...
En is die hardere dubstep ook gewoon dubstep of zijn er weer subgenres voor verzonnen?
Mwa, ten eerste: gewoon posten wat je zelf leuk vindt. 't topic heeft aardig veel views altijd en dus zullen d'r vast ook personen tussen zitten die wel van de harde(re) dubstep houden.
Beetje dom altijd om bepaalde (sub)stijlen helemaal af te kraken terwijl het zo'n enorm subjectief onderwerp betreft.
Skrillex wordt hier vaak minder gewaardeerd omdat hij:
a) Mainstream is en dus niet cool (

)

b) Veel van z'n nummers niet eens als dubstep kunnen worden aangemerkt, maar meer als electro/techno enz.
c) Meer mid-range georiënteerd is (gericht op drop na drop, agressieve sfeer, en niet de lage sub-bass lijnen bevat die veel users hier vaak zo van houden)
d) Een aantal van de users die hier veel posten (voor wat ik heb gemerkt) al een aantal jaar meedraaien in de dubstep-scene en daardoor zijn uitgekeken op de vaak wat eentonige (hardere) nummers en dus zijn gaan zoeken naar meer experimentele artiesten/nummers. Met dat eentonige bedoel ik dan dat veel van de hardere nummers tegenwoordig als een soort van 'vaste formule' worden geschreven... nja je begrijpt wel wat ik bedoel.
enz.
enz.
Hardere dubstep wordt tegenwoordig (min of meer als scheldwoord) in het hokje van 'brostep' geplaatst... maarja dit is gewoon een term die door mensen is verzonnen en gehyped. Het is en blijft allemaal dubstep, of het nu hard en agressief klinkt of relaxed en zwaar/sloom.
Van een vast definieerbare bpm kun je tegenwoordig ook al niet meer spreken, aangezien d'r veel artiesten van de gebruikelijke 140 bpm afwijken.
Dit is trouwens geen haattekst tegen skrillex en aanverwanten

. Ook ik kan af en toe het geluid van een kettingzaag op de pillen wel waarderen